Funderar på Malawi fiskar....men...

#1 - 28 april 2014 09:14
...vilka fiskar funkar dessa med?
Jag har ju två malar (Segelfenspleco) som kan bli rätt stora. Mina är nu ca 25cm, och frågan är om dessa går ihop med Malawifiskar, likväl som min black ghost...
Resten av fiskarna i mitt gamla kar, kan jag "avvara" till forskningen...

Vad har ni för fisk ihop med era Malawis...?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 28 april 2014 09:22
Segelfensplecon funkar bra, black ghost mindre bra
#3 - 28 april 2014 09:59
Ajdå...den som e så fin... vad an detta då?? Hur kommer det sig att den inte skulle funka med Malawi? *nyfiken*
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 28 april 2014 10:07
Moomin skrev:
Ajdå...den som e så fin... vad an detta då?? Hur kommer det sig att den inte skulle funka med Malawi? *nyfiken*

Om den är fin avgör kanppast inte om de passar ihop[;)]
vad som skiljer - vattenväderna, kosten, temperament (risk att den blir extremt skygg i det tuffa sällskapet)etc. etc.
#5 - 28 april 2014 10:44
Mina Malawi är extremt tuffa mot varandra och inredning. Rejäla skador på fenor och fjäll vissa dagar. Min mal blev ihjälbiten. De verkar tåliga då de fått bo i en spann(inget jag rekommenderar) under tiden akvariet kom på plats. Vill man ha en lugn och trivsam stämning så är Malawi väl röjjiga! Men det händer alltid något i karet och de är vackra!
#6 - 28 april 2014 12:36
Ok, då e jag med... då får min Black Ghost helt enkelt anpassa sig.. eller så får den ett helt eget kar... vi får se... :)
Fart och fläkt e bra... det ska röra sig i karet.
Alltså, återstår det att se vad som blir i det stora 720. Men lutar år Malawi...
#7 - 28 april 2014 12:41
Större malar som är lite hårda i skinnet klarar sig med malawi, mindre malar stryker oftast med tillslut. Men har du malawi som äter alger behövs ingen mal för den saken.......:D
#8 - 28 april 2014 15:12
Även om de är hårdhudade, så brukar nog malarnas fenor inte se särskilt roliga ut efter att ha gått med Malawi ett tag, särskilt inte malar med stora fenor, som gibbiceps. Se'n kanske det funkar bättre med Malawi som är lite lugnare, som t.ex Aulonocara, än med de allra stirrigaste Mbunaarterna.
#9 - 29 april 2014 08:05
Animaniac skrev:
Även om de är hårdhudade, så brukar nog malarnas fenor inte se särskilt roliga ut efter att ha gått med Malawi ett tag, särskilt inte malar med stora fenor, som gibbiceps. Se'n kanske det funkar bättre med Malawi som är lite lugnare, som t.ex Aulonocara, än med de allra stirrigaste Mbunaarterna.

Det bästa är helt klart att låta malawi gå utan malar...
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 29 april 2014 08:24
Jag har i alla fall flera gånger utan problem haft malawi ihop med stora pleco och gibbiceps

Annons