Fråga om ytterfilter

#1 - 17 mars 2009 09:40
Hej!

Här kommer ännu en fråga från mig. Som sagt ska jag starta om mitt 220 liters. Där sitter för närvarande ett innerfilter, som jag tänker byta ut mot ett ytterfilter.
På våran "fiskaffär säljer dom nu ett som heter Rena filstar xp2 som är från 150-300 liter till ett nedsatt pris. Är det ett bra eller dåligt filter:confused:.

/Inger
#2 - 17 mars 2009 09:48
På akvarielagret så är de helt lyriska över Rena Xp-serien, sen om det beror på att de vill sälja mer av den eller om de bara gillar den helt enkelt kan jag inte svara på. :p

Finns lite filmer på youtube där de installerar en Rena xp2, titta på dem så får du en uppfattning om funktion/smidighet m.m.

Filterförmåga och genomströmning efter några månader i drift vette tusan dock, på det här forumet slåss de mest mellan Fluval och Eheim med Tetratec som tillhygge. :d
#3 - 17 mars 2009 10:09
Jag får hoppas att jag får flera svar, det är inte lätt att veta när man är ganska så nybörjare. Kan ju även tänka mig, att det funkar så som när killar väljer bilmärke!? Nej, jag bara skojar.
#4 - 17 mars 2009 10:14
har dem ett bra pris på rena xp så tycker jag du ska slå till;)
#5 - 17 mars 2009 10:21
Får man fråga vilket pris de satt ned den till?
#6 - 17 mars 2009 13:48
Det är nedsatt från 1600kr till 1200kr. Såg på någon nätbutik att det var ännu billigare där, minns inte vilken det var.

Annons