Fick äntligen mitt nya Juwel Vision 180 igår. Jäklar vilket fräckt akvarium :)
Men, jag tycker vattenflödet är på tok för aggresivt, någon som har ett bra tips på hur man ska pussla ihop rören för att slippa full storm i karet?
Sätt på ett strilrör på utblåset och rikta det mot bakrutan så blir det inte mycket storm i karet.
Annars kan du bara ta den ena skarvbiten och rikta den mot bakrutan så blir det heller inte så mycket fart på vattnet.
jag har samma problem, fast tvärtom...=)
jag tycker det är lite klent blås i pumpen.. funderar på att byta ut det.. men nu när det är fyllt och igångsatt så får jag väl satsa på en till pump isf...
Jag har riktat blåset snett utåt karet för att inte blåsa så mycket på de högre växterna i bakkant. Funkar finfint för mig. Växterna står upp men ändå bra cirkulation i akvariet.
Just nu funkade ansjo's tips bra. Jag har inga höga växter i karet ännu. Har precis startad upp det med hjälp av 60 liter "gammalt" vatten och några växter.
Får väl se om jag får ompröva det när domhöga växterna kommer i...
Jag har mitt riktat bakåt, mot bakre rutan. Fungerar alldeles utmärkt. Har satt de mesta av mina höga växter i andra änden av karet, har inga problem med dem.