Fotbolls VM

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 8 juni 2006 08:18
Tänkte dra igång en tråd om fotbollsVM.
Som fotbollsfan så ser jag verkligen fram emot att matcherna skall komma igång, men är faktiskt rätt trött på allt skitprat i tidningar och övrig press innan.
Tidningarna lyfter vissa till skyarna medan andra sågas jäms med fotknölarna vilket knappast stärker deras självförtroende. Vi har fått höra att högerbackarna är sopor och det blir de knappast bättre av att få höra gång på gång. Anders Svensson är kass och skall ersättas med Kim Källström och då spelar det liksom ingen roll att faktiskt Anders 1:a halvlek senast var bättre än Kims andra - drevet har bestämt sig (vad gäller Anders så var det tvärt om förra VM - då var han "bäst" och det var för jävligt att han inte fick spela hela tiden). Och Zlatan kan inte göra mål det vet vi ju alla - får man dessutom frågan femtioelva gånger om dan om varför man inter kan göra mål så ökar ju inte direkt självförtroendet.

Det skall bli skönt att det hela kommer igång så man kan glädjas åt spelet opch låt oss förhoppningsvis få kommentatorer som kommenterar spelet och inte har en massa förutfattade meningar och tar varje tillfälle i akt att gnälla över att högerbacken är kass, Zlatan kan inte göra mål och Kim skall in.

Vem vinner då - ja det vete sjutton. Tycker att man fått väldigt dålig info i tidningarna om var de olika lagen står - där har mest ältats Rooney och Zlatan etc. och inte lagens kvalitet.
Brasilien borde ju förstås vinna men det är ju för enkelt att tippa på det - så jag väntar någon dag med mitt tips

Låt oss i denna tråd tippa vilka som går till final och vem som sen vinner den.

PS. Såg ni den tyska dokumentären om fotboll igår - med John Cleese i "huvudrollen" - riktigt kul. De var ju inte direkt snälla mot pressmurvlarna heller vilket inte gjorde programmet sämre om man säger så
#2 - 8 juni 2006 08:35
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Å när skall nu detta eländet börja då?? :rolleyes:[/COLOR][/FONT]
#3 - 8 juni 2006 08:38
FotbollVM har längtat så inni h**ve*e efter detta underbara spektakel!

Självklart tror jag på Guld till sverige =) det måste man ju göra!

Sen går jag imot strömen och anser att Kim inte ska ta Anders plats.
Kim slår ju bort 8/10 bollar vilket alla kim fantaster verkar missa...

Fast om Ljungberg zlatan henke maxpresterar så blir vi enormt svårstoppade
#4 - 8 juni 2006 08:39
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Å när skall nu detta eländet börja då?? :rolleyes:[/COLOR][/FONT][/quote]

Fredag börjar VM men Sverige lirar på lördag!
#5 - 8 juni 2006 08:55
Eftersom fotbolls-vm bara är vart fjärde år så får man väl i alla fall sätta upp som en målsättning att försöka de svenska matcherna :)
PS I Filippinerna är det bara basket som gäller. Så dom är rankade som 119 i fotboll trots att dom är världens 13:e folkrikaste nation om jag minns rätt.
#6 - 8 juni 2006 09:03
Vi har tippat här på jobbet! :D Är egentligen ointresserad men är det tävling så får man ju rycka upp sig lite. Tippat Brasilien som vinnare, tror inte jag är helt ensam om det ;)
#7 - 8 juni 2006 09:09
Jag är egentligen totalt ointresserad men för att överleva måste man intressera sig lite. En kompis skickade en excel-fil där man kan skriva in vad man tippar i de olika matcherna och se vem som får träffa vem och hur många poäng de får och så. Jag tippade efter oddset på betsson och då går Sverige vidare efter första omgången och får möta Tyskland i andra omgången.
#8 - 8 juni 2006 09:24
Kom ihåg var ni läste det först:
Ukraina möter Brasilien i finalen. Andrej Sjevtjenko gör segermålet.
Sverige? Tyvärr... seger mot Trinidad/T, oavgjort mot Paraguay och förlust mot England räcker inte.
#9 - 8 juni 2006 10:11
Frankrike vinner mot Brasilien,
Sverige får ljungberg/Zlatan skadad redan mot tobago, får problem med målskyttet. Men eftersom vi har Henrik Larsson så vinner vi gruppen ändå och går till semi, där vi torskar mot Frankrike. Sen slår vi Italien i bronsmatchen.
#10 - 8 juni 2006 11:09
jag tror på brasse-seger mot frankrike. sverige går vidare från gruppen där tyskland med hemmaplan slår sverige...

har längtat så efter detta vm, ska nog följa alla matcher! :)
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 8 juni 2006 11:44
Ja förhoppningsvis så klarar Sverige av att gå vidare även om nu Isaksson är skadad vilket lär innebära att Rami Shaban får stå. Visst han har varit i hetluften förr men det var ju några år sedan och sedan dess har det inte blivit så mycket spel för hans del
#12 - 8 juni 2006 13:03
Ja det är ingen vidare start att knocka den egna målvakten precis
:rolleyes:
#13 - 8 juni 2006 13:43
men nu måste ju kim få spela, gör han inte mål så skadeskjuer han ju sina motstånadre! :)
#14 - 8 juni 2006 13:59
Varför hatar alla Kim Kjällström? Berätta för mig som inte är fotbollsintresserad.
#15 - 8 juni 2006 14:09
Får hoppas att sverige och england går vidare hejar helst på england ,sverige spelar så tråkigt fotboll har alltid gjort sen ..94..Roligt att larsson är med hans sista VM. Zlatan vad säger man platsar inte ens b-Laget juventus inn med Allbäck..Larsson sen får man se vart se vart det leder
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 8 juni 2006 14:13
[quote=Krax]Varför hatar alla Kim Kjällström? Berätta för mig som inte är fotbollsintresserad.[/quote]
Tror inte det är någon som hatar Kim Källström (snarare är han en både oerhört duktig fotbollsspelare och sympatisk som person) - snarare är det kanske så att man tröttnat på alla besserwisser-reportar som likt ett mantra tjatar om att Kim skall spela istället för Anders och då tröttnar man på dom: Först skriver dom 500 artiklar om att Kims skall spela och inte Anders - sedan efter denna massiva propaganda så gör de en gallup via en internetomröstning om vem som skall spela och då vinner såklart Kim vilket då bevisar att de har rätt!!!!!!!!

En sak är klar - om Sverige skall gå långt i detta VM så är det en förutsättning att BÄGGE de offensiva mittfältarna är i absolut toppform eftersom de lär få byta av varandra under matcherna.

För övrigt lär Kim ha varit hemma hos oss någon gång och spelat dataspel med min son och andra kompisar i källaren hemma (där min son tidigare hade sitt rum).
#17 - 8 juni 2006 14:39
[quote=Krax]Varför hatar alla Kim Kjällström? Berätta för mig som inte är fotbollsintresserad.[/quote]

hatar kim? neeej! han är min svenska favoritspelare! skjuter ju som en häst! nej in med källström som är så bra att han får spela i lyon. anders spelar i elfsborg, det säger det mesta!!!
#18 - 8 juni 2006 15:09
[quote=stene]Får hoppas att sverige och england går vidare hejar helst på england ,sverige spelar så tråkigt fotboll har alltid gjort sen ..94..Roligt att larsson är med hans sista VM. Zlatan vad säger man platsar inte ens b-Laget juventus inn med Allbäck..Larsson sen får man se vart se vart det leder[/quote]

är du seriös? zlatan inte platsar i juves b-lag? han är ju en stor stjärna där nere... allbäck är en bra inhoppare men han petar ju inte zlatan!
#19 - 8 juni 2006 16:00
[quote=smurfmats]är du seriös? zlatan inte platsar i juves b-lag? han är ju en stor stjärna där nere... allbäck är en bra inhoppare men han petar ju inte zlatan![/quote]man tycker som man tycker givetvis är han bättre än allbäck jag skojade lite bara han får nog lite flyt där nere får vi hoppas:D
#20 - 8 juni 2006 23:22
mitt enda intresse av fotbollsvm är att om sverige finner har jag en liten chans att vinna bra dyra grafikkort till datorn livet ut :D
valde ju självklart sverige som vinnarei den tävlingen.
#21 - 8 juni 2006 23:42
raven, du kan ju räkna med o köpa dina grafik kort själv resten av livet ;)
#22 - 9 juni 2006 05:30
Tror på final mellan Tyskland och Brasilien där Brasilien vinner. Varning dock för de Afrikanska lagen Ghana, Elfenbenskusten och Tunisien. Nån gång måste de kunna lyckas i de stora mästerskapen, de har ju teknik så att det räcker men sämre lagmoral... Sverige vinner sin grupp före England men förlorar i kvartsfinal mot Holland...
#23 - 9 juni 2006 05:48
[COLOR=darkred]Jag är nog den mest ointresserade fotbolls"tittaren" som finns :) Har tex endast varit på 3 matcher av de hundratals min egen sambo spelat...Men när Sverige spelar får jag nog mösa mig framför tv:n och titta litegrann. Hur kul nu det är när man endast har en 20 tums TV att titta på för tillfället :([/COLOR]

Vem som vinner? Har svårt att tro det blir Sverige...men man ska aldrig säga aldrig. Förhoppningsvis blir de inte för vinst-kaxiga, för då kan det gå som i hockeyn; Sverige-Vitryssland. Gissa vem som satt och skratta i soffan då? ;)

[COLOR=darkred]Och på tal om alla individuella spelare som blir uthängda i pressen på ett eller annat sätt.. jag trodde att fotboll var en lagsport men det kanske jag har missuppfattat? [/COLOR]
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 9 juni 2006 08:27
Mitt finaltips blir Spanien och Brasilien och där vinner Spanien.
Nej förresten Brasilien tippar ju alla så det blir Spanien och Tjeckien i finalen istället :D och fortfrande med Spanien som vinnare.
#25 - 9 juni 2006 08:58
[quote=Kjell Fohrman]Mitt finaltips blir Spanien och Brasilien och där vinner Spanien.
Nej förresten Brasilien tippar ju alla så det blir Spanien och Tjeckien i finalen istället :D och fortfrande med Spanien som vinnare.[/quote]

Tveksamt. Spanien o Brasilien ligger på samma halva o kommer troligen att mötas redan i semin. Annars håller jag med det måste snart vara Spaniens tur at komma långt i en tunering.
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 9 juni 2006 09:03
Enligt uppställningen i GP idag så skulle inte Brasilien och Spanien behöva mötas före finalen (förutsatt att de bägge vinner förstås)
#27 - 9 juni 2006 09:09
Sorry grabbar!
Sverige spelar 3 matcher i denna fotbollstävlan och sedan blir det spelarbussen hem.
#28 - 9 juni 2006 09:16
[quote=Kjell Fohrman]Enligt uppställningen i GP idag så skulle inte Brasilien och Spanien behöva mötas före finalen (förutsatt att de bägge vinner förstås)[/quote]

Märkligt har tydligen kollat fel tidning för enligt aftonbladet möter vinnaren i grupp F (brasilien) 2:an i grupp E o vinnaren i grupp H (Spanien ) tvåan i grupp G I kvarten sedan möts sedan 1F/2E-1H/2G
#29 - 9 juni 2006 09:24
[quote=Kjell Fohrman]För övrigt lär Kim ha varit hemma hos oss någon gång och spelat dataspel med min son och andra kompisar i källaren hemma (där min son tidigare hade sitt rum).[/quote]
Det om något torde med råge passa in i "Jag mötte Lassie-tråden" som flimrar omkring på Zoopet lite då och då!! :D
[quote=elinor]...för då kan det gå som i hockeyn; Sverige-Vitryssland. Gissa vem som satt och skratta i soffan då? ;) [/quote]
Tyyypiskt fruntimmer!!!:D
Regel nr.1: Om en du ser en vuxen man gråta framför tv:n vid ett sportevenemang, gör det inte lustig över hans favoritlag ed.!!
EDIT: Vid glädjetårar gäller helt andra rekommendationer!;)

Och för att slutligen komma med ett tips:
Eftersom jag inte har kollat så mycket på grupperna än (Gissa vad morgondagen fram till 15:00 ska ägnas åt!!;) ) så tar jag härmed ut mitt drömfinalpar där jag inte tagit med Sverige i beräkningarna:

Brasilien vs. Portugal!
#30 - 9 juni 2006 10:42
[quote=kaj.p]Märkligt har tydligen kollat fel tidning för enligt aftonbladet möter vinnaren i grupp F (brasilien) 2:an i grupp E o vinnaren i grupp H (Spanien ) tvåan i grupp G I kvarten sedan möts sedan 1F/2E-1H/2G[/quote]
Det är korrekt, men det förutsätter att Brasilien och Spanien vinner sina grupper. Blir t.ex Spanien tvåa hamnar de i olika halvor...
#31 - 9 juni 2006 12:23
Är egentligen ingen större fantast av vare sig ishockey eller fotboll, men då det är sådana här evengemang så blir det riktigt lattjolajbans ju. Det hela blir ju vad man själv gör det till. Så ikväll så ska vi själva ägna oss att komma i ordentlig VM-form hemma i TV-soffan, med lite smaskigt småplocksgott att äta samt gott att dricka därtill. Jag tror inte att di svenske har nån chans att bli världsmästare denna gång, men desto gladare blir ju överaskningen om de verkligen gör det. Många lag lyckas ju faktiskt höja sig en hel del över sin egna förmåga just då det är VM eller OS. Så visst håller man på att Sverige ska klara sig längst möjliga i turneringen. Må bästa lag vinna helt enkelt.
Ser fram mot många sköna mål, en del domartabbar, spektakulära dribblingar och att alla ditresta fans kommit dit för att se fotboll och inte för att slåss.[CENTER]:p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p [/CENTER]
#32 - 9 juni 2006 13:27
[quote=andreassofus]raven, du kan ju räkna med o köpa dina grafik kort själv resten av livet ;)[/quote]

misstänker det men får ju va lite patriotisk så här i vm tider :p
men vem vet, helvetet kanske fryser till is :rolleyes:
#33 - 9 juni 2006 14:50
Jag hoppas på att du får grafikkorten.

