stene skrev:SKALL ALLTID vara en frigolitskiva eller nåt annat dämpande som tar upp ojämnheter från karet om det är helglas.
heeke skrev:
Någon sa att det är snygt med en vit frigolitkant!?!
Försök övertala en akvarist med småbarn om det :S
En frasig frigolitkant och frigolitkulor överrallt är INTE snyggt.
En list är att föredra, man kan med fördel lägga lite tyg runt frigoliten tex.
Du skriver att inte hela karet vilar på underlaget om vi nu säger frigolit ,det är väl det som är meningen där det inte ligger ann så tar frigoliten upp dämpningen jag kör med frigolit till alla mina kar även ram akvariumen.Men till Juwelkar står där så kanske det vet jag inte men varför det inte skulle vara förstår jag inte,dumt att misslyckas faktiskt om nu olyckan är framme:)andreassofus skrev:stämmer inte.
på alla juwelkar med bänk står det tydligt att man inte ska ha nåt emellan.
finns absolut ingen anledning att ha nåt under.
minns jag inte fel så vilar inte hela glaset mot underlaget heller så att ha en frigolit eller nåt under kan göra det sämre.
tillhör bänken akvariet eller är det en hel annan bänk? i så fall kan du ha nåt uunder, dock inte för tjock. 8-10mm är mer än nog. tjockare kan till och med bli sämre.
Skära det jäms med och sätta på silvertejp eller nåt annat kanske nån plastlist du kan limma dit:)Healena skrev:Jag har frigolit under mitt 115 - liters. Det värsta är att min kattfröken tycker det är JÄTTEKUL att "tassa" på och dra loss frigolitsmulor längs kanten!!![B)]
Vad kan jag göra - karet är ju i full gång?
stene skrev:Du skriver att inte hela karet vilar på underlaget om vi nu säger frigolit ,det är väl det som är meningen där det inte ligger ann så tar frigoliten upp dämpningen jag kör med frigolit till alla mina kar även ram akvariumen.Men till Juwelkar står där så kanske det vet jag inte men varför det inte skulle vara förstår jag inte,dumt att misslyckas faktiskt om nu olyckan är framme:)