Foto på mina Gobifiskar

#1 - 19 juli 2007 15:27
Här kommer de... jag har fotat två av mina nykommlingar hoppas det smakar.. är bara så glad att jag lyckades få kort som inte fiskarna blev som fartränder... :p
Nu är de ca 2 cm så söta så.

*Notis: [COLOR=#800080]Tateurndina ocellicauda, Påfågelsgobi, ögonfläcks sovare[/COLOR] är alla namnen på dessa fiskar finns några till namn ändå...
Eliza
#2 - 19 juli 2007 15:30
Vad söta de var :p Vad är det för art?
#3 - 19 juli 2007 15:34
Guest
#4 - 19 juli 2007 20:58
Härligt Eliza att få se dina jättefina Påfågelsgobisar!! :)
#5 - 19 juli 2007 23:30
En av mina favoriter fina killigobider eller indiangobi är några namn till tacksamma firrar lekte av dessa i hela 16 liter vatten:p
#6 - 21 juli 2007 14:05
Fina, hur stora blir de, kommer inte in på artbeskrivningarna?

Men eftersom de leker i 16L så får jag väl anta att de inte blir så mkt större än 2cm!
#7 - 21 juli 2007 20:23
quarantino skrev:
Fina, hur stora blir de, kommer inte in på artbeskrivningarna?

Men eftersom de leker i 16L så får jag väl anta att de inte blir så mkt större än 2cm!

Hej.
8cm står det där i artbeskrivningen.
Eliza
#8 - 21 juli 2007 20:28
Wow vilka fina små fiskar. Vilken tur du har som lyckades få tag på sådana snyggingar till sist.. Köpte du dom på Mobackes eller fick du åka till ngn annan zooaffär?

Hälsningar från Anneth
#9 - 21 juli 2007 20:29
Anneth skrev:
Wow vilka fina små fiskar. Vilken tur du har som lyckades få tag på sådana snyggingar till sist.. Köpte du dom på Mobackes eller fick du åka till ngn annan zooaffär?

Hälsningar från Anneth

Jag köpte de på mobackes.. eller de beställde och jag åkte dit och hämtade dem på stört så de var typ bara mellanhand ... och det funkade fint.:)

Eliza
#10 - 21 juli 2007 20:31
Hämtade du ut dom i Tisdags, då fick jag mina nyaste fiskar som jag hade beställt hos dom?
#11 - 21 juli 2007 20:32
Anneth skrev:
Hämtade du ut dom i Tisdags, då fick jag mina nyaste fiskar som jag hade beställt hos dom?

Japp... 20 min innan de stängde svängde jag in på deras uppfart.. *hihi*
Eliza
#12 - 21 juli 2007 20:43
Smart att vara ute i tid. :)
#13 - 19 augusti 2007 20:55
Här är bilder och en liten videosnutt på ett par fullvuxna gobies jag odlade på förra året.
Hanen blev ca 6 cm honan något mindre.
http://i120.photobucket.com/albums/o165/lovelos/Tateurndinaocellicauda.jpg

Här är en videosnutt:
" target="_blank">

Thaifighter
#14 - 20 augusti 2007 08:18
Här är bilder och en liten videosnutt på ett par fullvuxna gobies jag odlade på förra året.

Hanen blev ca 6 cm honan något mindre.

http://i120.photobucket.com/albums/o165/lovelos/Tateurndinaocellicauda.jpg

Här är en videosnutt:

" target="_blank">

Thaifighter

Tack så hemskt mycket det var superkul att se... så läckra de blir!!... hur gamla belv dina? Fick du några yngel?
Berätta.
Eliza
#15 - 21 augusti 2007 08:46
Hej, igen!
Jag köpte mitt par som fullvuxna och hade dom bara i 6 månader tills jag åkte tillbaka till mitt "andra hem" Thailand, där jag bor halva året, så jag vet inte hur gamla dom var eller blir!?[:o]
Jo, jag fick en massa yngel då dom lekte nästan hela tiden!
Rommen lades på blad, stenar eller på glaset, bäst att lägga i en liten kruka eller dylikt som "bo".
Hanen passar ynglen tills dom blir frisimmande och lämnar "boet", sen bryr han inte sej om dom längre, har man dom i ett eget akvarium med mycket växter och gömställen så brukar en hel del yngel klara sej!
Här är en ny remix av min video, som även visar dom halvvuxna ynglen!;)
" target="_blank">

Thaifighter
#16 - 21 augusti 2007 08:50
Hej, igen!

Jo, jag fick en massa yngel då dom lekte nästan hela tiden!

Rommen lades på blad, stenar eller på glaset, bäst att lägga i en liten kruka eller dylikt som "bo".

Hanen passar ynglen tills dom blir frisimmande och lämnar "boet", sen bryr han inte sej om dom längre, har man dom i ett eget akvarium med mycket växter och gömställen så brukar en hel del yngel klara sej!

Här är en ny remix av min video, som även visar dom halvvuxna ynglen!

" target="_blank">

Thaifighter

Tack så jättemycket!
Riktigt roligt att se.
Eliza

Annons