Fredag den 13:e

#1 - 13 maj 2005 08:20
Det är det idag. Själv brukar jag inte ha mer otur än vanligt? Jag är heller inte ett dugg skrockfull, viker inte undan för brunnslock i gatan och spottar inte över axeln när en svart katt passerar min väg. Däremot går jag inte under stegar, men det beror väl mest på att jag inte vill att nån ska tappa en hammare eller färgburk i huvet på mig.

Brukar du ha otur fredag den 13:e? Berätta gärna. :)
#2 - 13 maj 2005 08:41
Jag har nog alltid klarat mig själv för jag är så klumpig av natur.

Men måste berätta om vänninan som var lagom skrockfull och bestämde sig ett år för att ligga till sängs. Sagt och gjort där hon låg så ramlade plötsligt en tavla ner och gav henne ett fint jack under ena ögat. Detta är faktiskt sant och vänninan är nu om möjligt ännu mer skrockfullare.
Själv undviker jag enbart det mest uppenbara typ gå under stegar mm som hasse......
#3 - 13 maj 2005 08:42
[QUOTE=Hasse H]Det är det idag. Själv brukar jag inte ha mer otur än vanligt? Jag är heller inte ett dugg skrockfull, viker inte undan för brunnslock i gatan och spottar inte över axeln när en svart katt passerar min väg. Däremot går jag inte under stegar, men det beror väl mest på att jag inte vill att nån ska tappa en hammare eller färgburk i huvet på mig.

Brukar du ha otur fredag den 13:e? Berätta gärna. :)[/QUOTE]Håller med före gående talare. Det är däremot skojigt att prata om vad man kan vara skrockfull mot.
#4 - 13 maj 2005 08:50
För mig brukar fredagen den 13e gå obemärkt förbi om ingen påminner mig. Det brukar inte vara något speciellt som händer, ja, som en vanlig dag. Men om någon påminner mig, om jag är medveten om att det är fredagen den 13e så brukar allt möjligt konstigt hända mig.......Tack Hasse!!

Om karet spricker idag skyller jag på dig;)
MVH
Magnus
#5 - 13 maj 2005 08:58
[QUOTE=Tropfrog]Om karet spricker idag skyller jag på dig;)
MVH
Magnus[/QUOTE]
Om det lindrar så varsågod ;)
#6 - 13 maj 2005 09:13
Ja har alldri åkt ur fö nå konstit på freda den 13 nån gång.
men imorse kl 4 på morron satt jag i köket då hörde hur nån vände sej i våran data stol ocj det är jag säker på för ja hörde hur den gneka då man ställer sej upp i den och för nån vecka sen typ kl 2 på natten ne ja o morsan satt i köket hörde vi hur alla påsar me pantburkar bara rammlade av sej själv sådär det konstiga va att ingen hade rört dom på 3 dagar.
läskit ja bor i ett spökhus
#7 - 13 maj 2005 19:37
statistiskt sett så är måndag den 30:e värre än fredag den 13:e

kan det bero på lönehelg...
#8 - 13 maj 2005 20:26
Själv hade jag en ovanligt bra tur med vädret idag när jag skådade fågel vid havet. Det var en helt underbar dag med sol o värme, blommor o fåglar. Och god skaffning!
När jag kom hem sa nån att det var fredag den 13.
Så.... varför inte strunta i det!
Svea
#9 - 13 maj 2005 20:34
Jag har haft lite otur idag tycker jag... håller på och försöker sälja min bil. En kille ringer, han och en polare kommer och kollar, vi bestämmer pris och tar i hand.. han ska återkomma dagen efter med pengar (jag behåller bilen sålänge) och så ringer han några timmar senare och meddelar att han bangar. Argh! So close. Men men, bättre tur nästa gång..
#10 - 13 maj 2005 20:54
Rent statistiskt så är den 11e värre för mig.

Inga problem med 13e.

Mvh Jari
#11 - 14 maj 2005 00:45
Jag har haft en undebar fredag den 13 med Lenmar. Vi har haft ett zoopetrace helt själva.

Jag ser inte problemet, jag ser möjligheterna.............
#12 - 14 maj 2005 08:11
Jag personligen hade inte otur men min ena kisse :(

Har en rastgård ute där de brukar vara, jag var ute med dem och helt plötsligt vart största katten (silverpilen på 9 kg) rädd för något och försökte hoppa över staketet som är 1.90m högt, han fastnade med ena klon som röks av ifrån pulpan, aj aj aj blödde som tusan....

Hoppas att dethan inte får nåt men eller problem med detta.

Han har bara otur "lille" killen, senast fick han nåt i ena ögat, operation av undreögonlocket och en liten skada på ögat.

Kostade 5 papp, det vart jättebra efter operation, syns knappt att han blivit opererad (och värt det, vad gör man inte för sina små liv :) )

Annons