Det skulle vara typiskt om Sverige förlorade mot Trinidad i morgon och sedan vann rubbet.
#34 - 9 juni 2006 15:17
säger så här kan Finland vinna melodifestivalen kan vi vinna fotbollsVM
#35 - 9 juni 2006 15:54
[quote=Krax]Jag hoppas på att du får grafikkorten.[/quote]

de hoppas verkligen jag också för vinner jag de så får jag 1 grafikkort per år livet ut.
detta årets grafikkort ligger på nästan 6000kr och kräver ett halvt kärnkraftverk.
drar 120w som mest men räknat på 10år framåt så blir de en bit över 120.000kr i värde.

har för mej det va tillverkaren powercolor som körde tävlingen
#36 - 9 juni 2006 17:03
Jag tycker att det är hemskt att "vem ska stå i mål i morgon" är viktigare än bobbys föräldrar blir friade för mord...Ibland undrar man....(lyssnad precis på nyheterna). Jag tycker de kan få vars en boll att leka med...
Annars vinner väll brasilien??? Sverige går vidare från sin grupp iallafall. Det blir väll oavgjort mot England igen...trinidad? måste de väll klara, kommer inte ihåg vilket det tredje landet de spelar mot i grundserien.
#37 - 9 juni 2006 17:37
[quote=solbacka]Jag tycker att det är hemskt att "vem ska stå i mål i morgon" är viktigare än bobbys föräldrar blir friade för mord...[/quote]

tja media är ju rätt vinklade i vad dom visar på gott och ont.
men stog på löpsedeln att dom fick 10år
#38 - 9 juni 2006 18:00
Det är ju alldeles för lite dom skulle få bli utsatta för samma sak.För mesiga straff här i sverige.
#39 - 9 juni 2006 18:21
jaja, dra inte in hur pressen vinklar och olika straff i VM tråden tack!

vilken VM-öppning, 4-2!!! helt underbart mål av bårde Lahm och Frings!

Nu är det uppladdning inför morgondagen!!!
#40 - 9 juni 2006 18:27
England i morgon 15 00 går inte att missa opps glömde visst sverige 18 00 det får man väl se om man har tid förstås
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#41 - 9 juni 2006 18:30
Bra öppningsmatch med mycket fina mål - det bådar gott för fortsättningen

och du Solbacka att man engagerar sig för en sak för inte utesluta att man även kan engagera sig i annat - om det inte vore så borde ju inte Zoopet finnas utan då borde vi bara diskutera eländet i världen och inte bry oss om trivialiteter som akvariefisk
#42 - 9 juni 2006 18:33
[quote=Kjell Fohrman] inte bry oss om trivialiteter som akvariefisk[/quote]

nja måste ju ha några nöjen som akvariefiskar eller fotbollsvm.

när slutar vm `?
nån som sitter på nån bra länk till nån sida som visar resultat på ett enkelt sätt ?
#43 - 9 juni 2006 18:38
min sida är expressens mittupplaga där står allt! :)

men finalen spelas 9 juli....
#44 - 9 juni 2006 18:45
LITE svår att se härifrån ;) :p
#45 - 9 juni 2006 18:46
hehe, sant... men om du inte vill köpa nån vm bilaga så har väl aftonbladet eller expressen nåt liknande på sina internetsidor...
#46 - 9 juni 2006 18:52
aftonbladet har det säkerligen, om inte annat för dom av oss som är pluskunder.
#47 - 9 juni 2006 19:16
[QUOTE=Kjell Fohrman]Bra öppningsmatch med mycket fina mål - det bådar gott för fortsättningen

och du Solbacka att man engagerar sig för en sak för inte utesluta att man även kan engagera sig i annat - om det inte vore så borde ju inte Zoopet finnas utan då borde vi bara diskutera eländet i världen och inte bry oss om trivialiteter som akvariefisk[/QUOTE]

Jo, jag vet...men jag hörde presis då på nyheterna (radio) att de pratade först om målvakterna och sedan Bobby och blev lite arg..samtidigt som jag läste denna tråd. Hoppas att sverige vinner i morgon!
#48 - 9 juni 2006 20:49
kul med ecuador! dock mindre kul att höra på robert perlskog i 90 min, kan inte nån bara stänga av karln!!!
#49 - 10 juni 2006 05:26
Hur många satt på läktaren på tysklandsmatchen??
Kjell Fohrman
Administrator
#50 - 10 juni 2006 06:34
[quote=stene]Hur många satt på läktaren på tysklandsmatchen??[/quote]
54.000
#51 - 10 juni 2006 13:38
Tror på Argentina-Brasilien i final

[QUOTE=stene]Hur många satt på läktaren på tysklandsmatchen??[/QUOTE]

59416 såg matchen i München
#52 - 10 juni 2006 14:52
som svensk blev man glad över matchen mellan england och paraguay. inget som direkt skrämde, england blev darrigt i 2:a halvlek. nu laddar vi inför sverige matchen!!!
#53 - 10 juni 2006 14:58
Laddar..
#54 - 10 juni 2006 15:08
Laddar här oxå!! :D
#55 - 10 juni 2006 15:12
Min granne är och tittar fick biljetter av jobbet och hotell övernattning sjyst jobb får man säga
#56 - 10 juni 2006 17:02
Första halvan under kontroll dem får nog lägga på ett kol om dem ska vinna
Kjell Fohrman
Administrator
#57 - 10 juni 2006 17:53
Vad sjutton säger man[:o] - ja kanske grattis Trinidad Tobago;)

Vart tog Henke vägen - sämst på plan. Ljungberg var kass i första men kämpade kopiöst i andra. Zlatan så där.
Chippen bäst på plan i första men tröttnade helt i andra
Övriga godkänt men inte mer - det kämpades åtminstone om man skall säga nåt positivt
#58 - 10 juni 2006 17:55
jag gråter....
#59 - 10 juni 2006 17:58
Inställningen åt skogen! Premiärnerver? eller vad? men finns inte inställningen spelar det ingen roll vad materialet heter. Hoppas de hittar den till nästa match och kan spela någorlunda avslappnat.

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#60 - 10 juni 2006 18:04
Tycker ändå att dom kämpade och slet så inställningen var det knappast fel på men att det ändå knöt sig i avslutningarna hela tiden.

Kan förresten nämna tt jag träffade några gubbs från Trinidad Tobago på Interzooutställningen nyligen. Ja sa till dom att dom får betala dubbla priset om inte Sverige vinner mot dom - ingen risk sa dom "då har en snöboll större chans att överleva en månad mitt på deras huvudgata än de har chans att ta poäng:(
#61 - 10 juni 2006 18:05
Ja vi får ju iallafall se 2till sen är det kört.Spelar dom så här så kan dom åka hem.
Är grymt besviken.
#62 - 10 juni 2006 18:10
Tråkigt att det blev mållöst trots många chanser till mål...
#63 - 10 juni 2006 18:12
nu har jag torkat tårarna lite och börjat tänka till lite, vinner vi mot paraguay och kryssar/vinner england går vi vidare... vi hade ju som kjell säger inställningen men inte det där sista som krävs för att få dit den...

nu är det argentina-elfenbenskusten om 45 m.... :)
#64 - 10 juni 2006 18:18
[quote=Kjell Fohrman]Tycker ändå att dom kämpade och slet så inställningen var det knappast fel på men att det ändå knöt sig i avslutningarna hela tiden.
[/quote]

Njaa , ju längre matchen led dess mindre ville den enskilde spelaren vara konstruktiv utan sköt ifrån sig ansvaret. Det är det skulle jag påstå är det som kallas skärpa och är skillnaden mellan fiasko och dundersucce.

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#65 - 10 juni 2006 18:25
ju längre matchen led dess mindre ville den enskilde spelaren vara konstruktiv

Det är inte så lätt att vara så himla konstruktiv mot ett så kompakt och bra försvar.
Tyckte nog i så fall att konstruktiviteten var mindre i första halvlek då det fanns lite ytor. Svensson tog bollen flera gånger - tittade upp och sedan tog varken Henke eller Zlatan löpningar utan stod still och väntade och då fanns det inte mycket andra alternativ för Svensson än att spela i sidled. Enda djupledslöpning i första halvlek gjorde väl egentligen Anders Svensson själv (när han var offside).

Men som smurfmats skriver - det är nästa match som är den avgörande. Vinner Sverige där och England vinner mot TT (som de lär göra) så lär vi nog gå vidare
#66 - 10 juni 2006 18:30
Det suger kan jag säga :(
#67 - 10 juni 2006 18:39
[quote=Kjell Fohrman]

Men som smurfmats skriver - det är nästa match som är den avgörande. Vinner Sverige där och England vinner mot TT (som de lär göra) så lär vi nog gå vidare[/quote]

Sant, än är det inte över på långa vägar men just den här matchens betyg är katastrofal, Kim källström var den enda som var på spelhumör och utan nerver.

Jag tippar Sverige som ett av finallagen trots detta, men undrar om jag inte har tagit vatten över huvet ändå.

Mvh Jari
#68 - 10 juni 2006 18:48
[quote=jarinen] Kim källström var den enda som var på spelhumör och utan nerver.[/quote]
Hoppar man in halvvägs in i andra så vill man väl inte annat än att "kötta" och bevisa att man förtjänar en plats i startelvan?!
(Vill ändå påstå att Anders Svensson i 8 fall av 10 är spelaren som bör starta matchen på just den positionen)

Några kommentarer i övrigt:
Shaaban: Stoooort plus, vilken beslutsamhet och självsäkerhet! Förtjänar en ny chans från start i nästa match!
Ljungberg: Som vanligt ett stort hjärta!
Henke: Fanns han på plan?
Zlatan: Liiiite märkt av årets mediokra säsong i Juve?!
Alexandersson: Bästa matchen någonsin på den platsen?!
#69 - 10 juni 2006 18:57
Chippen var grymt bra i början, men orken tog snabbt slut! Tyvärr.
Henke och Zlatan var bra..
Backlinjen vart ju inte satta på prov men visade sig ok, Edman följde med framåt,

Kim Källström -Skapade flera farligheter under sitt inhopp. Startar han inte mot Paraguay så gör Lagerbäck ett stort misstag..
#70 - 10 juni 2006 19:01
tycker att trinidad spelaren som kapade chippen i första läget skulle ha rött, kapningar med båda fötterna ska leda till utvisning direkt!
#71 - 10 juni 2006 19:15
[QUOTE=sockerconny]Hoppar man in halvvägs in i andra så vill man väl inte annat än att "kötta" och bevisa att man förtjänar en plats i startelvan?!
(Vill ändå påstå att Anders Svensson i 8 fall av 10 är spelaren som bör starta matchen på just den positionen)[/QUOTE]

Kim har visat länge nu att han är rätt man från start med bra djupledsbollar får bara hoppas att Lagerbäck vågar spela Kim från start..
#72 - 10 juni 2006 19:23
Tråkigt.. men bollen är rund allbäck grymt duktigt zlatan många chanser larsson var var han men som sagt bollen är rund
#73 - 10 juni 2006 20:03
Nära skjuter ingen hare sitter väl bra som en kommentar eller...
:cool:
#74 - 10 juni 2006 20:08
Tur att man har andra intressen...
#75 - 10 juni 2006 20:15
visst är man intresserad av fotboll, men efter de här kanske man borde kolla på nåt annat. fruktansvärt pinsamt tycker ja...
Bilagor:
#76 - 10 juni 2006 21:49
[quote=andreassofus]visst är man intresserad av fotboll, men efter de här kanske man borde kolla på nåt annat. fruktansvärt pinsamt tycker ja...[/quote]

Håller me... annars e ja öisare me och det har gått lite "smådåligt" för dem i år ;) så ja hoppades/hoppas det blir nåt kul me sverige i vm iaf...
#77 - 10 juni 2006 21:53
ja vi får hoppas de går bättre i nästa match
#78 - 10 juni 2006 21:55
Lugn Lugn Svensk Folket.

Ni går nog vidare!
#79 - 10 juni 2006 21:56
finland med också ?
#80 - 10 juni 2006 21:59
tror inte finland e med'
#81 - 10 juni 2006 22:06
lagen i grupp c är brutalt bra och de andra grupperna ska vara glada över lottningen. sverige vinner aldrig över lag som argentina/elf/serbien/holland men vi kan ju hoppas på att klara gruppen iallafall.
#82 - 10 juni 2006 23:03
Med tanke på vår tradition att aldrig vinna öppningsmatcherna så får man ju hoppas att det blir bättre!!
#83 - 11 juni 2006 06:31
[QUOTE=Raven]finland med också ?[/QUOTE]

haha :D

Finland kan och kommer aldrig att kunna spela fotboll.
Finland sparkar fotboll istället.

Det är en väsentligt skillnad.

Men hey. Jag kan ha fel.

Kan Lordi vinna Eurovisonen så kan väl Finland ta sig till ett Em eller VM slutspel.

Men jag tror knappast det ;)

Jag hejjar alltid på Danmark (eftersom jag e född där).

Och nu när dom inte är med så hejja jag på Sverige.
Man måste juh hålla ihop i Norden.

(Fast inte i hockey, där har ni för i h:vete vunnit förmycket redan ;))

Så hejja Zlatan!
#84 - 11 juni 2006 06:34
[quote=Bucket]haha :D

Finland kan och kommer aldrig att kunna spela fotboll.
Finland sparkar fotboll istället.

Det är en väsentligt skillnad.

Men hey. Jag kan ha fel.

Kan Lordi vinna Eurovisonen så kan väl Finland ta sig till ett Em eller VM slutspel.

Men jag tror knappast det ;)

Och nu när dom inte är med så hejja jag på Sverige.
Man måste juh hålla ihop i Norden.

(Fast inte i hockey, där har ni för i h:vete vunnit förmycket redan ;))

Så hejja Zlatan![/quote]Heja litmanen gammalt är bäst synd att dem inte klarade sig
#85 - 11 juni 2006 09:17
[quote=cgr]lagen i grupp c är brutalt bra och de andra grupperna ska vara glada över lottningen. sverige vinner aldrig över lag som argentina/elf/serbien/holland men vi kan ju hoppas på att klara gruppen iallafall.[/quote]

Sverige kan slå vilket lag som helt! Men vi väljer att inte göra det.. med tanke på att de andra lagen blir ledsna. Och så kan vi ju inte ha det.. I sann Svensk anda skall vi alltså kryssa varenda match för allas lika rätt i samhället.:p
#86 - 11 juni 2006 11:16
[quote=Bucket]Kan Lordi vinna Eurovisonen så kan väl Finland ta sig till ett Em eller VM slutspel.[/quote]
helt rätt ;)

så du är en sån där "internationell" snubbe då, född i danmark bor i finland "pratar" svenska
#87 - 11 juni 2006 18:06
[QUOTE=Raven]helt rätt ;)

så du är en sån där "internationell" snubbe då, född i danmark bor i finland "pratar" svenska[/QUOTE]

Bland annat ja :)
#88 - 12 juni 2006 14:50
Heja Australien! Vilken vändning mot Japan som ledde med 1-0! Tre mål på sex minuter! Det var roligt att se.
#89 - 12 juni 2006 15:41
ja, kul med australien! är lite av ett favoritlag efter sverige. tror dock inte de klarar sig igenom gruppen men ändå! :)
#90 - 12 juni 2006 16:22
[quote=Kjell Fohrman]
Låt oss i denna tråd tippa vilka som går till final och vem som sen vinner den.
[/quote]
Frankrike vs. Brasilien, Brasilien blir världsmästare!

