Fredag den 13:e

#1 - 13 januari 2006 07:40
Mors.
nån som haft onormalt mycke otur idag ?

Mvh Raven
#2 - 13 januari 2006 07:44
Det kan väl aldrig någonsin vara en otursdag på en Fredag??!?!:rolleyes: :D (Om det så är den 13:e!)

Skulle däremot kunna tänka mig att MÅNDAGEN den 13:e!!!!:eek:
#3 - 13 januari 2006 07:46
statistiskt sett är månda den 30:e allra värst.
har nog med att lönen har kommit och fler går på krogen till exempel.
#4 - 13 januari 2006 07:46
[QUOTE=Raven]Mors.

Mvh Raven[/QUOTE]

satan prata inte om det.. kvinnan ska just fara med flyg till ert kära land :(
#5 - 13 januari 2006 07:59
[FONT=Century Gothic]Vi får verkligen hoppas på att det inte är nån otursdag idag :eek: Jag har nämligen en tenta i cellbiologi idag och då det är mitt tredje försök i detta ämne så måste jag klara det [:(][/FONT] . [FONT=Century Gothic]Tänk att nåt så litet som en cell kan vara så svårt att få begrepp om. [/FONT]
#6 - 13 januari 2006 08:03
[quote=Bucket]satan prata inte om det.. kvinnan ska just fara med flyg till ert kära land :([/quote]

flyg är bland det säkraste sättet att färdas på :)

[quote=elinor][FONT=Century Gothic]Vi får verkligen hoppas på att det inte är nån otursdag idag :eek: Jag har nämligen en tenta i cellbiologi idag och då det är mitt tredje försök i detta ämne så måste jag klara det [:(][/FONT] . [FONT=Century Gothic]Tänk att nåt så litet som en cell kan vara så svårt att få begrepp om. [/FONT][/quote]
kan lova dej att du kan mer om celler än jag ;) har dock sett insidan av en, härlanda.
#7 - 13 januari 2006 08:27
[quote=elinor][FONT=Century Gothic]Vi får verkligen hoppas på att det inte är nån otursdag idag :eek: Jag har nämligen en tenta i cellbiologi idag och då det är mitt tredje försök i detta ämne så måste jag klara det [:(][/FONT] . [FONT=Century Gothic]Tänk att nåt så litet som en cell kan vara så svårt att få begrepp om. [/FONT][/quote]

cellbiologi är inte kul, men jag hade tur o låg precis på g-gränsen mitt första försök! :)

njae, fredag den trettonde tror jag inte på, varför just denna dag?:confused:
#8 - 13 januari 2006 08:45
jag tror jag väntar tills imorgon att byta vattnet. :P
#9 - 13 januari 2006 09:57
[quote=Raven]
kan lova dej att du kan mer om celler än jag ;) har dock sett insidan av en, härlanda.[/quote]

Som tillfällig besökare eller som "viss-tidare" ;)
#10 - 13 januari 2006 10:03
tillfälligt :p
park & natur befinner sej i lokalerna sen ett tag tillbaka.
men en av arbetskollegorna som va med va MYCKET ovillig att gå in då han suttit där när det va fängelse.
#11 - 13 januari 2006 11:05
Otur..? Njaaa, dagen började med ett samtal där jag fick veta att min lärare för dagen blivit sjuk och att vi skulle ha "hemstudier" istället :D
#12 - 13 januari 2006 11:14
Du Krasch, vad betyder hemstudier egentligen? Vad/hur gör du då?
Förklara för en som lämnade skolan för länge sen när uttrycket inte var uppfunnet!
#13 - 13 januari 2006 11:54
[quote=svea]Du Krasch, vad betyder hemstudier egentligen? Vad/hur gör du då?
Förklara för en som lämnade skolan för länge sen när uttrycket inte var uppfunnet![/quote]

Hemstudier innebär bara att man ska jobba med en given uppgift utan lärare. Nu har vi inte fått nån uppgift, så vi är väl lediga. Dock ska jag träna lite hund nu, så jag får se det som min uppgift. Det handlar ju trots allt om en missad lektion i hund [:-33]
#14 - 13 januari 2006 12:05
[quote=Raven]Mors.

