Fredagsbärsen sitter fint!

#1 - 3 oktober 2003 19:17
Jaha så nu var det fredag igen. Avnjuter denna i sällskap av Pripps blå som så symboliskt speglas av det blå vattnet i mina akvarium. Alla fiskar verkar må bra och jag börjar också vattna till. Några flera som befinner sig i samma situation? Vad tycker ni är bäst med/i era akvarier just nu? Själv sitter jag och beundrar mina mollyfiskar (dalmatinermolly och silvermolly)som simmar glatt runt runt och verkligen trivs med livet. Är det bärs som gäller för er också eller?
#2 - 3 oktober 2003 19:34
skål! jag sitter och tittar min tuppkamshane som har slukat den minsta bolivianska fjärilen.. med lite blandade känslor. samtidigt planerar jag vad jag ska ha för dimensioner på mina burkar som jag ska ha i min lokal som jag fick tillgång till igår. jag ska nämligen köpa en ställning med 4-6 burkar. ni som har tropheus kan väl tipsa om lämplig storlek på "uppdrivnings-kar"??
#3 - 3 oktober 2003 19:40
Skål och välkommen till klubben! Vad är tuppkam för fisk? Ciklid? Nåväl, den verkar i alla fall ha aptit... Vad gäller uppdrivningskar kan jag väl tänka mig att det bästa vore 50-100L-kar, för att lättare få en bra biologisk kultur. Men 6 30L-kar borde duga det med om man är noga med vattenbytena. Vad dricker du då, öl eller grogg?
#4 - 3 oktober 2003 19:46
jag dricker heineken. jag hade tänk 200 liter ungefär. det måste vara bra. jag har 5st 54 och en 63 redan. men dom ska jag borra och ställa bredvid varann med kortsidan utåt. med en gemensam sump/filter. tuppkammen heter geophagus steindachneri. bilder kan du se i min zoon.
#5 - 3 oktober 2003 19:50
OK, rastamuttan perkele alltså! Med 200L får du garanterat en bra biologisk balans. Nu ska jag kolla på Jakten på Röd oktober på femman, rekommenderar den om du inte har sett den förut! Skål än en gång för din tuppkam!
#6 - 3 oktober 2003 19:56
Ursprungligen skickat av ossism

skål! jag sitter och tittar min tuppkamshane som har slukat den minsta bolivianska fjärilen.. med lite blandade känslor. samtidigt planerar jag vad jag ska ha för dimensioner på mina burkar som jag ska ha i min lokal som jag fick tillgång till igår. jag ska nämligen köpa en ställning med 4-6 burkar. ni som har tropheus kan väl tipsa om lämplig storlek på "uppdrivnings-kar"??

Jag kör med 6 st 288 liters som uppdrivningsakvarium. Kolla in bilder på hur de ser ut på denna länk: http://www.tropheus.info/forum/forum_posts.asp?TID=18&PN=1

Måtten är 120 * 60 * 40. Måttbeställda för att få stor bottenyta och kunna ha 3 på höjden.
#7 - 3 oktober 2003 20:04
Skål, tredje ölen ned i halsen och man börjar känna välbehag.
välbehaget bar ökar då farmen skiten är färdigt och man kan kasta ögonen helt och hhållet på sitt 750L korallrev. vänta vad fan var det....
hm en sjöstjärna som äter på min korall.... argh döda.
#8 - 3 oktober 2003 20:06
Skål skål! Urquell som vanligt. Eller Becquerel som mina polare så vitsigt säger.

Själv kunde jag konstatera att de fyra växter jag fått från en kompis i Miami har tagit sig bra allihop och börjar fundera över var jag ska driva upp dom när jag bara vill ha nålgräs.. Sköna problem 8)
#9 - 3 oktober 2003 20:08
christian: du har meil.
#10 - 3 oktober 2003 20:08
jag dricker heineken. jag hade tänk 200 liter ungefär.

Jäklar, då måste du bli bra full[:-36][:D]
#11 - 3 oktober 2003 20:10
defdac: du har problem läser jag.. :) hoppas att det löser sig!
#12 - 3 oktober 2003 20:12
Alla öldrickande akvarister som vill få fjutt på sina växter kan ju rapa ner i en slang i akvariet kom jag just på.

