Fredlig fisk som gillar grottor?

#1 - 19 mars 2020 08:26
Tar tacksamt emot tips till mitt ”avfolkade” amazons på 240l. Just nu enbart amano, en antennmal, en eldstjärt samt Peacock goby-hane med harem.

Jag har tröttnat på bråkiga ciklider, men söker lite större fisk till oanvända grottor! Anything goes - så länge de inte gräver för mycket eller bråkar...

Planerar för ett fiskstim också framöver. Har 2 ”fina” snäckor samt lite markkrig mellan sandsnäckor och helenor. Äter firren mindre snäckor är det välkommet!
admin
Christian Alfredsson
#2 - 28 mars 2020 06:53
Vill du ha fiskar som gillar grottor är definitivt malar något att tänka på. Finns många olika sorter. De gräver oftast inte.
#3 - 28 mars 2020 21:21
Ja, men det ska vara lite skoj för ögat också
#4 - 28 mars 2020 21:24
Suck! Orkar inte skriva om allt. Kort: praktbotia eller silverhaj?
admin
Christian Alfredsson
#5 - 29 mars 2020 05:40
Botior är jätteroliga för ögat. Praktbotia och silverhaj går tyvärr bort då de blir cirka 30 cm. De behöver större kar.

Kolla på Botior som kräver mindre kar. Sök på Botia så får du fram listan. Denna är kanske inte så dum? https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=265

#6 - 4 april 2020 19:07
Intressant alternativ! Jo, jag var medveten om att mina föreslagna firrar var gränsfall...

Funderar på om man inte kan skriva så långt som icke-goldmedlem, då även mitt förra svar kapades...

Annons