Mvh Raven[/quote]

[FONT=Comic Sans MS]Kanske ska fråga mina kunder som fått sina bilar underkända idag om dom tror det berodde på fredagen den 13 :rolleyes: ?[/FONT]
#15 - 13 januari 2006 12:46
[quote=drd][FONT=Comic Sans MS]Kanske ska fråga mina kunder som fått sina bilar underkända idag om dom tror det berodde på fredagen den 13 :rolleyes: ?[/FONT][/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vågar du det? [:D][/COLOR][/FONT]
#16 - 13 januari 2006 12:49
[QUOTE=drd][FONT=Comic Sans MS]Kanske ska fråga mina kunder som fått sina bilar underkända idag om dom tror det berodde på fredagen den 13 :rolleyes: ?[/FONT][/QUOTE]

oj.. e du bilbesiktare? då är du min värsta skräck *brr*
#17 - 13 januari 2006 12:50
[quote=Bucket]oj.. e du bilbesiktare? då är du min värsta skräck *brr*[/quote]

finns dom som tar 500 för en besiktning och då går de finfint :D
#18 - 13 januari 2006 13:17
[QUOTE=drd][FONT=Comic Sans MS]Kanske ska fråga mina kunder som fått sina bilar underkända idag om dom tror det berodde på fredagen den 13 :rolleyes: ?[/FONT][/QUOTE]
Hmmmm....vilket osökt får mig att tänka på klyschan om att brudar med korta kjolar har större chans än en vanlig snubbe att få sin bil godkänd.

Stämmer det??:confused:
Och jag skulle uppskatta din ärlighet i frågan!!!:D
#19 - 13 januari 2006 13:48
har haft lite otur idag, hadde en tandläkar tid 10 i 2 då min ena lagning gjorde väldigt ont när jag vaknade... tänkte gå hem efter skolan (den slutar 2) och äta lite mat eftersom ja han inte kasta i mig mkt mat.. och vad är det första tandisen säger efter att ha kollat på tanden en kort stund? du ska bedövas och lagningen kommer behöva en timme på sig att lagas. sitter här vrål hungrig bedövad och i smärta då dom drog ut en chipsbit från mellan minna tänder somm var orsaken till smärtan i första början.

hoppas att inget händer på min spelning ikväll (är ju dj)
#20 - 13 januari 2006 15:01
[quote=overksam]jag tror jag väntar tills imorgon att byta vattnet. :P[/quote]Det gjorde inte jag.:( :( :( :( :( :( [V] [V] [V] [V] [V] :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: [:(] [:(] [:(] [:(] [:(] [:(] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [xx(] [xx(] [xx(] [xx(] [xx(] [xx(] [xx(] [xx(] [xx(]
Jag var stressad. Fick fel temp på vattnet. [B][B][B]Stryck ska jag ha[/B].[/B][/B] [:-170] =[xx(]
[:-170]=[xx(]
[:-127]=[xx(]
[:-127] =[xx(]
Än så länge.
Förutom fiskdöden så ran vattnet över i ena karet.
Ett tips till er andra.
[FONT=Arial Narrow][SIZE=5][COLOR=red]Gör aldrig vattenbyte fredagen den tretonde när ni samtidigt är stressad.[/COLOR][/SIZE][/FONT]
#21 - 13 januari 2006 15:23
damn, praktbotior som kostar en del också om dom är större :/.

är dom verkligen så kännsliga eller är det du som hadde iskallt vatten? eller för varmt?
#22 - 13 januari 2006 17:57
Mitt fel. Det blev alldeles för kallt. Tog mig inte tid att kolla ordentligt.
#23 - 13 januari 2006 18:13
Tänkte inte på det...
Gjorde vattenbyte idag och startar just nu upp ett nytt kar...

Fast jag tog studenten Fredag den 13:e och det gick ju bra!
#24 - 13 januari 2006 19:24
skulle jobba nån timme övertid idag på jobbet men de sluta med att ja fick jobba mellan 06.00 till 20.00 istället för fram till 14.00 o så klämde ja mig på tummen så ja fick en blå nakel och rev upp ett sår på benet som har börjat vara nu...

ja hatar fredag den 13 från och med nu.. vågar inte flyttaa mig från datorn idag tror ja :D
#25 - 13 januari 2006 19:26
[quote=andreassofus]ja hatar fredag den 13 från och med nu.. vågar inte flyttaa mig från datorn idag tror ja :D[/quote]