Dessutom så har jag har funderat på ett par saker::rolleyes:
[LIST]
[*]Jag ser mig själv som bl.a. en stor fotbolls-fan, men hur kan det komma sig att ett 0-0 resultat mot det i förhand (av pressen) utnämda stryklaget Trinidad/Tobago i det närmsta får större löpsedlar än t.ex. hela Bobbyhistorien??![/LIST][LIST]
[*]När ska häxjakten på A. Svensson upphöra?![/LIST]Å andra sidan börjar ju pressen bli rent utav ödmjukt och ångerfull gentomot honom.
Vad blir då förstasidesnyheter månne?
Jo, herrarna Mellberg och Ljungberg hade visst höjt rösten mot varandra efter matchen!!!!!!:rolleyes:
Bah! Satans murvlar![:-5]

...men i övrigt så mår jag ganska bra! :D
Kjell Fohrman
Administrator
#91 - 12 juni 2006 18:01
Ett av "mina" favoritlag till finalen inledde i alla fall väldigt bra - Tjeckien som tvålade till USA med 3-0. Men med både Koller och Baros borta blir det nog ändå tufft framöver.
#92 - 12 juni 2006 20:52
[quote=Kjell Fohrman]Ett av "mina" favoritlag till finalen inledde i alla fall väldigt bra - Tjeckien som tvålade till USA med 3-0. Men med både Koller och Baros borta blir det nog ändå tufft framöver.[/quote]

japp, ett ruskigt bra lag, Tomas Rosicky är ett väldigt bra anfallsvapen, riktiga snygga mål!

Synd om Ghana som jag höll på mot Italien. 2-0 var ju en riktig blunder...
#93 - 13 juni 2006 09:18
För dig som inte kan få nog: http://www.zero-zero.info
(nej,zero-zero syftar inte på Sverige!)
<<<(^:>*
#94 - 13 juni 2006 09:28
I dag börjar VM, Brasilien - Kroatien kl 21,00
#95 - 13 juni 2006 09:36
Yep, absolut en "måste-se-match"!!! :)
#96 - 13 juni 2006 20:49
[quote=smurfmats]jag tror på brasse-seger mot frankrike. sverige går vidare från gruppen där tyskland med hemmaplan slår sverige...

har längtat så efter detta vm, ska nog följa alla matcher! :)[/quote]

får man ändra sig? :) frankrike såg väldigt ointresserat ut i matchen mot schweiz ( hur stavas det?) kroatien däremot var riktigt bra mot brassarna!
Kjell Fohrman
Administrator
#97 - 13 juni 2006 20:54
Lite synd om Kroatien - men Brasilien vann ju utan att ta i allt för mycket så dom ser trots allt starka ut.
#98 - 13 juni 2006 21:03
underbart att frankrike inte spela bra ska bli riktigt kul o vara lika skadeglad imorgon
#99 - 13 juni 2006 22:23
Intressant att jämföra Sveriges framgångar till fotbolls-VM, mot Finland. Prova själva att möta Tjeckien, Holland och Rumänien i kvalet, istället för Kroatien, Bulgarien och Island...
#100 - 13 juni 2006 22:24
[quote=Kjell Fohrman]Lite synd om Kroatien - men Brasilien vann ju utan att ta i allt för mycket så dom ser trots allt starka ut.[/quote]
Jag tycker inte alls att Brasilien imponerade. Adriano var ganska trög i matchen. Ronaldo skapade knappt någonting, och Robinho fick inte heller mycket uträttat. Brasilien lever vidare på sitt fantastiska mittfält med Kaka, Ronaldinho och Ze Roberto som mina personliga favoriter.
#101 - 13 juni 2006 22:26
Argentina tippas av mig som slutgiltiga segrare. Det ska bli intressant att se om Pekerman spelar Crespo och Tevez på topp.
Kjell Fohrman
Administrator
#102 - 14 juni 2006 15:12
Bägge mina tippade finallag har i alla fall inlett hysat. Tjeckien vann med 3-0 och Spanien med 4-0

Citat:

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman

Lite synd om Kroatien - men Brasilien vann ju utan att ta i allt för mycket så dom ser trots allt starka ut.

Jag tycker inte alls att Brasilien imponerade. Adriano var ganska trög i matchen. Ronaldo skapade knappt någonting, och Robinho fick inte heller mycket uträttat. Brasilien lever vidare på sitt fantastiska mittfält med Kaka, Ronaldinho och Ze Roberto som mina personliga favoriter.

Nej det var det jag menade de vann utan att egentligen visa någonting och utan att egentliogen behöva anstränga sig och i en lång turnering kan det visa sig vara guld värt
#103 - 14 juni 2006 15:16
Jag förstår inte varför så många tror på Brasilien.
Men som någon påpekat i pressen.
Brasilien har väl bara vunnit ett VM på europeisk mark.
Och att försvara ett mästerskap är ju stort sett nästan omöjligt.
:confused:
#104 - 14 juni 2006 15:22
[quote=erikthur]Jag förstår inte varför så många tror på Brasilien.
Men som någon påpekat i pressen.
Brasilien har väl bara vunnit ett VM på europeisk mark.
Och att försvara ett mästerskap är ju stort sett nästan omöjligt.
:confused:[/quote]

det är svårt att inte tippa på ett lag som har det anfallet. kaka, ronaldinho, ronaldo, adriano. kan de bara få igång anfallarna och inte läcker bakåt så är det väldigt svåra att möta.. därför fick de min röst...
#105 - 14 juni 2006 17:12
[quote=Kjell Fohrman]Bägge mina tippade finallag har i alla fall inlett hysat. Tjeckien vann med 3-0 och Spanien med 4-0

Nej det var det jag menade de vann utan att egentligen visa någonting och utan att egentliogen behöva anstränga sig och i en lång turnering kan det visa sig vara guld värt[/quote]
Jag tycker inte alls att Brasiliens 1-0 vinst var någonting att hurra över. Spelet och bytena indikerade tydligt att man försökte sig på flera mål framåt. Bakåt såg det inte heller så värst bra ut. Försvararna, speciellt Lucio, verkade tafatta i löpduellerna, även om de inte är världens snabbaste backar.
#106 - 14 juni 2006 17:13
[quote=smurfmats]det är svårt att inte tippa på ett lag som har det anfallet. kaka, ronaldinho, ronaldo, adriano. kan de bara få igång anfallarna och inte läcker bakåt så är det väldigt svåra att möta.. därför fick de min röst...[/quote]
De flesta lag som får igång anfallarna och inte läcker bakåt är väl svåra att möta? :D
Kjell Fohrman
Administrator
#107 - 14 juni 2006 17:16
Jag blev som sagt rätt imponerad av Brasilien trots att de spelade dåligt och bara verkade gå på halvfart och det för att de ändå vinner rätt klart.
Man hade en känsla av att om det bara hade behövts så hade de bara lagt in en växel till
#108 - 14 juni 2006 18:24
[quote=Kjell Fohrman]Jag blev som sagt rätt imponerad av Brasilien trots att de spelade dåligt och bara verkade gå på halvfart och det för att de ändå vinner rätt klart.
Man hade en känsla av att om det bara hade behövts så hade de bara lagt in en växel till[/quote]
Rätta mig om jag har fel, men Brasilien brukar väl emellanåt vara sk. "slowstarters"? Högst personligt så tror jag inte att Brasilien går ens i närheten av 100% tidigt i turneringen, åtminstone inte så länge det inte behövs!;)
#109 - 14 juni 2006 18:56
[quote=freakazoid]De flesta lag som får igång anfallarna och inte läcker bakåt är väl svåra att möta? :D[/quote]

hehe, sant, men de flesta lag saknar de fyra anfallarna av världsklass....
#110 - 14 juni 2006 18:57
[quote=smurfmats]hehe, sant, men de flesta lag saknar de fyra anfallarna av världsklass....[/quote]
Form går före klass.
#111 - 14 juni 2006 19:02
ja, men får dem i gång de fyra som jag sa tidigare så kommer de gå långt! som sagt, brassarna tog väl inte ut sig i förtid...
#112 - 15 juni 2006 12:29
Känns helt OK att ha en härlig fotbollskväll med några kanonmatcher på schemat framför sig!! :)
Hinner hem lagom till 17:30, så att man hinner ladda chipsskålen och ta en väl kyld maltdryck från kylskåpet före matchstart!!!

Sockerconnys gissningar:
England vinner med 3-0, Sverige vinner (hoppashoppashoppas) med 2-1!
#113 - 15 juni 2006 12:47
hehe, helt rätt sockerconny! detta blir en kanon eftermiddag/kväll!

chips har ju jag glömt, kanske kan springa bort och kpa det medan ecuador-costa rica går... tyvärr är sverige matchen på 4:an, gillar svt:s folk i studion och kommentatorerna bättre!
Kjell Fohrman
Administrator
#114 - 15 juni 2006 13:33
[quote=smurfmats]tyvärr är sverige matchen på 4:an, gillar svt:s folk i studion och kommentatorerna bättre![/quote]
Tycker tvärtom att såväl Backe som Hedman i fyran är de som är mest sansade och därmed intressantast att lyssna på.
Däremot så tar ju reklamen innan de kommer in så lång tid att man tröttnar och gör något annat istället.
#115 - 15 juni 2006 13:42
[quote=Kjell Fohrman]Tycker tvärtom att såväl Backe som Hedman i fyran är de som är mest sansade och därmed intressantast att lyssna på.
Däremot så tar ju reklamen innan de kommer in så lång tid att man tröttnar och gör något annat istället.[/quote]
Hasse Backe är som sagt riktigt duktig. Men personligen skulle jag kunna byta ut Hedman mot Rit-Ola!;)
#116 - 15 juni 2006 13:53
ja, backe är ju bra men jag gillar ola bättre. och kommenatatorerna är ju hästlängder ifrån varandra, det måste ni ju hålla med om! :)
Kjell Fohrman
Administrator
#117 - 15 juni 2006 14:13
[quote=smurfmats]kommenatatorerna är ju hästlängder ifrån varandra, det måste ni ju hålla med om! :)[/quote]
Nja tycker nog att konkurrensen i botten är rätt hård där - de som säger minst vinner:p
#118 - 15 juni 2006 14:24
Överlag är tv4 sämmre i allt de försöker sig på dock gillar jag hedman o backe
men kåmark o perlskog o resten är ju en katastrof!
#119 - 15 juni 2006 14:48
Kom hem från jobbet snabbare än väntat.
Nyduschad och nyrakad? check!
Blå-gula tröjan på? check!
Chips och doodles i skålar? check!
Ölen på kylning? check!
Fru och barn ute ur bilden? che.....nehej, de skulle visst oxå se "zlatan-ibrahimovic-ich-liebe-dich":D

Femårige sonen är för tillfället iklädd Real Madrids matchställ (23, Beckham), han ville inte ha ett blågul-ställ!!![:-9] (Han tycker för övrigt att det är oerhört orättvist att inte Beckham får spela i Sverige!!:D )

Nåja, hursomhelst så ser tydligen heeeeela familjen sockerconny framemot en rafflande fotbollskväll!!
I detta nu så håller vardagsrummet att av barnen förvandlas till en vm-studio med div. flaggor och tom. girlanger!! (Enlig osäkra källor så ska det tom finnas chans att se en del småvuxna supportrar i familjen med ansiktsmålning!!)[:-94]

Heja Sverige!!!! :)

Edit: Redan nämnda son tycker för övrigt att det lag som gör flest mål ska vinna vm!! Det ni!! :D
#120 - 15 juni 2006 14:50
Låter som Sockerconny kommer ha en helskön afton

Öl hade suttit fint men ska man åka o jobba med ett kassa system kl 2300 efter matchen så suck... aja får iag käka ostbågar!!!!
#121 - 15 juni 2006 15:57
en del har det bra på jobbet.
va iväg igår till ett företag en bit från därjag bor och beställde 3 packboxar och när ja kom in satt dom och tittade på fotboll på jobbet.

idag satt dom och titta på ecuador-costa rica.
#122 - 15 juni 2006 16:45
nog för att det är kul med TnT landslaget men england måste väl vinna, annars kan det bli knepigare för vårt landslag?
Kjell Fohrman
Administrator
#123 - 15 juni 2006 18:01
Det satt långt inne för England. Nu skall "bara" Sverige slå Paraguay också
#124 - 15 juni 2006 18:16
Klart dem gör, synd att matchen går så sent.Tittade på tyskland igår slutade efter 23.00 samma denna idag
#125 - 15 juni 2006 18:37
[quote=stene]Klart dem gör, synd att matchen går så sent.Tittade på tyskland igår slutade efter 23.00 samma denna idag[/quote]

ja, lite sent är det, men o andra sidan, det är ju bara vm vart 4:e år! :)

[COLOR=blue][COLOR=yellow]H[/COLOR]E[COLOR=yellow]J[/COLOR]A [COLOR=yellow]S[/COLOR]V[COLOR=yellow]E[/COLOR]R[COLOR=yellow]I[/COLOR]G[/COLOR][COLOR=yellow]E [:-59] [/COLOR]
#126 - 15 juni 2006 18:41
Men sen ska man lägga sig i nästan 30 graders värme höra fläkten i taket....FROOOMMM VROOOOMMMM Men det är ju vart 4:år så det får man väl stå ut
#127 - 15 juni 2006 18:46
tycker de va synd att trinidad&tobago inte vann, ja höll på dom ja.

sitter o väntar på sverige nu :) har laddat upp med glass o allt ;)
#128 - 15 juni 2006 18:46
[quote=stene]Men sen ska man lägga sig i nästan 30 graders värme höra fläkten i taket....FROOOMMM VROOOOMMMM Men det är ju vart 4:år så det får man väl stå ut[/quote]

vinner sverige så får du väl ut o bada i en fontän? :p
#129 - 15 juni 2006 19:42
bra med chanser!! hoppas de får in en balja i andra!!

kan inte perlskog vara positiv nångång?!!
Kjell Fohrman
Administrator
#130 - 15 juni 2006 19:44
[quote=smurfmats]bra med chanser!! hoppas de får in en balja i andra!!

kan inte perlskog vara positiv nångång?!![/quote]
Men det känns oroligt - sverige hade en massa chanser i förra matchen också [:o]
#131 - 15 juni 2006 19:47
[quote=Kjell Fohrman]Men det känns oroligt - sverige hade en massa chanser i förra matchen också [:o][/quote]
Känns ändå som om Sverige är liiiite vassare än mot T/T, eller har jag fel??
(Lämnar öppet för diskussioner..;) )
#132 - 15 juni 2006 19:48
Ja det är lite mer go i grabbarna denna gång. Mer målinriktat...
#133 - 15 juni 2006 19:49
[quote=sockerconny]Känns ändå som om Sverige är liiiite vassare än mot T/T, eller har jag fel??
(Lämnar öppet för diskussioner..;) )[/quote]

japp, det tycker jag med, mer vilja o j*vla annamma i sig!
#134 - 15 juni 2006 19:52
Så sjung nu med farbror sockerconny kära barn:
"Iiiiin med bollen i mååål, iiiin med bollen i mååål!!"[:-86] [:-86] [:-92]
#135 - 15 juni 2006 19:55
det är ju grymt att det är så många svenskar på plats! man fick ju gåshud under nationalsången!!!

nu är det dags igen! ses efter andra halvlek, förhoppningsvis glada i hågen!!
#136 - 15 juni 2006 19:57
Det hoppas jag med. Stödet från publiken det har dom! Underbar publik!
#137 - 15 juni 2006 20:50
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

så bra!!!! underbart!! nu får det bli en ny helgdag i dag!!!! så glad just nu... vilken match!
Kjell Fohrman
Administrator
#138 - 15 juni 2006 20:51
Puuuust och stön:D
#139 - 15 juni 2006 20:52
fy F-N va nervös ja va dom sista tio minuterna..

