funderingar

#1 - 27 november 2005 12:51
hallå är det någon mer än jag som funderar på inredningar av akvarium.
När man gör en storstädning så tycker iallafall jag att jag har massor av ideer
och dom blir oftast bra, men när det gått ett par dagar eller ett par veckor så får man massor av fler ideer om hur man skulle ha gjort. Är det fler som är som jag och isåfall hur gör ni, jag blir tokig av allt funderande om man gjorde rätt eller inte.
#2 - 27 november 2005 12:56
du de blir samma för mej hela tiden jag kan bara låta det vara några dar sen måste man göra om men nu kan jag inte möblera om för mina scalarer blir tokiga då för de har fått ägg :)
Bilagor:
#3 - 27 november 2005 13:11
funderingar

skönt att veta att man inte är ensammen med problemen
#4 - 27 november 2005 19:50
Herregud! Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst med inredningar. Jag har hur många idéer som helst men nu börjar våra fyra kar vara så välplanterade och bra inredda att det känns onödigt att pilla för mycket. Skulle kunna tänka mig att inreda ett nytt i veckan, minst. Fast det skulle bli mycket lite plats kvar åt oss och väldigt lite pengar om man köpte ett nytt i veckan. Kanske att jag fåt tänka om i det minsta, det ser lite... fel ut och några växter som vi beställde hade ruttnat lite under resan med post så vi fick gallra bort och plantera de som såg bra ut... men tyvärr är det så att även de andra av samma sort ser väldigt dåliga ut nu.
Jag har också massor av planer på fiskbesättningar och sånt. Så mycket jag skulle vilja ha men någonstans måste man väl begränsa sig...
#5 - 27 november 2005 20:04
mitt första akvarium som jag köpte som nybörjare inredde jag med det som fanns, vilket inte blev så jättesnyggt (sjösten, rot och kolsten), men i mitt nya 28l ska jag ha ljus blästersand, kolsten och bamburör
#6 - 27 november 2005 22:12
funderingar

visst är det så att man skulle kunna inreda ett par akvarium i veckan,varför jag drog igång den här diskussionen är att jag tänkte dra igång ett 230l som bara står där och är jättetomt,+ att jag kan få köpa ett 540l. vill ha ännu fler uppslag än jag redan har. varför inte se till att man blir tokig, galen är jag redan så en sak till på meritlistan skulle kännas skönt. Glömde att säga det är redan ett 540l uppsatt ska nog göra om det med.
#7 - 27 november 2005 23:05
[QUOTE=slitebo]hallå är det någon mer än jag som funderar på inredningar av akvarium.
och dom blir oftast bra, men när det gått ett par dagar eller ett par veckor så får man massor av fler ideer om hur man skulle ha gjort. Är det fler som är som jag och isåfall hur gör ni, jag blir tokig av allt funderande om man gjorde rätt eller inte.[/QUOTE]
Skaffa flera burkar!!
#8 - 28 november 2005 11:10
[QUOTE=slitebo]hallå är det någon mer än jag som funderar på inredningar av akvarium.
och dom blir oftast bra, men när det gått ett par dagar eller ett par veckor så får man massor av fler ideer om hur man skulle ha gjort. Är det fler som är som jag och isåfall hur gör ni, jag blir tokig av allt funderande om man gjorde rätt eller inte.[/QUOTE]

Storstädning?? Det är inte bra att storstäda i akvarier som är igång.

Men visst ångrar jag lite att jag inte planerade inrdningen av mitt akvarium nogrannare! Hade det varit i dag skulle jag nog ha kört med en BTN-liknande bakgrund...
#9 - 28 november 2005 18:32
[QUOTE=batski][QUOTE=slitebo]hallå är det någon mer än jag som funderar på inredningar av akvarium.

Storstädning?? Det är inte bra att storstäda i akvarier som är igång.

Men visst ångrar jag lite att jag inte planerade inrdningen av mitt akvarium nogrannare! Hade det varit i dag skulle jag nog ha kört med en BTN-liknande bakgrund...[/QUOTE]

sant men vad ska man göra när det började läcka då blir det en storstädning vare sig det är bra eller inte
#10 - 30 november 2005 08:02
[QUOTE=slitebo]sant men vad ska man göra när det började läcka då blir det en storstädning vare sig det är bra eller inte[/QUOTE]

Jo det är klart. Men då kan man iaf försöka hålla filtret igång och spara det översta skicket sand under vatten så man hållar nyttobakterierna vid liv. Eller har jag fel?

Annons