Sufta försiktigt idag då så inga virus eller annan skit kommer!
Man vet aldrig vad som kan hända idag
#26 - 13 januari 2006 19:39
ska ja va ärlig så har ja misstänkt att ja har virus på datorn o idag när virusprogrammet sökte så hitta han 12 virus som inte kunde tas bort o en jävla massa skräpfiler och systemhot som inte kunde tas bort.. misstänker att min NYA dator rasar snart :(
#27 - 13 januari 2006 19:43
Tja, otur... Njae... Vi fick ett erbjudande om en ny lägenhet (en 4'a) efter att ha stått i kö i 3 år... Denna fredag är förvisso inte över än men det verkar som om den kan ha haft en positiv effekt i mitt liv :)

/J
#28 - 13 januari 2006 20:49
Och jag har faktiskt haft TUR! Jag lyckades fånga min siamensis som blivit stor och tjock! Har försökt X antal gånger förut, men lyckades idag! (Jag gav tillbaka den till fiskaffären, där den skulle få gå med ciklider istället)
#29 - 13 januari 2006 21:17
Dagen började med att min kära son tömde en halv ketchupflaska i min säng!!!

Otur är det kanske inte men, mycket irriterande!
#30 - 13 januari 2006 21:19
Tja, nätagget till min dator brann upp (och vem vet vad mer som gick sönder). Nu sitter jag här med en gammal "häck" och surfar...
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 13 januari 2006 21:47
[quote=petnym]Tja, nätagget till min dator brann upp (och vem vet vad mer som gick sönder). Nu sitter jag här med en gammal "häck" och surfar...[/quote]
Förhoppningsvis har du mer tur imorgon:D
#32 - 13 januari 2006 21:48
[quote=gladys]Dagen började med att min kära son tömde en halv ketchupflaska i min säng!!![/quote]
asgarv låter...kladdigt ;)

[quote=petnym]Tja, nätagget till min dator brann upp (och vem vet vad mer som gick sönder). Nu sitter jag här med en gammal "häck" och surfar...[/quote]
fyfan säger ja bara :/
men om det är kvalite på nätaggregatet är chansen relativt stor att inget har tagit skada.
dock brukar minnena ligga risigt till.
#33 - 13 januari 2006 21:48
Håll ut!
Det är bara nån timme kvar!
#34 - 13 januari 2006 22:26
Själv har jag inte stött på nån otur idag, men blev vittne till andra som hade det värre. Var nere och kollade in Ciklidkällaren på Älvsborgsgatan (Göteborg). När jag gick ut efter en kvart var det världens pådrag, 10 brandbilar, polisbilar och ambulanser överallt. Brand i vindsvåningen på ett hyreshus 200 meter därifrån. Såg läskigt ut, men ingen kom till skada i alls fall.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=252921

/J
#35 - 13 januari 2006 22:42
[quote=Raven]asgarv låter...kladdigt ;) [/QUOTE]
Mmm det var det. Fick ta ur allting och tvätta det.
Tur (en sån dag som denna ;) ) att jag har egen tvättmaskin!!!
#36 - 13 januari 2006 22:46
fuskis, skulle också vilja ha egen tvättmaskin men då skulle ja inte ens ha ståplats inne på wc :(

bara undrar, var fick sonen iden från ?
#37 - 13 januari 2006 22:53
Jadu säg det..
Han har haft lite underligheter för sig på sista tiden. Eller så är det bara så att jag inte hinner med och kolla honom hela tiden.. Han är snabb den lille!!
#38 - 13 januari 2006 22:54
Tvättmaskin och torktumlare...:D
#39 - 13 januari 2006 22:56
tvättmaskin hade varit fullt tillräckligt.
en liten toppmatad 3kg eller nåt.

jaja får nöja med att ena tvättstugan nästan alltid är ledig.
#40 - 13 januari 2006 23:00
[quote=Raven]tvättmaskin hade varit fullt tillräckligt.
en liten toppmatad 3kg eller nåt.

jaja får nöja med att ena tvättstugan nästan alltid är ledig.[/quote]

Det är tur att jag har torktumlare, annars har mina täcken aldrig torkat idag.
Tvättmaskinen tar dessutom en j*kla tid på sig. (Runt 2 timmar..) Men dom drar el som attan.

Annons