Frysta Mysisräkor till Malawi

#1 - 25 september 2005 18:20
Någon som kan rekomendera frysta mysisräkor till Malawi? De borde väl sitta fint om jag inte har helt fel.

Såg att jag råkade få ett paket av dem också när jag shoppade fiskmat. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 25 september 2005 18:47
Det är ett bra malawifoder - men man skall alltid vara försiktig när man byter till ett nytt foder.
Om de helt plötsligt får mysis utan att sakta ha vants vid det är risken för bukvattensot mycket stor.
#3 - 25 september 2005 19:03
mm jag vet...
#4 - 25 september 2005 19:03
[QUOTE=Kjell Fohrman]Det är ett bra malawifoder - men man skall alltid vara försiktig när man byter till ett nytt foder.
Om de helt plötsligt får mysis utan att sakta ha vants vid det är risken för bukvattensot mycket stor.[/QUOTE]

Som tur var så fick jag även med mig fryst artemia som de brukar få.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 25 september 2005 19:05
Fryst artemia är ett betydligt sämre foder för malawi.
#6 - 25 september 2005 19:27
mm det var ju artemia som jag provade med å det gick inte bra ge dom ärtor å spenat de mår dom bra av...
#7 - 25 september 2005 19:38
Helt enkelt så föredrar ni fryst mysis? Eller som cobra säger, ärtor och spenat.
#8 - 25 september 2005 19:43
mm ge dom en bra räkmix av räkor, ärtor, spenat och lite annat gott så mår dom bra...
#9 - 25 september 2005 20:00
[QUOTE=cobra]mm ge dom en bra räkmix av räkor, ärtor, spenat och lite annat gott så mår dom bra...[/QUOTE]

Får ställa mig o laga till en sån där räkmix :) Synd att den inte går o köpa färdigt *hehe*
#10 - 26 september 2005 09:19
Finns ju "räkmix" att köpa färdigt, dock vet jag inte vad det är i den?
Såg det på skylten här på a6 zoo iaf..
Funderar på att ställa mig och göra räkmix jag också.. men det känns lite bökigt ;)
Bra sätt att döda nån timme iaf :D

Finns det några bra akvariebutiker i Linköping förresten? Har tittat mig mätt på butikerna häromkring nu ;). Dags att dra till andra orter tror jag bestämt :P
#11 - 26 september 2005 09:39
[QUOTE=y0da]Finns ju "räkmix" att köpa färdigt, dock vet jag inte vad det är i den?
Såg det på skylten här på a6 zoo iaf..
Funderar på att ställa mig och göra räkmix jag också.. men det känns lite bökigt ;)
Bra sätt att döda nån timme iaf :D

Finns det några bra akvariebutiker i Linköping förresten? Har tittat mig mätt på butikerna häromkring nu ;). Dags att dra till andra orter tror jag bestämt :P[/QUOTE]

Håller med dig. Det är ett bök att stå och tillaga räkmix :) Därför så skulle det vara helt ypperligt ifall det fanns färdigt med motsvarande kvalité. Och gärna med tillägg för malawi :)

Nja, utbudet är väl begränsat här också som i alla städer. Man vill ju ha en gigantisk shop med allt från guppy till blåvalar :D

Men, jag besöker oftast "Fyra Tassar" där tycker jag att de har ett fint sortiment och en mycket trevlig och kunnig personal.
#12 - 26 september 2005 15:35
Mysis är ett bra foder. Ger det till mina då och då.
Gör du inte av med så mycket räkmix så kan du köpa färdig i stället. Finns hos nästan alla affärer som säljer akvariefiskar. Kostar någonstans mellan 25-30 spänn.

Annons