MVH/Freddan

hannesc skrev:köpt en 70-kub?

Mats Bryzell skrev:Annars är småkornig Engelsk Sjösten inte så dumt, riktigt snygg och exklusiv!
(Bara kör med dig lite, Hannes - spräng inte topplocket nu!;))

127bubbel skrev:Wow., nu var det ett tag sen man va inne här på zoopet, och mina uppdateringar är ju för dåliga alltså:). Men det finns inte så mycket att berätta om specilt. Kuben jag hämtade hos Mats trummar på med tanganyika-cikliderna dock inga yngel ännu, tanken är att en grupp troffar skall inhandlas hit inom ett par veckor.
I Diskus-karet så trummar det på även där, även om jag fått nån skit på mina Apistogramma som gjort att jag förlorat några Apor, så verkar det vara på rätt väg igen.
Lite bilder senare kanske!
MVH/Freddan

IMG]http://i413.photobucket.com/albums/pp216/127bubbel/akvarium027.jpg[/IMG]

127bubbel skrev:Tackar! Vissa bilder var helt okej, medans andra var lite sämre. Riktigt svårt att få bra bilder på troffarna e ju full fart hela tiden;). Panduro-paret är jag riktigt nöjd med.
MVH/Freddan
127bubbel skrev:Tyvärr så tror jag att det var rätt tomt efter att jag köpt detta paret. Hade flyt att jag fick syn på dom, ibland ska man ha lite tur:).
MVH/Freddan
127bubbel skrev:Det verkar som Gracilisarna lekt tanganyika-kuben här nu på förmiddagen eller rättare sagt håller på. Är ett jäkla håll igång i ett trångt stenröse där båda är inne samtidigt. Dom har varit ganska lugna fram tills nu, men nu åker allt på däng som kommer i närheten, vilket jag misstänker lek.
Får la se vad som kommer fram:).
MVH/Freddan

127bubbel skrev:Ja, det gick rätt fort med att få lek på dessa Panduro, får se om det blir lite yngel kanske:). Men diskus-paret ville inte vara sämre dom för dom lägger en fin kaka i skrivande stund, blir lite bilder på detta också senare.
MVH/Freddan
127bubbel skrev:Det är nästan så att man inte vågar skriva detta, men dessa Badis Badis jag köpte i tisdags har nu lekt och hannen vaktar rom inne bland rötterna, ja det verkar nästan vara vårkänslor i karen också. Diskusarna har larver, Panduro-paret har larver, och Badis Badis med rom, det känns som att det flyter på bra just nu:D.
MVH/Freddan

127bubbel skrev:Haha, det är knappt så att man vågar skriva detta alltså. Men jag köpte ju 1+2 Ap. Macilisensis i förrgår som jag skrev i Mats tråd. Nu idag har BÅDA honorna romkakor som dom vaktar. WOW vad snabbt det gick:D.
MVH/Freddan
127bubbel skrev:Jag tror att jag fortsätter att diskutera med mig själv här:D. Men nu har jag äntligen fått några halvbra bilder på troffarna som börjar färga fint nu, plus lite annat. Men dom får jag lägga upp imorgon, är för trött nu och skall upp igen kl 05:30.:)
MVH/Freddan

127bubbel skrev:Tänk så det kan bli ibland! Åkte ju för att hämta en grupp bärnstensmoorii men kom istället hem med en grupp black Pemba istället, ja så det kan bli är helnöjd med köpet:D.
Nu ska man bara ha tag i grupp canary "Cheek" också eller Nkonde har svårt att bestämma mig där.
MVH/Freddan

Det är en Neolamprologus Tretocephalus eller kort o gott tanganyika-zebra[:)]

127bubbel skrev:Tackar Mats. Jo, bilderna är ok, men man ser även all smuts på rutotna;). Funderar lite på det där med att bli guldis, det kanske vore nåt.
Sen som jag sagt tidigare så är tanganyikaciklider inte så jätteintressant här på forumet tyvärr, får man väl säga.
MVH/Freddan