Foton i forumet

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 2 maj 2005 08:11
Av förekommen anledning vill jag påminna om denna regel för foton i Zoopets forum.

"12/ Bara egna foton i forumet
Bara Zoopet Gold medlemmar kan lägga in foton i forumet. Det är endast tillåtet att lägga in egna foton i forumet. Man kan dock även lägga in andra foton under förutsättning att de finns med bland Zoopets artbeskrivningar samt i medlemmarnas fotoarkiv samt att man då tydligt anger vem som tagit fotot.

Att lägga in andras foton (utöver vad som ovan angivits) är absolut förbjudet och den som gör det stängs omedelbart av från Zoopet (avgiften anses förverkad). Zoopet kommer dessutom att aktivt hjälpa den som utsätts för fotostölden genom att överlämna namn och adress på den som lagt in foton så att skadeståndsanspråk kan resas."

Det är enligt lagen om upphovsmannarätt olagligt att kopiera andras foton, teckningar etc. och lägga in någon annanstans.
Dessvärre har det under senare tid börjat dyka upp "stulna" foton i Zoopets forum - se till att sluta med detta annars kommer vi tyvärr att bli tvungna att stänga av denna möjlighet för alla och det vore ju tråkigt om alla skulle drabbas pga att några få inte kan hålla fingrarna i styr.
Om ni vill hänvisa till andra foton - så lägg in en länk.
#2 - 6 maj 2005 22:52
Då jag är tveksam så får jag fråga.

Jag har tex lagt in bilder på komiska annonser på zoopets egen komikhörnetråd, är det tillåtet? Jag har också fått bilder mailade till mig angående de där svindyra hotellet som är uppbyggt på en ö som är konstgjord. Alla korten har jag fått mailat till mig men blir nu tveksam om jag brutit mot regeln.Jag vill ju gärna göra rätt och vill inte gärna bli utslängd pga okunskap.
#3 - 7 maj 2005 23:29
Jag kanske är i en grå zon....
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 8 maj 2005 09:02
I princip är inget tillåtet att kopiera och lägga in någon annanstans (t.ex. på Zoopet) utan tillåtelse.
Enda undantaget är väl kortare (några meningar) citat om ursprungskälla anges samt dessutom "verk" där upphovsmannen varit död i ett visst antal år (om det nu är 70 eller 100 år - kommer inte ihåg).
#5 - 8 maj 2005 10:58
Tack för svaret Kjell!
Då låter jag bli med att lägga in liknande bilder på komik mm.
#6 - 20 juni 2005 18:58
Hej.
Undrar om det är möjligt att lägga in foton i albumet utan att dom visas i goldmedlemmars foton först??Skulle vilja kunna "stuva" runt bland korten och sedan lägga in det/de kort jag kanske är nöjd med.
Nu syns alla kort.
MVH Marta
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 4 oktober 2005 08:26
[QUOTE=martal]Hej.
Undrar om det är möjligt att lägga in foton i albumet utan att dom visas i goldmedlemmars foton först??Skulle vilja kunna "stuva" runt bland korten och sedan lägga in det/de kort jag kanske är nöjd med.
Nu syns alla kort.
MVH Marta[/QUOTE]
Nej det tror jag inte är möjligt - det bästa är väl om du lägger upp dom på ditt "skrivbord" och sorterar där.
#8 - 4 april 2006 21:02
Så någon annan får inte lägga in en bild som jag har tagit?
Även fast den personen har min tillåtelse??
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 4 april 2006 21:06
[quote=gladys]Så någon annan får inte lägga in en bild som jag har tagit?
Även fast den personen har min tillåtelse??[/quote]
Så här står det ovan

Man kan dock även lägga in andra foton under förutsättning att de finns med bland Zoopets artbeskrivningar samt i medlemmarnas fotoarkiv samt att man då tydligt anger vem som tagit fotot.

