Fråga om Aquael cirkulationspump

#1 - 15 december 2015 20:25
Hej!

Jag köpte för ett tag sedan ett begagnat akvarium på blocket. Det är ett sexkantigt Aquael på 20 liter. Just nu är det ett karantänakvarium till min kampfisk som är hängig. Men jag har ett problem med filtret. Det är typ en låda som det ligger filtermassa i, med ett hål i botten till värmaren och sedan ett hål där det sitter ett rör en bit ned i akvariumet med ja, "nät" typ där den hämtar vattnet. Men i hålet ned till insuget sitter en cirkulationspump/powerhead (vet inte riktigt vad det kallas) som heter circulator 350. När jag sätter den i hålet och startar allt med vatten i så brummar det jättemycket och vattnet verkar inte röra sig över huvudtaget. Det blir ingen cirkulation förutom just där powerheaden är men det händer inget i resten av akvariet. Jag antar att det är något fel på den, antagligen på grund av monteringen jag gjort och jag undrar om någon har erfarenhet av just den här cirkulatorn och om det finns något sätt att lösa det? Det funkade precis när jag köpte akvariet men så lyfte jag ur den för att städa ur det och nu funkar det inte.

Några tips? erfarenheter? Jag vet inte hur jag ska lösa problemet.

Tack på förhand!
#2 - 15 december 2015 21:37
Som du säkert förstår så är det svårt med sånt här på distans... Men ska fösöka, pumpen ska låsas fast i hålet i botten. Du för ner pumpen i hålet sen ska den vridas fast. Kolla så du satt tillbaka fästanordningen på pumpen först.

Annons