Fot till rötter

#1 - 7 februari 2007 15:12
Har lite bitar av torkad lian som jag skulle vilja ställa rakt upp från botten i mitt kar som om det vore en trädstam. Problemet är att det faller omkull.
Tänkte då att jag skulle sätta fast det i någon slags platta som jag sedan döljer under sanden som gör att det står stadigt.

Skulle vilja ha tips på vilket material jag kan använda.
Det får gärna vara lätt att borra i (för att skruva fast plattan i roten / lianen) och det ska inte påverka vattnet negativt ?
#2 - 7 februari 2007 15:15
Plast. Ett glasslådelock eller annan förpackning till livsmedel innehåller garanterat inga gifter eller något som påverkar vattnet.
Plexiglas funkar ju naturligtvis, men är onödigt dyrt för något som ändå inte ska synas.
#3 - 7 februari 2007 15:32
Att jag inte tänkt på det. Det var ett bra förslag. Ska testa det så fort jag hinner. En rostfri skruv och plastlock och saken är klar. Stort tack
#4 - 7 februari 2007 16:32
hoppas att du inte har några räkor om du ska använda skruvar :confused:
#5 - 7 februari 2007 17:17
rödtoppen skrev:
hoppas att du inte har några räkor om du ska använda skruvar :confused:

om man andvändar syrefast skruv, eller rostfri varfor inte ihop med räkor???:confused:
m,vh janne
#6 - 8 februari 2007 13:23
Limma fast roten med akvariesilikon eller smältlim.
#7 - 8 februari 2007 14:06
Jag har dålig erfarenhet av att limma trä med silikon. För mig så lossnade det innom ett par dagar. Man ska inte underskatta krafterna som blir när trä sväller pga av att det drar åt sig vatten.

Annons