Fråga om eheim ytterfilter prof 3, 2073

#1 - 14 februari 2011 13:55
Någon som har möjlighet att titta på ett ex o se om ni finner samma lilla "avvikelse" som på mitt så jag vet säkert att inget skadats. Skall försöka förklara: i varje filterbehållares ena hörne är det ju en liten vattenkanal formad som en trekant. Dessa hakar ju i varann allteftersom man staplar filterbehållarna på varandra. Detta trekantiga hörne ser lite annorlunda ut på det allra översta lagret..det sk förfiltret i vilken det ligger en blå svamp. Hörnet på denna översta del där är en av de tre sidorna på hörnet lite bockat utåt!..på hörnena till de andra filterbehållarna är alla tre kanter raka så att säga..men på denna översta så är alltså en av de tre lite böjt utåt. Skall det vara så eller har min skadats??..nån som har ett eheim ytterfilter pro 3...borde väl va samma på alla modeller inom pro 3 serien men jag har 2073.

Mvh
Jonas Roman
#2 - 14 februari 2011 13:57
bild vore lättare.
#3 - 14 februari 2011 14:16
Jonasroman skrev:
Någon som har möjlighet att titta på ett ex o se om ni finner samma lilla "avvikelse" som på mitt så jag vet säkert att inget skadats. Skall försöka förklara: i varje filterbehållares ena hörne är det ju en liten vattenkanal formad som en trekant. Dessa hakar ju i varann allteftersom man staplar filterbehållarna på varandra. Detta trekantiga hörne ser lite annorlunda ut på det allra översta lagret..det sk förfiltret i vilken det ligger en blå svamp. Hörnet på denna översta del där är en av de tre sidorna på hörnet lite bockat utåt!..på hörnena till de andra filterbehållarna är alla tre kanter raka så att säga..men på denna översta så är alltså en av de tre lite böjt utåt. Skall det vara så eller har min skadats??..nån som har ett eheim ytterfilter pro 3...borde väl va samma på alla modeller inom pro 3 serien men jag har 2073.

Mvh

Jonas Roman
Min 2075 är lika dan
#4 - 14 februari 2011 14:20
Obs.jag skrev fel....det är inte den allraöversta behållaren med förfilter utan den översta av de tre filterbehållarna...dvs den som innehåller substrat pro...dess hörne ser alltså lite annorlunda ut där en kant är lite utåtböjd!...ska de vara så...ska inte alla tre behållare se identiska ut?..eller?...dock ser det inte ut som den av misstag böjts ut för då borde den nog gått av...tack på förhand:-)
#5 - 14 februari 2011 14:31
022helpek skrev:
Min 2075 är lika dan

Du menar likadan som min?eller att alla hörnen är likadana?....
#6 - 15 februari 2011 05:29
nej - två lådor har rak hörna och den översta har en böjd

Annons