Frågor om skalarer

#1 - 2 februari 2005 19:00
1, Jag har ett 300 liter med 2 kampfiskhonor, 3svärdbärare, 10 tal pansarmalar,3pakistaner. HUr många skalarer kan jag ha då??? Skulle vilja ha minst 3 - max 5.

2 Jag har neontetror som är ganska stora tror ni det går ihop???

3 Hur stor chans är det att skalarer får bebisar? =)

4 Finns det några bra sidor om skalarer på svenska förutom zoopet?

Mvh
#2 - 2 februari 2005 19:31
Jag är ingen expert på det här men... Jag skulle tro du kan ha 4 stycken scalarer. Men dom kommer nog äta upp dina kardinal tetror som du har, eller försöka iaf. Och jag har också pakistan botier ( om de e de du menar med pakistanier) :) Och dom äter upp rommen hela tiden så bebisar kommer du nog inte få. Om du inte har riktiga hårdingar te scalarer ;)
#3 - 2 februari 2005 20:38
Jag skulle köra på så många som möjligt! Skalarer är ju stimfiskar när de är unga och om man köper många så bör man få i alla fall nott par som leker.
#4 - 2 februari 2005 20:39
Hur högt är akvariet? skalarer vill ju ha högt akvarium?
#5 - 2 februari 2005 20:43
står att hon har 300 liters så ja skulle gissa på att akvariet e 45 cm.
om du köper små scalare e det snyggast me ett stim på 5-6 st dels också fö då ne dom ska para ut sej ne domm blir större har dom flera dom kan välja på o hanarnas agresion kan jämnas ut på flera.
#6 - 4 februari 2005 06:41
ooo Tack för alla svar längtar tills jag köper mina! Mitt akvarium e typ 50x120 tror jag så det e ju bra! Jag ska köpa 4 guld scalarer tror jag =)=)

Mvh

Annons