Det där med att FISKAR (inte MÄNNISKOR för i helvete!) äter fryst mat och sedan blir dåliga har jag läst ett antal gånger om på zoopet och på
andra hemsidor för ett tag sedan så jag säger bara så som jag läst och är det så att det funkar att mata fryst så är det väll bara bra.
bossep, jag tror inte fiskarna i det vilda tar frysta fiskar ur ett vatten som är runt 25 C varmt eller?
för fiskarna som äter maten i det vilda är ju maten i samma temp som omgivningen dvs när man har tinat den frysta maten och gett till fiskarna i akvariet.
Så det är inte bara människan som äter varm mat, tigrar, lejon krokodiler. TÄNK LITE!
/ arga hälsningar
Hetsa inte upp dig nu för att folk med erfarenhet kommer och säger någonting annorlunda. På forum delar man med sig av sina erfarenheter, även om de kan vara olika.
Jag matar min 30 cm fahaka med hela, oskalade och frysa räkor flera gånger i veckan, det har han fått i 1½ år nu och han ser ut att må bra. Pigg och alert, bra teckning och riktigt glupsk. Även mina channor äter fryst räkmix flera gånger i veckan, inga problem där heller. Har tusen exempel.