fråga angående maingano

#1 - 5 februari 2009 10:16
hej har köpt ett gäng maingano och när jag koppade in dem så var dom flesta väldigt mörk blå med ljus rand men efter 3-5 timmar var dom väldigt ljusa över hela kroppen sen var dom väldigt mörka igen på morgonen efter vad beror det på att dom skiftar i färg så mycket dom verkar inte bli jagade heller av några andra fiskar
#2 - 5 februari 2009 10:40
Hade ett liknande (om inte värre) scenario där min Trewavasae var vit på dagen och snyggt blå på natten/morgonen. Det berodde troligtvis på att jag hade ljust grus och fisken kände som att han stack ut för mycket så han ändrade färg för att smälta in :) Färgen skiftar beroende på hur fisken känner sig :)
#3 - 5 februari 2009 11:46
DAHLBERG skrev:
Hade ett liknande (om inte värre) scenario där min Trewavasae var vit på dagen och snyggt blå på natten/morgonen. Det berodde troligtvis på att jag hade ljust grus och fisken kände som att han stack ut för mycket så han ändrade färg för att smälta in :) Färgen skiftar beroende på hur fisken känner sig :)

jag har vit korallsand så det kan säker vara samma med mina fiskar
blev det bättre med tiden eller?
#4 - 5 februari 2009 13:49
qungen skrev:
jag har vit korallsand så det kan säker vara samma med mina fiskar

blev det bättre med tiden eller?

Jag slängde korallgruset åt helvette och drog ner vanlig brun sand :p då blev det bättre ;) Men jag var inte så tålmodig.. Väntade typ bara 2 veckor på att han skulle acklimatisera sig [:o]

Annons