Frakt från pwss

#1 - 2 april 2008 18:31
Vill ha tag i ett sånt här kar, frågade hos den lokala affärn men han kunde inte hitta det hos sina leverantörer :confused:
http://www.pwss.se/product.php?productid=6299&cat=998&page=1
Nån som vet vad frakten kostar för ett kar i den storleken ?
Köpte en gång ett kar + massa annat från ett företag i Kalmar, dom fixade frakt upp till Piteå för 300:- och allt vägde ca 200kg och kom på en pall.
#2 - 2 april 2008 18:46
ring och hör med dem eller skriv ett mail till dem!
#3 - 2 april 2008 18:46
Är det inte Fluval som tillverkar dom?
Då borde ju alla som söljer fluvals prylar kunna skaffa dom tycker man.
Släng iväg ett mail eller ring PWSS och fråga vad frakten kan gå loss på.
Bilagor:
#4 - 2 april 2008 19:13
Har dratt iväg ett mail, förstår dock inte ens varför jag ens ides göra det. Väntar fortfarande på svar från ett mail jag skickade för sisådär tre månader sen :mad:
#5 - 2 april 2008 19:23
Prisbilden är för låg för att vara realistisk. Det kanske är på frakten man drar in slantarna?
#6 - 2 april 2008 19:35
Ja d får nog bli ett Juwel istället.
#7 - 2 april 2008 19:51
MattiasL skrev:
Prisbilden är för låg för att vara realistisk. Det kanske är på frakten man drar in slantarna?

Jag har länge funderat på just detta akvarium. Utomlands är det inte alls dyrt så jag tror nog att prisbilden stämmer även här i Sverige:
http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&channel=s&hl=sv&q=fluval+osaka&meta=&btnG=Google-s%C3%B6kning

Däremot förstår jag trådskaparen problem med att få kontakt med PWSS. Har själv försökt ett antal gånger att maila och ringa på mobil och kontorstelefon med följande resultat: Mail = inget svar Mobil = inget svar Kontorstelefon = kommer fram till faxen.
#8 - 2 april 2008 19:55
Jag har handlat rätt mycket på PWSS, bland annat ett akvarie med alla tillbehör. Jag har ibland haft svårt att komma fram på telefon, men skam den som ger sej:) Jag har även fått svar på mina mail, även om det har tagit lite tid ibland. Det kan ju bero på att de har mycket att göra?

Akvariet levererade de hem för 500: -, det är klart att det är skillnad att leverera till Piteå och Vimmerby.
#9 - 2 april 2008 20:04
Drullputt skrev:
Har dratt iväg ett mail, förstår dock inte ens varför jag ens ides göra det. Väntar fortfarande på svar från ett mail jag skickade för sisådär tre månader sen :mad:

De hade ett inlägg på deras förstasida för några månader sen om att alla mail hade försvunnit i någon krash och att man skulle skicka sina mail igen om man inte fått svar.
#10 - 3 april 2008 06:22
[quote=mh22gw;1121906]Jag har handlat rätt mycket på PWSS, bland annat ett akvarie med alla tillbehör. Jag har ibland haft svårt att komma fram på telefon, men skam den som ger sej:) Jag har även fått svar på mina mail, även om det har tagit lite tid ibland. Det kan ju bero på att de har mycket att göra?

...eller har dålig service... Inte så kul om man får en läcka på det nya akvariet...
#11 - 3 april 2008 06:24
mh22gw skrev:
Jag har handlat rätt mycket på PWSS, bland annat ett akvarie med alla tillbehör. Jag har ibland haft svårt att komma fram på telefon, men skam den som ger sej:) Jag har även fått svar på mina mail, även om det har tagit lite tid ibland. Det kan ju bero på att de har mycket att göra?

Akvariet levererade de hem för 500: -, det är klart att det är skillnad att leverera till Piteå och Vimmerby.

Jag tycker att man ska kunna kräva snabba svar på frågor för att företaget ska vara trovärdigt. Annars brukar vi kalla det "dålig service". Inte så kul om man får en läcka på akvariet man just fått hem... och vill åberopa garantin...
#12 - 3 april 2008 06:53
Jag väntade 28 dagar på ett dropptest :p
Kan tillägga att frakten på en Aquael bakgrund, 98x48cm var 108 kronor.
#13 - 3 april 2008 07:36
MattiasL skrev:
Jag tycker att man ska kunna kräva snabba svar på frågor för att företaget ska vara trovärdigt. Annars brukar vi kalla det "dålig service". Inte så kul om man får en läcka på akvariet man just fått hem... och vill åberopa garantin...

