Jag sprang på just en sån däringa paketlösning ute på Plantagens akvarieavdelning nu strax innan dom slog igen och tog mig friheten att packa upp och gå igenom vad som medföljde..
Tekniken i paketet innehåller en sportdrycksflaska av tvivelaktig kvalitet, en otät droppräknare, ett mini innerfilter, lite slang samt en backventil med gul konstig innerplupp som kärvade åt bägge hållen.
Dom medföljande miniatyr påsarna är alltså torrjäst, socker samt bikarbonat till ett sammanlagt värde av i runda tal en utgången 25 öring.
Det som jag fann intressant här var det smutta innerfiltret i sin lilla plastmussla med sugkopp, runt denna lilla lilla microreaktor satt en liten liten krans av filter(ppi10)matta.
Jag gillade innerfiltret, den var så liten så den hade man lätt kunnat gömma i en 8 liters vas full med CR eller andra små räklingar.
Vad jag däremot INTE tyckte om var resten av tekniken, dålig kvalitet på bubbelräknare och backventil vilket snabbt kan resultera i en försäkringsskada.
Den medföljande transparenta slangen kändes inte heller bra, om den är CO2 säker eller ej kan jag inte svara på men är den INTE det så kommer långvarig exponering tillslut att få den att glida av ex backventilen varpå man riskerar att tömma ut sitt akvarium över vardagsrumsparketten och farmors gamla äkta matta..
Sen tyckte jag inte om priset, inte ens med den då 70% rabatt som fanns på Plantagens utförsäljnings rea fann jag detta paket frestande.