Frågor om gravid fisk + yngel !

#1 - 2 november 2010 12:26
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Jaha, då har en del av de senaste fiskarna börjat yngla av sig, [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3][/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Därmed får man helt plötsligt en bunke med frågor:[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3][/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Orkar inte skriva ett inlägg per art, så det får bli ett enda inlägg. [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Frågorna är ju ganska lika varandra. [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial] [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Hur ser man skillnad på yngel mellan Girardinus falcatus och Heterandria formosa ?[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3](”hittade” två st inne i hornsärven igår…inte katten kunde jag se om det var från den ene[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]eller andre firren…perhaps to soon?)[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3] [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Limia nigrofasciata, har dom en dräktighetsfläck ? Iaf har inte mina det (ännu). Igår morse[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Var en av dom tjock som frugan var strax innan hon ynglade av sig, idag är hon smal. [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3](Frugan också…), har hon då släppt yngel, eller har hon ”varit på dass”. Yngel i det karet [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Tror jag inte finns på kartan med tanke på övriga invånare. [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Limia perugia och Limia nigrofasciata hur många yngel släpper dom ut ?….normalt sett…[/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]Xiphophorus nezahualcoyotl, kan man förvänta sig ett liknande beteende av en naturform i fråga [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial][SIZE=3]om antal yngel, frekvens, etc etc, som hos den ”vanliga” akvarieformen ?[/SIZE][/FONT][/COLOR]
#2 - 2 november 2010 16:45
ho hoooooo ??
#3 - 2 november 2010 17:48
Varför inte söka i google och se närbilder så du kan se skillnad :)?
#4 - 2 november 2010 18:36
Kewell skrev:
Varför inte söka i google och se närbilder så du kan se skillnad :)?

har gjort, hittar inga bra bilder på yngel.....

.
#5 - 3 november 2010 08:54
ho hooo igen....?

.
#6 - 3 november 2010 11:25
[FONT=Arial][SIZE=3]Girardinus falcatus hittade jag massor på http://www.acquariofiliaitalia.it/news_letter/2008/ottobre/img/girardinus_falcatus_one_day.jpg bästa bilden jag hittade de som ser annorlunda jämfört med den kan ju vara Heterandria formosa [/SIZE][/FONT]

Annons