Forum 4.0 - Felanmälan

admin
Christian Alfredsson
#1 - 14 juni 2010 18:45
Samlar i denna tråd ihop alla fel. Det finns ett par andra trådar, lägg inte in fel i dem utan bara i denna. Dvs saker ni vill att jag fixar. Här är sammanställningen:

Fellista

[LIST]
[*]Tycker det är lite jobbigt med den kritvita bakgrunden. Ögonen blir irriterade efter ett tag och man orkar inte sitta så länge.
[*]Ikonerna vid ämnena är stoora.
[*]Var tog "Mina akvarium" vägen? Inte har de väl försvunnit? :O
[*]färgerna är lite fesiga överhuvvetaget tycker jag. var skarpare förr med grönt o blått.
[*]min blogg "240" ... bilderna som var infällda i texten har ersatts med ett "Bifogad fil nummer" istället
[*]De nya smileysarna är HEMSKA
[*]Tycker att allt blev för ljust. Har svårt att tyda de blå texterna.
[*]jag inte se bilderna i ZooPets stora fotoarkiv, ser bara svarta rutor
[*]Citat gör att det blir mycket vitt (Internet Explorer 7)
[*]Varför är inloggningsrutan (användar namn + lösenord) så liten?
[*]Sökfunktionen har tappat i effektivitet: Hittar inte längre lika bra som förut.
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#2 - 14 juni 2010 18:56
Tycker det är lite jobbigt med den kritvita bakgrunden. Ögonen blir irriterade efter ett tag och man orkar inte sitta så länge.

Den är nu inte så vit. FIXAT.

Fellista

[LIST]
[*]Ikonerna vid ämnena är stoora.
[*]färgerna är lite fesiga överhuvvetaget tycker jag. var skarpare förr med grönt o blått.
[*]min blogg "240" ... bilderna som var infällda i texten har ersatts med ett "Bifogad fil nummer" istället
[*]De nya smileysarna är HEMSKA
[*]Sökfunktionen har tappat i effektivitet: Hittar inte längre lika bra som förut.
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#3 - 14 juni 2010 19:16
Ikonerna vid ämnena är stoora. = FIXAT

De nya smileysarna är HEMSKA: :d[:(!]:D:):confused::mad::([:o];):p
Jag har lagt in de gamla = FIXAT.

Fellista

[LIST]
[/LIST]
#4 - 14 juni 2010 19:30
När man tittar på goldisarna akvarium så ligger det översta i det blå huvudet.

ex
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium_avancerad_sok_resultat.php

hmm länken fungerar inte att klippa klistra, nåja felet kommer när det är lite mer skrivet på sidan
admin
Christian Alfredsson
#5 - 14 juni 2010 19:32
Fellista

[LIST]
[*]När man tittar på goldisarna akvarium så ligger det översta i det blå huvudet.
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#6 - 14 juni 2010 19:36
När man tittar på goldisarna akvarium så ligger det översta i det blå huvudet = FIXAT

Fellista

[LIST]
[/LIST]
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#7 - 14 juni 2010 19:39
jag inte se bilderna i ZooPets stora fotoarkiv, ser bara svarta rutor = FIXAT

Fellista

[LIST]
[/LIST]
#8 - 14 juni 2010 19:39
Färgerna, som jag inte klagat på förut, är bättre nu.

Förskjutningen av citerade inlägg finns inte på min hemmadator. Explorer 8 hemma liksom på gästnätet på jobbet, men där finns förskjutniningen?

Men nu till mitt ärende. Postade detta i min Lejonkula tråd i förmiddags.

"Kan nog hålla med om "störfisk", men karet är inte så stort och de är ruskigt aggresiva, på filmen är de riktigt snälla mot malarna.

Har försökt med Endlers, men de "tar slut". "

På mailen jag fick om att det finns ny post i tråden ser det ut så här.

[FONT=Consolas][SIZE=3]---Citat (Ursprungligen postat av c90368)--- Kan nog hlla med om "strfisk", men karet r inte s stort och de r ruskigt aggresiva, p filmen r de riktigt snlla mot malarna.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Consolas][SIZE=3]Har frskt med Endlers, men de "tar slut".[/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]---Slut citat---[/SIZE][/FONT]
admin
Christian Alfredsson
#9 - 14 juni 2010 19:44
Har du fått fler mail? De mail jag fått under kvällen har haft åää riktigt.
#10 - 14 juni 2010 19:48
[QUOTE=admin;1427413]Har du fått fler mail? De mail jag fått under kvällen har haft åää riktigt.[/QUOTE]

Inkom 21:41 från min Ap tråd

[FONT=Consolas][SIZE=3]S lugn och majesttisk! [/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]Nu blev jag sugen p att dra igng APprojektet igen i mitt 200l kar. Regnbgsynglena som tog ver det karet r s stora nu att jag kan ha dom i bland frldrarna i mitt 540 kar.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3]Bara att plantera ttare d ;)[/SIZE][/FONT]
#11 - 14 juni 2010 19:53
Fick just "ditt mail"

[FONT=Consolas][SIZE=3]Har du ftt fler mail? De mail jag ftt under kvllen har haft riktigt.[/SIZE][/FONT]

[SIZE=2]Gick in på inställningar och ändrade från "forumets standard språk" till "Svenska". [/SIZE]

[SIZE=2]Får se om det kan påverka.[/SIZE]
admin
Christian Alfredsson
#12 - 14 juni 2010 19:54
Då testar jag åäö
#13 - 14 juni 2010 19:58
[QUOTE=admin;1427420]Då testar jag åäö[/QUOTE]

[FONT=Consolas][SIZE=3]D testar jag [/SIZE][/FONT]

Det var en vacker tanke!
#14 - 14 juni 2010 21:44
Hittat ett litet störande fel. Ikonerna visar nya inlägg fast man har läst dem. Det finns ingen "markera forumet som läst" knapp. Jag kan inte hitta den iallafall.
Bilagor:
#15 - 14 juni 2010 21:47
[QUOTE=Lysmask;1427464]Hittat ett litet störande fel. Ikonerna visar nya inlägg fast man har läst dem. Det finns ingen "markera forumet som läst" knapp. Jag kan inte hitta den iallafall.[/QUOTE]

Glöm det, hittade knappen... Men det vore bättre om det ändrades av sig självt.
admin
Christian Alfredsson
#16 - 15 juni 2010 06:33
min blogg "240" ... bilderna som var infällda i texten har ersatts med ett "Bifogad fil nummer" istället
Jag har kört uppdatering av bloggarna i natt, det ser rätt ut. Skriv in i tråden om ni hittar någon som inte funkar - FIXAT

Fellista

[LIST]
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#17 - 15 juni 2010 06:35
Kan någon som är van testa sökmotorn. Funkar den inte bra nu får jag bygga om indexen manuellt.
admin
Christian Alfredsson
#18 - 15 juni 2010 06:45
De "fesiga" färgerna fixar vi senare i veckan. vBulletin släpper 4.0.4 denna veckan och kolla vad som ingår.

http://www.vbulletin.com/forum/entry.php?2422-vBulletin-4.0.4-Style-Generator/
#19 - 15 juni 2010 06:48
Min blogg (och även andras) 240 ser likadan ut idag som igår [:o]. Första och femte bilden ligger rätt... de övriga 3 ligger i "Bifogade miniatyrer" och på deras rätta plats finns Bifogad fil 3146, Bifogad fil 3147 och Bifogad fil 3148. Filerna innehåller bilder på någons diskusar. Har för mig att det inte är tillåtet att använda andras bilder, så just nu bryter jag mot den regeln...
admin
Christian Alfredsson
#20 - 15 juni 2010 06:52
Kollar på det direkt. Fattar nu precis vad du menar. Jag har felanmält det till tillverkaren. Måste vara en bugg
#21 - 15 juni 2010 07:08
Klickar man in på "Sötvattensfisk - artbeskrivningar" så ligger själva rubriken uppe på den blå bannern. :)
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#22 - 15 juni 2010 07:09
Fixade så att det funkade för många webbläsare igår, tyvärr måste det fixas lite till med IE 7. Sätter igång med det.
#23 - 15 juni 2010 07:14
Skönt med folk som fattar vad man menar :d (började nästan tror att jag - eller åtminstonne datorn - var knäpp)...
admin
Christian Alfredsson
#24 - 15 juni 2010 07:39
Nu är det fixat så det blåa inte kommer ner på rubrikerna - FIXAT.

