fråga till Tant Nancy...

#1 - 2 november 2005 16:23
Hej...

Såg i en tidigare diskussion att du levererar ancistrusyngel till zooaffärer... Min lokala zoohandlare här i trollhättan är intresserad av att köpa mina 4 cm stora yngel... Undrar nu bara vad som är ett vettigt pris att få betalt?

/Fredrik
#2 - 2 november 2005 16:25
15 kronor låter rimligt tycker jag, eftersom de är så pass stora.
#3 - 2 november 2005 17:26
Tack för snabbt svar....

Har två kullar och det värsta är att jag börjar bli fäst vid dom små rackarna.... dom är så himla söta men, men....

/Fredrik
#4 - 13 januari 2006 18:20
I underkant?

[quote=Tant Nancy]15 kronor låter rimligt tycker jag, eftersom de är så pass stora.[/quote]

Passar på att nästla mig in i tråden.

Jag har ca 40 st ancistrusyngel a drygt 2 cm. Jag slog en signal till en Zoobutik här i Gbg och blev erbjuden 5 kr/st - detta är lite i underkant uppfattar jag det som då? Smidigheten är klart att sälja alla i ett svep då jag behöver sälja dem så snart som möjligt.

Någon som har erfarenhet i Gbg-området?

Mvh Martin
#5 - 13 januari 2006 18:45
Ancistrus är ganska känsliga när de är små, så är de på 2 cm så är det kanske svårt att få mer... När jag sålt så har jag fått 15 kr men de har då också varit ca 4 cm.
#6 - 13 januari 2006 19:29
priserna i Gbg är bland.. om inte de lägsta i sverige.... så att få mkt betalt för sina fiskar här är svårt..
#7 - 13 januari 2006 20:03
[quote=mavve]Jag slog en signal till en Zoobutik här i Gbg och blev erbjuden 5 kr/st -[/quote]

var det pengar i handen eller byte mot varor ?
för där kan det skilja en del också.
#8 - 13 januari 2006 20:20
[QUOTE=Raven]var det pengar i handen eller byte mot varor ?
för där kan det skilja en del också.[/QUOTE]

Jo tänker man sig ha pengar i handen så räkna inte med många rubel.
#9 - 13 januari 2006 21:58
2 cm.. då är de minsann inte gamla. Du får nog bättre betalt ju större de är. själv har jag några 5-7 cm och de går nog att sälja för kanske 20-30 kr privat iaf.
#10 - 13 januari 2006 22:07
[quote=Raven]var det pengar i handen eller byte mot varor ?
för där kan det skilja en del också.[/quote]

Ja, det var pengar i handen. Verkar som det kanske inte är så orimligt ändå. Som det skrivs så är ju även utpriserna låga här i trakterna.

Mvh Martin
#11 - 13 januari 2006 22:13
[quote=lenis3]2 cm.. då är de minsann inte gamla. Du får nog bättre betalt ju större de är. själv har jag några 5-7 cm och de går nog att sälja för kanske 20-30 kr privat iaf.[/quote]

Skulle klart kunna ge dem ordentligt med mat så att de växer maximalt så tar det inte så lång tid innan de fått till någon centimeter till, men det är lite trångbott i karen....

Upptäckte förresten att hanen låg och fläktade utanför ett rör idag och när jag lyste in med en ficklampa så mycket riktigt.... :)
#12 - 13 januari 2006 22:27
[quote=mavve]Ja, det var pengar i handen. Verkar som det kanske inte är så orimligt ändå.[/quote]

kan ju fråga va du får i inbyte, kanske rentav det dubbla.
#13 - 14 januari 2006 01:10
det brukar ju vara så att du får fullpris för fiskarna om du bytar in dem. Det tjänar du mest på. Att sälja dem rakt av är inget jag kan rekommedera.
#14 - 14 januari 2006 07:59
[quote=MoZZe]det brukar ju vara så att du får fullpris för fiskarna om du bytar in dem. Det tjänar du mest på. Att sälja dem rakt av är inget jag kan rekommedera.[/quote]

Tidigare har jag mest bytt in fisk, men eftersom jag planerar att ändra inriktning i karen framöver, är jag inte ute efter något för närvarande.

Mvh Martin
#15 - 14 januari 2006 11:45
av ren nyfikenhet så undrar jag: om en vanlig ancistrus på ca 5cm ger ca 20 kr,hur mycket skulle du en albino ancistrus på 5cm ge?

Annons