frågor om pansarmalar

#1 - 3 juni 2006 09:39
hej alla

jag har 5 st metallpansarmalar i ett 150 liters tank. idag när jag matade dem så såg jag att en av dem var jätte tjock och det såg ut som den har en liten bula på magen..man ser bulan när den simmar. sen var där en annan lite magrare metallpansarmal som började simma lite vid ryggen på den och det såg ut som den ville para sig med den tjocke pansarmalen.

kan någon svara på detta

mvh Macke_fisk
#2 - 3 juni 2006 22:33
Tjena!

Jag tror att du har rätt tanke, det låter som om du har en romstinn hona. Bulan har jag ingen aning om vad det kan vara. Om den har rom eller är sjuk lär ju visa sig.
Kan tillägga att jag är långtifrån en expert på Pansarmalar, men väldigt nyfrälst :)
#3 - 4 juni 2006 08:42
Ja, du har så rätt så! Honorna brukar vara mer runda och något större än hanarna som är lite mer långsträckta. Jag var iväg och införskaffade mig några pansarmalar och blev överlycklig när jag kom hem och upptäckte att jag fått 2 romstinna honor och 3 hanar som absolut ÄLSKAR att vara tillsammans med dem.. :D Men tyvärr har jag ett gäng matglada andra malar, så jag tror inte att jag kommer att få några bebbar.. :(

//Camilla
#4 - 4 juni 2006 09:33
tack så mycket......f*n va kul[|)] .....första gången jag kommer att få pansarmal yngel, om de nu överlever...hoppas det...men låt oss säga att de har lagt ägg och de föds, kan man mata ynglen med vanligt flingfoder då eller måste det vara någon annan speciell mat:confused: ...tacksam för svar:D:D

MVH Macke_fisk
#5 - 4 juni 2006 10:02
Finns en aktiv tåt om corydorasodling, sök reda på den...
#6 - 5 juni 2006 20:00
ocki docki.... det ska jag göra:D

MVH Macke_fisk

Annons