Frågor om mitt filter räcker!

#1 - 5 juni 2008 19:50
Hejsan! jag har idag startat upp mitt 720 liter akvarium.!:D
Original tanken var att jag skulle ha ett Eheim 2260 och en bottenfilter kopplat till ett aquaclear pumphuvud 70!
Så jag köpte allt detta men har dom senaste dagarna kommit till insikt att bottenfilter inte kanske är så jättebra..
Så nu använder jag bara mitt ytterfilter... det pumpar 2400 liter timmen så det blir en bra genomströmning! men skulle jag behöva nåt mer?
Kan jag göra nåt smart med mitt pumphuvud? ska jag köpa nåt innerfilter? kan jag på nåt sätt använda mitt pumphuvud som innerfilteR?
Tack på förhand!
#2 - 5 juni 2008 21:42
Det räcker med ett 2260 i ett 720, men skulle jag dra igång ett sådant kar skulle jag gjort som du tänkte från början med ett ytterfilter och ett bottenfilter kopplat på ett pumphuvud:).
Vill du ha ett klart och fint vatten kan du alltid kolla om Aquaclears filter passar till pumphuvudet och använda den som ett innerfilter/partikelfilter.
#3 - 5 juni 2008 21:52
jag hade inte kört med bottenfiltret, dock hade jag kört med aquaclearen som cirkulationspump... på med ett snabbfilter bara...
jag vet inte varför, men jag känner mig smått avig mot bottenfilter... kör hellre då med en kruka med makaroner samt lite filtermatta i toppen, sen ett rör upp till cirkulationspumpen, som ett ytterfilter fast i akvariet...
Bilagor:

Annons