Fråga angående en annons på blocket.

#1 - 13 maj 2004 15:24
http://www2.blocket.se/view/2585773.htm?l=0&c=1&city=0

känns som det är lite trång bott? stämmer det?
#2 - 13 maj 2004 15:34
ja trångbott absolut.... och <b><font color="red">DYRT</font id="red"></b>!!!![:-20]
#3 - 13 maj 2004 15:39
Kom och fynda skriver hon... kallar det hutalöst jag.
#4 - 13 maj 2004 15:56
Jag satt precis och tittade på den annonsen och tänkte på hur rångt dom måste ha det. Men visst måste det vara så att hon har ett till kvarium som.
Men är det verkligen dyrt? Jag tänkte köpa ett akvarium på 110*50*50=275L(?) för 2000:- , och då får jag med pump doppvärmare 8 st lavasenar lysramp med 2 rör, reningsverk, filter och lite rötter och annat snyggt att ha i. i princip är det bara fisk och sand som ska köpas separat. Låter det som ett rimligt pris eller bör jag se mig omkring efter annat?
#5 - 13 maj 2004 16:00
i Göteborg är vi bortskämda med billiga akvarier *s*
#6 - 13 maj 2004 16:06
Denna är inte heller så dålig. Ser rätt trångt ut och trist
http://www2.blocket.se/view/2398900.htm?l=0&c=1&city=0
#7 - 13 maj 2004 16:13
Snacka om trångt..... tråkigt för fiskarna...
Tycker att det lät "lite" dyrt. Köpte ett 375l för 1300:- för ca 1½ månad med ljusramp & pumpar, en massa stora lava stenar, fiskar & aluställning + lite annat smått.
Förra lördagen så köpte jag 2 st 110l kompletta med allt, ja nästan allt...ena karet var utan aluställning & täckglas men i övrigt allt med..pumpar, värmare, grus, lavasten, mat för 1 år framöver + en massa annat smått & gott... för 400:-!!! Ett klipp för 2 st ca 2 år gamla kar (knappt använda) utan en repa i frontglasen.
Nä satsa på ett lite större dom är oftast billigare än ett mindre = mer roligt!!! [:D] Om platsen finns så är ju ett större bättre, det är ju lättare att sköta oxå.
Om man säger att ett riktpris på ett beg. kar är ca 30-50% av ny priset beroende på ålder & skick. Sedan får man se till vad man får med & givet hur långt man kanske måste åka för att köpa det. Allt detta är ju sådant som man måste ta med i beräkningen. Tips är att kolla runt på internetaffärerna typ hjortgatan & pwss för att se vad sakerna kostar.
#8 - 13 maj 2004 16:18
Hej!!
vad som är dyrt och billigt sitter juh egentligen i köparens/betracktarens ögon...

Jag själv tycker nog att den första annonsen är rejält tilltaget i pris..och även vad gäller fiskar... bara tanken på att hon har 5 scalare i det akvariumet får mig att rysa i hela kroppen..

Tillbaka på det här vad gäller priser på begagnade akvarium.
Min älskling ha haft fisk i många år o det råd han gav mig när jag skulle köpa mina akvarium var att inte ge mer än 10 kr/L inklusive tillbehör...
Det rådet har jag använt och det har lyckats varje gång.
#9 - 13 maj 2004 16:27
Maya: Låter som ett bra riktpris det där. Vad säljaren lagt ut är alltid bra mycket mera än vad säljaren kan räkna med att få ut, dessutom ointressant för köparen.

Med Mayas beräkning - slå till Kawe! Fast pruta lite till går ju alltid ;O)
#10 - 13 maj 2004 16:42
när man tittar på akvariet ser det faktiskt större ut än 70l , men jag antar att det är en synvilla. man kan juh hoppas att hon har skrivit fel
#11 - 9 juli 2004 00:00
http://www2.blocket.se/view/2909780.htm?l=0&c=1&city=0

vilken är mini gränsen för discus egentligen?
#12 - 9 juli 2004 05:44
Låter trångt tycker jag. Särskilt då många 6 kantiga akvarium är byggda på höjden så att det inte finns mycket att simma på.
#13 - 9 juli 2004 08:12
Tyvärr är det rätt vanligt. Det finns inget "körkort" för akvarister, men ibland man kan undra om det inte inte skulle behövas.

Vi som surfar här tillhör en minoritet som verkligen är måna om att göra förhållandena bra för våra fiskar och växter istället för att se fiskarna som en statuspryl.

Det finns många nästan nya akvarier på begagnatmarknaden, intresset falnar och de säljs snabbt när fiskarna dött och algerna tagit överhanden. Jag tycker det är djurplågeri och jag blir förbannad [:(!] (men jag vet inte vem som kan göra något åt det).
#14 - 9 juli 2004 08:14
Den enda fördelen är väl att vi som hela tiden vill ha mer och mer akvarieliter kan ha turen att hitta billiga akvarium. [;)]
#15 - 9 juli 2004 08:19
Ehh, jo det är sant. Men vissa får betala ett högt pris, t.o.m. med livet som insats. Låt oss säga att det gått åt 40 ihjälplågade fiskar på varje begagnat akvarium, då har jag några fiskliv på mitt samvete. Urk!

Annons