Fototävling på Akvarieforum.no för Augusti avgjord

#1 - 22 augusti 2005 09:02
Fototävlingen på det norska forumet www.akvarieforum.no för Augusti har precis avgjorts. "Våran" Christian Alfredsson kom på en hedersvärd tredjeplats. (Personligen kom jag på en 7:e plats.)

Se:
http://www.akvarieforum.no/fotokonkurranse.cfm?path=1362,1394,1395
#2 - 22 augusti 2005 09:05
Grattis till er båda!
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 22 augusti 2005 09:09
Ettan var ett riktigt kanonfoto - så där håller jag helt med i bedömningen.I övrigt tycker jag att t.ex. ditt kort förtjänade en betydligt bättre placering.

Oavsett vilket kul med fototävlingar.
#4 - 22 augusti 2005 13:03
[QUOTE=Kjell Fohrman]Ettan var ett riktigt kanonfoto - så där håller jag helt med i bedömningen.I övrigt tycker jag att t.ex. ditt kort förtjänade en betydligt bättre placering.[/QUOTE]

Mitt foto låg en kort stund bland de sex bästa (detta går att se efter att man röstat) men halkade snart ur den listan. Hade hoppats på (önskat) att hamna bland de fem bästa...

Har ju sparat mina bästa bilder till Zoopets fototävling (låter kanske som en dålig undanförklaring)... Och de som redan varit med här vill man ju inte skicka in till massor av andra tävlingar, nån heder har man ju i kroppen.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 22 augusti 2005 13:12
Har ju sparat mina bästa bilder till Zoopets fototävling (låter kanske som en dålig undanförklaring)... Och de som redan varit med här vill man ju inte skicka in till massor av andra tävlingar, nån heder har man ju i kroppen.

Ingen dålig bortförklaring- utan en extremt bra sådan tycker jag:D
admin
Christian Alfredsson
#6 - 22 augusti 2005 13:36
Jag som inte röstade. Det var ju ett kanontips. Riktigt roligt att följa
#7 - 23 augusti 2005 23:17
[QUOTE=Kjell Fohrman]Ettan var ett riktigt kanonfoto - så där håller jag helt med i bedömningen.I övrigt tycker jag att t.ex. ditt kort förtjänade en betydligt bättre placering.

Oavsett vilket kul med fototävlingar.[/QUOTE]

Takk, Kjell, vi Killioter har jo vakre motiv å fotografere :-))

mvh
Svein
#8 - 24 augusti 2005 00:03
[QUOTE=svein][QUOTE=Kjell Fohrman]Ettan var ett riktigt kanonfoto - så där håller jag helt med i bedömningen.I övrigt tycker jag att t.ex. ditt kort förtjänade en betydligt bättre placering.

Oavsett vilket kul med fototävlingar.[/QUOTE]

Takk, Kjell, vi Killioter har jo vakre motiv å fotografere :-))

mvh
Svein[/QUOTE]

haha Svein grattis, attans du ligger verkligen i på alla fronter, gick in och kollade lite, du kan verkligen fota :p
admin
Christian Alfredsson
#9 - 24 augusti 2005 04:57
Din bild gjorde att jag nästan nappade på en annons om killiägg här på Zoopet. Hejdade mig i sista sekund. Måste ju läsa på lite innan ;-)
#10 - 4 september 2005 12:24
Da er det tid for å sende inn bilder til fototävlingen for september på Akvarieforum: www.akvarieforum.no :)
admin
Christian Alfredsson
#11 - 4 september 2005 19:42
Har skickat in en ny bild. Får hålla tummarna att den kommer med.

Bjarne: Varför inte starta en ny tråd för varje fototävling ni har? Blir lättare att läsa?
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 4 september 2005 20:09
En liten fråga till Bjarne - går det inte att klicka upp fotona till ett större format.
Det är ju så små att det är svårt att avgöra vilka kort som är riktigt bra eller inte.
#13 - 4 september 2005 21:40
[QUOTE=Kjell Fohrman]En liten fråga till Bjarne - går det inte att klicka upp fotona till ett större format.
Det är ju så små att det är svårt att avgöra vilka kort som är riktigt bra eller inte.[/QUOTE]

Tja, jeg er litt enig med deg der Kjell. Større format vil gi grunnlag for bedre bedømning av bildene. Inntill videre har vi på AF lagt oss på 500px. Det har litt med kapasiteten å gjøre. Vi har jo på AF også tilgang for alle å laste opp bilder i forumet noe som gjør at slikt tar mye plass på sikt. Men, kanskje neste år ;)
#14 - 5 september 2005 09:37
Såg att denna månads tävling har tema: Afrika. Om jag skall delta så får det nog bli en bild på min nyinskaffade "Nesaea crassicaulis" (en växt) för något annat afrikanskt har jag inte i mina burkar...
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 5 september 2005 09:47
[QUOTE=Bjarne][QUOTE=Kjell Fohrman]En liten fråga till Bjarne - går det inte att klicka upp fotona till ett större format.
Det är ju så små att det är svårt att avgöra vilka kort som är riktigt bra eller inte.[/QUOTE]

Tja, jeg er litt enig med deg der Kjell. Større format vil gi grunnlag for bedre bedømning av bildene. Inntill videre har vi på AF lagt oss på 500px. Det har litt med kapasiteten å gjøre. Vi har jo på AF også tilgang for alle å laste opp bilder i forumet noe som gjør at slikt tar mye plass på sikt. Men, kanskje neste år ;)[/QUOTE]
OK- jag förstår
#16 - 5 september 2005 14:24
[QUOTE=petnym]Såg att denna månads tävling har tema: Afrika. Om jag skall delta så får det nog bli en bild på min nyinskaffade "Nesaea crassicaulis" (en växt) för något annat afrikanskt har jag inte i mina burkar...[/QUOTE]

Ja, det er en vakker växt!!! Jeg har den selv i et av mine akvarier :) Send inn bilde!
#17 - 22 september 2005 05:02
Gratulerer med seieren,Christian, det var et "ugly" motiv :-)

mvh
Svein
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 22 september 2005 06:17
Instämmer i gratulationerna:D

Annons