Kan väl även gälla andra foton fast då skall det tydligt anges att man har tillstånd och kunna visa upp detta vid behov
#10 - 15 juni 2006 21:25
Jag använder en av WWF bilder som avatar... men jag har frågat på deras sida om det är ok och dom svarade att så länge det inte var i ett kommersiellt syfte så var det ok.
Vill ni att jag ska byta?
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 15 juni 2006 21:46
[quote=TinaW]Jag använder en av WWF bilder som avatar... men jag har frågat på deras sida om det är ok och dom svarade att så länge det inte var i ett kommersiellt syfte så var det ok.
Vill ni att jag ska byta?[/quote]
Nej det behövs inte, har du tillstånd är det OK
#12 - 13 maj 2007 08:09
OM jag skulle lägga upp en bild i gold-medlemarnas fotoarkiv, får jag då tävla med detta kort senare??? Jag har en bild på några Rödciklider som jag skulle villja lägga in i gold-medlemarnas fotoarkiv, men samtidigt tävla med detta i Juni när det är valfritt-tema (eller om det var i Juli, kommer inte ihåg).

Jag har inte sett något som säger att man inte får göra så, men jag vill vara säker. Skulle man inte få så tycker jag att ni, som har hand om Zoopet, får förtydliga det lite när man läser reglerna om fototävlingar. I och för sig så kan jag bara ha missat det:p !!!

Mvh
Mathias
#13 - 13 maj 2007 08:14
matte159 skrev:
Jag har inte sett något som säger att man inte får göra så, men jag vill vara säker. Skulle man inte få så tycker jag att ni, som har hand om Zoopet, får förtydliga det lite när man läser reglerna om fototävlingar. I och för sig så kan jag bara ha missat det:p !!!

Du har nog bara missat det...

REGLER - Huvudfototävling
2/ Alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare lagts in på Zoopet kan delta.
#14 - 13 maj 2007 08:19
petnym skrev:
Du har nog bara missat det...

REGLER - Huvudfototävling

2/ Alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare lagts in på Zoopet kan delta.

OK!!!
Tack!
Med andra ord så får jag vänta tills tävlingen!!!

Ha Det Gôtt!!!
Mathias
#15 - 13 juni 2007 18:11
varför syns inte min profilbild
<--- här ???
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 13 juni 2007 18:59
Amaro skrev:
varför syns inte min profilbild

<--- här ???

Jag ser i alla fall både din avatar och din profilbild
#17 - 13 juni 2007 19:01
aa jag lyckades fixa det ??
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 13 juni 2007 19:06
Amaro skrev:
aa jag lyckades fixa det ??

Uppenbarligen;)
#19 - 13 juni 2007 19:42
:d
#20 - 13 december 2007 17:14
Hur länkar man i forumet och i bloggen till foton som finns i gold-medlemmarnas fotoarkiv?

Jag kan länka till bilder på min egen server genom att använda [img] taggarna, men det verkar inte funka för bilder uppladdade till zoopet.
#21 - 22 december 2007 17:42
Var det inte tänkt att medlemmarnas bilder skulle handla om akvaristiska företeelser i första hand Kjell ?

Enstaka undantag från denna regeln gick bra väl men om man har typ 70% icke akvaristiska kort borde de inte vara ok eller ?
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 22 december 2007 18:10
drd skrev:
Var det inte tänkt att medlemmarnas bilder skulle handla om akvaristiska företeelser i första hand Kjell ?

Enstaka undantag från denna regeln gick bra väl men om man har typ 70% icke akvaristiska kort borde de inte vara ok eller ?

Jo så är det väl tänkt, framförallt om de övriga fotona inte alls handlar om husdjur ens.
#23 - 22 december 2007 18:51
Har en fundering om mina bilder då. Jag har ju bilder på fiskdammar med&utan vatten. Vatteninsekter och romtagning av inte akvariefiskar och en del med folk, familjen, på väg efter insekter och någon mört tex. Kommer ihåg att jag för ett bra tag sen fick en kommentar när jag la in en bild på 3st laxfiléer vi provkryddat.
#24 - 22 december 2007 19:04
Jag tycker personligen att bilder som Eriahls, som alla har en klar koppling till vattenliv, hör hemma på zoopet. Jag tycker definitivt att bilder på offentliga akvarier, kallvattenfisk, och vatteninsekter hör hemma här, och det skulle göra mig beklämd och ledsen om de skulle behöva tas bort - det vore en begränsning av zoopets inriktning jag inte skulle tycka om.

