[QUOTE=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nästan alla gurami fungerar likadant.... Jag menar just i sina parrelationer i detta avseendet. Du skrev ju att dvärgguramisar bara skulle hållas parvis, därav mina efterföljande inlägg. :) Det finns arga hanar bland honungsgurami, bland läppgurami, bland dvärggurami, bland mosaikgurami osv. Vad gäller blå gurami kan jag personligen skriva under på att DET PARET jag hade var extremt aggressivt och hanen överelak. Fiskar har olika personligheter precis som oss människor. [/COLOR][/FONT][/QUOTE]
Så sant [:o]
[QUOTE=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Överlag är de flesta guramisar jättefina fiskar som generellt sett inte för så mycket väsen av sig. Skillnaden mellan arterna har mycket med storleken att göra. De mindre arterna är inte lika kaxiga som de större (helt naturligt!) och de kan ibland vara lite känsligare för dålig vattenkvalitet än de större.[/COLOR][/FONT][/QUOTE]
Utom mosaik i så fall, som är både stora och rätt coola av sig :p Men visst finns det individuella skillnader.