Jag har ett 27 liters akvarium och har nu fyra guppys i det, jag skulle gärna ha några fler fiskar i det men jag är fundersam på vilken sort jag skulle kunna ha.
Jag tror det blir för trångt med en slags stimfisk till. Jag funderade på Neonteror men de ska man väl ha minst 5 st av? Då är det uteslutet...
Jag skulle gärna vilja ha en mal (eftersom jag "tappade bort" den förra jag hade) tror ni det skulle funka? Fast jag skulle vilja ha en till mer simmande fisk om ni förstår vad jag menar...
Jag har sett en slags fisk som ser ut som en prickig black molly ungefär, någon som har någon aning om vad det kan vara för fisk?
Sen läste jag att guppys kan äta både animalisk/vegetabilisk mat och torrfoder. Är det krångligt att odla lite mat till mina guppys? Lite omväxling ibland skadar ju aldrig. Vad ska jag odla i sånna fall?
Just nu ger jag dem flingor, är typ jättenervös för att ge dem för mycket. De kastar sig över maten men de sa i djuraffären att de åt även fast de inte behövde så det kan man ju inte gå efter... Jag ger dem cirkus tre stora flingor
två gånger om dagen. De äter upp dem jättefort så det är inte många smulor som faller till botten. Sen är den ena honan jättetjock? Kan hon vara gravid eller är hon bara fet?
Sen hade det ju aldrig varit fel med lite yngel... Hur gör jag för att få sån inbjudande miljö som möjligt för mina guppys? Och om det blir några yngel, hur ska jag göra för att få dem att överleva? Finns det några knep?
Många frågor, men frågar man ingenting får man ingenting veta...:)