Frågor och svar.

#1 - 18 december 2004 18:14
Hej jag vet ej om det finns, men på många andra forum finns en avdelning där man kan posta frågor, alltså utan för själva huvud syftet, alltså fiskar.
på de andra forumen jag är på, som har en sån avdelning blir det tätare mellan topicsarna, alltså mer att läsa och roligare att sitta framför. som vilken tv man skall köp etc, förstår nackdelarna men det blir mycket roligare.

Likaså projekt trådar där man från början till slut får lägga upp/ följa info om ex starten av ett akvarium, eller bygget av en bakgrund etc.

Jag gillar detta forum skarpt, men tycker det är lite lamt ibland.

Vad tycker ni?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 18 december 2004 20:15
Hej jag vet ej om det finns, men på många andra forum finns en avdelning där man kan posta frågor, alltså utan för själva huvud syftet, alltså fiskar.

Som "off topic-forum" här funkar avdelningen "Humormania".

Likaså projekt trådar där man från början till slut får lägga upp/ följa info om ex starten av ett akvarium, eller bygget av en bakgrund etc.

Finns väl idag inte någon sådan direkt avdelning - men man skulle ju kunna använda dagboken till detta.
På nya Zoopet kommer "Plussare" även att kunna lägga in foton vilket passar utmärkt för detta ändamål.

#3 - 18 december 2004 21:27
Jo jag skall, fixa plus efter jag orkat läsa igenom vad det ger.
Men av det jag uppfattat, tycker jag att det är väldigt bra, som min akvarie handlare sa, att för en sån här ska kunna vara riktigt bra, krävs det att det kostar pengar.
Tycker iof ändå att det e väldigt bra, och betalar gärna en avgift för att den skall fortsätta vara det.
Men humormania känns inte rätt, tramsigt.
Det vore klarare med en off topic, även om det oxå låter lite tramsigt enligt mig, jag syftar på zatzy.com när jag jämför, händer liksom mer där, dock antagligen bra mycket mer användare.

Och projekt delen, går ju utmärkt att använda dagboken.
Men det blir oxå lite svårare på nåt sätt, enklare att klicka på "projekt"
Och sedan se alla de nya, följa de man tycker är intresanta, mer lättåtkommligt alltså.

#4 - 18 december 2004 21:31
jag tycker att zoopet skal behålla sin fokus på fisk och djur, att driva iväg och bygga ut kommer skada den viktiga delen istället, humanoria elelr dagboken som kjell sa är utmärkta komplement.
vill du diskutera tv apparater, tv program, bilar, mat osv så kan du komma till oss på flashback, så gör jag , skriver de sakerna på fb och låter zoopet bli min ventil till akvarievärlden.
#5 - 18 december 2004 21:40
Hej!

För att dokumentera bakgrundsbyggen och dyl. går det ju alldeles utmärkt att lägga in länkar till sin zoon (om man skaffat en, annars går den fort att sätta ihop).
#6 - 18 december 2004 21:45
jo, men för att göra forumet mer komplett.
Enklare att ha allt på samma sida.
Och som sagt finns nackdelar, men det är alltid skönt att fråga råd om tv apparater av folk man lärt sig lita på.
Men jag förstår om ni e rädda att man skall tappa fokus, men det går bra på andra ställen, men dock blir det oxå mer inlägg att radera, för vad som hälst skall ej få skrivas.

Annons