"Blå rödzebra hane verkar vara svår att få tag i."
När jag frågade "mannen" i akvarieaffären Trop Akvariefisk Import (krångligt namn) samma sak, så sa han att det inte alls var svårt (affär i Göteborg). Det var bara att säga till så kunde han fixa fram det. Däremot kunde han inte lova något leveransdatum, men han sa som sagt att det inte var svårt, utan bara så att de röda var populärare och därför tas inte så många blå in åt gången - däremot går dom åt rätt fort. Så det där med populära vet jag inte riktigt hur man ska förhålla sig till således. Och när man läser i forumet här och på Ciklid.se så verkar det nästan vara tvärt om, att de blå är mest eftertraktade.
Är det så att tillgången styr köparna att välja det som erbjuds och därför tror både säljaren och köparen att den röda är populärare och den blå ovanlig och svår att finna, enbart därfär att bägge parter tror att det är så??? öhh, himla krumilurigt blev det nog ;)
Bara funderingar och vad det gäller mannen i nämnda affär så är det enbart en citerad uppgift som jag inte vet något mer om hur det ligger till med i verkligheten.
Smike
http://hem.bredband.net/stemik/