Fellista

[LIST]
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#25 - 15 juni 2010 08:38
Fellista

[LIST]
[*]Senaste 2 dygnen och senaste 4 veckorna och alla steg däremellan ger lika många träffar
[*]Överst i trådar med många sidor (som denna http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?71584-Fototävlingen-Huvudtråd) så står det en antal siffror på sniskan 1 till 20 av 5013
[*]När man klistrar in en ny text så blir det som att klistra in e en PDF – dvs inget i layouten förändras så texten löper inte ut hela vägen till sidan. Kolla t.ex. i mitt inlägg där jag talar om juniresultatet
[*]
[/LIST]
#26 - 15 juni 2010 09:00
När man klickar på "inlägg sedan senaste besök" på indexsidan, så kommer det upp att inga nya inlägg finns. Och det är inte sant.
Går jag då in i forumet och klickar på "nya inlägg" kommer en massa inlägg upp.
#27 - 15 juni 2010 11:08
Om man går in på en persons profil och klickar på

"Hitta alla inlägg" så får man se startade ämnen.

"Hitta alla startade ämnen" ger alla inlägg.
Kjell Fohrman
Administrator
#28 - 15 juni 2010 14:09
Kollar man på huvudsidan så finns det en ruta för varje tråd där det står angivet

Senaste inlägg: 2010-06-15 15:47
av [COLOR=#0033cc]Vimsa[/COLOR]
Men allt syns inte - i den översta raden klipps texten efter "Senaste inlägg: 2010-06" så "-15 15:47" kommer inte med
admin
Christian Alfredsson
#29 - 15 juni 2010 14:14
Det är bara -15 som inte kommer med. Står inte någon tid efter.
#30 - 15 juni 2010 15:06
När jag har tittat på ett ämne så försvinner det från både "vad är nytt" och inlägg från senaste besöket, kan inte komma ihåg att det var så igår kväll, men det är kanske jag som är ding.
#31 - 15 juni 2010 15:07
Cristian, jag har haft jätte svårt att logga in. får fram rutan "välkommen" och sen blir ja utloggad igen.
Nu fick jag kryssa för "kom ihåg mig". Då gick det att logga in. Om jag inte kryssar för, loggas jag ut....
Why?
admin
Christian Alfredsson
#32 - 15 juni 2010 15:10
[QUOTE=PiaJo;1427580]När jag har tittat på ett ämne så försvinner det från både "vad är nytt" och inlägg från senaste besöket, kan inte komma ihåg att det var så igår kväll, men det är kanske jag som är ding.[/QUOTE]

Ge den lite tid så ska du se att den funkar. För någon timme sedan ställde jag om så att den inte sparar den informationen på din dator utan på servern. Det gör att det ska fungera även om du byter mellan många datorer.
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#33 - 15 juni 2010 15:12
[QUOTE=Nubi;1427581]Cristian, jag har haft jätte svårt att logga in. får fram rutan "välkommen" och sen blir ja utloggad igen.
Nu fick jag kryssa för "kom ihåg mig". Då gick det att logga in. Om jag inte kryssar för, loggas jag ut....
Why?[/QUOTE]

Kryssa i kom ihåg mig är jättebra, annar åker man ut på en liten stund. Det är precis som det är tänkt. Har man inte den ikryssad så räcker det att stänga webbläsarens fönster så blir man urloggad.
#34 - 15 juni 2010 15:14
Jag blir utloggad när jag skrivit in mitt användarnamn + lösen för att sen trycka på "logga in". Aldrig blivit utloggad på så sätt tidigare.

SItter man på jobbet vill man inte kryssa för "Kom ihåg mig" rutan.
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 15 juni 2010 16:04
[QUOTE=admin;1427570]Det är bara -15 som inte kommer med. Står inte någon tid efter.[/QUOTE]
Jag kopierade det som stod där och har alltså inte hittat på tiden
#36 - 15 juni 2010 16:23
[QUOTE=admin;1427583]Ge den lite tid så ska du se att den funkar. För någon timme sedan ställde jag om så att den inte sparar den informationen på din dator utan på servern. Det gör att det ska fungera även om du byter mellan många datorer.[/QUOTE]

Ok, men nu får jag gå in och leta efter ämnet igen under forumets huvudsida, det är lite knöligt om man vill svara på ämnet fler än en gång och man inte vet under vilken kategori det låg under..
Hur långt tid måste jag vänta på att det ämnet skall komma tillbaka innan jag kan se det igen?
#37 - 15 juni 2010 16:26
För att kunna komma till "snabblänkar" behöver man vara inne på ett ämne, det vore bra om man kom åt den utan kan se/använda den från "vad är nytt-sidan" om du förstår vad jag menar.
admin
Christian Alfredsson
#38 - 15 juni 2010 16:57
[INDENT] Andra trådar om forumuppgraderingen är låsta. Vi fortsätter i denna så jag får med alla fel på fellistan.

vBulletin-supporten skulle titta på mina felanmälningar ikväll enligt besked. Ska bli kul att se vad de kan fixa.

Fellista

[LIST]
[*]Senaste 2 dygnen och senaste 4 veckorna och alla steg däremellan ger lika många träffar
[*]Överst i trådar med många sidor (som denna http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?71584-Fototävlingen-Huvudtråd) så står det en antal siffror på sniskan 1 till 20 av 5013
[*]När man klistrar in en ny text så blir det som att klistra in e en PDF – dvs inget i layouten förändras så texten löper inte ut hela vägen till sidan. Kolla t.ex. i mitt inlägg där jag talar om juniresultatet
[*]När man klickar på "inlägg sedan senaste besök" på indexsidan, så kommer det upp att inga nya inlägg finns. Och det är inte sant. Går jag då in i forumet och klickar på "nya inlägg" kommer en massa inlägg upp.
[*]För att kunna komma till "snabblänkar" behöver man vara inne på ett ämne, det vore bra om man kom åt den utan kan se/använda den från "vad är nytt-sidan" om du förstår vad jag menar.
[/LIST]
[/INDENT]
#39 - 15 juni 2010 17:04
jag vet inte om jag är ute och cyklar....har inte varit här på några dagar, dvs innan uppdateringen.

men när jag går in på min profil, och klickar på "alla inlägg", så kommer inte ett smack upp.
den tycker att jag skall försöka med andra söktermer.

eller har jag bommat nått...... ?

.
admin
Christian Alfredsson
#40 - 15 juni 2010 17:05
Varför är inloggningsrutan (användar namn + lösenord) så liten? Den är lika stor som sökrutan nu. Fonten är lite större än förut. FIXAT.

Fellista

[LIST]
[*]När man klickar på "inlägg sedan senaste besök" på indexsidan, så kommer det upp att inga nya inlägg finns. Och det är inte sant. Går jag då in i forumet och klickar på "nya inlägg" kommer en massa inlägg upp.
[*]För att kunna komma till "snabblänkar" behöver man vara inne på ett ämne, det vore bra om man kom åt den utan kan se/använda den från "vad är nytt-sidan" om du förstår vad jag menar.
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#41 - 15 juni 2010 17:05
Någon som kan bevisa detta nu?

