Jag hade fiskar när jag var ca 10 och det var ett tag sedan så jag anser mig vara helt grön och tänkte ta mig till en fiskaffär, antagligen globefish för den ligger nära, och höra lite vad de säger. Min erfarenhet säger dock att forumiter har väldigt mycket bra råd så därför vill jag gärna höra vad ni säger också. Jag kommer antagligen köpa begagnat då min ekonomi inte är den bästa.
1. Hur stort akvarium vill jag ha? Jag vill antagligen ha lite större fiskar än guppys och sånt, men jag vet ärligt talat inte vad jag vill ha än. Storleken är inte den viktigaste, men jag vill inte sitta med akvarium som man "trötnar" på för att det är väldigt begränsat. Blir underhållet, kostnader mm mycket större vid större akvarium?
2. När man köper begagnat, vad bör man tänka på? Ska man kolla efter något på akvariet? pumpen? Vad bör kostnaden för olika "kompletta" akvarier ligga på?
3. Är akvarium dyra i drift? Vad kostar de ungefär per månad i form av mat, lysrör och annat som man får räkna med?
Jag kommer inte på så mycket annat, men är det något annat som ni direkt tänker på så släng in det. Bra butikstips eller vad som helst.