Tänkte dra igång en tråd om fotbollsVM.
Som fotbollsfan så ser jag verkligen fram emot att matcherna skall komma igång, men är faktiskt rätt trött på allt skitprat i tidningar och övrig press innan.
Tidningarna lyfter vissa till skyarna medan andra sågas jäms med fotknölarna vilket knappast stärker deras självförtroende. Vi har fått höra att högerbackarna är sopor och det blir de knappast bättre av att få höra gång på gång. Anders Svensson är kass och skall ersättas med Kim Källström och då spelar det liksom ingen roll att faktiskt Anders 1:a halvlek senast var bättre än Kims andra - drevet har bestämt sig (vad gäller Anders så var det tvärt om förra VM - då var han "bäst" och det var för jävligt att han inte fick spela hela tiden). Och Zlatan kan inte göra mål det vet vi ju alla - får man dessutom frågan femtioelva gånger om dan om varför man inter kan göra mål så ökar ju inte direkt självförtroendet.
Det skall bli skönt att det hela kommer igång så man kan glädjas åt spelet opch låt oss förhoppningsvis få kommentatorer som kommenterar spelet och inte har en massa förutfattade meningar och tar varje tillfälle i akt att gnälla över att högerbacken är kass, Zlatan kan inte göra mål och Kim skall in.
Vem vinner då - ja det vete sjutton. Tycker att man fått väldigt dålig info i tidningarna om var de olika lagen står - där har mest ältats Rooney och Zlatan etc. och inte lagens kvalitet.
Brasilien borde ju förstås vinna men det är ju för enkelt att tippa på det - så jag väntar någon dag med mitt tips
Låt oss i denna tråd tippa vilka som går till final och vem som sen vinner den.
PS. Såg ni den tyska dokumentären om fotboll igår - med John Cleese i "huvudrollen" - riktigt kul. De var ju inte direkt snälla mot pressmurvlarna heller vilket inte gjorde programmet sämre om man säger så