Sökfunktionen har tappat i effektivitet: Hittar inte längre lika bra som förut.
#42 - 15 juni 2010 17:12
jag är helt säker på att gå till det första nya inlägget buggar för mej just nu i alla fall - hamnar någon dag eller så fel
admin
Christian Alfredsson
#43 - 15 juni 2010 17:12
Överst i trådar med många sidor så står det en antal siffror på sniskan 1 till 20 av 5013 - FIXAT.

Fellista

[LIST]
[/LIST]
#44 - 15 juni 2010 17:15
Och det där med att visa inlägg listar för mej några aktuella inlägg men börjar sedan gräva upp inlägg från 2004.
#45 - 15 juni 2010 17:15
[QUOTE=admin;1427489]Kan någon som är van testa sökmotorn. Funkar den inte bra nu får jag bygga om indexen manuellt.[/QUOTE]

Börja bygg om, lika dålig som innan, hittar inte ens ordet "Hårda".....:D;):p

Dessutom vill jag, utan att ändra mer, kunna ställa in det så att forumen visar alla trådar från början. Som det är nu så återställs allt varje gång man klickar bort från det forumet man fixat i senast.......[:-5]
admin
Christian Alfredsson
#46 - 15 juni 2010 17:16
Jag sätter igång att indexera om sökningen. Sätter igång det innan jag lägger mig då hela Zoopet blir segt som sirap under processen.
#47 - 15 juni 2010 17:17
Hittade iaf tummens inlägg ovan - buggigt
admin
Christian Alfredsson
#48 - 15 juni 2010 17:17
[QUOTE=erikthur;1427623]Och det där med att visa inlägg listar för mej några aktuella inlägg men börjar sedan gräva upp inlägg från 2004.[/QUOTE]

Hänger ihop med sökindexet. Den gör en sökning efter dina inlägg. Kolla imorgon bitti

Inlägg som kommit in sedan vi uppgraderade är riktigt indexerade. Det är de som är mellan gamla och nya som fattas. (min teori)
#49 - 15 juni 2010 17:18
som sagt var....hur hittar jag nu alla mina gamla inlägg........?

.
admin
Christian Alfredsson
#50 - 15 juni 2010 17:19
[QUOTE=Kensa;1427630]som sagt var....hur hittar jag nu alla mina gamla inlägg........?

.[/QUOTE]

Det gör du inte idag. Måste bygga om sökindex och det tar flera timmar och sker inatt.
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#51 - 15 juni 2010 17:22
För att kunna komma till "snabblänkar" behöver man vara inne på ett ämne, det vore bra om man kom åt den utan kan se/använda den från "vad är nytt-sidan" om du förstår vad jag menar. - Har kollat, snabblänkar finns i den svarta menyn på alla sidor - FIXAT

Följande fel fixas inte idag utan kommer lösas när jag bygger om sökindex inatt.

[LIST]
[/LIST]

Fellista

[LIST]
[/LIST]
#52 - 15 juni 2010 17:23
[QUOTE=admin;1427631]Det gör du inte idag. Måste bygga om sökindex och det tar flera timmar och sker inatt.[/QUOTE]

hoppas att det är maskinen som står och tuggar inatt, och inte Admin som sitter framför skärmen klockan 03,45 med
röda ögon, svullna händer och koffein sprutandes ur öronen........

..
#53 - 15 juni 2010 17:31
[QUOTE=Kensa;1427635]hoppas att det är maskinen som står och tuggar inatt, och inte Admin som sitter framför skärmen klockan 03,45 med
röda ögon, svullna händer och koffein sprutandes ur öronen........

..[/QUOTE]

Hihi, vilken syn :d , jag tycker han gör ett bra jobb. Det kan banne mig inte vara lätt för honom med alla våra synpunter, fel mm.
#54 - 15 juni 2010 17:32
[QUOTE=tummen;1427624]Börja bygg om, lika dålig som innan, hittar inte ens ordet "Hårda".....:D;):p

Dessutom vill jag, utan att ändra mer, kunna ställa in det så att forumen visar alla trådar från början. Som det är nu så återställs allt varje gång man klickar bort från det forumet man fixat i senast.......[:-5][/QUOTE]

ADMIN: såg du att jag lade till det där sista....?
#55 - 15 juni 2010 17:35
[QUOTE=PiaJo;1427637]Hihi, vilken syn :d , jag tycker han gör ett bra jobb. Det kan banne mig inte vara lätt för honom med alla våra synpunter, fel mm.[/QUOTE]

Javisst, han gör ett väldigt bra jobb, men det är mycket att fixa så här i början när det blivit så mycket "fel"....

En grej till; Jag tycker fortfarande att fältet där meddelandena/svaren hamnar är något för ljust, man blir trött i ögonen! Samma som den gråtonen vid sidan med signaturen/avataren verkar lagom, vad tycker ni andra?
#56 - 15 juni 2010 17:41
Jag tror att länkarna i bevakningsmejlen fungerar nu, men jag behåller rätten att säga att de inte fungerar. ;)

Att kunna välja att "behåll formatering" eller "kopiera enbart text", du vet som i Word? Mer ett önskemål än bugg dock.
#57 - 15 juni 2010 17:41
[QUOTE=tummen;1427641]Javisst, han gör ett väldigt bra jobb, men det är mycket att fixa så här i början när det blivit så mycket "fel"....

En grej till; Jag tycker fortfarande att fältet där meddelandena/svaren hamnar är något för ljust, man blir trött i ögonen! Samma som den gråtonen vid sidan med signaturen/avataren verkar lagom, vad tycker ni andra?[/QUOTE]

Jag tycker också att det är för ljust, kan för min del vara någon nyans mörkare. Blir lätt trött i ögonen av det vita och här på forumet kan man vara inloggad lääänge...
#58 - 15 juni 2010 17:47
.....mina inlägg från igår(levandefödarforumet) har fel tidsangivelse, kanske har det med uppdateringarna att göra?
#59 - 15 juni 2010 17:53
Nu har jag själv lyckats ändra det där med hur trådar i forumen visas, man fixar det i "kontrollpanelen"- förstås....det hade troligen bara fallit bort i och med uppdateringen....:p
#60 - 15 juni 2010 17:56
Tyvärr hittar sökfunktionen fortfarande lika dåligt för mig....
admin
Christian Alfredsson
#61 - 15 juni 2010 18:33
Väntar till 22.00 och drar igång scriptet som bygger om. Sökfunktionen lägger av helt medans det körs och jag gissar på väldigt många timmars jobb för datorn.
admin
Christian Alfredsson
#62 - 15 juni 2010 20:05
Då blir Zoopet segt och det blir svårt att söka på saker några timmar framöver.
#63 - 16 juni 2010 04:33
Hej - trådarna försvinner ur listan för mej efter det jag tittat in i dom när jag kör "nya inlägg" - inte ssk bra eftersom man ibland vill gå tillbaka till tråden igen.
admin
Christian Alfredsson
#64 - 16 juni 2010 04:55
När jag vaknade hade datorn som körde scriptet kopplat bort sig (trådlöst nät) men nu sitter den där med sladd. Så jag har startat återuppbyggnaden av sökindex.

Det positiva är att den fortsätter där den var. Det negativa är att 07.00 är 20% klart. Men siten funkar inte så bra utan sökindex så jag låter den jobba på.
admin
Christian Alfredsson
#65 - 16 juni 2010 06:06
27% står den på nu. Dvs den fixade 7% på ca 60 minuter.

