Frågan om akvarium

#1 - 9 september 2007 20:06
Går följande kar att använda till ett nanokar? Är ju inte överflödigt med information men någon !Lasse! kanske kan ge en snabb bedömning.

http://www.pwss.se/product.php?productid=2378&cat=646&page=1

Mvh Thomas
#2 - 9 september 2007 20:36
Jag har tre sådana som jag kör. Jag började faktiskt med ett sådant - det är över 2 år gammalt nu. Lite kraftigare pump och så har jag rivit ut orginalets belysning och ersatt det med två stycken kompakt 11 wattare.

Men det som Johan400 har (som är en storebror med redan 2*11 watt från början) är bättre

MVH Lasse
#3 - 9 september 2007 20:40
Har nämligen ett jag kan få för 300 med biobollar, därför jag var extra sugen på det ;). Är ändå 1000 mer för ett som Johan400 har. Ska inte vara dumsnål men man ska ju börja någonstans!

Vad har du i dina 3 kar? Har du skrivit det tidigare i någon tråd, sådanafall vilken?

Mvh Thomas
#4 - 9 september 2007 20:45
havre skrev:
Går följande kar att använda till ett nanokar? Är ju inte överflödigt med information men någon !Lasse! kanske kan ge en snabb bedömning.

http://www.pwss.se/product.php?productid=2378&cat=646&page=1

Mvh Thomas

det ser ju typ ut som mitt men ser bara en lampknapp så kanske är det för dåligt ljus... men som sagt lasse brukar veta
#5 - 12 september 2007 07:49
havre skrev:
Har nämligen ett jag kan få för 300 med biobollar, därför jag var extra sugen på det ;). Är ändå 1000 mer för ett som Johan400 har. Ska inte vara dumsnål men man ska ju börja någonstans!

Vad har du i dina 3 kar? Har du skrivit det tidigare i någon tråd, sådanafall vilken?

Mvh Thomas

Jag körde ett flera sådana med bara det medföljande kompaktröret på 11 watt, ett i ungefär ett år innan jag byggde om rampen till två rör. Jag byggde om genom att köpa två skrivbordsbelysningar på IKEA (11 watt kompakt). Tog i stort sett bara drosseln och kabeln samt fastsättningen och micklade in två i rampen. Plockade ut den medföljande drosseln för att få plats. Det funkade med ett rör men bättre med två. Fördelen med min variant är också att man får ut den värmealstrande drosseln från karet.

Det funkar med ett rör men begränsar ditt val av koraller.

MVH Lasse

De finns med någonstans i nån av mina trådar på saltvattensguiden. Titta på nanokar och sök på mitt namn.

Annons