Jag misstänker dock att drd kanske snarare tänker på bilder som mina bilder på våra katter och på snokarna jag stötte på när jag fångade vattenloppor, och jag får väl erkänna att jag använder zoopet som "lager" till jag får igång min server igen; när den kommer igång försvinner bilderna härifrån.
#25 - 22 december 2007 19:35
Med tanke att det även finns delar som inte är akvarierelaterade som kategori "3. Allmänna frågor" & "4. Andra husdjur" på detta forum så borde det väll eg. inte gnabbas om bilder på olika former av djur? Finns det dessa kategorier i forumet är det väll fritt att lägga in sina bilder på olika djur? Och i sina album kan man ju skapa en mapp med just div. "katter" eller hur man nu vill ha det. Jag har delat in i olika kategorier i mitt fotoalbum, så de som inte vill se icke akvarierelaterade bilder slipper det.

//Camilla
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 22 december 2007 19:36
Azur skrev:
Jag tycker personligen att bilder som Eriahls, som alla har en klar koppling till vattenliv, hör hemma på zoopet. Jag tycker definitivt att bilder på offentliga akvarier, kallvattenfisk, och vatteninsekter hör hemma här, och det skulle göra mig beklämd och ledsen om de skulle behöva tas bort - det vore en begränsning av zoopets inriktning jag inte skulle tycka om.

Akvarier skall ses i en vid mening, skulle det vara strikt så skulle ju inte ens utedammar vara med.
Övriga husdjur är väl också OK, även om jag nu absolut inte tycker att de skall vara dominerande (zoopet är ju trots allt en akvariehemsida).
Övriga ENSTAKA foton är väl också OK, men dessa bör definitivt förbli enstaka.
#27 - 13 mars 2008 13:52
Hej betalade för ett tag sedan in för Gold medlem men kan fortfarande inte se några bilder på sidan och som de syns kan ja komma in i Zoopet Gold forum
Kjell Fohrman
Administrator
#28 - 13 mars 2008 14:00
palleh skrev:
Hej betalade för ett tag sedan in för Gold medlem men kan fortfarande inte se några bilder på sidan och som de syns kan ja komma in i Zoopet Gold forum

Nu förstår jag inte. Vi har inte något speciellt "Zoopet Gold-forum" mer än denna kategori och den har du ju skrivit i nu och då måste du ju ha kommit in.
#29 - 13 mars 2008 14:04
Jo menar det ja kan skriva här8vilket jag inte kunnat förut) men ja kan inte se några bilder i artiklar eller artbeskrivelser tex. Alltså bildfunktionen funkar inte för mig
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 13 mars 2008 14:26
palleh skrev:
Jo menar det ja kan skriva här8vilket jag inte kunnat förut) men ja kan inte se några bilder i artiklar eller artbeskrivelser tex. Alltså bildfunktionen funkar inte för mig

Förstår fortfarande inte vad det är du inte kan se.
Här är en artbeskrivning http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1293 - kan du se den?
Här är foton i Zoopets stora fotoarkiv http://www.zoopet.com/bilder/showgallery.php?cat=507 - kan du se dom?
Om du kan se dessa bägge (som de som inte är Gold-medlemmar inte kan se) så kan du se fotona.
#31 - 13 mars 2008 17:49
Kan inte se någon av dem två länkarna..det jag menade.
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 13 mars 2008 18:37
palleh skrev:
Kan inte se någon av dem två länkarna..det jag menade.

Skicka ett pm till mig med ditt lösenord så kan jag kolla om det funkar.
#33 - 13 mars 2008 19:04
Det funkade utan några som helst problem när jag kollade runt med ditt användarnamn.
Så "felet" ligger i din dator. Börja med att rensa datorn från coockies och tömma cacheminnet. Då brukar det mesta lösa sig.

Skrivet av Kjell
#34 - 17 mars 2008 21:37
Fixat! Tack för hjälpen
#35 - 29 mars 2008 17:35
får man i fotoarkivet lägga in en bild där man själv står och håller i en stor Gös som jag fångat.
#36 - 29 mars 2008 17:42
är inte gös en fisk?
#37 - 29 mars 2008 17:46
erikthur skrev:
är inte gös en fisk?