Så nu kan ni räkna på hur lång tid det tar: :d
admin
Christian Alfredsson
#66 - 16 juni 2010 07:49
Tar längre tid än jag uppskattade ovan. Supersegt....
admin
Christian Alfredsson
#67 - 16 juni 2010 09:14
37% står den på nu. 11:14
admin
Christian Alfredsson
#68 - 16 juni 2010 13:13
45% 15:13
#69 - 16 juni 2010 13:52
[QUOTE=erikthur;1427728]Hej - trådarna försvinner ur listan för mej efter det jag tittat in i dom när jag kör "nya inlägg" - inte ssk bra eftersom man ibland vill gå tillbaka till tråden igen.[/QUOTE]

Förklarar mej om det är grumligt beskrivit:
Första skärmbilden tagen innan jag tittar in i edge-akvariumet.
Går sedan tillbaka och söker nya inlägg igen och då ser det ut som på andra bilden, dvs tråden syns inte.
Kjell Fohrman
Administrator
#70 - 16 juni 2010 13:54
[QUOTE=erikthur;1427809]Förklarar mej om det är grumligt beskrivit:
Första skärmbilden tagen innan jag tittar in i edge-akvariumet.
Går sedan tillbaka och söker nya inlägg igen och då ser det ut som på andra bilden, dvs tråden syns inte.[/QUOTE]
Så sker det även för mig - anmälde det till christian för någon timme sedan
admin
Christian Alfredsson
#71 - 16 juni 2010 14:42
Kom precis hem från jobbet så jag ska börja titta på mer fel nu.

Har fått svar från vBulletin om bloggen - de har fixat något som var fel men det är fortfarande fel på bilagor så jag fortsätter det ärendet.

Indexeringen tuffar på och jag antar att det är den som gör att forumet krånglar med att saker kommer och försvinner. Den var klar till 50% och jag hoppas den är klar imorgon bitti. Jag har kollat på Google och det är tydligen normalt att det tar något dygn. Det är mindre chans att nätverket lägger av då jag har i kabel och låter bli det trådlösa.

Även när man klickar på ett forum för att se nya tråda är det i bakgrunden en sökning den gör.
admin
Christian Alfredsson
#72 - 16 juni 2010 14:44
Följande fel fixas inte idag utan kommer lösas när jag bygger om sökindex inatt.

[LIST]
[/LIST]

Fellista

[LIST]
[/LIST]
#73 - 16 juni 2010 18:01
Varför är det vissa trådar som har röd ikon? inte lyckats förstå det :P
admin
Christian Alfredsson
#74 - 16 juni 2010 18:31
Om du kollar längst ner på en sida med trådar så ser du vad de olika ikonerna betyder.
#75 - 16 juni 2010 18:33
[QUOTE=Kjell Fohrman;1427812]Så sker det även för mig - anmälde det till christian för någon timme sedan[/QUOTE]

Det blir inte så om man inte är inloggad.
admin
Christian Alfredsson
#76 - 16 juni 2010 18:50
Jag har nu ställt om så att olästa/lästa inlägg sparas i cookie på datorn igen. Det verkar inte funka bra när det lagras på servern.
admin
Christian Alfredsson
#77 - 16 juni 2010 19:23
[INDENT] Fyller på med lite fel som kom via mail

[LIST]
[*]Nya inlägg funkar inte – Inlägg sedan senaste besöket ger t.ex. lika många träffar som Senaste 4 veckorna
[*]När man svarar på ett inlägg som t.ex. finns med på listan över de senaste 20 så istället för att hamna överst som det senaste inlägget så försvinner det helt från listan.
[/LIST]

Fellista

[LIST]
[*]Tiden är inte synlig så även om man vet när man kollade in förra gången så kan man inte ses när det inläggen skrevs
[*]Vissa trådar som t.ex. i Zoopet Väst tråden så går det inte ens att öppna den senaste sidan eftersom den siffran kolliderar med kolliderar med ett gem och då är det gemsymbolen som funkar
[/LIST]
[/INDENT]
admin
Christian Alfredsson
#78 - 16 juni 2010 19:50
Jag har nu ändrat Senaste inlägg: till Nytt: på sökningen. Det gör att datum och tid för plats.

Tiden är inte synlig så även om man vet när man kollade in förra gången så kan man inte ses när det inläggen skrevs - FIXAT

[LIST]
[*]Nya inlägg funkar inte – Inlägg sedan senaste besöket ger t.ex. lika många träffar som Senaste 4 veckorna
[*]När man svarar på ett inlägg som t.ex. finns med på listan över de senaste 20 så istället för att hamna överst som det senaste inlägget så försvinner det helt från listan.
[/LIST]

Fellista

[LIST]
[*]Vissa trådar som t.ex. i Zoopet Väst tråden så går det inte ens att öppna den senaste sidan eftersom den siffran kolliderar med kolliderar med ett gem och då är det gemsymbolen som funkar
[/LIST]
#79 - 16 juni 2010 21:02
När man skall se alla innlägg som man skrivit så funkar det inte.
Vill ochså ha tillbaks de gammla smilysarna, :):(:confused::mad::d:p;):D[:o] är inte så snygga
Men [:(!] är snygg;)
Kjell Fohrman
Administrator
#80 - 16 juni 2010 21:19
[QUOTE=Linus96;1427915]När man skall se alla innlägg som man skrivit så funkar det inte.
[/QUOTE]
Det har som sagt flera redan anmält - vill också med detta inlägg kolla om det inte redan är korrigerat
Kjell Fohrman
Administrator
#81 - 16 juni 2010 21:20
[QUOTE=Kjell Fohrman;1427925]Det har som sagt flera redan anmält - vill också med detta inlägg kolla om det inte redan är korrigerat[/QUOTE]
Det var korrigerat - funkar nu igen
admin
Christian Alfredsson
#82 - 17 juni 2010 05:49
Nu har sökindexeringen gått till 80%. Den borde bli klar under dagen.
admin
Christian Alfredsson
#83 - 17 juni 2010 12:58
Sökindex är nu till 95 % klart.
admin
Christian Alfredsson
#84 - 17 juni 2010 16:28
Vill påstå att sökindexet nu är helt ombyggt. Kommer starta om Zoopet så siten försvinner en liten stund.
admin
Christian Alfredsson
#85 - 17 juni 2010 17:53
Sökningen funkar inte alls bra. Man får använda den översta tills vidare. Jag får nog felanmäla det också till vBulletin för jag vill inte vänta ett dygn till på att indexet ska byggas om.
admin
Christian Alfredsson
#86 - 17 juni 2010 17:55
... och nu verkar den ha lossnat...? Låter det bero en liten stund. Testa gärna om sökningen funkar som den ska nu.
admin
Christian Alfredsson
#87 - 17 juni 2010 19:14
[INDENT] Jag påstår att följande funkar

[LIST]
[/LIST]

Den svarta menyn vi har överst funkar fortfarande inte, sökindexet hjälpte inte.

[LIST]
[/LIST]

Fellista

[LIST]
[*]Inlägg med riktigt många sidor så går det inte klicka till sista sidan om man har Internet Explorer 7
[/LIST]
[/INDENT]
admin
Christian Alfredsson
#88 - 17 juni 2010 19:52
Senaste 2 dygnen och senaste 4 veckorna och alla steg däremellan ger lika många träffar - FIXAT
Nu visar den olika antal iallafall.
admin
Christian Alfredsson
#89 - 17 juni 2010 19:53
Fellista

[LIST]
[*]Inlägg med riktigt många sidor så går det inte klicka till sista sidan om man har Internet Explorer 7
[/LIST]
#90 - 18 juni 2010 08:24
Gör man en sökning på den övre svarta listen "inlägg sedan förra besöket" är man inte inloggad och ser vilka trådar man svarat i, som man däremot gör om trycker "nya inlägg" på den nedre svarta listen.
#91 - 18 juni 2010 09:58
Cristian, vart är kontrollpanelen så man kan se alla de projekttråd som man följer?
admin
Christian Alfredsson
#92 - 18 juni 2010 11:38
Lättast är nog att klicka på ditt namn till vänster och välja Visa foruminlägg

Vill du inte se dina egna inlägg utan de du prenumererar på så klickar du på Snabblänkar i menyn ovan och väljer prenumenationer
#93 - 18 juni 2010 11:45
Detta är ingen felanmälan men, jag har bara ett litet förslag om det går bra.

