Hej!
Mitt nya projekt är igång och jag har köpt mig en stor fin mangorot eller vad den heter. Frågan är hur länge den flyter på ytan innan jag kan placera den på botten?
NIC skrev:Eller tynga ner den med några stora stenar.
ankan94 skrev:Det finns en risk med att tynga ner den med stenar. om roten flyter mkt och vattenströmmen från pumpen gör att roten rör på sig så kan stenarna ramla av!!!
jag skulle koka den länge (helst några timmar!!) och seda lägga den i blöt över natten sedan bör den nt flyta så länge till:)
XenOn skrev:Om man inte kokar den tar det fruktansvärt mycket längre tid då?
bong skrev:Nix det är ingen fara (bara snyggt;)), har man en "blå regntunna" t.ex så kan man tynga ner den i den... det höga trycket i botten skyndar på lite :)
NathalieBorgman skrev:Har också en fråga angående rötter. Köpte två st igår, som jag har hällt kokande vatten på och som har legat i blöt i ett dygn. Och vattnet ser rent ut.
Vågar jag stoppa ner dom i akvariumet eller kommer det bli the vatten i akvariumet??
NathalieBorgman skrev:Okej, Jag kokade vatten och hällde på och de första och andra hetvatten badet vart vattnet färgat, men de två sista vart vattnet inte färgat alls så jag stoppade ner dom i akvariumet efter 24 timmar i hetvatten bad. Och dom har inte färgat av sig riktigt än.
så jag hoppas att dom inte gör det, vill inte ha ett akvarium som ser ut som en 300 liters stor kopp med The! :)