Frigolitunderlägg

#1 - 9 juli 2009 21:55
Hej.

Vart får man tag på tunn frigolit att lägga under akvariet? Jag antar att större akvarieaffärer har det men finns det några andra ställen man lätt kan få tag på det?
#2 - 9 juli 2009 21:58
Finns hos vilken byggvaruhus som helst.
#3 - 9 juli 2009 22:02
Nar du anda haller pa lagg en tunn typ 10 mm pa akvariabotten oxa. (kanske inte fram till framrutan och sidorna) under sanden, stenarna och gruset. Och det ar inte bara skydd, vaxterna kan sla rotter i det oxa. Med det kan flyta sa om du inte har tillracklig med vikt pa anvand silikon

Skyddar mot punktbelastningar fran stenar
#4 - 9 juli 2009 22:10
Har inte så mkt sten i detta akvarium så det är nog ingen fara.

Don Kiwin: Har du något annat alternativ också? Bor mitt i stan så att åka ut till rusta eller liknande skulle ta lika lång tid som att åka till akvarielagret.
#5 - 9 juli 2009 22:26
Vidofner skrev:
Har inte så mkt sten i detta akvarium så det är nog ingen fara.

Don Kiwin: Har du något annat alternativ också? Bor mitt i stan så att åka ut till rusta eller liknande skulle ta lika lång tid som att åka till akvarielagret.

Jag vet att K-Rauta och Bauhaus har för ca 12kr, finns i Bromma.
#6 - 9 juli 2009 22:40
Stomatol skrev:
Jag vet att K-Rauta och Bauhaus har för ca 12kr, finns i Bromma.

Men som jag sa i tidigare inlägg så är det lika långt från som att åka till akvarielagret. Finns det på clas ohlsson eller mindre byggbutiker?
#7 - 10 juli 2009 07:44
Inte funderat på något tunnt liggunderlag, finns i sport och friluftsbutiker, varuhus och stormarknader ?
#8 - 10 juli 2009 09:37
Liggunderlag funkar kanon, 25:- Maxi, Har det både som akvarie underlägg, ljudisolering i datorn och till bilen!

Annons