Jo men man själv är med på bilden:S
#38 - 29 mars 2008 18:03
Du släppte väl tillbaka den i vattnet. *Håller tummarna*
#39 - 29 mars 2008 18:04
eriahl skrev:
Du släppte väl tillbaka den i vattnet. *Håller tummarna*

mmm, det gjorde jag:)
#40 - 29 mars 2008 18:10
Puuuh. Dom är för fina att lägga på matbordet
#41 - 29 mars 2008 18:18
Oj, så om någon annan har lagt ut bilder på ett djur så får jag inte visa bilden här??? Men jag kan länka till personens hemsida???

Det är ju en djungel också... Det vore ju attans synd om man råkade bli utkastad utan att ens ha vetat att man gjorde något fel... :D Bäst att jag tar bort valpbilden på våran blivande valp. Eller räknas det som vår bild då??? [:o] :D
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 29 mars 2008 18:34
Det är ALLTID fotografen som har copyright till ett foto. Att använda någon annans foto utan tillstånd av denne bryter mot upphovsmannarättslagen. Detta gäller även foton tagna på en själv (om man inte tagit foto själv förstås), men har man tillstånd att använda det så är det självklart OK.
#43 - 29 mars 2008 18:36
Det är ALLTID fotografen som har copyright till ett foto. Att använda någon annans foto utan tillstånd av denne bryter mot upphovsmannarättslagen. Detta gäller även foton tagna på en själv (om man inte tagit foto själv förstås), men har man tillstånd att använda det så är det självklart OK.

asså, kompisen som tog bilden på mig har ju inte gett mig tillstånd att lägga in den. Måste jag ta bort den då?
Kjell Fohrman
Administrator
#44 - 29 mars 2008 18:51
3 guppy skrev:
asså, kompisen som tog bilden på mig har ju inte gett mig tillstånd att lägga in den. Måste jag ta bort den då?

Ja. Dock om han fortfarande är din kompis så tycker jag att du skall fråga honom om det är OK;)
#45 - 4 juli 2008 19:26
Då passar jag också på att fråga:

Det var en i min projekttråd som frågade hur en polkadotbotia ser ut, jag länkade då till en bild på loaches.com. Är det okej? Jag länkade alltså den, bifogade ingen bild eller så.

MVH Johan
#46 - 4 juli 2008 20:41
Johanski skrev:

Det var en i min projekttråd som frågade hur en polkadotbotia ser ut, jag länkade då till en bild på loaches.com. Är det okej? Jag länkade alltså den, bifogade ingen bild eller så.

MVH Johan

Länka till sidan får du göra men inte länka endast bilden. Om jag fattat allt riktigt vill säga ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 4 juli 2008 20:46
Johanski skrev:

MVH Johan

Egentligen skall man också ange var bilden ligger, men det viktiga är att man inte lägger in fotot här
#48 - 22 januari 2009 19:14
BUMP!
Jag har inte loggat in på ett tag. Har ni tagit bort taggarna för bildlänkning? Varför?

Alla länkar jag sätter img-taggar på blir urlar istället, helt värdelöst.
Notera att det är egentagna bilder som ligger på min egna server eller på pici.se jag pratar om.
admin
Christian Alfredsson
#49 - 22 januari 2009 19:33
Vi har aldrig haft img-taggar. Du får slänga in hur mycket bilder som helst direkt i forumet.
#50 - 21 april 2009 09:22
Alltså hur får man upp en bild direkt i forumet? Jag har bara lyckats en gång och då vet jag inte hur jag gjorde. Använder jag [img] så blir det bara en länk till en bild och det vill jag inte ha. Vad gör jag för fel?
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 21 april 2009 09:25
eMilu skrev:
Alltså hur får man upp en bild direkt i forumet? Jag har bara lyckats en gång och då vet jag inte hur jag gjorde. Använder jag [img] så blir det bara en länk till en bild och det vill jag inte ha. Vad gör jag för fel?

När du har uppe svarsrutan - så går ner till "Tilläggsalternativ" och där finns "hantera bifigade filer" och där laddar du upp
#52 - 21 april 2009 09:40
När du har uppe svarsrutan - så går ner till "Tilläggsalternativ" och där finns "hantera bifigade filer" och där laddar du upp

Tack, jag ska prova med det!
#53 - 21 januari 2011 17:10
varför kan jag inte lägga in bilder? blir ju bara länkar :/ hur gör jag?
Kjell Fohrman
Administrator
#54 - 21 januari 2011 17:27
MyrasHusse skrev:
varför kan jag inte lägga in bilder? blir ju bara länkar :/ hur gör jag?