JAAA!!!! Grattis Sverige!!

o lite extra i kassan blev de oxå :)
#140 - 15 juni 2006 20:54
Jaaaaaaaaaa!!!! Underbart!!!!
#141 - 15 juni 2006 20:56
Yeeessss!!!!!! Go Sverige!!!! men va reklam TV är tragiskt!! har visst överseende idag dock:).

Nu går det hur långt som helst.

Mvh Jari
#142 - 15 juni 2006 20:58
Det var behövligt.
Kjell Fohrman
Administrator
#143 - 15 juni 2006 21:00
[quote=jarinen]Yeeessss!!!!!! Go Sverige!!!! men va reklam TV är tragiskt!! har visst överseende idag dock:).

Nu går det hur långt som helst.

Mvh Jari[/quote]
Fördelen med reklamen är att man då hinner kolla lite extra på Zoopet och t.ex. kolla iordning det sista på fototävlingen:D

Skönt - nu lär det väl bli kvartsfinal mot Tyskland eller Ecuador då. Känns väl hugget som stucket - Ecudaor har övertygat mest men Tyskland är nog ändå svårare. Omöjligt tror jag dock inte det är för Sverige mot något av lagen.
#144 - 15 juni 2006 21:27
ecuador har ju övertygat helt klart... sverige är ju inte bra på att föra matcher, så tyskland kanske passar oss bättre? men o andra sidan, ett tyskland med hemmaplan?
#145 - 15 juni 2006 21:34
Sakta i backarna nu, först måste vi ta poäng mot England. Jag tror att Trinidad & Tobago vinner över ett redan utslaget Paraguay. Det känns inte helt bra att lita till målskillnaden.
Kjell Fohrman
Administrator
#146 - 15 juni 2006 21:49
[quote=Micke]Sakta i backarna nu, först måste vi ta poäng mot England. Jag tror att Trinidad & Tobago vinner över ett redan utslaget Paraguay. Det känns inte helt bra att lita till målskillnaden.[/quote]
Helt klart men England har inte heller så mycket att spela för och Svennis har ju sagt tidigare att de skall ställa över varnade spelare om de är klara och varnade är de flesta av Englans bra spelare. Därför borde det väl Sverige klara åtminstone oavgjort.
#147 - 15 juni 2006 21:58
England tror jag blir svåra med sina nya spelare som vill visa vad dom går för.
Thomas
#148 - 16 juni 2006 05:24
Skööööönt att Sverige äntligen fick in bolluslingen efter en lång måltorka, att det dessutom var ett nickmål av Ljungberg är ju bara bonus!!!;)
Nåja, hursomhelst så kan ju ingen påstå att det inte var rättvist med en svensk vinst! Vi ägde ju i stort sett hela andra halvlek!:p
Kjell Fohrman
Administrator
#149 - 16 juni 2006 06:43
Visst var det rättvist, men det hade det ju varit mot TT också - antalet chanser var ju ungefär samma.
Efter denna match skrivs laget upp - efter förra skrev det ner helt och ändå var det ju ytterst lite som skiljde. Oförmågan att göra mål lyser tydligt igenom - det som är bra är kämpainsatsen och den har varit bra i bägge matcherna.
Mittfältets centrala linje har helt försvunnit i bägge matcherna - visst de börjar bra (Kim var ju t.ex. strålande de första 15 minuterna men försvann "helt" i andra). Hade faktiskt gärna sett att Sverige skulle ha testat med att ta ut Linderot och testat med Källström och Svensson i mitten. Detta skulle ha gjort i både förra matchen (då direkt efter utvisningen) och i denna (i mitten av andra).
Sedan är ju det stora problemet att varken Henke eller Zlatan lyckas på topp - alla ropar ju nu att man skall sätta Zlatan på bänken men problemet är väl bara att om Sverige skall gå långt i turneringen så krävs det att bägge dessa världsspelare är i topp. Nu är det ju bara Ljungberg av de tre klasspelarna som prestetar - han var bäst i såväl förra som denna.

Nåväl riktigt skönt att vi vann - nu kan vi väl i alla fall få vara världsmästare åtminstone tills nästa match:D
#150 - 16 juni 2006 07:07
[quote=Kjell Fohrman]
Efter denna match skrivs laget upp - efter förra skrev det ner helt och ändå var det ju ytterst lite som skiljde. [/quote]

njae, där håller jag inte med dig, den här gången såg jag ett mer hungrigt sverige, ett mer enat sverige, jag tror de har lärt sig från TnT matchen och nu tyckte jag att de presterade mycket bättre än förra matchen
Kjell Fohrman
Administrator
#151 - 16 juni 2006 07:13
HÅller med dig att inställningen denna gång var bättre de första 15-20 minutrarna men sedan handlade det mest om att kämpa istället för att spela bra.
Sverige hade ju t.ex. t.o.m. fler målchanser i förra matchen än i denna. Nej det krävs nog att fler än Ljungberg presterar sitt absolut bästa för att Sverige skall gå långt.
När gjorde en svensk toppforward mål senast om man inte räknar fasta situationer - det är hur länge sen som helst

Hoppas dock självklart att jag har fel
#152 - 16 juni 2006 07:30
men kjell, inte vara så negativ nu, dagen efter! :)

håller med dig om att det behövs mål från anfallarna, men allbäck hade ju två lägen där... men satte inte nåt...

ett i-lands problem som dyker upp från och med ons eller torsdag är att matcher nu sänds på samma tid... som tur är drabbas ju inte sverige av sånt men ändå, för en fotbollsälskare är det jobbigt.. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#153 - 16 juni 2006 07:56
[quote=smurfmats]men kjell, inte vara så negativ nu, dagen efter! :)

håller med dig om att det behövs mål från anfallarna, men allbäck hade ju två lägen där... men satte inte nåt...[/quote]
Allbäck hade väl ännu fler frilägen mot TT utan att måla:p
Men vi får väl se - kanske släpper det:D
Kjell Fohrman
Administrator
#154 - 16 juni 2006 16:53
Argentina 6-0 mot ett svårspelat Serbien-Montenegro - mycket imponerande
#155 - 16 juni 2006 17:05
ja argentina hade ju en riktig urladdning!!!

holland-elfenbenskusten är ju en riktig bra och rolig match med tre snygga mål!!!
#156 - 16 juni 2006 17:29
Hur går det för Sverige med en skadad Zlatan? Jag tyckte han inte alls såg pigg ut mot Paraguae (felstavat?)
Även de små klipp jag har sett av T&T matchen såg det ingen vidare ut...
#157 - 16 juni 2006 18:07
[quote=solbacka]Hur går det för Sverige med en skadad Zlatan? Jag tyckte han inte alls såg pigg ut mot Paraguae (felstavat?)
Även de små klipp jag har sett av T&T matchen såg det ingen vidare ut...[/quote]
Zlatan har inte sett pigg ut på sisådär ett år nu. Satsa på Rosenberg, Elmander och Larsson som offensiva spelare, och bänka Zlatan för en gångs skull.
#158 - 16 juni 2006 18:07
Men vilken jäkla "tur" Sverige hade. Ett par minuter från att troligtvis åka ut ur gruppspelet. Blir respass mot Tyskland iaf.
Kjell Fohrman
Administrator
#159 - 16 juni 2006 18:22
[quote=freakazoid]Zlatan har inte sett pigg ut på sisådär ett år nu. Satsa på Rosenberg, Elmander och Larsson som offensiva spelare, och bänka Zlatan för en gångs skull.[/quote]
I så fall har väl Henke varit ännu sämre än Zlatan.

Som jag skrev så krävs det att både Henke och Zlatan kommer i toppform för att Sverige skall gå långt. Men visst oavgjort mot ett omotiverat England borde väl gå utan Zlatan
#160 - 16 juni 2006 18:45
[quote=Kjell Fohrman]I så fall har väl Henke varit ännu sämre än Zlatan.

Som jag skrev så krävs det att både Henke och Zlatan kommer i toppform för att Sverige skall gå långt. Men visst oavgjort mot ett omotiverat England borde väl gå utan Zlatan[/quote]
Henke har i alla fall lite fart under fötterna, och mot ex England behövs det fart hos de offensiva spelarna, då backlinjen är otroligt placeringssäker, men tappar lite i löpdueller. Omotiverat England? Knappast. Jag tror hellre att de vill möta Ecuador är Tyskland.
#161 - 16 juni 2006 20:07
England nu nästa..Lycka till
#162 - 16 juni 2006 20:58
[quote=stene]England nu nästa..Lycka till[/quote]
Ja du. Om man behövde över 180 minuter och massvis med chanser för att göra ETT mål mot T&T och Paraguay...
#163 - 16 juni 2006 21:00
de har ju kommit igång nu! :)
#164 - 16 juni 2006 21:02
En liten hälsning från det engelska landslagets närmaste supporterskara.
&search=dancing%20babies" target="_blank">
&search=dancing%20babies

:D
#166 - 16 juni 2006 22:31
den förste där erikthur va ju riktigt hemsk :rolleyes:
skulle va varningstext på sånt ;)
#167 - 17 juni 2006 06:59
[quote=smurfmats]de har ju kommit igång nu! :)[/quote]
Med ett mål, mot ett för stunden, lamt försvar.
#168 - 17 juni 2006 10:25
ja, men england har ju inte direkt övertygat eller spelat bra fotboll de heller, korken ur mot TnT i slutet på matchen så jag tror nog på ett oavgjort resultat.

det låter lite som du freakazoid är en bitter dansk som är sur över att danskarna inte lyckades kvala in ;)
#169 - 17 juni 2006 15:53
[quote=smurfmats]ja, men england har ju inte direkt övertygat eller spelat bra fotboll de heller, korken ur mot TnT i slutet på matchen så jag tror nog på ett oavgjort resultat.

det låter lite som du freakazoid är en bitter dansk som är sur över att danskarna inte lyckades kvala in ;)[/quote]
Jag är realist. Klart det blir oavgjort eller seger för England. De ger knappast Sverige gruppsegern...
Kjell Fohrman
Administrator
#170 - 17 juni 2006 18:22
Bra match mellan Ghana och Tjeckien som Ghana vann välförtjänt.
Trevligt med lite afrikanska framgångar också även om det nu gick ut över ett av mina tippade finallag:p . Frånvaron av Baros och Koller blev kanske avgörande.
#171 - 17 juni 2006 18:25
[quote=freakazoid]Ja du. Om man behövde över 180 minuter och massvis med chanser för att göra ETT mål mot T&T och Paraguay...[/quote]Man måste alltid hoppas somnade efter första halvlek.Sen gjorde dem mål kanske betyder tur att man somnade,får nog somna i englands matchen..Jag somnade för att det var en så tråkig match föresten
#172 - 17 juni 2006 18:31
[quote=stene]Man måste alltid hoppas somnade efter första halvlek.Sen gjorde dem mål kanske betyder tur att man somnade,får nog somna i englands matchen..Jag somnade för att det var en så tråkig match föresten[/quote]
Say what!?
#173 - 17 juni 2006 18:38
[quote=freakazoid]Say what!?[/quote]???????????????????????Skämtsam som man är
#174 - 17 juni 2006 18:53
[quote=stene]???????????????????????Skämtsam som man är[/quote]
Jag fattar knappt någonting av det du skriver.
#175 - 17 juni 2006 19:04
Nu är väl diskussionen möjligt i behov av en avstressande observation...
Så här kommer den...
Bollen är rund...
#176 - 17 juni 2006 19:52
[quote=freakazoid]Jag fattar knappt någonting av det du skriver.[/quote]Det kan inte vara lätt då..Läs
#177 - 17 juni 2006 20:53
för att gå ON-topic igen... vilken märklig match, italien-usa... två tröttkörda gäng i slutet... men jag tror ändå på italien i slutändan...

och ghana, vilket spel, vilken passion! det ÄR fotboll
#178 - 17 juni 2006 21:30
kanske ska ringa ghanas ambasad o lära dem
Boateng 3 poäng boateng 3 poäng!
#179 - 17 juni 2006 21:32
[quote=Nocturna]kanske ska ringa ghanas ambasad o lära dem
Boateng 3 poäng boateng 3 poäng![/quote]

såg ni 4:ans vm-magasin i slutet, han hade aik-svettband, lite häftigt!
#180 - 17 juni 2006 22:02
yepp härligt som AIK:are att faktiskt se en legoknekt visa lite klubbkänslor!
#181 - 17 juni 2006 22:35
[quote=smurfmats]för att gå ON-topic igen... vilken märklig match, italien-usa... två tröttkörda gäng i slutet... men jag tror ändå på italien i slutändan... [/quote]

Den matchen var ju en av VMs roligaste! USAs framstormning och italien som kontrade. Såg ju ut som en tennismatch! Och 3 röda kort.. jo fair-playen hade nog helg-ledigt.
Undrar hur rubrikerna kommer vara i italien imorgon...
Bilagor:
#182 - 18 juni 2006 16:08
[quote=Sintei]Den matchen var ju en av VMs roligaste! USAs framstormning och italien som kontrade. Såg ju ut som en tennismatch! Och 3 röda kort.. jo fair-playen hade nog helg-ledigt.
Undrar hur rubrikerna kommer vara i italien imorgon...[/quote]
Så långt ifrån Sverige-Turkiet man bara kan komma. :D
#183 - 19 juni 2006 06:02
och dumma frankrike.. suck. Att syd-korea gör en bra match ursäktar inte att frankrike gör en dålig. Stackars Henry som är den enda som kämpar..
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#184 - 19 juni 2006 21:09
Nej Frankrike gjorde en skäligen blek instast - tur att dom är i en relativt svag grupp annars hade det säkert inte klarat av att gå vidare för det lär de väl göra ändå.
Däremot är mitt tippade vinnarlag - Spanien - vidare även om det satt minst sagt hårt åt i denna omgång.
Rätt kul fotboll i regnet!!!! i alla fall
#185 - 20 juni 2006 12:30
Argentina - Holland är mitt drömmöte just nu. Jag hoppas verkligen dom finner motivationen att spela fullt ut mot varandra för att slippa Portugal i åttondelen (inte för att Portugal vinner nog någon av dessa ändå) men har redan hört att Robben, Cocú mm ska vila vilket är mycket synd. Jag tror iallafall mest på dessa två lag och inte alls på ett Brasilien med två forwards som både ser ut att vara ointresserade, lite knubbiga och ur form.
#186 - 20 juni 2006 12:48
Ja Holland ser onekligen starka ut.... Brasilien har väl inte sett så speciella ut.... Men det är när det börjar dra ihop sig och de stora spelarna tar sig samman som det visar sig vilka som är bäst...
#187 - 20 juni 2006 16:13
Okej Sweden. Finland Calling..

