Jag har en skock centralamerikanska småttingar(dock blivande monster) på 4-11cm och jag kastar i 2 bitar på 5x5 cm då jag matar med räkmix en gång per dag. Samtliga fiskar får lite rundare mage och maten är uppäten på ca 1 minut, sedan svävar det runt små smulor i ytterligare ett par minuter.
Dina fiskar är större så jag skulle nog mata med ytterligare en eller två bitar på 5x5 cm.
Men du får prova dig fram, mina centralamerikanare smälter räkmixen rätt snabbt så även om de ser lite småfeta ut efter matningen så ser de nästan magra ut vid nästa matning, jag känner inte till om det fungerar likadant med frontosor.
Rent generellt så kan man säga att det inte gör något om fiskarna simmar runt och är hungriga, i naturen så letar de föda hela tiden, så ska man göra det så naturligt som möjligt för dem så bör man mata flera gånger per dag och endast litegrann åt gången. Detta kan dock medföra att små fiskar inte hinner få i sig av maten så du får som sagt prova dig fram.
Frontosor bör också få en del levandefoder om de inte ska bli slöa och inaktiva, så fungerar det i alla fall med andra rovfiskar, sedan så bör du nog ha en räkmix som inte innehåller så mycket grönt men den där biten kan säkert frontosaägare svara på mycket bättre.