Man kan även samla sina rapar i en sopsäck och koppla på en luftpump och få lite koldioxid till sina växter den vägen:
http://www.thekrib.com/Plants/CO2/mouth.html
(kolla bilden längre ner i tråden för exakt beskrivning)

*lol*

#13 - 3 oktober 2003 20:16
Nu så, har jag fått svar om mitt 600 litersfunderande, eller..
Dax att gå o hämta en bira till...
#14 - 3 oktober 2003 20:28
Nu vill sambon att jag begär mig från zoopet. com och ägnar henne lite uppmärksamhet. hmmm

Akvariet skall ju få sitt också... SKÅL!!
#15 - 3 oktober 2003 20:42
2 juni
>
> TILL ALLA ANSTÄLLDA
>
> Det är med stor glädje jag informerar er att företagets årliga
> midsommarfest
> ska firas med utegrillning vid Hällens Badplats den 20 juni. Vi arrangerar
>
> med bord och stolar, utebar, salladsbuffé och en tvåmansorkester kommer
> att
> spela mysiga sommarsånger under aftonen.
>
> Dags att koppla av och njuta av kvällen! Ni kan se fram emot att möta VD
> Som kommer att vara lekledare och även ansvara för att midsommarstången
> kläs.
>
> Ni får gärna ta med egen snaps - företaget står för fritt vin, öl och
> alkoholfritt!
>
> Jag önskar er och era familjer en härlig midsommar!
>
> Tina Johansson
> Ansvarig för personalfrågor
>
> -----------------------------
>
> 3 juni
>
> TILL ALLA ANSTÄLLDA
>
> Det var inte alls meningen att gårdagens meddelande skulle isolera våra
> icke-svenska kollegor. Vi är medvetna om att ni inte har samma
> traditioner,
> grundade på en ogudaktig asatro, som vi har. På grund av detta kommer vi
> att
> kalla vårt möte "våravslutning" från och med nu. Det kommer varken att
> finnas en majstång eller sjungas några snapsvisor.
>
> Jag önskar er och era familjer en trevlig tid.
>
> Tina Johansson
> Ansvarig för personalfrågor
>
>
> 4 juni
>
> TILL ALLA ANSTÄLLDA
>
> Jag refererar till ett diskret tips från en medlem i Anonyma Alkoholister
> som kräver ett "torrt" bord. Jag är glad att kunna uppfylla detta
> önskemål,
> men påpekar samtidigt att anonymiteten sedan inte kommer att garanteras.
>
> Dessutom kommer det inte att vara tillåtet att ta med egen snaps på grund
> av
> fackklubbens intervention: Alla kanske inte har råd.
>
> Tina Johansson
> Ansvarig för personalforskning
>
>
>
>
> 8 juni
>
> TILL ALLA ANSTÄLLDA
>
> Vi har nu placerat ett av borden långt borta från grillbuffén för alla
> medlemmar av "Weight Watchers" och ett bord mycket nära de mobila
> toaletterna för alla som väntar barn. Bögar får sitta bredvid varandra.
> Lesbiska kvinnor behöver dock inte sitta bredvid bögarna, utan får ett
> bord
> för sig själva. Självklart får bögarna ett blomsterarrangemang på sitt
> bord.
>
> Är ni nöjda nu?
>
> Tina Johansson
> Ansvarig för dårhuset
>
>
> 10 juni
>
> TILL ALLA ANSTÄLLDA
>
> Naturligtvis kommer vi att skydda icke-rökare för rökare och placera
> rökar-
> respektive ickerökarbord på varsin sida om ett avgränsande buskage.
> Alternativt placeras rökarna i ett alldeles eget, tättslutande, tält.
>
> Tina Johansson
> Ansvarig för förtryck av personal
>
>
> 11 juni
>
> TILL ALLA ANSTÄLLDA
>
> Vegetarianer! Jag har bara väntat på er! Jag struntar fullkomligt i om det
>
> passar er eller inte: Vi kommer att grilla!!! Om ni vill får ni gärna
> flyga
> upp till månen för att den 20 juni kunna sitta så långt bort som möjligt
> från "dödsgrillen", som ni kallar det. Njut av salladsbuffén och käka råa
> tomater! Förresten: Tomaterna har också känslor. De skriker när man skär i
>
> dem, jag har hört det. Där fick ni!
>
> Jag önskar er alla en urusel midsommar, sup er fulla och kola av!!!
>
> Slampan från tredje våningen
>
>
> 15 juni
>
> TILL ALLA ANSTÄLLDA
>
> Jag är säker på att jag talar för oss alla när jag önskar och hoppas att
> Tina Johansson är på bättringsvägen. Det skulle uppskattas mycket om ni
> hjälper till och skickar många "krya på dig"-kort till psykavdelningen.
>
> Ledningen har under tiden bestämt att det inte kommer att bli någon fest
> Den 20 juni. Ni får ledigt denna eftermiddag på företagets bekostnad.
> Fredrik Lindfors
> Tillförordnad ansvarig för personalfrågor
>
>
>
>
#16 - 3 oktober 2003 20:50
Jävlar med massa folk som sitter och skåpsuper... Räknar väl in mig i denna underbara skara också.... Har tömt 6 burkar Pripps å kollar Jakten på Röd oktober. Verkligen coolt då dom dyker till 900m. Tror mina svärdbärare har tagit efter, de börjar verkligen se ut som ubåtar (för mycket buzz?). Så jag skålar i alla akvariristika välmeningar till alla där där ute i cyberspace (fishes from space?). Hörs.
#17 - 3 oktober 2003 20:53
Själv är jag inne på mina andra öl (Carlsberg) som nybliven akvarieägare. Ett 200 liter Sydamerikansk biotopliknande kar som man kan sitta och drömma vid. Skål på er alla!
#18 - 3 oktober 2003 21:12
Hejsan !! grabbar!