Kan du inte ändra så att man ser lite bättre vilka delar av forumet som är aktivt, jag ändrade bara färgen lite och man ser mycket lättare att någon skrivit, se bild nedan

http://i251.photobucket.com/albums/gg308/Simonsaysbaka/Frslag.jpg
admin
Christian Alfredsson
#94 - 18 juni 2010 12:42
Fixar det ikväll. En riktigt bra idé
#95 - 18 juni 2010 12:55
Jag upplever att sidan glömmer vem jag är när jag kollar artbeskrivningar. Helt plötsligt när jag ska kolla en art/bild säger den att jag ska skaffa gold, då måste jag hoppa in i forumet och sen söka upp arten igen för att den ska komma ihåg att jag är gold.
#96 - 18 juni 2010 17:02
Samma för mig också
#97 - 18 juni 2010 17:19
Jag saknar att forumet tidigare kom ihåg ens skrivna text om man råkade gå bakåt och gick tillbaka. Att man åker på "ditt säkerhets....har gått ut" ibland och förlorar en post är inte så roligt heller.
admin
Christian Alfredsson
#98 - 18 juni 2010 17:38
Tror det kan ha något med cookietiden, ska titta om om man kan ställa upp den rejält.
#99 - 18 juni 2010 18:28
Upptäckte nyss att de vanligaste smilies har förändrats så det gäller faktiskt att kolla upp och inte använda sina gamla textkommandon.
#100 - 18 juni 2010 22:45
Får ett felmeddelande när jag försöker gå in på min profil... Men jag antar att det är en tillfällig bugg bara?
#101 - 18 juni 2010 22:48
När man fått ett nytt PM och klickar avbryt kommer det numera upp igen varje gång man laddar en ny sida i forumet, lite irriterande i längden.
#102 - 18 juni 2010 22:56
[QUOTE=Micke_A;1428394]Får ett felmeddelande när jag försöker gå in på min profil... Men jag antar att det är en tillfällig bugg bara?[/QUOTE]

Nå´n som har samma problem? Försökte skriva detta genom att "redigera inlägg" men det verkade som om den låste sig när man tryckte på spara.
#103 - 18 juni 2010 22:58
[QUOTE=Micke_A;1428398]Nå´n som har samma problem? Försökte skriva detta genom att "redigera inlägg" men det verkade som om den låste sig när man tryckte på spara.[/QUOTE]

Jag kommer inte heller åt profilen. Jag tippar på serverstrul om även andra funktioner krånglar.
#104 - 18 juni 2010 23:13
Ok, då lämnar jag ztrulpet för idag, och återkommer imorr´n då [|)]

Apropå smileysarna förresten, det är ju fortfarande de nya, otydliga som syns i snabbvalslistan till höger? Och var är den gamla "tungan ute", hittar den inte, bara den här :p
admin
Christian Alfredsson
#105 - 19 juni 2010 06:22
Nu funkar profilerna.
admin
Christian Alfredsson
#106 - 19 juni 2010 06:33
Nu är alla smilies förutom "confused" fixad till höger

:d:p[:(!];):D[:o]:):(
admin
Christian Alfredsson
#107 - 19 juni 2010 06:43
[INDENT] Fellista

[LIST]
[*]Nya ikoner så det blir tydligare med lästa och olästa enligt tidigare inläg
[*]När man klickar på redigera inlägg och ska spara så snurrar det i en evighet.
[/LIST]
[/INDENT]
admin
Christian Alfredsson
#108 - 19 juni 2010 06:53
Nu är tidsgränsen för hur länge man har en aktiv session upphöjd.
admin
Christian Alfredsson
#109 - 19 juni 2010 07:11
[INDENT] [INDENT] Citat gör att det blir mycket vitt (Internet Explorer 7) - FIXAT

Fellista

[LIST]
[*]Nya ikoner så det blir tydligare med lästa och olästa enligt tidigare inläg
[*]När man klickar på redigera inlägg och ska spara så snurrar det i en evighet.
[/LIST]
[/INDENT] [/INDENT]
admin
Christian Alfredsson
#110 - 19 juni 2010 07:17
Nya ikoner så det blir tydligare med lästa och olästa enligt tidigare inläg

Fellista

[LIST]
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#111 - 19 juni 2010 07:25
Jag har skickat in en felanmälan på: När man klickar på redigera inlägg och ska spara så snurrar det i en evighet.
admin
Christian Alfredsson
#112 - 19 juni 2010 07:26
Inlägg med riktigt många sidor så går det inte klicka till sista sidan om man har Internet Explorer 7

Denna är fixad och ser bra ut hos mig. Kan någon annan bekräfta?
admin
Christian Alfredsson
#113 - 19 juni 2010 07:34
Har lagt på mer färg på följande två ikoner som visar nya inlägg i forumet

och
Kjell Fohrman
Administrator
#114 - 19 juni 2010 08:34
[QUOTE=admin;1428422]Har lagt på mer färg på följande två ikoner som visar nya inlägg i forumet

och [/QUOTE]
??? - visar verkligen dom ikonerna nya inlägg i forumet - inte på min dator i alla fall.
Vad är i så fall skillnaden mellan de 2 färgerna
#115 - 19 juni 2010 09:05
Bra fråga, vet inte heller vad som är skillnaden mellan de två färgerna :confused:... därimot är det bra att ikonen blir grå när man läst det senaste inlägget :).
Kjell Fohrman
Administrator
#116 - 19 juni 2010 09:12
Istället borde den gröna pilen vara mycket kraftigare markerad eftersom den visar att man själv har skrivit i den kategorin. Denna har man ju verkligen nytta av och den syns väldigt dåligt.
#117 - 19 juni 2010 09:25
[QUOTE=Micke_A;1428400]Ok, då lämnar jag ztrulpet för idag, och återkommer imorr´n då [|)]

Apropå smileysarna förresten, det är ju fortfarande de nya, otydliga som syns i snabbvalslistan till höger? Och var är den gamla "tungan ute", hittar den inte, bara den här :p[/QUOTE]

Hmm, menade den där rosa, leende smileyn med tungan ute, vad hette den då?
#118 - 19 juni 2010 10:37
Finns det nån inställning för att ändra utseende? Jag tycker ärligt talat att det nya 3D-utseendet på forumet är hemskt. Det här t.ex. http://www.zoopet.com/forum/search.php?searchid=7522 är så plottrigt med alla linjer, skuggningar, två olika typsnitt (i fyra olika storlekar och två färger), så jag knappt orkar ta mig igenom det.
#119 - 19 juni 2010 11:16
Håller fullt med Azur, dessutom får den min gamla burk att lagga järnet..
#120 - 19 juni 2010 11:25
Är chatten borttagen?
admin
Christian Alfredsson
#121 - 19 juni 2010 14:18
Sorry... glömde aktivera den när jag felsökte. Aktiverar den nu.
admin
Christian Alfredsson
#122 - 19 juni 2010 14:23
[QUOTE=Azur;1428462]Finns det nån inställning för att ändra utseende? Jag tycker ärligt talat att det nya 3D-utseendet på forumet är hemskt. Det här t.ex. http://www.zoopet.com/forum/search.php?searchid=7522 är så plottrigt med alla linjer, skuggningar, två olika typsnitt (i fyra olika storlekar och två färger), så jag knappt orkar ta mig igenom det.[/QUOTE]

Jag testar att ta bort lite skuggning för att se om det blir bättre.
admin
Christian Alfredsson
#123 - 19 juni 2010 14:56
Gröna pilar är nu grönare.
admin
Christian Alfredsson
#124 - 19 juni 2010 14:58
Gradient (färgfasning?) är nu borta. Det gör allt plattare men samtidigt mer lättläst.

