Nu börjar de bli riktigt kul med fiskarna man har i karet. I går lekte mina flaggciklider för andra gången, dock åt de upp äggen igen [:(]... De är i och för sig inte så stora än så de lär sig väl. Där efter kollade man in sajica paret, honan had grävt en nu ännu större gropp utanför kokosnätskalet. Hade ju så fint utan några groppar förut [;)]. När ljuset släktes kröpp man fram med en ficklampa å lyste lite, fick då se att det var något som rörde sig nere på botten i den lilla groppen [:-59] massa av ägg. Så nu inväntar man att de ska kläckas, vilket borde bli vilken dag som helst nu.
Sen så har man på kvällarna/nätterna hållits vaken av vad man trodde var en grävande fisk, men då jag ej sett några nya groppar i karet har man ju börjat fundera. Då såg jag till min förvåning igår kväll att en mal satt på bakgrunden och åt och ljudet passade precis in efter dess munrörelser [:-54].. Det var alltså den som har låtit så mycket... Den skrapar väl av de alger som sitter fast på bakgrunden inte konstigt då att den har börjat fått mindre alger på sig
[:D]