*harkel*

ANDRA SIDAN E NI KLARA?

*lyssnar*
Kjell Fohrman
Administrator
#188 - 20 juni 2006 16:20
Dagens konstiga beslut
FIFA tog idag bort en varning på en australiensare som denne fick när han skällde ut domaren
Däremot står varningen kvar för den Ghanaspelare som varnades när han slog en straff för tidigt pga att någon i publiken blåste i en visselpipa och han trodde det var domaren.

Inkonsekvent tycker jag
#189 - 20 juni 2006 16:35
[QUOTE=Kjell Fohrman]Dagens konstiga beslut
FIFA tog idag bort en varning på en australiensare som denne fick när han skällde ut domaren
Däremot står varningen kvar för den Ghanaspelare som varnades när han slog en straff för tidigt pga att han någon i publiken blåste i en visselpipa och han trodde det var domaren.

Inkonsekvent tycker jag[/QUOTE]

Ja det e juh lite löjligt.

Det känns juh som om domarens "ord" inte e värt något när FIFA inte står bakom sina "arbetare"
#190 - 20 juni 2006 16:43
[quote=Kjell Fohrman]Dagens konstiga beslut
Däremot står varningen kvar för den Ghanaspelare som varnades när han slog en straff för tidigt pga att han någon i publiken blåste i en visselpipa och han trodde det var domaren.

Inkonsekvent tycker jag[/quote]

Helt sanslöst..... såg matchen och hörde pipan.. man undrar vart det sunda förnuftet tagit vägen... Jaja... nu har öldrickandet börjat och matchen närmar sig.... Sverige vinner med 3-1... så det så...
#191 - 20 juni 2006 16:46
jag själv tror på 2-2 och skojfotboll ikväll.
#192 - 20 juni 2006 16:53
TROR på 1-1 men vore ju kul med lite fler mål (svenska då förståss ;) )
#193 - 20 juni 2006 17:39
[QUOTE=Sintei]jag själv tror på 2-2 och skojfotboll ikväll.[/QUOTE]

ja 2-2 brukar juh vara sveriges melodi i "måste" matcher ;)
#194 - 20 juni 2006 18:06
ooo snart smäller det!!! tror på 1-1, men bara vi går vidare är jag nöjd!!!
#195 - 20 juni 2006 18:40
Oavgjort skulle väl inte förvåna någonalls i världen.
Men väl orsaka en attans massa spekulationer om varför.
:D
Kjell Fohrman
Administrator
#196 - 20 juni 2006 19:47
England en klass bättre - hoppas det inte rinner iväg bara
#197 - 20 juni 2006 19:49
[quote=Kjell Fohrman]England en klass bättre - hoppas det inte rinner iväg bara[/quote]

håller med, de är en klass bättre på allt, passningar, krossbollar, anfall och försvar...
#198 - 20 juni 2006 20:11
bah neggosar!! vi tar hem det här med 3-1!!
Bilagor:
#199 - 20 juni 2006 20:42
bara GISSAR att sverige precis gjorde mål
#200 - 20 juni 2006 20:49
2-2 synd att inte italien åkte ur på det här resultatet den här gången med hehe det hade varit humor det!!
#201 - 20 juni 2006 20:55
bra spelat i andra halvlek, riktigt giftiga i fasta situationer!

men vad gör shrek-babyface-rooney på bänken då? bah! sånt gillar jag inte... mamma, jag fick inte spela för den dumma svensken,buhu
#202 - 20 juni 2006 20:59
[quote=Sintei]jag själv tror på 2-2 och skojfotboll ikväll.[/quote]
[quote=Nocturna]2-2 synd att inte italien åkte ur på det här resultatet den här gången med hehe det hade varit humor det!![/quote]

:p
Kjell Fohrman
Administrator
#203 - 20 juni 2006 21:13
[quote=smurfmats]men vad gör shrek-babyface-rooney på bänken då? bah! sånt gillar jag inte... mamma, jag fick inte spela för den dumma svensken,buhu[/quote]
Snarare tror jag han var sur på sig själv för att han inte var så bra - men skit samma Sverige tog sig i kragen och spelade bra i andra.
Nu väntar Tyskland det blir värre
#204 - 20 juni 2006 21:29
Ibland är det roligare att inte vara så super insatt. Jag trodde att Sverige inte skulle gå vidare om vi förlorade. Det var en fruktansvärt spännande match för mig. Hehe.
#205 - 21 juni 2006 06:09
SVERIGE!!!! :D
Vilken match, synd bara att de inte lyckades få in en boll till och vinna gruppen. Efter den andra halvleken hade de faktiskt förtjänat det!

Kom igen nu är det Tyskland som gäller! :D
#206 - 21 juni 2006 07:43
[FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Green"]:p :p :p :p :p :p
Efter första halvlek så tog jag Oliver [:-62] på promenad. Hade varit ute en stund då hela Åkersberga liksom lyftes av ett enda gemensamt avgrundsvrål "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA"......och fattade att hoppsan Sverige hade visst gjort mål !!
Då vände vi hem igen och satt sen framför TV:n och bet på naglarna.
Jisses vilken spännande match det var !! Grattis Henke Larsson och Lagerbäck !! Vässa formen lite till bara så tar ni Tyskarna på lördag !!
:D [:D] :D [:D] :D [:D] :D [/COLOR][/FONT]
#207 - 21 juni 2006 08:03
[quote=S_sund]
Vilken match, synd bara att de inte lyckades få in en boll till och vinna gruppen. Efter den andra halvleken hade de faktiskt förtjänat det![/quote]
Förvisso är jag på sätt och vis av samma åsikt, men å andra sidan var vi 3-4 minuter från att förlora när Henke "sulade" in kvitteringen.
Så jag är iaf nöjd.;)

Kom igen nu är det Tyskland som gäller! :D

Absolut! Med en STOR risk för att det är den sista matchen för Sverige i detta VM så är det bara att njuta i fulla drag av att få möta värdnationen!!

Dessutom är det ÄNTLIGEN Sverigematch på en helg, så att man kan bada i fontänen efter matchen!!!![:-36] :D
Kjell Fohrman
Administrator
#208 - 21 juni 2006 08:28
Tyskland i nästa och om det mot alla under skulle gå vägen så väntar sannolikt Argentina i nästa - nej om Sverige skall gå vidare så krävs det mycker mer än att Sverige kämpar bra.
Uppriktigt sagt så har ju det svenska spelet varit rätt kass under hela VM och det har för ovanlighetens skull varit kämpatakterena att aldrig ge upp som imponerat och detta egentligen i alla tre matcherna.
Isaksson var osäker igår (första gången målvaketen sattes på prov), ytterbackarna har inte imponerat i någon match,
Ljungberg har varit bra på mitten men i övrigt har det varit tunt, Linderoth bra igår men i övrigt dålig, Chippen och Källström bra i början av matcehrena men faller sedan helt igenom. Avbytare verkar ju inte finnas - Jonsson imponerade inte igår och Svensson är placerad i frysboxen.
Längst fram har Zlatan och Henke varit helt ur form hela turneringen - medan Allbäck har varit godkänd (även om han sumpat för mycket).
Vad som imponerat har som sagt varit kämpatakterna - dvs att varje spelare trots att de egentligen inte är på topp har gett sitt yttersta - men det räcker inte längre nu.
Förhoppningsvis så finns det mer att ge.
#209 - 21 juni 2006 10:08
Jag hoppas verkligen att Sverige börjar göra lite mål i slutspelet annars kommer det bli svårt. Tror inte att Sveriges sk kämpaglöd kommer att vinna några matcher mer om den är som det varit i gruppspelet.

Sverige måste få in bollen i mål annars går det inte. I slutspelet är det viktigaste att göra fler mål än motståndarna inte vilka som spelar bäst fotboll.

Jag är skeptisk till att vi går längre än till åttondelen.
#210 - 21 juni 2006 10:17
[quote=Robin_Hedstrom]Sverige måste få in bollen i mål annars går det inte. I slutspelet är det viktigaste att göra fler mål än motståndarna inte vilka som spelar bäst fotboll.
[/quote]

Fan Robin.... Du borde bli förbundskapten..:p :p :D :D
#211 - 21 juni 2006 10:52
[quote=Robin_Hedstrom]Jag hoppas verkligen att Sverige börjar göra lite mål i slutspelet annars kommer det bli svårt. Tror inte att Sveriges sk kämpaglöd kommer att vinna några matcher mer om den är som det varit i gruppspelet.

Sverige måste få in bollen i mål annars går det inte. I slutspelet är det viktigaste att göra fler mål än motståndarna inte vilka som spelar bäst fotboll.

Jag är skeptisk till att vi går längre än till åttondelen.[/quote]

det är nästan lite Glen hysen över det där "jag tror det lag som gör mest mål vinner"

(tror det var floskel hysen ej säker)
#212 - 21 juni 2006 14:13
men sverige har ju mött trinidad, paraguay och england. sverige vill inte föra matcher, de vill, som ola andersson sa, spela defensivt och vara i underläge... jag trodde först inte sverige skulle klara tyskland, men nu tcyker jag det finns en bra chans om man spelar som mot england i andra halvlek, då var vi ju riktigt bra!
#213 - 21 juni 2006 22:09
[quote=hfh75]Fan Robin.... Du borde bli förbundskapten..:p :p :D :D[/quote]

Det känns lite som om att Sverige satsar på att spela runt bollen i laget istället för att trycka in skiten i mål. Det är det jag menar.
#214 - 22 juni 2006 07:41
Kvällens höjdpunkt: Japan-Brasilien!!
Det är väl nu om någon gång som vi får se om motivation slår klass!!
(Alt. kamikaze-fotboll vs. samba-fotboll:))
Jag har hursomhelst en känsla av att Japan kan bli en obehaglig överraskning för brassarna.
Kjell Fohrman
Administrator
#215 - 22 juni 2006 16:45
Tippade ju Tjeckien i final mot Spanien - men det sket ju sig direkt eftersom Tjeckien nu är utslagna redan i gruppspelet:p
Nåväl jag har ju Spanien kvar (än i alla fall) och dom har jag ju tippat som vinnare - hoppet är det sista som överger en:D
#216 - 22 juni 2006 16:54
Fan jag småler lite fortfarande åt mina inspelade tusenlappar sedan 2-2 :)
Funderar på att handla mig ett nytt kar för stålarna ju....vad får man för 21 tusen ?
#217 - 22 juni 2006 17:31
Nu väntar tyskland tror på lika faktiskt.Påminner om 94 efter midsommar var och campade vilket tryck det var var det inte ryssland dem mötte och vann??Kommer knappt ihåg det var ju på morgonkvisten det gick den gången men vilket tryck på campingen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#218 - 22 juni 2006 20:58
vilken match av brasilien, det är vackert när de leker fotboll

väldans kul med australien också!!! nu är jag fotbollsnöjd! :)
#219 - 24 juni 2006 16:49
Äntligen! Tack Tyskland, för att ni skickade ut detta sorgliga gäng ur turneringen. Zlatan - Vilket skämt. Undrar hur länge han klarar av att leva på sitt namn?
#220 - 24 juni 2006 16:52
[quote=freakazoid]Äntligen! Tack Tyskland, för att ni skickade ut detta sorgliga gäng ur turneringen. Zlatan - Vilket skämt. Undrar hur länge han klarar av att leva på sitt namn?[/quote]

zlatan var ju bra idag. annat än mellberg och försvaret.
#221 - 24 juni 2006 17:01
Vem trodde Sverige skulle kunna klara av värdnationen Tyskland egentligen?
Nu kan de som önskar sej koncentrera sej på ritkig fotboll.
Fast imorgon hejar väl alla svenskar på Tyskland.
Ty ju bättre Tyskland går desto mindre verkar den svenska förlusten vara.
Eller hur?
:)
HazelCR
#222 - 24 juni 2006 17:03
Trevligt för Tyskland att de är vidare, men tråkigt för Sverige med den dåliga markeringen i backlinjen till att börja med. Sedan kom utvisningen mycket olyckligt och knappast välförkänt på Lucic. Med lite tur hade Ljungberg fått frispark p.g.a. de tre "försvarande" tyskarna i anfallet precis före.
Jaja, det kändes inte som om Sverige var duktiga nog, inte heller var domaren särskilt lyckad för Sveriges del.
Men vad fan, ny match om någon timme. Heja Argentina! I åtminstone matcherna två! :D
#223 - 24 juni 2006 17:50
[quote=erikthur]Fast imorgon hejar väl alla svenskar på Tyskland.[/quote]
Heja på Tyskland?
Mot Argentina - kanske.
Mot något annat lag - aldrig.
#224 - 24 juni 2006 19:34
tråkigt att se ett så blekt sverige... blev fly förbannad över domare simons hålleende vid utvisningen!!! ska sverige ut ur VM så ska f*n han med det!
Kjell Fohrman
Administrator
#225 - 24 juni 2006 21:01
Den bittra sanningen är att Sverige blev utspelat - när utvisningen kom hade Tyskland 10-1 i skott eller vad det nu var.

