well jag har köpt frigolit så ett försök på att få till något med den ska jag bara göra sen om det ser for jävligt ut då kommer jag köpa en BTN slimline helt klart men jag ville testa göra en själv först.
men detta med ett filter hus i plexiglas kommer jo fungera som ett bakgrundsfilter precis som skrevet på BTN tips dock bara en som fyller ca ½ akvariet men 10 cm djup och 50-55 cm lång sådan som jag visat på ritningen.
http://imageshack.us/photo/my-images/707/filterhus.jpg/
här viser jag filterhuset så som jag tänkt.
1. är jo insug som nog blir en stor fyrkant som hål sen hut igenom frigolit til 1-2 raster (andre tips på detta är jo med bara 1 raster ?)
2. är jo mellan väg vet inte om det behövs jag tänkte mest på frigolitbakgrunden ska limmas på filterhuset och då skulle det kanske behövas ? annars gör jag bara mellan väg av filtermatta detta vet jag inte helt än men ska jag ha mellanväggar då gör jag massor med hål i som visat.
3. är jo en slang till utsuget som sen är koplat til en PH med ca 1000-1200 liter per hour ?
vad tycks ?
sen vet jag BTN är bra och ser bra ut men alla har jo dom så jag ville testa göra något själv och se om det skulle kunde bli bra men detta med filterhus måste jag veta helt 100% hur jag ska göra innan.
flera tips tager jag tacksamt imot.