TIPS: Om ni försöker spara ett inlägg som ni ändrat i och det bara snurrar och snurrar. Klicka på gå till avancerat.
admin
Christian Alfredsson
#125 - 19 juni 2010 16:49
När man klickar på redigera inlägg och ska spara så snurrar det i en evighet.
Tagit bort möjligheten till snabbändring, man går in i editorn och det gör att man inte får problemet - FIXAT

Fellista

[LIST]
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#126 - 19 juni 2010 16:50
Inlägg med riktigt många sidor så går det inte klicka till sista sidan om man har Internet Explorer 7 - Anser denna vara FIXAD då ingen sagt något annat sedan jag frågade. Kan själv inte få felet längre.
admin
Christian Alfredsson
#127 - 19 juni 2010 16:51
Fellista

[LIST]
[/LIST]
#128 - 19 juni 2010 20:55
Saknar snabblänkar i menyn Dvs den följer inte med om jag t.ex klickar¨på senaste inlägg eller bloggar.
Annars börjar jag vänja mig o Christian jag vet du gör ett jättejobb :)
admin
Christian Alfredsson
#129 - 19 juni 2010 20:58
[INDENT]
[LIST]
[/LIST]
Tycker det är fixat. Har eldat på ikoner och ändrat en himla massa färger. Jobbar vidare men anser att det är okey nu och punkterna är FIXADE.

Fellista

[LIST]
[*]Saknar snabblänkar i menyn Dvs den följer inte med om jag t.ex klickar¨på senaste inlägg eller bloggar.
[*]
[/LIST]
[/INDENT]
#130 - 19 juni 2010 21:36
Halloj Christian! Du gör ett fantastiskt jobb med nya forumslooken - och jag tycker det mesta ser helt ålrajt ut!:)
Kjell var lite inne på det förut, och jag håller med, det handlar om vissa färger - låt mig förklara;
När man tittar på "inlägg sensate timmen", eller "inlägg sedan senaste besöket" så finns det ikoner/trådar som har en gråblå färg - alltså ämnen som inte är så besökta/"hotta" - sedan finns det inlägg/trådar som är lätt rödfärgade - alltså lite mer lästa och populära. Detta funkar riktigt bra - men, det finns trådar man själv svarat i, och dessa har en liten grön pil i ikonen...
Nu är de ämnen man själv medverkat i mer röd och har dessutom en olivgrön pil som syns ganska dåligt.
Nu blandas de "hotta" trådarna (som man själv inte medverkat i) och som har en lätt röd färg, med de som som man själv medverkat i - något starkare röd färg med en något svårsedd olivgrön pil på - det blir alltså svårt att se vilka trådar man själv skrivit i...
Det borde alltså inte vara olika röda nyanser i trådarna som är "hotta" och de med pilarna (de som indikerar att man medverkat i tråden). Pilarna borde har en mycket mer bjärt grön färg. Och de "hotta" trådarna borde ha samma röda färg oavsett om man skrivit i dom eller inte.. Jösses vad snårigt detta blev...
Christian... om jag var otydlig och omständlig nu så ber jag om ursäkt - det är svårt att på ett kort och begripligt sätt förklara vad man menar ibland. Annars - Keep up the good work!:)
#131 - 19 juni 2010 21:43
Jag har legat lite lågt i frågan om symboler, vet att det finns mycket mer viktiga saker!

Men jag vill påpeka att 4% av karlarna i detta land är grön-röd färgblinda, det innebär att vi inte klarar mer än första frågan i detta test:

http://www.medocular.se/ogonfakta/fargblindhet/test/

Jag är en av dem:(
#132 - 19 juni 2010 21:51
Jisses - nu såg jag att det finns två färgvarianter av gröna pilar och intensitet i röda ikoner... fan, jag kanske måste byta Tenablöja nu och avböja medverkande ett tag här på forumet... tills det har fixat sig. Jag tycker dock att den nya looken är skön och hoppas att "allt" snart grejar sig - och så klart fixar Christian skivan - vi får vänta ett litet tag bara.:)

Är du färgblind, Maths? Allvarligt nu alltså... hur yppar sig detta, rent visuellt färgmässigt?
#133 - 19 juni 2010 23:01
[QUOTE=MaxB;1428640]Jisses - nu såg jag att det finns två färgvarianter av gröna pilar och intensitet i röda ikoner... fan, jag kanske måste byta Tenablöja nu och avböja medverkande ett tag här på forumet... tills det har fixat sig. Jag tycker dock att den nya looken är skön och hoppas att "allt" snart grejar sig - och så klart fixar Christian skivan - vi får vänta ett litet tag bara.:)

Är du färgblind, Maths? Allvarligt nu alltså... hur yppar sig detta, rent visuellt färgmässigt?[/QUOTE]

Att man köper solglasögon med rosa bågar:mad:
#134 - 19 juni 2010 23:13
[QUOTE=c90368;1428652]Att man köper solglasögon med rosa bågar:mad:[/QUOTE]

Haha!:d 80-talet var färgblint med andra ord!:p
#135 - 19 juni 2010 23:29
[QUOTE=MaxB;1428655]Haha!:d 80-talet var färgblint med andra ord!:p[/QUOTE]

Jag förstår inte vad du menar:confused:
#136 - 19 juni 2010 23:35
[QUOTE=c90368;1428658]Jag förstår inte vad du menar:confused:[/QUOTE]

Jahapp, jag får försöka hitta på ett sätt att mejla över en flarra macallan till dig. 80-talet = rosa bågar, vita också för den delen - såg ju helt pajascrazy ut - och om det är rosa bågar man köper när man är färgblind (som du skriver) så kanske hela 80-talet var färgblint. Själv ser jag hela det årtiondet i ett rosa skimmer... drömmer mig tillbaka...:D

Edit; Nu "försvann" C-90-Maths inlägg av nån anledning...

För övrigt; Sorry för OT...[:o]
admin
Christian Alfredsson
#137 - 20 juni 2010 06:58
Jag tror de ikonerna som följer med har kommit till vägs ände. Jag gör nya egna som har olika utseende i både innehåll och färg.
admin
Christian Alfredsson
#138 - 20 juni 2010 08:20
Jag har gjort lite nya ikoner. De är baserade på Crystal som är ett Open Source ikonset.

Alla är inte fixade för det är massor, men jag tog de 10 vanligaste så ni kan se.

[ATTACH=CONFIG]34819[/ATTACH]- Forum ikon där inget har hänt.
[ATTACH=CONFIG]34820[/ATTACH]- Forum ikon där någon varit inne och skrivit

[ATTACH=CONFIG]34821[/ATTACH]- Tråd där inget har hänt. Dvs du har öppnat brevet och ser bara pappret.
[ATTACH=CONFIG]34823[/ATTACH]- Är det nya saker i den så är det ett oöppnat brev. Pilen är till för att förstärka så det blir extra tydligt

[ATTACH=CONFIG]34824[/ATTACH]- Har du skrivit själv i tråden sitter det en gubbe i övre höger hörn.

