frågor om paleter!!!

#1 - 23 maj 2007 16:53
hej jag fick ett par vild fångade palettciklider av en kompis men det jag undrar är vad för foder man ska ge dom och om det är normalt att hanen gömer sig i krukan och simmar ut och försöker att locka in honan i den med jämna mellan- rum???
#2 - 23 maj 2007 16:56
joel90 skrev:
hej jag fick ett par vild fångade palettciklider av en kompis men det jag undrar är vad för foder man ska ge dom och om det är normalt att hanen gömer sig i krukan och simmar ut och försöker att locka in honan i den med jämna mellan- rum???

han försöker få hene till att leka...har de grävt något??.......du får testa dig fram och se vad dem äter......vad har din kompis gett dem för föda???...fråga vad han har gett dem så vet di där iaf
#3 - 23 maj 2007 17:18
eee:confused: han matade med flingfoder men problemet är att dom spotar bara ut flingfodret. Men åt lite krosade ärtor men inte hanen för han är bara i krukan förutom när han kommer ut och "pratar" med honan. (of topick)([:o];)hur fick du up din zoon!!! jag vill nämligen läga upmin zoon:):)!!!)
#4 - 23 maj 2007 17:28
kan man inte göra något frys foder som skulle smaka för en paletciklider!!!
#5 - 23 maj 2007 18:21
Mina älskar fryst artemia och svarta mygglarver.
#6 - 23 maj 2007 18:36
paletter är allätare!
#7 - 23 maj 2007 19:07
rsoderberg skrev:
Mina älskar fryst artemia och svarta mygglarver.

frysta eller levande???
#8 - 23 maj 2007 19:10
fins det inga resept på frysfoder till et sälskaps akvarium samt ett taganyikakar???
#9 - 23 maj 2007 19:32
joel90 skrev:
frysta eller levande???

Det går utmärkt med frysta, med det är inte fel att ta håven och gå ut och fånga mygglarver.
#10 - 23 maj 2007 19:34
joel90 skrev:
fins det inga resept på frysfoder till et sälskaps akvarium samt ett taganyikakar???

Tanganyika så skulle jag rekommendera räkmix.
#11 - 23 maj 2007 19:36
rsoderberg skrev:
Tanganyika så skulle jag rekommendera räkmix.

har du något resept???
#12 - 23 maj 2007 19:39
rsoderberg skrev:
Det går utmärkt med frysta, med det är inte fel att ta håven och gå ut och fånga mygglarver.

jag vet men min mygg pöl torkade ut[:(] BÖÖÖÖÖÖHÖ
#13 - 23 maj 2007 20:15
En rolig historia...

rsoderberg skrev:

När jag var liten så hade jag en lite udda man till granne, djurfanatiker som jag var redan då fick jag såklart reda på att han hade akvarium och trängde mig på :D Han hade ett superläckert kar fullt med Black Molly och Platy, med en massa gröna alger som växte som sjok som firrarna käkade på.. Superbalans, min idol...

Han tog med mig ut till en skogsjö och fångade vattenloppor men ibland missade han att det följde med en parasit som var storleken större än en vattenloppa... Parasiten satte sig på firren och då tog han firren och la den i ett glas med bara lite vatten i och plockade parasiten med pincett.. :D

Vilken rolig gubbe, en riktig föregångare i akvaristik på sin tid men som sagt i övrigt var han lite udda...
När lillgrabben inte kunde sova tog han bilen och körde med vagnen utanför rutan!!! Tills grannarna sa ifrån... [:o] Inte frun!
#14 - 24 maj 2007 05:41
(off topic-svaret: om du redan har en sida www.zoonen.com och vill ha länken här i din signatur, så måste du gå in på din kontrollpanel här ovanför i den blå menyn till vänster, och sen gå till "redigera signatur". där klistrar du in länken till din zoon. har du ingen zoon måste du såklart registrera dig på www.zoonen.com, som är ett helt annat community, först, men det antar jag att du har eftersom du frågade.)
#15 - 24 maj 2007 15:33
aldeles rätt toccata, zoonen har jag med lite bilder på mina akvarium!!!!:) :)
#16 - 24 maj 2007 15:37
jag tror att det fungerar men vet inte riktigt än:)

toccata skrev:
(off topic-svaret: om du redan har en sida www.zoonen.com och vill ha länken här i din signatur, så måste du gå in på din kontrollpanel här ovanför i den blå menyn till vänster, och sen gå till "redigera signatur". där klistrar du in länken till din zoon. har du ingen zoon måste du såklart registrera dig på www.zoonen.com, som är ett helt annat community, först, men det antar jag att du har eftersom du frågade.)

Annons