Hur är dessa kar?
http://www.pwss.se/product.php?productid=9085&cat=1329&page=1
Får man plats med en doppvärmare tro?
Hur varmt blir det däri utan värmare?
Kjell Fohrman skrev:Har gett lite synpunkter på akvariet ifråga i denna tråd http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=135095&highlight=fluval+edge
rödtoppen skrev:Har läst tråden nu.
Men några frågor kvarstår: Hur varmt blir det i karet + får man plats med en doppis :)
Kjell Fohrman skrev:Hur varmt det blir vet jag inte för även om jag har ett sådant akvarium igång på mitt skrivbord så har jag inte kollat - dock har jag enbart arter i det akvariet som trivs i lite svalare vatten.
rödtoppen skrev:Kom på ytterliggare en fråga nu: hur bökigt är det inte att fånga in de små liven [:-9]
Kjell Fohrman skrev:Nja, du har liksom missat poängen - det är ju ett designakvarium och inte att akvarium man har om man vill håva upp fiskar;)
Saturnus80 skrev:Hur är belysningen, om man räknar i zoopetskala 1-5?
kjell fohrman skrev:nja, du har liksom missat poängen - det är ju ett designakvarium och inte att akvarium man har om man vill håva upp fiskar;)
Har en sådan på jobbet, helt klart snygg men ALDRIG att jag skulle ta och göra rent den :p skulle bara bli frestad att slå ett stort hål så att man kommer åt överallt ordentligt :)
Andrém skrev:Har en sådan på jobbet, helt klart snygg men ALDRIG att jag skulle ta och göra rent den :p skulle bara bli frestad att slå ett stort hål så att man kommer åt överallt ordentligt :)
Kjell Fohrman skrev:ett gammalt inlägg, men ändå...
Mitt Edge-akvarium har varit igång mer än ett halvår och har aldrig behövt att renöra det.
Kjell Fohrman skrev:ett gammalt inlägg, men ändå...
Mitt Edge-akvarium har varit igång mer än ett halvår och har aldrig behövt att renöra det.
Ljuset är ju rätt svagt och rätt långt från glaset och dessutom är det ett rätt bra filter som ingår så det blir inte mycket skit på glaset.
Martin85 skrev:Hur stor är öppningen?
marvin skrev:Mitt först inlägg! Kunde inte låta bli jag har beställt ett fluval edge. Tycker det är såå snyggt. Väntar otåligt på att bussgods skall komma. :D
Kolla in bilder på miniakvarium
Jag skall lägga upp bilder där
marvin skrev:Tack för det!*Skall bli spännande att starta upp.
Du har möjligtvis inga bilder att lägga upp på ditt fluval..
maccan skrev:Förresten, Kjell, jag köpte BTN boken om Nanoakvarium idag :)
Kjell Fohrman skrev:Gjorde du rätt i;)
Då har du ju också sett mitt Edge-akvarium. Det är inte helt fotovänligt om man säger så:p
maccan skrev:Kastar upp en liten länk ifall någon är nyfiken på mitt :)" target="_blank">
Kjell Fohrman skrev:Snyggt:D men musiken var rätt kass;)
VisualDarkness skrev:Jag vet inte hur Edge ser ut invändigt men för att en impeller ska "pumpa vatten" måste den redan ha vatten runt sig. Den kan helt enkelt inte pumpa luft så du måste fylla pumpen med vatten innan du kör igång, annars sliter du bara på den.
Holm skrev:Tack för svaret! Ska fylla pumpen med vatten nu och se om det ordnar sig. :-)
Rent instinktivt säger jag NEJ, den är helt beroende av att få syre vid ytan (alltså både syre ur vattnet och från atmosfären pga deras labyrintorgan)! Den lilla öppning som är och som dessutom är ström är inte tillräcklig tycker jag!Holm skrev:Nu funkar filtret! Jag fyllde det med vatten som VisualDarkness sa. :-)
Men jag har en till fråga:
Hur tror ni att en kampfisk skulle trivas i ett fluval edge?
Min bygger ofta ett skumbo i ett hörn av hans nuvarande akvarium men det kommer ju inte gå i detta akvariet då man fyller det ända upp.
Alla som har sett ett fluval edge vet vad jag menar.
Det finns alltså inga hörn att bygga skumbo i och om han skulle försöka bygga ett i den lilla öppningen i akvariet så är ju vattnet så strömt där att det ändå inte går...
Tror ni att han skulle trivas i alla fall eller vill de hellre ha grundare vatten och växter som går ända upp till ytan så de kan bygga skumbon?
åheim skrev:Rent instinktivt säger jag NEJ, den är helt beroende av att få syre vid ytan (alltså både syre ur vattnet och från atmosfären pga deras labyrintorgan)! Den lilla öppning som är och som dessutom är ström är inte tillräcklig tycker jag!