En svensk spelare var bra - målvakten
En får godkänt - Ljungberg
två får med tvekan godkänt - Zlatan och Linderoth - alla övriga får underkänt.

Zlatan - Vilket skämt. Undrar hur länge han klarar av att leva på sitt namn?

Visst han var inget vidare men har trots det i alla matcher han spelat överglänste Henke - förstår inte varför alla gnäller på Zlatan men ingen på Henke.

Men skit samma Tyskland var helt överlägset och vann rättvist. Att gnälla på domaren andas bara dålig förlorare. Sverige fick ju dessutom en rätt billig straff.
#226 - 24 juni 2006 21:34
[quote=smurfmats]tråkigt att se ett så blekt sverige... blev fly förbannad över domare simons hålleende vid utvisningen!!! ska sverige ut ur VM så ska f*n han med det![/quote]
Och du stod precis bredvid och hörde va de sa till varandra?
#227 - 24 juni 2006 21:38
Nu får man väl heja på england nu när sverige har åkt ut eller??
Kjell Fohrman
Administrator
#228 - 24 juni 2006 21:39
[quote=stene]Nu får man väl heja på england nu när sverige har åkt ut eller??[/quote]
Ja en dag till i alla fall;)
#229 - 24 juni 2006 21:40
Just när fotbolls-VM kändes som mest iskallt klippte Maxi Rodriguez till på volley... jösses!
Det är nästan så jag börjar hålla på Argentina...
#230 - 24 juni 2006 21:40
[quote=Kjell Fohrman]Visst han var inget vidare men har trots det i alla matcher han spelat överglänste Henke - förstår inte varför alla gnäller på Zlatan men ingen på Henke.

Men skit samma Tyskland var helt överlägset och vann rättvist. Att gnälla på domaren andas bara dålig förlorare. Sverige fick ju dessutom en rätt billig straff.[/quote]
Därför att Henrik Larsson, som en av Europas hetaste anfallare den här säsongen, har förtjänat sin plats i den svenska startelvan. Visst har hans VM varit ganska blekt, men han har under säsongen visat att han ska ha en plats i startelvan. Zlatan däremot, har varit rent ut sagt usel den här säsongen, haft med ett skrämmande lågt målsnitt och visat prov på en barnslighet som inte här hemma i toppfotbollen, ändå utan tvekan placerats direkt i startelvan, före betydligt hetare spelare som ex Rosenberg, Elmander, och även Allbäck. Bara på grund av att han heter Zlatan, och var femtonde match gör ett konstmål, vilket gör honom till världens bästa anfallare...
#231 - 24 juni 2006 21:43
[quote=Kjell Fohrman]Ja en dag till i alla fall;)[/quote]Det får man inte hoppas gott om chelsea spelare då går det inte snett bara bra
Kjell Fohrman
Administrator
#232 - 24 juni 2006 21:49
Därför att Henrik Larsson, som en av Europas hetaste anfallare den här säsongen, har förtjänat sin plats i den svenska startelvan

Nåväl avbytare i Barcelona medan Zlatan har spelat nästan alla matcher i ligan.;)
Men skämt samma uppriktigt sagt så skiter jag i vad dom presterat innan - eftersom de var utagna i truppen så är alla "lika".
Och tyvärr har Henke varit ännu sämre än Zlatan på topp i matcherna - märktes ju hur han bara idag flera gånger trampade eller snubblade på bollen. Han verkar ha varit den som varit mest "ovän" med den nya bollen.
#233 - 24 juni 2006 22:02
[quote=Kjell Fohrman]Nåväl avbytare i Barcelona medan Zlatan har spelat nästan alla matcher i ligan.;)
Men skämt samma uppriktigt sagt så skiter jag i vad dom presterat innan - eftersom de var utagna i truppen så är alla "lika".
Och tyvärr har Henke varit ännu sämre än Zlatan på topp i matcherna - märktes ju hur han bara idag flera gånger trampade eller snubblade på bollen. Han verkar ha varit den som varit mest "ovän" med den nya bollen.[/quote]
Jämför du ens Zalayeta och del Piero med Messi, Etoo och Ronaldinho!? Tror du att Zlatan spelar på grund av att han är lagets bästa anfallare? Ja, då köpte väl Real Madrid David Beckham pga hans talanger och totalt struntade i media och reklam? Poängen är den att Zlatan INTE har förtjänat platsen i startelvan. Han är enbart där via tidigare meriter och mediastatus.
#234 - 25 juni 2006 07:35
[quote=freakazoid]Och du stod precis bredvid och hörde va de sa till varandra?[/quote]

nej men en domare ska då inte le när en spelare visas ut!!!

och jag är inte en dålig förlorare, det enda jag hade emot domaren var att han log när en spelare visas ut....tyskland var bättre på alla punkter...
Kjell Fohrman
Administrator
#235 - 25 juni 2006 08:58
[quote=freakazoid]Jämför du ens Zalayeta och del Piero med Messi, Etoo och Ronaldinho!? Tror du att Zlatan spelar på grund av att han är lagets bästa anfallare? Ja, då köpte väl Real Madrid David Beckham pga hans talanger och totalt struntade i media och reklam? Poängen är den att Zlatan INTE har förtjänat platsen i startelvan. Han är enbart där via tidigare meriter och mediastatus.[/quote]
Konstaterar enbart att Zlatan var den anfallsspelare i Juventus som fick mest speltid av alla av en rätt hyfsat erkänd tränare.
Medan Henke enbart varit en inhoppare under säsongen och de gånger han fått spela från start har varit pga skador etc.

Men som sagt nu var det VM och då var det för mig ganska ointressant huruvida den uttagan varit avbytare i Jonsereds B-lag eller bäst i världens bästa lag. Då gäller det vad de presterar under VM och där har Henke varit helt under isen även om han i likhet med alla andra i laget har kämpat. Zlatan har inte heller varit bra men trots allt inte så dålig som Henke och ändå har man bara gnällt på honom.
Kjell Fohrman
Administrator
#236 - 25 juni 2006 18:19
Ja, nu var England vidare i alla fall även om spelet inte var något vidare. Dock trots allt så var det en väldigt klar seger eftersom Ecudaor bortsett från chansen i början inte hade något som helst att sätta emot.
#237 - 25 juni 2006 20:58
vilken match det blev ikväll!!! vad var det, 4 utvisningar? och hur många gula? kul med portugal vidare ialla fall, jag gillar dem, dock är ju halva laget borta i utvisningar och resten har ju gula kort...

kul med england också, dock imponerar dem inte... men man vill ju att nån svensk ska lyckas...:)
Kjell Fohrman
Administrator
#238 - 25 juni 2006 21:02
Ja vilken fight[B)] det blev - vilket knappast England är ledsna för

Nu har det riktiga VM börjat - det märks att nu gäller det nåt hela tiden så nu är det riktigt skoj att titta på matcherna:D
#239 - 25 juni 2006 21:06
ja, nu är det roliga lag och matcher hela tiden!! :)
#240 - 25 juni 2006 21:32
Jäklar va gött att Portugal gick vidare iaf! :D fast ja stör mig rätt mycket på tyskarnas (alltså inte lagets) kommentarer om sverige efter matchen... t ex de dom visa efter portugal-holland för en stund sen.. xD
#241 - 25 juni 2006 21:36
Tyskarnas kommentarer var fruktansvärda att höra.
De stämde ju!
#242 - 26 juni 2006 10:54
Jo men vadå tyket.. :p
#243 - 26 juni 2006 15:54
[quote=smurfmats]nej men en domare ska då inte le när en spelare visas ut!!!

och jag är inte en dålig förlorare, det enda jag hade emot domaren var att han log när en spelare visas ut....tyskland var bättre på alla punkter...[/quote]
Absolut inte. Men det är nog bara Simon och Lucic som vet vad som sas mellan dem vid tillfället för utvisningen.
#244 - 26 juni 2006 15:57
[quote=Kjell Fohrman]Konstaterar enbart att Zlatan var den anfallsspelare i Juventus som fick mest speltid av alla av en rätt hyfsat erkänd tränare.
Medan Henke enbart varit en inhoppare under säsongen och de gånger han fått spela från start har varit pga skador etc.

Men som sagt nu var det VM och då var det för mig ganska ointressant huruvida den uttagan varit avbytare i Jonsereds B-lag eller bäst i världens bästa lag. Då gäller det vad de presterar under VM och där har Henke varit helt under isen även om han i likhet med alla andra i laget har kämpat. Zlatan har inte heller varit bra men trots allt inte så dålig som Henke och ändå har man bara gnällt på honom.[/quote]
Svårt val? Zalayeta gör mål - Vem bryr sig? Del Piero gör mål - Italien bryr sig. Zlatan gör mål - Alla bryr sig, och tidningarna skriver fem sidor om målet. Vem väljer du om dessa anfallare håller samma klass? Allt handlar nuförtiden om media och reklam. Zlatan säljer säkert dubbelt så mycket tröjor som Zalayeta och Del Piero gör tillsammans. Placera Zlatan i en annan toppklubb i Europa och håll dagsformen, så dörjer det ett par matcher innan han får agera bänkvärmare.
#245 - 26 juni 2006 16:03
[quote=Kjell Fohrman]Då gäller det vad de presterar under VM och där har Henke varit helt under isen även om han i likhet med alla andra i laget har kämpat[/quote]
Vi får hoppas att han sparat sig till allsvenskan istället :)
Kjell Fohrman
Administrator
#246 - 26 juni 2006 17:05
[quote=freakazoid]Svårt val? Zalayeta gör mål - Vem bryr sig? Del Piero gör mål - Italien bryr sig. Zlatan gör mål - Alla bryr sig, och tidningarna skriver fem sidor om målet. Vem väljer du om dessa anfallare håller samma klass? Allt handlar nuförtiden om media och reklam. Zlatan säljer säkert dubbelt så mycket tröjor som Zalayeta och Del Piero gör tillsammans. Placera Zlatan i en annan toppklubb i Europa och håll dagsformen, så dörjer det ett par matcher innan han får agera bänkvärmare.[/quote]
Visst håller jag med om att det är pga av hans reklamvärde som det skrivs om honom och att det skrivs om hur dålig. Såg lite skrivet i lite olika utländska tidningar och alla skrev om hur dålig Zlatan var och knappt ingen om Henke - detta trots att faktikst Henke fick sämre betyg än Zlatan i nästan alla tidningar. En enda svensk fick för övrigt godkänt mot Tyskland - inte så svårt att räkna ut att det var Isaksson

Vi får hoppas att han sparat sig till allsvenskan istället

Ja den debuten lär bli en syn. Henke snubblar över bollen hela tiden medan Lucic drar i tröjor och slår rundpallar så det står härliga till:D
Kjell Fohrman
Administrator
#247 - 26 juni 2006 17:09
Rätt spännande match mellan Australien och Italien - lite synd att italienarna vann på straff i slutsekunderna bara :p
#248 - 26 juni 2006 17:56
ja det fattades bara. Såg inte ut som straff heller.. men men.
#249 - 26 juni 2006 18:41
[quote=Sintei]ja det fattades bara. Såg inte ut som straff heller.. men men.[/quote]
Självklart borde Australien ha vunnit!
Men man måste beundra Italiens förmåga att krångla sig vidare - när inte Sverige "råkar" spela 2-2 mot Danmark, förstås.
#250 - 26 juni 2006 18:59
Nä det var en billig straff, men jag tyckte att australiensarna spelade ganska fult så kanske var det rättvist ändå. Fast det hade varit mer rättvist med förlängning. Domaren var kanske trött och ville hem och nanna.
#251 - 27 juni 2006 15:48
Mycket tveksam straff. Okej, blåsa straff för den situationen i en korplagsmatch kan väl gå igenom, men INTE i en åttondelsfinal i VM. Svag insats av domaren. Tyvärr.
Kjell Fohrman
Administrator
#252 - 27 juni 2006 17:09
Brasilen vann igen utan att imponera - inte många överraskningar direkt i detta VM och det tycker jag är lite tråkigt.
#253 - 27 juni 2006 17:14
Men ett grattis till Ronaldos nya vm-rekord ändå!
Alltid kritiserad - oftast målskytt!!
#254 - 27 juni 2006 18:27
då säger vi hejdå till fransmännen ikväll :D
Kjell Fohrman
Administrator
#255 - 27 juni 2006 20:53
[quote=Sintei]då säger vi hejdå till fransmännen ikväll :D[/quote]
Ja riktigt så blev det nu inte utan istället försvann min tippade slutsegrare:p , men Frankrike var ju bäst när det gällde och Spanien som vanligt sämst när det gällde :D
#256 - 28 juni 2006 05:40
som kommentatoren sa: Frankrike kan slå vilket lag som helst, när som helst. Men 4 ggr i rad klarar dom inte plocka fram vinnarspelet. Igår var en sådan dag.. Det ända behållet av matchen tycker jag var Henry och Ribery får njuta av VM lite till. De verkar ju vara de ända som "vill".
Kjell Fohrman
Administrator
#257 - 28 juni 2006 06:38
Fast nog blir man irriterad av Henrys uppenbara filmning (som var upprinnelsen till det andra målet) - sådant borde straffas i efterhand tycker jag
#258 - 28 juni 2006 06:57
[quote=freakazoid]Mycket tveksam straff. Okej, blåsa straff för den situationen i en korplagsmatch kan väl gå igenom, men INTE i en åttondelsfinal i VM. Svag insats av domaren. Tyvärr.[/quote]

såg ni nyhetsmorgon för tre minuter sen? då diskuterade de varför inte italienaren som filmade fick någon kritik utan det var domaren som var den dumma filuren i det scenariot. det tål att tänkas på..

synd att inte spanien lyckades gå vidare, de hade ju visat upp ett så vackert spel innan, men det kanske var mot lättare motstånd... deras förbannelse verkar vara kvar...
Kjell Fohrman
Administrator
#259 - 28 juni 2006 07:02
såg ni nyhetsmorgon för tre minuter sen? då diskuterade de varför inte italienaren som filmade fick någon kritik utan det var domaren som var den dumma filuren i det scenariot. det tål att tänkas på..

