Frigolit under litet kar?

#1 - 8 november 2007 18:46
Jösses, även SMÅ kar skapar många funderingar.. *S*
54 liters helglas, behöver man frigolit under karet eller är det överkurs när det är så litet? :)
#2 - 8 november 2007 22:51
Helt klart att rekomendera att ha det ja.
#3 - 8 november 2007 22:56
Liggunderlag är annars snyggare ;)
#4 - 8 november 2007 23:10
Jag håller med om liggunderlag, finns ju mörkgråa som är betydligt snyggare än frigolit.:)
#5 - 9 november 2007 00:05
Man kan måla kanterna på frigoliten i en färg som passar. Ganska lätt om man har vattenbaserad snabbtorkande färg hemma :P
#6 - 9 november 2007 05:23
Eller sätta silvertejp eller någon annan tejp på kanten av frigoliten, skyddar mot pillriga små fingrar också ;)
#7 - 9 november 2007 07:57
Det är fel säsong för liggunderlag, vi hittar bara illgröna (Jula).. :p Vet inte om det är så mycket snyggare än vitt!
Hade tänkt måla det svart och det kommer att stå bortom små pillriga fingrar. *Har lärt sig av sina misstag*

Men då satsar vi på underlag under! Har någon tips på var man kan hitta mörkgråa (eller gråa alls för den delen) liggunderlag så får ni gärna tjoa! :)
#8 - 9 november 2007 09:21
Överskottsbolaget kanske. Annars Friluftsbutiker typ Naturkompaniet. Det lär i och för sig inte vara helt billigt. Men vem vet, det kanske går att måla liggunderlag också så att du kan byta färg på det illgröna.
#9 - 9 november 2007 09:46
Ö&B hade inga.. Men kom på att Dollarstore möjligen kan ha!
Måste jag ändå måla, så blir det frigolit.. :p
Tack för tipsen!
#10 - 9 november 2007 09:47
Coop forum butikerna brukar ha, säkert har Ica Maxi också.

Annars brukar ju zoobutikerna ha underlag, ser precis ut som liggunderlag men tror att de kallas för aquapad (eller nåt sånt). De är iofs lite dyrare. Här kostar de 66,50/meter och det är ju en liten butik på en liten ort, så det borde vara billigare på större ställen. :)
#11 - 9 november 2007 09:47
Hmmm, jag brukar köpa på akvariebutik jag...
#12 - 9 november 2007 09:50
Miaadr skrev:
Coop forum butikerna brukar ha, säkert har Ica Maxi också.

Annars brukar ju zoobutikerna ha underlag, ser precis ut som liggunderlag men tror att de kallas för aquapad (eller nåt sånt). De är iofs lite dyrare. Här kostar de 66,50/meter och det är ju en liten butik på en liten ort, så det borde vara billigare på större ställen. :)

Kikade på dom igår, men de har bara färdiga mått och var ganska dyra. Det är ju ingen stor stump vi behöver till det där lilla karet.. :)
Får helt enkelt spana runt lite! Tack!

Annons