Gjorde du som det står angivet ovan?
Dvs laddade upp fotot via - Hantera bifogade filer
#55 - 20 februari 2011 19:28
det är problem att ladda upp bilder förr vissa av oss gold medlemmar, kan ni ta en titt på det o se om ni finner felet?

Man kommer så långt att man trycker på ladda upp men sen händer inget mera,
Jag själv provade att länka bilder istället, men av 5 bilder blev bara 2st länkade :(
Kjell Fohrman
Administrator
#56 - 20 februari 2011 19:52
MyrasHusse skrev:
det är problem att ladda upp bilder förr vissa av oss gold medlemmar, kan ni ta en titt på det o se om ni finner felet?

Jag själv provade att länka bilder istället, men av 5 bilder blev bara 2st länkade :(

Är det i forumet du menar?
Kjell Fohrman
Administrator
#57 - 20 februari 2011 19:53
Testar

fototest
#58 - 20 februari 2011 19:58
MyrasHusse skrev:

Det har varit liknande för mig med vid ett par tillfällen, det laddar och så men när det är klart så kommer inte bilderna upp. Jag har testat att stänga ner webbläsaren och logga in igen och då går det.

Det händer dock inte varje gång men nån gång ibland.
#59 - 20 februari 2011 21:14
ja i forumet kjell. Jag testade att logga ut stänga webbläsaren och öppna o logga in igen men fungerade inte ändå.
#60 - 20 februari 2011 21:57
Har också provat några ggr idag och startat om datorn men jag kan bara välja bilderna och när jag trycker att det ska ladda dom så blir det stopp. felmeddelande varje gång
#61 - 20 februari 2011 21:59
Anslutningen avbröts

Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.

* Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en
stund.

* Om du inte kan öppna någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.

* Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben.

JAG får detta meddelandet varje gång jag försöker ladda en bild, provade precis här
#62 - 20 februari 2011 22:06
Det verkar inte gå att ladda upp med utökade bilduppladdningen för mig heller men stänger jag av utökat så kommer de upp på forumet. Jag har redan snackat med Admin dock.
#63 - 20 februari 2011 22:42
Nu går heller inte den förenklade då det blir som solis skrev.
#64 - 21 februari 2011 04:07
test
#65 - 21 februari 2011 08:17
För mig funkade det inte att ladda upp flera bilder på samma gång igår, men däremot att ladda upp bilderna en och en
Kjell Fohrman
Administrator
#66 - 21 februari 2011 09:10
Miliimli skrev:
För mig funkade det inte att ladda upp flera bilder på samma gång igår, men däremot att ladda upp bilderna en och en

Verkar funka på samma sätt här. En och en funkar det med "Hantera bifogade filer" men inte med flera foton.

Christian får kolla på detta. Dock så är han just nu iväg på kurs i 3 dagar och jag vet inte hans möjlighet att kunna jobba med detta på kvällen på hotellet.
Så tillsvidare så får ni nöja er med att lägga in ett foto åt gången via "hantera bifogade filer"
#67 - 21 februari 2011 10:50
låter bra kjell att han får ta sig en titt på det. Men vi är lugna och fina och väntar på en lösning snart =)
Kjell Fohrman
Administrator
#68 - 21 februari 2011 11:05
Testar

Försöker med några SMÅ foton för att se om det funkar.

Det verkar funka även med flera foton förutsatt att de är rätt små. Så spärren verkar ligga om fotona TOTALT är större än 976 kb så funkar det inte.
De 3 fotona nedan är på totalt 691 kb och det funkar med "Hantera bifogade filer"
admin
Christian Alfredsson
#69 - 21 februari 2011 21:41
har nog fått ordning på det. Laddade upp en stor bild.
#70 - 21 februari 2011 21:47
admin skrev:
har nog fått ordning på det. Laddade upp en stor bild.