Man ställer omänskliga krav på domarna som inte ens får vettigt betalt för sitt svåra jobb (en domares årslön motsvarar väl ungefär en dagslön för en fotbollsstjärna).
Som jag skrev ovan så tycker jag att man i efterhand skall kunna gå in och straffa de som uppenbarligen filmat - t.ex. som nu igår - stänga av Henry i åtminstone en match.
#260 - 28 juni 2006 07:05
ja eller ge honom en reprimand som känns. några tusenlappar är väl en kiss i nilen när man tjänar en miljon i vekan...
Bilagor:
#261 - 28 juni 2006 17:29
[quote=smurfmats]såg ni nyhetsmorgon för tre minuter sen? då diskuterade de varför inte italienaren som filmade fick någon kritik utan det var domaren som var den dumma filuren i det scenariot. det tål att tänkas på..

synd att inte spanien lyckades gå vidare, de hade ju visat upp ett så vackert spel innan, men det kanske var mot lättare motstånd... deras förbannelse verkar vara kvar...[/quote]
Jag tycker inte att det var en ren filmning. Han sprang på backen och ramlade, lite väl lätt, och fick därmed en felaktig straff. Man såg klart och tydligt på reprisen att han verkligen sökte straffen. Vill du se filmningar är det bara att spela upp valfri match med Inzaghi på plan.
#262 - 28 juni 2006 17:29
[quote=sockerconny]Men ett grattis till Ronaldos nya vm-rekord ändå!
Alltid kritiserad - oftast målskytt!![/quote]
Världens bästa anfallare genom tiderna.
Kjell Fohrman
Administrator
#263 - 28 juni 2006 18:06
Abstines idag - ingen fotboll:(
#264 - 28 juni 2006 18:42
[quote=freakazoid]Världens bästa anfallare genom tiderna.[/quote]
Jepp!

[quote=Kjell Fohrman]
Abstines idag - ingen fotboll
[/quote]
Hav förtröstan - Det är (förhoppningsvis) de bästa matcherna kvar!
Om vi säger så här: Jag vet då vad jag ska göra mellan 16:15-23:00 på Lördag! :D
#265 - 28 juni 2006 19:03
Till slut hittade jag hälsningen från Mrs Beckham:
&search=wannabe" target="_blank">
&search=wannabe

Tom med jag saknade fotbollen idag - tur att det bara är vart 4:e år
:)
#266 - 28 juni 2006 20:36
ingen fotboll.. men så kom manometer-grejjer och pmdd kemikalier idag. :D
Kjell Fohrman
Administrator
#267 - 30 juni 2006 18:07
Så var fotbollen igång igen:D
Blev en riktigt spännande match även om nu resultatet inte blev som jag hade hoppats på:p
#268 - 30 juni 2006 18:12
Tyskarna är segare än haribo goldbären (gummibjörnar).
Kjell Fohrman
Administrator
#269 - 30 juni 2006 21:01
Även resultatet i den andra matchen utföll på "fel" sätt:(

Så om den trenden håller i sig så lär Portugal och Brasilien vinna imorgon:p
Kjell Fohrman
Administrator
#270 - 1 juli 2006 17:51
Skit också att England förlorade:( - dom var det bättre laget men vad hjälper det[:o]
TYckte att Portugal spelade fegt och tråkigt trots att de var en man mer i en timme
#271 - 1 juli 2006 17:53
Äntligen en match där dommarna inte spelar huvudrollen. Portugal vann på sin mycket bättre målvakt. Helt rättvist, hoppas på Brasilien senare idag
Kjell Fohrman
Administrator
#272 - 1 juli 2006 17:55
Rättvist nej - tråkigare spel än Portugals är svårt att hitta
Däremot håller jag med dig om att Portugals målvakt var mycket bra under straffläggningen
Men visst hade domaren ett avgörande inflytande - två bortdömda mål och en utvisning är ju inte vardagsmat direkt
#273 - 1 juli 2006 18:23
Mycket bra domarinsats i England matchen, tyvärr åkte de ur, fullständig gåta det här med Portugal!! dom är ju i semifinal, hur vet jag inte riktigt.

I nästa omgång blir det definitivt respass hem till Portugallien som tur är, värdnationen slår man inte hursomhelst, med dess fördelar (läs gärna domare).

Tyskland-Italien i final alltså ;)

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#274 - 1 juli 2006 18:30
[quote=jarinen]Mycket bra domarinsats i England matchen, tyvärr åkte de ur, fullständig gåta det här med Portugal!! dom är ju i semifinal, hur vet jag inte riktigt.

I nästa omgång blir det definitivt respass hem till Portugallien som tur är, värdnationen slår man inte hursomhelst, med dess fördelar (läs gärna domare).

Tyskland-Italien i final alltså ;)

Mvh Jari[/quote]
En sak är väl 100% säkert i all fall - nämligen att Tyskland och Italien INTE kommer att mötas i finalen eftersom de möts redan i semifinalen:D

Sen till domarinsatsen så tycker jag att han var bra men om orsaken till utvisningen av Rooney var att denne trampade på portugisen då var det en horribel felbedömning eftersom ju denne låste fast Rooney.
Men orsaken till utvisningen får vi säkert reda på så småningom och låt oss hoppas att den var 100% korrekt annars lär tyvärr domaren få ett helvete efteråt
#275 - 1 juli 2006 18:43
[quote=Kjell Fohrman]En sak är väl 100% säkert i all fall - nämligen att Tyskland och Italien INTE kommer att mötas i finalen eftersom de möts redan i semifinalen:D

[/quote]

Oj!! vad koll man har;). Ok, då kan Portugallien beställa biljetter ikväll. Det vore kul om Tyskland-Brasilien finge spela final, Italien har nämligen ingen chans, vägen är utstakad för Tysklands del till finalen. Frankrike tror jag inte går att räkna bort riktigt, de kan mycket väl vinna ikväll tror jag.

Det vet vi snart.

Mvh Jari
#276 - 1 juli 2006 18:45
[quote=jarinen]Frankrike tror jag inte går att räkna bort riktigt, de kan mycket väl vinna ikväll tror jag.

Det vet vi snart.

Mvh Jari[/quote]
Jag sätter en liiiiten peng på att Kaká spelar fram Ronaldo till ett mål.;)
#277 - 1 juli 2006 20:49
Ack så fel man hade!
Kort sammanfattning --> Zizou is the king!
Kjell Fohrman
Administrator
#278 - 1 juli 2006 20:52
Kul att äntligen ett lag vann som jag höll på :p - välförtjänt också:D

Nu lär det väl bli Frankrike-Tyskland i finalen - eller:confused:
#279 - 1 juli 2006 20:53
[quote=jarinen] Frankrike tror jag inte går att räkna bort riktigt, de kan mycket väl vinna ikväll tror jag.

Det vet vi snart.

Mvh Jari[/quote]

För att citera känt svenskt band: "Hate to say i told you so!" ;)

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#280 - 1 juli 2006 21:02
[quote=jarinen]För att citera känt svenskt band: "Hate to say i told you so!" ;)

Mvh Jari[/quote]
Låter mest som en helgardering tycker jag;)
Fast kolla du på Tyskland och Italien i finalen:p
#281 - 1 juli 2006 21:13
[quote=Kjell Fohrman]Kul att äntligen ett lag vann som jag höll på :p - välförtjänt också:D

Nu lär det väl bli Frankrike-Tyskland i finalen - eller:confused:[/quote]
Tveklöst! Finns inga andra alternativ. Har med mina konspirationsteorier och FIFA att göra för Tysklands del ;).
[quote=Kjell Fohrman]
Fast kolla du på Tyskland och Italien i finalen:p
[/quote]

Kan du släppa det där [:o]. Det är ju inte helt lätt att ha koll på alla lag ju [B)].

Men nu finns ju faktiskt bara 2 alternativ, antingen Tyskland eller Frankrike tar med sig pokalen.

Förmodligen Frankrike ändå, det blir för stort för Tyskland.

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#282 - 1 juli 2006 21:15
Jag håller på Frankrike i alla fall:p
#283 - 1 juli 2006 21:17
[quote=Kjell Fohrman]Jag håller på Frankrike i alla fall:p[/quote]

Jag med !!!

Mvh Jari
#284 - 1 juli 2006 22:25
Jag väntar på att något händer så de blir tvungna att ta in ett reservlag. Genom lottning dyker Trinidad&Tobago upp och ror hem titeln.:p

Skämt åsido, jag tycker det var bra att brasilien åkte ut, de har haft en arrogans o nonchalans genom hela detta VM. Nu när motståndet dök upp då föll de tungt..
#285 - 2 juli 2006 12:12
Äntligen är Brasilien borta!
#286 - 2 juli 2006 14:55
[quote=freakazoid]Äntligen är Brasilien borta![/quote]
Instämmer.
#287 - 2 juli 2006 17:43
Jag hoppas Tyskland vinner, min svärfar kommer från Tyskland...
Fast jag önskade att England och Brasilien skulle gå vidare, kunde de inte försökt lite bättre? (obs, jag såg ej Brasilien matchen)
#288 - 2 juli 2006 19:30
[quote=solbacka]Jag hoppas Tyskland vinner, min svärfar kommer från Tyskland...
Fast jag önskade att England och Brasilien skulle gå vidare, kunde de inte försökt lite bättre? (obs, jag såg ej Brasilien matchen)[/quote]

:) Jag höll också på England och Brasilien - och dom åkte ut!

Nu håller jag på Tyskland... så då är det väl kört för dom också!!! [:O] :rolleyes: :p
#289 - 3 juli 2006 12:21
Portugal for the win!
#290 - 3 juli 2006 15:26
[quote=freakazoid]Äntligen är Brasilien borta![/quote]

Kan inte hålla med. Ett brasilien i form med spelglädje och skicklighet är total lycka att beskåda.
#291 - 3 juli 2006 19:59
Enda anledningen till att jag tycker Tyskland ska vinna är:
Tysk industri får mer att göra.. o då går det bättre för Europa (och Sverige) vilket ger mer pengar för oss företagare [:-79]
(I stora drag..)
#292 - 4 juli 2006 21:30
JAAAA äntligen åkte tyskland ut...
Kjell Fohrman
Administrator
#293 - 4 juli 2006 21:31
Härlig match med bra spel som italienarna vann rättvist - nu hoppas jag på Frankrike imorgon
#294 - 4 juli 2006 21:34
Jag håller med Kjell, således hoppas jag på Frankrike.;)
#295 - 4 juli 2006 21:34
ja vill gärna se portugal i final men ja tror tyvärr inte att det blir så :(
#296 - 4 juli 2006 21:40
[quote=Birgitta W]:) Jag höll också på England och Brasilien - och dom åkte ut!

Nu håller jag på Tyskland... så då är det väl kört för dom också!!! [:O] :rolleyes: :p[/quote]

Citerar mig själv!!! :D
Vilket lag vill ni ska vinna VM? Säg bara till så håller jag inte på det laget!!! [B)] [:o] :p
#297 - 4 juli 2006 21:44
[quote=Birgitta W]Citerar mig själv!!! :D
Vilket lag vill ni ska vinna VM? Säg bara till så håller jag inte på det laget!!! [B)] [:o] :p[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Vilka kan jag välja på?? :p ;) [:o] :rolleyes: [B)] :cool: [:I] [:D] [?] [;)] [:-10] [:-12] [:-13] [:-27] [:-36] [:-39][/COLOR][/FONT]
#298 - 4 juli 2006 21:47
Bra match, bra domare, rätt utgång. Skönt att Italien vann. Nu fattas bara att Frankrike vinner finalen, för i morgon vinner dom ju, nåt annat är väl inte tänkbart, jorden är väl rund va?

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#299 - 5 juli 2006 07:28
[quote=Birgitta W]Vilket lag vill ni ska vinna VM? Säg bara till så håller jag inte på det laget!!! [B)] [:o] :p[/quote]
Håll inte på Frankrike då;)
#300 - 5 juli 2006 10:33
#301 - 5 juli 2006 10:52
[quote=Långås]Kan inte hålla med. Ett brasilien i form med spelglädje och skicklighet är total lycka att beskåda.[/quote]
Och i hur många matcher har man kunnat beskåda den då...?
#302 - 5 juli 2006 11:00
Hehe

Birgitta B du hade rätt ;) tyskland åkte ur :p haha
#303 - 5 juli 2006 12:58
Vem sa att Portugal spelar tråkigt..?:) T ex C.Ronaldo ska ju t.o.m styla till det på en vanlig passning... (mot England eller vilken match ja nu tänkte på?) :p Hoppas förövrigt dom vinner ikväll så blir det en match mellan två filmningsbenägna lag i finalen.. :D
Kjell Fohrman
Administrator
#304 - 5 juli 2006 13:38
Oavsett vem som vinner ikväll så lär det väl bli två Hollywood-lag i final. Vem minns inte en viss berömd fransmans skådespeleri för några matcher sen - vilket ledde till ett avgörande mål för Frankrike:D
#305 - 5 juli 2006 13:42
[quote=wihma91]Birgitta B du hade rätt ;) tyskland åkte ur :p haha[/quote]

Exakt! Det slår tydligen aldrig fel!!! :p
Hmmm undrar vem jag ska hålla på härnäst... Frankrike eller Portugal...
Vad tycker ni??? :D
#306 - 5 juli 2006 14:15
[quote=Kjell Fohrman]Oavsett vem som vinner ikväll så lär det väl bli två Hollywood-lag i final.
[/quote]

Det var det som var så kul i gårdagens match, Italien som är känt för sina "ramla lätt" fasoner spelade fotboll och skippade detta. Jag blev lite glad av den matchen faktiskt. Det spelades fotboll, båda lagen ville framåt, inga primadonna fasoner och försök till domarpåverkan. Det är något åt det här hållet som man vill att fotboll skall se ut. Hoppas inte finalen blir en tillknäppt historia utan fortsätter i den spelande andan. Låt oss nu hoppas att Portugal inte har en bra dag idag med sin tråkiga uppehållsfotboll.