Kul me så mycke trevligt akvarifolk!!!
själv har ja tagi ett par gin å toic mmm
å sitter å tittar på mina malawi just nu en glad compressiceps som är så "jävla" fin nu! utfärgad helt ! Hoppas han leker snart
ha de gått alla!!!
Fredrik
#19 - 3 oktober 2003 21:24
Faan nu börjar det vekligen snurra till... Idén att samla sina rapar och sprida dom i akvariet borde göda det hela! Nån annan som kollar på filmen på femman?
#20 - 3 oktober 2003 21:36
Efter att tryckt ner för många öl kändes det helt rätt att börja sända lite live webcam på mitt kar. Håller det igång tills jag förlorar medvetandet…..

Hur ser det ut för er, om man väljer Meny-->Stream-->Video Status ser man hur många FPS(frame per second) man har, jag har själv ca 4 FPS, hur många har ni?????

Här kommer länken till min dator…..
<b>http://213.112.4.30:8888/coolpush.htm</b>

In i dimman kamrater….
#21 - 3 oktober 2003 21:39
Känner att jag måste bryta mansdominansen i denna tråd (får jag ett eget bord av Tina Johansson, månne?) och meddela att ett glas vitt medan Betta coccinorna ÄTER TORRFODER inte är så dumt det heller. Om man vill se något bättre än "Jakten på Röd oktober" så går "DOGMA" på SVT just nu. MVH Cecilia
#22 - 3 oktober 2003 22:49
Så har man tömt 7 burkar... Börjar kännas fint så här på kvällen. Rullen på feman var riktigt bra, något obehagligt att sitta i en plåtburk på flera hundra meters djup och veta att man kan kollidera med en undervattensklippa! Rätt fantastigt att fiskarna klarar att dyka djupt i akvariet utan minsta problem. Är faschinerad över mina scalalarer som tycks kunna aklimatisera sig till nästan vad slm helst. Förvisso dog två av mina stora igår, men nu tycks det råda ett stilla lugn över akvariet. Dom är ju för härliga då dom ständigt tigger om mer mat, är ju så sociala också. Håller koll på minsta rörelse jag gör. Vilka är dina favisfiskar? Börjar bli rätt bladig och är väl dags att krama kudden, men det var roligt att kommunicera med alla ni akvarister runt om i landet. Tänk att man kan ha så här kul i cyberrymden! Sov så gott så tar vi upp tråden nästa helg!
#23 - 3 oktober 2003 22:54
Ps. Vem fan är Tina Johansson och varför skicka denna midsommarfest mitt i hösten? Någon som nyss har vaknat från lobotomiavdelningen på psyket?

Annons