Har hört att man kan ge vanliga "mat räkor" (som man köper på tex coop) till kampfiskar.
Jag har för mig att man skulle tina, skala och sedan dela den. Att man släpper ner små bitar i karet?
Kan man de?
visst - enklare med de oskalade dock. man kan smula ner dom eller medelst rivjärn finfördela dom i fryst tillstånd - bra foder också till ungfisk på uppväxt :)
bättre du gör räkmix av det. köp räkor, ärtor, sejfile o lite annat gott o kör i en mixer en bra stund. sen lägger du det i plastpåsar o palttar ut. in i frysen o dagen efter kan du bryta loss bitar att ge. mycket bra foder. finns massa recept på internet
Ge inge flingfoder åt kampfisken! köp dr bassleer biofish fodd och och vita och svarta mygglarver istället . Jag vet inte direkt hur hög protein halt det är i frysta räkor någon som vet?
Räkor har ett bra proteinvärde, åtminstone 18g per 100g. Detta saxat från norskfisk.se:
"Räkan är en bra B12 källa och innehåller också en hel del A, E och D- vitaminer. Räkor innehåller proteiner och mycket lite fett."
Definitivt bättre än lördagsgodis (och varför hittade Kjell på räkmix tro?)