funderingar

#1 - 6 november 2008 18:51
Länge sedan som jag skrev. Vi har hunnit vara i Thailand igen jag som älskar att snorkla så kul. Skulle vilja ha dykcert. Häftigt med alla levande djur små som stora farliga som ofarliga. Jag tog en hel del bilder försökta få med en i tävlingen men som blev struken pga något fel i bildhanteringen...trist som attan. Jag haf´de velat haft min bläckis med. det är synd att man inte får en chans att skicka in bilden i ett nytt format så att den blir godkänd...eller att man får en hint. men thats life. Jag ska faktiskt tjuvstara med glöggen i kväll ska bli jätte gott
Eva
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 6 november 2008 19:14
Jodå man får skicka in fotot till en kommande tävling - förutsatt då att den är i rätt format förstås.
Låter trevligt med lite glögg förövrigt:D
#3 - 6 november 2008 20:19
En fundering bara hur vet man att den är i rätt format? är det att man förminskar den när den skickas över nätet som gör att det blir fel?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 7 november 2008 09:56
Nej, den förminskas inte när den skickas över nätet. I en del program så förminskas den visserligen men då bara till 1000 pixlar. I detta fall var fotot betydligt mindre så det är något som du själv har gjort eller så var fotot inte större från början.
I regel kan man se storleken på fotot genom att man högerklickar på fotot, klickar på egenskaper och då brukar det vara angivet.

Annons