DreamMaster skrev:Nu är det så här att jag har ett 720 kar med discus just nu.. Men jag funderar på att byta till några Oscar.. Frågan är då hur många vuxna kan man ha i det karet... Och finns det något ställe i närheten av Falkenberg som har dessa..
A C-son skrev:Maximalt fyra vuxna djur tycker jag personligen. Om två av dem väljer att leka så blir det inte mycket plats över till de återstående. Det gäller förstås ochså att ha ordentligt bra filtrering.
Olof Loklint skrev:Har iofs sett en som hade ett tiotal stora Oscar i ett 300-liters. Det tycktes fungera.
A C-son skrev:Det tycktes fungera...DÅLIGT menar du va?;):)
Även om antalet vore betydligt mindre än ett tiotal så tycker jag inte att oscars kommer till sin rätt i så "små" akvarier och dessutom blir det isf så mycket jobb med ideliga vattenbyten mm att det i längden skulle förta tjusningen med att ha dem i någon mån.
Olof Loklint skrev:- Menar faktiskt tvärtom! I det fallet tycktes det fungera. Men han kanske hade ett himla sjå att hålla rent. Det finns alltid någon någonstans som gör det som inte bör göras och lyckas med det. Med det är inget att eftersträva :)
(Jag hade endast två Oscar i ett 500-liters.)
DreamMaster skrev:Det är så att jag vill ha stora fiskar nu och då inte bara 1st :D Får gärna vara bra pris på dom oxå det gör inget... Var i zoo affären idag dom hade oscar`s inne 65:-st 4-5cm är dom..Hur många ska man ha till att börja med låter typ 6st bra..Jo jag vet att dom skitar ner mycket gör inte dom det oxå som du skrev ciklidcollector?
Dom ska få gå i mitt 720L kar..Ska bara bli av med mina Discus som går där i :D.. Och nej det ska bara gå Oscar där i och malar då..
DreamMaster skrev:Så nu är mina Discus borta och några Oscar är på väg..
Ahlqvist skrev:Oscar är vacker =P
DreamMaster skrev:nope det har dom inte gjort vad jag vet...Sitter för det mästa och glor in i mitt saltvattens kar :D