Majki01 skrev:Beror helt på hur mycket sand och hur mycket algätare osv du har..
Använder bara vit sand i alla mina kar. Ibland kunde det se förjävligt ut så fick ordna hem ett x antal pansarmalar för att ordna upp det.
hannesc skrev:min vita sand är vit...o håller sig vit. inga problem här inte.
candra skrev:En liten fråga...Jag har dvärgklogrodor, och jag matar dom med röda mygglarvet, men då grodorna inte ser så bra, så blir det mat över som ligger på botten. Äter pansarmalar överblivna restfoder typ all rest ???
Jag har sand i detta 54 liters, och tycker det inte ser så fint ut med svart skit på botten. Vad rekommenderar någon att jag kan skaffa för fisk, har en liten mal idag som bara tar algerna. och 6 neoner och 3 dvärgklogrodor.
Kjell Fohrman skrev:Då har du nog haft tur. Vitt grus brukar normalt med tiden byta färg och algätande fiskar brukar normalt äta minimalt med alger på gruskorn, dessutom äter de ju också bara vissa sorts alger.
hannesc skrev:tja ett par pansarmalar kan ju funka.. men det är lite litet karet. kör på äppelsnäckor istället! de äter allt typ. matrester, alger, döda växtdelar osv. + att de är charmiga som fasen. :D
hannesc skrev:då har jag nog det då. har ju vitt i mitt malawi. där finns bara javaormbunkar. städpatrull utgörs av en segelfenspleco. inga alger what so ever. gruset är vitt. enda skiten är lite avfröing från fiskarna.
kan anledningen till att det håller sig vitt är att fiskarna gräver massor o där med får skit aldrig fäste?
Majki01 skrev:Beror helt på hur mycket sand och hur mycket algätare osv du har..
Använder bara vit sand i alla mina kar. Ibland kunde det se förjävligt ut så fick ordna hem ett x antal pansarmalar för att ordna upp det.
Kjell Fohrman skrev:Visst om man vänder på gruset och det är väldigt lite belysning över akvariet (vilket det ju kan vara i ditt akvarium) så funkar det betydligt längre
walak skrev:idax läget så har jag bara en algätare behöver jag flera?
hannesc skrev:det är alltid bra att ha en städpatrull. plus att de är charmiga:) varför inte snäckor?