[ATTACH=CONFIG]34822[/ATTACH]- Är det ett ämne som är "het" så ligger det många brev i.

Det är själva principen.
#139 - 20 juni 2010 08:38
Lite bättre ikoner, men jag hade gärna sett att de trådar som är poppis får en annan färg, som tex röd som tidigare utseende. Går det att få de "heta" ämnenas ikon att de bakomvarande breven är röda?
Postar man ett inlägg i en ny tråd syns det inte att inlägget kommit in om man inte uppdaterar sidan...
Annars börjar man kanske vänja sig lite nu, trots att jag är lite gammalmodig och ändå föredrar det gamla utseendet:p. Men gott jobbat Christian:)!
admin
Christian Alfredsson
#140 - 20 juni 2010 08:45
Tyvärr har de gjort om alla ikonstorlekar så jag har svårt att använda de gamla ikonerna. När jag gjorde dessa tänkte jag mycket på färgblinda. Men rött på brevet bakom är ju en jättebra ide´

Så här?
[ATTACH=CONFIG]34825[/ATTACH]
#141 - 20 juni 2010 08:47
Ja, det här var kanske inte så dumt... Jag gillade i och för sig de gamla-nya ikonerna som var lite plastiskt 3D-aktiga, men dessa ännu nyare kanske funkar bättre ändå. Nu är det bara lite synd att den nedåtpekande pilen och figuren, som indikerar att man själv har skrivit i tråden, är blå. Kan man göra figuren t.ex. grön?
admin
Christian Alfredsson
#142 - 20 juni 2010 08:50
Grön gubbe ;-)

Det går la fixa. Jag väntar några timmar och ser om det kommer in mer kommentarer innan jag börjar ändra för mycket.
admin
Christian Alfredsson
#143 - 20 juni 2010 08:52
Tror ni det räcker med ett stort lås på alla ämnen som är låsta oavsett om de är heta, man själv skrivit osv. Är det låst är det ju liksom kört.
#144 - 20 juni 2010 08:52
Visst! Vänta ett tag.:)
#145 - 20 juni 2010 09:18
Måste bara säga att de nyaste ikonerna är helt i min smak! De gör sidan lugn och behaglig att titta på :)...
#146 - 20 juni 2010 09:39
Finns en förklaring vad de olika ikonerna betyder?
admin
Christian Alfredsson
#147 - 20 juni 2010 09:43
Det kommer stå längst ner på sidan, men det gör det inte nu. Det finns 136 st statusikoner. Men de ska främst visa om det finns nya eller gamla inlägg i forumen.
#148 - 20 juni 2010 10:01
Mycket bättre och mindre plottrigt. Jag är fortfarande inte helt glad i alla ikoner, eller i den mörkblå texten på ämnen, men det är inte alltför illa. Däremot lägger sig gemet (som betyder vad? attachade bilder?) ovanpå ikonen för sidnummer om det finns mer än fem sidor i ett ämne (t.ex. fototävlings-tråden).
admin
Christian Alfredsson
#149 - 20 juni 2010 10:04
Härligt. Gemetproblemet är tillbaka. Kör du Internet Explorer 7? Jag ser det inte här, men vi har haft det innan.
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#150 - 20 juni 2010 10:11
Nu har vi gröna gubbar.
#151 - 20 juni 2010 10:22
O jag som gillade de blå gubbarna :(...
#152 - 20 juni 2010 10:24
Firefox 3.6.
Problemet är inte länkat till antal sidor som jag först trodde, utan längden på namnet på den som skapat tråden. "Kjell Fohrman", i detta fall.

[ATTACH=CONFIG]34828[/ATTACH]
Kjell Fohrman
Administrator
#153 - 20 juni 2010 10:29
[QUOTE=Lilla Damen;1428713]O jag som gillade de blå gubbarna :(...[/QUOTE]
Kanske lite tråkigt om allt blir blått så då är grönt bättre än blå - rött skulle nog synas bättre

Vad betyder egentligen de gröna bockarna - de finns angivna på samtliga ställen där jag har skrivit ett inlägg. Klickar man på dom så ser det att man prenumererar på tråden, men det gör jag definitivt inte däremot har jag som sagt skrivit i tråden

Det är också en ofullständig angivelse vad gäller tiden - "Nytt: 2010-06-20 00:36" - här ser man inte 6 på slutet och bara halva delen av 3
Kjell Fohrman
Administrator
#154 - 20 juni 2010 10:30
[QUOTE=Azur;1428714]Firefox 3.6.
Problemet är inte länkat till antal sidor som jag först trodde, utan längden på namnet på den som skapat tråden. "Kjell Fohrman", i detta fall.

[ATTACH=CONFIG]34828[/ATTACH][/QUOTE]
Så jag får väl då avstå från att skapa trådar;)
#155 - 20 juni 2010 10:36
[QUOTE=Kjell Fohrman;1428715]Vad betyder egentligen de gröna bockarna[/QUOTE]
Det är prenumeration. Upptäckte just själv att det är påslaget på default efter uppdateringen, så jag gick in i inställningar och stängde av prenumeration så försvann de gröna bockarna.
Kjell Fohrman
Administrator
#156 - 20 juni 2010 10:40
[QUOTE=Azur;1428719]Det är prenumeration. Upptäckte just själv att det är påslaget på default efter uppdateringen, så jag gick in i inställningar och stängde av prenumeration så försvann de gröna bockarna.[/QUOTE]
OK - men om det är en prenumeration så borde jag ju då få ett mail varje gång någon skriver i tråden och det får jag inte. Dessutom syns den bara om man själv har skrivit i tråden
#157 - 20 juni 2010 12:29
tycker det nya är ganska så tråkigt.
admin
Christian Alfredsson
#158 - 20 juni 2010 15:14
[QUOTE=SimonSaysBaka;1428745]tycker det nya är ganska så tråkigt.[/QUOTE]

Jag har inte aktiverat något nytt utan bara fixat problem än så länge ;-)
admin
Christian Alfredsson
#159 - 20 juni 2010 20:24
Har nu ritat och fixat med 64 ikoner. Puh....

Hoppas de är okey. Lite neutrala, men jag hoppas de är tydliga och funkar även om man är färgblind.
#160 - 20 juni 2010 20:48
[QUOTE=admin;1427490]De "fesiga" färgerna fixar vi senare i veckan. vBulletin släpper 4.0.4 denna veckan och kolla vad som ingår.

http://www.vbulletin.com/forum/entry.php?2422-vBulletin-4.0.4-Style-Generator/[/QUOTE]

Kommer denna funktion vara aktiverad ? I så fall är jag överlycklig.
För om jag fattade rätt kommer man kunna välja färger helt själv? Eller kommer det finna ett par olika Styles att välja på?
#161 - 20 juni 2010 22:01
Saknar reglerna för fototävlingen, de kom upp när man klickade på månadstävlingen tidigare.
Kändes heller inte helt 100 när man skickade in ett bidrag att dels det kom fram och dels blev rätt namn då "namnet" på bilden plötsligt inte var med längre.
Även lite trixigt kanske för den som aldrig skickat in bild till tävlingen tidigare....
admin
Christian Alfredsson
#162 - 21 juni 2010 04:46
[QUOTE=J.Milton;1428846]Kommer denna funktion vara aktiverad ? I så fall är jag överlycklig.
För om jag fattade rätt kommer man kunna välja färger helt själv? Eller kommer det finna ett par olika Styles att välja på?[/QUOTE]

Det går ju ha flera olika färgval som man kan välja med. Jag fixar det inte nu men kan kolla på det senare. Generatorn funkar nämligen inte alls som det ser ut i instruktionsfilen
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#163 - 21 juni 2010 04:47
[QUOTE=ansjo;1428859]Saknar reglerna för fototävlingen, de kom upp när man klickade på månadstävlingen tidigare.
Kändes heller inte helt 100 när man skickade in ett bidrag att dels det kom fram och dels blev rätt namn då "namnet" på bilden plötsligt inte var med längre.
Även lite trixigt kanske för den som aldrig skickat in bild till tävlingen tidigare....[/QUOTE]

Det var inte alls bra, spännande vad som kan hända när man uppgraderar forumet. Ska fixa det så snart det bara går.

