Jo, jag tänkte väl att det lät märkligt annars :D Det såg ut som en ringkonstruktion på bilderna så jag tänkte att det antagligen var filtrering på det sättet men var inte säker.
Men googla lite om placeringen av korgarna - dock ser man ofta att tillverkaren rekommenderar helt annan ordning än många användare gör. Man får läsa runt lite och göra besluten utefter vilka svar som låter vettigast. Jag var lite fundersam nu när jag skulle fylla mitt eget den här omgången så jag kollade runt och bestämde mig till slut ändå för standardvarianten med maximal förfiltrering och sedan biomaterial. Och struntar för det mesta helt i alla andra vattenpåverkande extragrejer Fluval tycker att man ska stoppa i. Jag tänkte först ha torv i den översta eftersom det ska vara svartvatten men sen såg jag att min inredning fixar den biten på egen hand och eftersom min bakteriflora i karet jag ympat filterkultur från, är så välfungerande, tyckte jag inte att jag behöver mer ren biomedia, så jag körde på vadd längst upp som sista puts av skräp. Den samlar ju bakterier den också, oavsett.
Men torven ska man iallafall ha längst upp ja, om man använder det.