Mvh Jari
#307 - 5 juli 2006 14:15
[quote=Birgitta W]Exakt! Det slår tydligen aldrig fel!!! :p
Hmmm undrar vem jag ska hålla på härnäst... Frankrike eller Portugal...
Vad tycker ni??? :D[/quote]
Vilken fråga - Portugal såklart:D
#308 - 5 juli 2006 14:53
[QUOTE=crigge]Vilken fråga - Portugal såklart:D[/QUOTE]

ALÈ LE BLEU!
Kjell Fohrman
Administrator
#309 - 5 juli 2006 20:59
Denna semifinal var betydligt sämre - nu ser vi fram emot finalen på söndag:D
#310 - 5 juli 2006 21:10
usch o fy.. väldigt tråkigt att frankrike vann
#311 - 5 juli 2006 21:15
[quote=andreassofus]usch o fy.. väldigt tråkigt att frankrike vann[/quote]
Precis.. Tråkigt att det ska avgöras på en straff också, tycker förövrigt man kunde jämföra den domaren med den som var när sverige åkte ut, med andra ord rätt orättvis mot det ena laget (i det här fallet portugal).[B)]
#312 - 6 juli 2006 05:23
Tror att finalen kan bli riktigt riktigt tråkig. Bronsmatchen däremot. Båda lagen har allt att vinna på att spela offensivt.
#313 - 6 juli 2006 14:43
[QUOTE=crigge]Precis.. Tråkigt att det ska avgöras på en straff också, tycker förövrigt man kunde jämföra den domaren med den som var när sverige åkte ut, med andra ord rätt orättvis mot det ena laget (i det här fallet portugal).[B)][/QUOTE]

Japp det har du rätt i, att domaren var orättvis.. men han var orättvis mot det laget som förtjänade det. Mao Portugal med super filmare i laget.. stäng av C.Ronaldo från EM 08 och VM 10 så kanske han skärper sig.. varenda gång han känner något vindrag i ryggen så lägger han sig och rulla i ofattligt många minuter och sedan börjar gråta blir avburen på bår och kommer till baka i spel etfter 20 sekunder.

inte säger jag att frankrike inte filmar heller , det gör dom.

Men större "fuskare" än C.Ronaldo får man söka länge efter.
#314 - 6 juli 2006 14:49
[quote=Bucket]....stäng av C.Ronaldo från EM 08 och VM 10 så kanske han skärper sig.. varenda gång han känner något vindrag i ryggen så lägger han sig och rulla i ofattligt många minuter och sedan börjar gråta blir avburen på bår och kommer till baka i spel etfter 20 sekunder.
......
Men större "fuskare" än C.Ronaldo får man söka länge efter.[/quote]
Jag har sökt färdigt.
Säger namnet Fredrik Ljungberg dig något?;)
Han har tagit filmandet ett steg längre en C. Ronaldo: Han lyckas att 8 gånger av 10 falla så att matchstället blir skitigt, allt för att göra fallet autentiskt![:-124]
#315 - 6 juli 2006 16:13
[QUOTE=sockerconny]Jag har sökt färdigt.
Säger namnet Fredrik Ljungberg dig något?;)
Han har tagit filmandet ett steg längre en C. Ronaldo: Han lyckas att 8 gånger av 10 falla så att matchstället blir skitigt, allt för att göra fallet autentiskt![:-124][/QUOTE]

Tillåt mig skratta.

Att jämnföra Fredrik Ljungberg och Cristiano Ronaldo är absurt i min mening.

*EDIT* och då e jag finne bara så du vet ;)
#316 - 6 juli 2006 18:13
C Ronaldo måste ju hat tagit de dåliga filmningarna till en helt ny nivå. Får han inte domaren med sig så provar han 5 min senare igen och igen och igen ....
I sista matchen blev det ju parodiskt. Domaren vågade väll inte dömma för något för nar han väl blev kapad hade han ju filmat så mycket att det försvann i mängden. Fast trots filmingarna var han ju en av de bättre i portugal och matchen.
#317 - 6 juli 2006 18:30
Men även om Ljungberg filmar får han ju oftast en frispark med sig, så han får gärna filma sverige till bra frisparkslägen. ;)
#318 - 7 juli 2006 09:26
&feature=Views&page=1&t=t&f=b" target="_blank">
&feature=Views&page=1&t=t&f=b
som jag säger.. stäng av Hela portugal från Em 08 och VM 10.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#319 - 7 juli 2006 12:49
Varför bara gnälla på Portugal. En viktig orsak till att de bägge lagen som nu är i final har nått ditt är de frisparkar/straffar som de fått pga filmningar.

De flesta lag är nog lika goda kålsupare och om man inte ändrar reglerna (hårdare straff för filmningar så lär det fortsätta).
#320 - 7 juli 2006 13:15
[quote=Kjell Fohrman]Varför bara gnälla på Portugal. [/quote]

Därför att de är ett av de få lag som baserar hela sin fotboll på att påverka domaren och därigenom vinna fördelar, som tur är har det inte lyckats fullt ut i detta VM då man dömer hårdare på detta.

Detta tycker jag är så motbjudande så jag känner bara avsky mot Portugal och deras fotboll.[:-123]

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#321 - 7 juli 2006 13:26
[quote=jarinen]Därför att de är ett av de få lag som baserar hela sin fotboll på att påverka domaren och därigenom vinna fördelar, som tur är har det inte lyckats fullt ut i detta VM då man dömer hårdare på detta.
Detta tycker jag är så motbjudande så jag känner bara avsky mot Portugal och deras fotboll.[:-123]
Mvh Jari[/quote]
Då är man bra enögd om man menar att de "baserar hela sin fotboll på att påverka domaren"[:-78]
Portugal var nog snarare bättre på att påverka motståndarna så att de tappade humöret

Som sagt så är just Frankrike och Italien i final till stor del tack vara deras filmningar. Tyskland är för övrigt inte mycket bättre - vem minns inte Ballacks döende svanen uppträdande i straffområdet mot Argentina (dock fick han inte straffen med sig). Nästa lika snyggt som Glenn Strömbergs svanhopp en gång i tiden.

Nej som sagt - rejält hårdare straff i efterhand (avstängning i flera matcher) då en domarkommitté kan titta på händelserna ur flera vinklar tror jag vore en lösning.
#322 - 7 juli 2006 13:38
[quote=Kjell Fohrman]

Nej som sagt - rejält hårdare straff i efterhand (avstängning i flera matcher) då en domarkommitté kan titta på händelserna ur flera vinklar tror jag vore en lösning.[/quote]

Tycker jag låter som en utmärkt ide!

Mvh Jari
#323 - 7 juli 2006 19:17
[quote=Kjell Fohrman]Nej som sagt - rejält hårdare straff i efterhand (avstängning i flera matcher) då en domarkommitté kan titta på händelserna ur flera vinklar tror jag vore en lösning.[/quote]
Det är redan en lösning. Fifa och Uefa delar redan ut straff och avstängningar, baserat på situationer som domaren har missat under en match.
#324 - 7 juli 2006 19:17
[quote=jarinen]Därför att de är ett av de få lag som baserar hela sin fotboll på att påverka domaren och därigenom vinna fördelar, som tur är har det inte lyckats fullt ut i detta VM då man dömer hårdare på detta.

Mvh Jari[/quote]
Jag undrar om det skulle ha låtit likadant, om Sverige spelare semifinal och filmade till sig en finalplats...
#325 - 7 juli 2006 22:38
[quote=freakazoid]Jag undrar om det skulle ha låtit likadant, om Sverige spelare semifinal och filmade till sig en finalplats...[/quote]

Jäpp, det hade det gjort! Hade det varit Finland så hade jag nog varit lite partisk, men som sagt "när helvetet fryser till is så är Finland med i fotbolls VM".

Jag lovar, jag gillar schysst fotboll oavsett vem som utövar den. Hmm.. kanske inte Tyskland ändå ;)

Mvh Jari
#326 - 7 juli 2006 23:13
[quote=jarinen]men som sagt "när helvetet fryser till is så är Finland med i fotbolls VM".[/quote]

hhmm trodde helvetet frös till is när Lordi vann :p haha
Kjell Fohrman
Administrator
#327 - 8 juli 2006 07:34
Italien är tydligen VMs största filmnation http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,853673,00.html
#328 - 8 juli 2006 16:13
[quote=jarinen]Jäpp, det hade det gjort! Hade det varit Finland så hade jag nog varit lite partisk, men som sagt "när helvetet fryser till is så är Finland med i fotbolls VM".

Jag lovar, jag gillar schysst fotboll oavsett vem som utövar den. Hmm.. kanske inte Tyskland ändå ;)

Mvh Jari[/quote]
Trodde att du var svensk, men jag skulle inte klaga om Finland var med och ordnade straff via en filmning. :D
#329 - 8 juli 2006 17:52
[QUOTE=jarinen]Jäpp, det hade det gjort! Hade det varit Finland så hade jag nog varit lite partisk, men som sagt "när helvetet fryser till is så är Finland med i fotbolls VM".

Mvh Jari[/QUOTE]

Hienoa :)

Ja den dagen finland är med i Fotbolls vm så lovar och svär jag att jag e på plats för att se på spektaklet.. fast det ska va i uruguay ;)
#330 - 8 juli 2006 18:09
[quote=Kjell Fohrman]Italien är tydligen VMs största filmnation http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,853673,00.html[/quote]

Det var en överraskning. Italien spelar fotboll åtminstone mellan filmtagningarna medan lag som Portugal enbart baserar allt på hollywoodkontraktet ;).

I morgon håller jag på Italien o ikväll på värdnationen naturligtvis.

Ja just det ja, Lordi fick ju "helvetet att frysa till is" så nu är Finlands VM chanser i fotboll = 0 :(.

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#331 - 8 juli 2006 20:51
Synd att VM snart är slut nu när matcherna börjar bli riktigt bra :(
Lite synd om Portugal idag också eftersom de var väl så bra som tyskarna
#332 - 8 juli 2006 20:52
jaaaa! härligt med tyskland som bronsmedaljörer... gillar inte alls portugal.

nu hoppas jag på enlika rolig fnal men det kanske är att hoppas på för mycket?
#333 - 9 juli 2006 07:38
Tyskarna sög fett och hade en jävla röta bara.....:(
#334 - 9 juli 2006 07:41
Jag tycker tvärtom Tyskarnas j**** stil med å fjäska för dommarn, räcker det inte med hemmaplan.
Portugal spelade klart bättre men det är ju aldrig det som räknas. Tyvärr
#335 - 9 juli 2006 09:51
[quote=Jimmy.VBG]Jag tycker tvärtom Tyskarnas j**** stil med å fjäska för dommarn
[/quote]
Särskilt han Podolski som typ applåderar och skakar hand med domarn när en motståndare blir varnad osv.
Kjell Fohrman
Administrator
#336 - 9 juli 2006 09:56
Ser verkligen fram emot kvällens match. 2 riktigt bra lag möts men det behöver ju inte innebära att det blir en bra match men man kan ju hoppas i alla fall.
Själv håller jag på Frankrike.
Kjell Fohrman
Administrator
#337 - 9 juli 2006 20:40
Grattis Italien även om Frankrike var bäst under matchen och Italien mest fegade. Deras staffar var dock suveräna.
Matchen tyckte jag dog efter Zidanes hjärnsläpp
#338 - 9 juli 2006 20:42
Grattis Italien!! , det blev onödigt svårt bara genom en skänkt straff på ordinarie tid för Frankrike(tidernas filmning) men det redde sig till slut, kul!!

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#339 - 9 juli 2006 20:45
[quote=jarinen]Grattis Italien!! , det blev onödigt svårt bara genom en skänkt straff på ordinarie tid för Frankrike(tidernas filmning) men det redde sig till slut, kul!!

Mvh Jari[/quote]
I gengäld blev Frankrike bestulna på en straff i andra så det jämnar ut sig.

Filmgäng nummer ett under VM var ju som sagt Italien;)
#340 - 9 juli 2006 20:47
Vilken match det var, den innehöll ju allt! Vilken sorg för Zidane, en av tidernas störste, ska göra bort sig så kapitalt i sin sista stora match, som är en VM-final...

Många många minus dock till TV4 som vill sända en nyhetssändning när allt är avgjort och man vill se slutscener, glädje och sorg... då ska man in med en nyhetssändning som de ändå visar varje dag 365 dagar om året och flera ggr per dag... VM är ju vart fjärde år!! herregud!

men grattis italien till guldet
#341 - 9 juli 2006 20:49
[quote=Kjell Fohrman]
Filmgäng nummer ett under VM var ju som sagt Italien;)[/quote]
Jäpp men de var ochså målsnålast bakåt och vassast framåt och har bucklan, man skulle kunna säga att de var bäst på allt inklusive filmning då :).

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#342 - 9 juli 2006 20:52
Som sagt det är målen som räknas - tyvärr idag också:(

Marginalerna är ibland små ena minuten var Zidane nära att bli hjälte med sin nick för att nån minut senare bli ....... (ja inte hjälte i alla fall[:o] )
#343 - 9 juli 2006 20:54
[quote=Kjell Fohrman]

Marginalerna är ibland små ena minuten var Zidane nära att bli hjälte med sin nick för att nån minut senare bli ....... (ja inte hjälte i alla fall[:o] )[/quote]

ja, den andra nicken tog ju lite fel...:rolleyes:
#344 - 9 juli 2006 20:55
Jag höll på Italien! Och ÄNDÅ så vann dom!!! :D
Kjell Fohrman
Administrator
#345 - 9 juli 2006 20:56
[quote=smurfmats]ja, den andra nicken tog ju lite fel...:rolleyes:[/quote]
Ja men hade den tagit ännu mer fel (dvs ytterligare något lägre) så hade ju åtminstone Italien också fått spela med en "man" mindre resten av matchen
#346 - 9 juli 2006 22:08
[quote=Birgitta W]Jag höll på Italien! Och ÄNDÅ så vann dom!!! :D[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Du måste ha smyghållt på Frankrike Birgitta?;) Nån annan förklaring kan inte jag se. Guuu så skönt det skall bli utan sportfåne-TV ett tag fram till friidrotten....:p[/COLOR][/FONT]
#347 - 9 juli 2006 23:05
jag höll på italien även om dom kanske inte förtjänade o vinna just den här matchen men ja tycker inte om frankrike så jag är ganska nöjd :)
#348 - 10 juli 2006 00:06
Italien var vardiga vinnare, de har visat bra laganda och har imponerat med deras rattvisa spel och odmjukhet....
Kjell Fohrman
Administrator
#349 - 10 juli 2006 06:31
[quote=sussia]Italien ..... har imponerat med deras rattvisa spel och odmjukhet....[/quote]
Nåväl de har ju varit det lag som har filmat mest samt har trakasserat domaren mest http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,853673,00.html

Frankrike har å andra sidan varit det lag som har haft flest vredesutbrott vilket kansker inte förvånar någon om man sett finalen:D
#350 - 10 juli 2006 18:34
Min man har hört att italienaren sa att zidans syster var en hora därför blev han arg och lekte stora bocken bruse. Fast det är ju ingen ursäkt för det han gjorde ett rött kort var rätt.
#351 - 10 juli 2006 19:28
jag har fotbolls-abstinens!!![:-84] [:-82]

Annons