Vad har du spärren på just nu?
Om jag inte mins fel har Kjel rätt i att det är totalen.
#71 - 21 februari 2011 21:50
nu funakr det igen iaf. har redan fixat upp bild i en tråd så
Kjell Fohrman
Administrator
#72 - 21 februari 2011 22:21
testar igen

Och det funkar uppenbarligen nu (i alla fall i "Hantera bifogade filer") eftersom mina foton var rejält stora och tillsammans mycket större än 975 kb
#73 - 21 februari 2011 22:24
Du får gärna lägga upp mer av ögongodiset. :p
Kjell Fohrman
Administrator
#74 - 22 februari 2011 08:04
Du får gärna lägga upp mer av ögongodiset. :p

Om det är mina foton du menar så är redan samtliga tävlande foton på Planted Aquarium och även en massa andra foton från den resan upplagda på zoopet
#75 - 22 februari 2011 08:10
Hmm... för mig funkade det fortfarande inte att ladda upp flera på en gång, men nu funkar det igen att ladda upp dem en och en. Igår fick jag inte upp en enda.
Kjell Fohrman
Administrator
#76 - 22 februari 2011 08:22
Miliimli skrev:
Hmm... för mig funkade det fortfarande inte att ladda upp flera på en gång, men nu funkar det igen att ladda upp dem en och en. Igår fick jag inte upp en enda.

Hur lägger du upp dom?
Jag använder som sagt "Hantera bifogade filer" och det funkar utmärkt
#77 - 22 februari 2011 08:33
När jag använder det där "gemet" bifogade filer, funkar det inte, men med "infoga bild" funkar det. Ska testa igen
Bilagor:
#78 - 22 februari 2011 08:36
testar - okej, nu funkar det även för mig! :)
Bilagor:
#79 - 27 februari 2011 11:37
Jag kan inte ladda upp foton helt plötsligt:confused:
Kunde förut men så skulle jag lägga in bilder i en annan tråd och gör likadant och den börjar att ladda upp men efter några sekunder så säger den att det är klar men det kommer inte med några bilder :confused:

Är det någon annan som har problem?

Har stängt loggat ut och även stängt webläsaren men det hjälpte inte...
admin
Christian Alfredsson
#80 - 27 februari 2011 12:37
Kan du maila ett foto du inte kan ladda upp till [email]christian@zoopet.com[/email] så kan jag få lite mer ledtrådar?
#81 - 27 februari 2011 13:00
admin skrev:
Kan du maila ett foto du inte kan ladda upp till [EMAIL="christian@zoopet.com"]christian@zoopet.com[/EMAIL] så kan jag få lite mer ledtrådar?

har skickat nu :)
admin
Christian Alfredsson
#82 - 27 februari 2011 18:30
test att skicka in bild
admin
Christian Alfredsson
#83 - 27 februari 2011 18:31
Det gick bra. Tog en stund då bilden var stor. Nästa fråga är vilken webbläsare du kör med. Min test gjordes med Firefox 3.6.13
#84 - 27 februari 2011 18:44
admin skrev:
Det gick bra. Tog en stund då bilden var stor. Nästa fråga är vilken webbläsare du kör med. Min test gjordes med Firefox 3.6.13

Jag har enligt Gobben [:o], IE 8

Det har alltid gått att bifoga flera sådana här bilder.

testar igen, ja nu gick det. Va bra!
admin
Christian Alfredsson
#85 - 27 februari 2011 18:53
Maila mig om det krånglar igen.
#86 - 27 februari 2011 19:24
admin skrev:
Maila mig om det krånglar igen.

Will do:)
#87 - 1 juni 2011 15:12
då kommer frågan från en färsk-1 dag gammel gold member..hur lägger man in bilder...
Kjell Fohrman
Administrator
#88 - 1 juni 2011 15:21
pernilla78 skrev:
då kommer frågan från en färsk-1 dag gammel gold member..hur lägger man in bilder...

Finns flera sätt men det som jag använder är att
1/ "Gå till avancerad "
2/ En bit under svarsrutan så finns "Hantera bifogade filer" - klicka där
3/ Där kan du ladda upp foton från din dator

Lycka till och välkommen
#89 - 1 juni 2011 15:24
Finns flera sätt men det som jag använder är att

1/ "Gå till avancerad "

2/ En bit under svarsrutan så finns "Hantera bifogade filer" - klicka där

3/ Där kan du ladda upp foton från din dator

Lycka till och välkommen

tackr mannen..ska försöka :)