Idag gäller det. Man kan ju säga att Sverige bör vara bättre än Finland och Italien och av dom så var ju Finland sämst i deras inbördes möte så detta är helet enkelt en "måste-match"
Annars inför EM så betraktades ju Tyskland och Frankrike som de bästa lagen och därefter kommer en grupp med lag som Sverige, Danmark och England så utefter detta "bör ju" Sverige nå en semifinal, eller som sämst en kvartsfinal för att motsvara "rankingen". Men för att nå dit så bör i alla fall Sverige vinna dagens match.
Jag på hatten för den tyska fotbollsklubben St Pauli som nu har
regnbågsflaggan som flagga - det är ett sundhetstecken i dagens homofoba värld (se bara alla hatinlägg från mörkermänniskor om damfotbollslaget på nätet).
I dag blir det för övrigt mycket idrott på TV så det blir att sitta inomhus trots att vädret ute är fantastiskt.
Först Tour de France - inte för att jag är så himla cykelintresserad (är lite trött på alla dopingavslöjandena) och nog för att jag är lite trött på de tramsiga kommentatorerna - men det visas en himla massa vackra lansdskap och byggander när cyklisterna cyklar förbi och dessutom är det spännande ibland.
Sedan allsvensk fotboll och eftersom både Elfsborg och IFK spelar samtidigt idag så blir det "slagsmål" om fjärrkontrollen här hemma
och sedan 2 matcher i fotbolls-EM..................