Du har helt rätt, det jag menade var att jag fick tag i dom. Givetvis ska ett företag svara snabbast möjligt. Hinner de inte med finns det säkert någon kunnig inom akvaristik som är arbetslös:)

De gånger jag har handlat där har det tagit max en vecka innan jag har fått grejerna.
#14 - 3 april 2008 09:07
mh22gw skrev:
Du har helt rätt, det jag menade var att jag fick tag i dom. Givetvis ska ett företag svara snabbast möjligt. Hinner de inte med finns det säkert någon kunnig inom akvaristik som är arbetslös:)

De gånger jag har handlat där har det tagit max en vecka innan jag har fått grejerna.

Jag har också positiva erfarenheter av att handla från pwss. Köpte Easy Carbo från dem. EFter att jag betalat, tog det bara några få arbetsdagar så fick jag flaskan.
#15 - 3 april 2008 10:55
Har beställt akvarium och lite annat på pwss, frakten skulle kosta 1000:-, har försökt få tag på dom hela veckan på kontorsnummret men inget svar.
Testade att ringa ett av mobilnumren som stog på hemsidan och fick då svar. Har för övrigt inte fått svar på mina skickade mail om frågor innan jag beställde mina saker.
Nu har jag blivit lovad att dom skulle kolla lite alternativ på frakten och ringa tillbaka......man kan ju bara hoppas man inte får ringa o höra själv
#16 - 3 april 2008 15:18
Dom gånger jag beställt därifrån har det tagit 2 veckor att få skiten. När jag efter en vecka inte sett till nått paket så har jag ringt dit, (om man lyckats få tag på dom) och då hade dom inte ens skickat iväg grejorna :confused:
Så det är högst tveksamt att jag lär få nått svar, ännu mindre troligt att dom skulle klara av att leverera karet hit dettta år.
#17 - 3 april 2008 15:35
jag har beställt lite smågrejer några gånger och allt har kommit hem relativt snabbt!
#18 - 3 april 2008 17:42
Nu har jag gjort upp med pwss och vi skulle mötas i växjö om två veckor ungefär då dom hade något tur på det hållet, och det skulle kosta 500kr att få med mitt kar i det lasset. så jag går detta bra så är allt kalas
#19 - 4 april 2008 10:32
Fick SMS från posten precis.
Min bakgrund ligger och väntar på att jag ska hämta den!

Wohoo!
#20 - 4 april 2008 15:43
Själv har jag snart väntat i 2 veckor på en lysrörshållare och lysrör från pwss.
Guest
#21 - 4 april 2008 16:15
Drullputt skrev:

Ne dom är dåliga på att svara. Ja skicka ett mail för 2månader sen o ja fick de förra veckan men då hade ja redan köpt va ja behövde på akvarieshopen ist..
#22 - 4 april 2008 16:43
Narii skrev:
Ne dom är dåliga på att svara. Ja skicka ett mail för 2månader sen o ja fick de förra veckan men då hade ja redan köpt va ja behövde på akvarieshopen ist..

va köpte du då?
Guest
#23 - 4 april 2008 16:46
vad ja köpte eller var? Köpte ett am-top ytterfilter.
#24 - 4 april 2008 17:58
beställ akvariumet, och vänta tills du får ett mail där dom räknat ut frakten. sedan kan du välja att avbeställa om det blir för dyrt:D
#25 - 4 april 2008 18:14
Nja tror jag skippar denna butik för gott denna gången. Finns mer betydligt seriösa affärer som är mer rädd om sina kunder. Far till Akvariecenter istället och ber han ta hem ett Juwel. Har handlat där så mkt. så jag får säkert lite rabatt som vanligt, bra service och trevlig personal:)
#26 - 4 april 2008 21:02
Drullputt skrev:
Nja tror jag skippar denna butik för gott denna gången. Finns mer betydligt seriösa affärer som är mer rädd om sina kunder. Far till Akvariecenter istället och ber han ta hem ett Juwel. Har handlat där så mkt. så jag får säkert lite rabatt som vanligt, bra service och trevlig personal:)

Håller med du,, 100 sek för ett postförskott för en flaska EC, bara för mycket
#27 - 5 april 2008 07:20
Mella skrev:
Håller med du,, 100 sek för ett postförskott för en flaska EC, bara för mycket

Det är ju lite fel att skylla postens höga avgifter på internetshoppen. Det har ju dom svårt att påverka.
#28 - 5 april 2008 07:25
Jag har bara positiva erfarenheter av pwss. Senast beställde jag ett eheim ytterfilter som kom veckan efter. Har alltid fått svar på mail och svar i tel.

Annons