Tjobba nu är det så här att jag har ett aquael kar stående som är på 112L och skulle vilja ha det som salt..
Då till frågan vad kostar det med dom sakerna som jag behöver till ett sådant kar?
oskarwallin skrev:Du kommer behöva cirkulation, ca 10 gånger volymen, en pump för runt 300-400 kan fixa det, sen om du sköter vattenbyten behöver du ingen skummare, men det lönar sig i längden med skummare då vattenbyten kostar litegranna. så en rio nanoskummare borde nog klara av ditt kar även om den är lite underdimensionerad. sen belysning, du behöver antagligen mer belysning än original, det är två st t8 i ellerhur? jag skulle nog skaffa t5 ramp om jag var du, du kan ju ha många mjukisar i det ljuset dock...
sen är det de dyraste Levande stenen, de brukar säga 10-20% av volymen ska vara LS så 12-24 kilo... och det kostar runt 120-180kr per kilo.
En städpatrul är ett måste och man kan inte ha för lite utav de, turbosniglar är bra städare och eremiter äter mat som blivit över.
osmos är en bra sak att ha men det finns folk som kör utan osmos också, när jag byter vatten använder jag osmos vatten men för påfyllning av avdunstat använder jag bara kranvatten då mitt kar inte dunstar så mycket.
ställ gärna mer frågor!