Ditt kort ser ut att ha kommit in rätt.
#164 - 21 juni 2010 06:17
Många har sagt det tidigare, men du gör verkligen ett gott jobb Christian:)!
#165 - 21 juni 2010 14:10
Lite mer grejer då:p...
Om man gör en sökning på tex "forumet" kommer även besökarmeddelande med i listan på inlägg.
Sedan har jag en önskan att meddelandet att man fått PM syntes lite bättre, antingen med lite mer färg eller större ruta/text som tidigare.
Om man är inne på sidan för senaste inlägg försvinner snabbknappen "snabblänkar" som iaf jag brukar använda, finns det möjlighet att få den i den svarta listen även här?
admin
Christian Alfredsson
#166 - 21 juni 2010 16:39
[QUOTE=ansjo;1428878]Många har sagt det tidigare, men du gör verkligen ett gott jobb Christian:)![/QUOTE]

Tack

Fotoreglerna ligger nu inne.
#167 - 21 juni 2010 17:54
[QUOTE=ansjo;1428878]Många har sagt det tidigare, men du gör verkligen ett gott jobb Christian:)![/QUOTE]

Instämmer med Ansjo
Kjell Fohrman
Administrator
#168 - 21 juni 2010 18:32
Här kommer en uppdaterad fellista

Fellista

[LIST]
[*] Var tog "Mina akvarium" vägen? Inte har de väl försvunnit? :O
[*] När man klistrar in en ny text så blir det som att klistra in e en PDF – dvs inget i layouten förändras så texten löper inte ut hela vägen till sidan. Kolla t.ex. i mitt inlägg där jag talar om juniresultatet
[*] Saknar snabblänkar i menyn Dvs den följer inte med om jag t.ex klickar¨på senaste inlägg eller bloggar.
[*] Däremot lägger sig gemet (som betyder vad? attachade bilder?) ovanpå ikonen för sidnummer om det finns mer än fem sidor i ett ämne (t.ex. fototävlings-tråden).
[*] Sedan har jag en önskan att meddelandet att man fått PM syntes lite bättre, antingen med lite mer färg eller större ruta/text som tidigare.
[*] Om man är inne på sidan för senaste inlägg försvinner snabbknappen "snabblänkar" som iaf jag brukar använda, finns det möjlighet att få den i den svarta listen även här?
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#169 - 21 juni 2010 18:33
Tack för hjälpen. Ska felanmäla gemet-problemet till vBulletin. Tack för bilden som visar tydligt.

Nu är det felanmält. Är lite sur för att det tar ganska lång tid innan jag får svar från dem. Blogproblemet är nu en vecka gammalt.
#170 - 21 juni 2010 18:39
Jag saknar funktionen att infoga alla bifogade filer i ett meddelande. Nu är det så dumt att man måste klicka på en i taget och av någon anledning så markeras just det mellan "koden" så man måste klicka i rutan eller bläddra med piltangenterna innan man kan ta nästa. hoppas du förstår!
Kanske inget stort men något som inte riktigt fungerar som det borde enligt mig.
admin
Christian Alfredsson
#171 - 21 juni 2010 18:48
Det finns en avancerad hanterare för bifogade filer som jag faktiskt stängde av. Det var enligt min smak lättare så här. Det går tyvärr inte sätta den enkla som default för isåfall hade jag gjort det.
admin
Christian Alfredsson
#172 - 22 juni 2010 19:18
Bilder och Medlemsbilder är nu på svenska.
#173 - 29 juni 2010 14:35
sökning funkar inte

Hej

Sedan omgörningen så kan jag inte söka, varken genom den lilla sökrutan med förstoringsglaset eller i den avancerade versionen. Jag får upp felmeddelandet

vBulletin-meddelande

You answered the NoSpam! question incorrectly. Please reevaluate your answer or, if you found yourself unable to answer it, you can refresh for another question if the administrator has enabled multiple questions. If you find yourself repeatedly unable to answer the NoSpam! questions, please contact the forum administration.

Firefox, senaste versionen, Win XP.

Hmmmm .... nu insåg jag att jag kan söka om jag är inloggad. [:o] Men ska det vara så?

Ser också att inloggningsrutan uppe till höger inte sparar lösenord och anvnamn.
admin
Christian Alfredsson
#174 - 29 juni 2010 18:08
Du måste kryssa i ett kryss under själva inloggningen. "Kom ihåg mig"

Om du loggar ut så ser du det. Kryssa i det och logga in igen.
#175 - 30 juni 2010 20:51
Är det bara jag som tycker att forumet är mycket mindre lättöverskådligt sedan uppgraderingen (eller kan inte sätta fingret på vad det är men det känns verkligen inte som en genomarbetad layout), tidigare ansåg jag att layouten på Zoopet var en av de absolut mest, för ögonen, harmoniska forum jag besöket, nu undviker jag tyvärr att slösurfa på zoopet pga. detta =/
#176 - 2 juli 2010 06:48
Är inte inne så ofta här men sidan känns seg. Har detta tagits upp tidigare i denna tråden?
Bilden till FB saknas http://www.zoopet.com/forum/images/misc/facebook_login.gif

Ska det vara så här med övre sidan då man laddar om sidan
[ATTACH]35091[/ATTACH]
Finns ingen Thumbnail på denna bilden
(Edit: Fick fota av sidan då skärmdump blev bara svart..)
admin
Christian Alfredsson
#177 - 2 juli 2010 14:08
Sidan är lite långsammare än förut. Det brukar ordna sig om man surfan en stund så cachen får jobba.
admin
Christian Alfredsson
#178 - 2 juli 2010 14:09
[QUOTE=Sultanen;1430719]Är det bara jag som tycker att forumet är mycket mindre lättöverskådligt sedan uppgraderingen (eller kan inte sätta fingret på vad det är men det känns verkligen inte som en genomarbetad layout), tidigare ansåg jag att layouten på Zoopet var en av de absolut mest, för ögonen, harmoniska forum jag besöket, nu undviker jag tyvärr att slösurfa på zoopet pga. detta =/[/QUOTE]

Har du förslag så fixar jag gärna. Har redan gjort det mesta som önskats.
#179 - 2 juli 2010 14:41
Instämmer tyvärr med sultanen och hävdar att om någonting inte är 'trasigt' så ska man inte 'laga' det!
Bättre förr både för slöa datorer och trötta hjärnor!
#180 - 2 juli 2010 14:43
Dessutom bråkar [ y o u t u b e ] [ / y o u t u b e ] med mig..
admin
Christian Alfredsson
#181 - 2 juli 2010 15:06
Vår gamla version av forumet var i slutet av sin livslängd. Att köra ett forum utan få säkerhetpatchar är inte bra. Valet är helt beroende på säkerhetsaspekter. Det är därför jag envisas med att uppgradera programvarorna.

Fellista

[LIST]
[*] När man klistrar in en ny text så blir det som att klistra in e en PDF – dvs inget i layouten förändras så texten löper inte ut hela vägen till sidan. Kolla t.ex. i mitt inlägg där jag talar om juniresultatet
[*] Saknar snabblänkar i menyn Dvs den följer inte med om jag t.ex klickar¨på senaste inlägg eller bloggar.
[*] Däremot lägger sig gemet (som betyder vad? attachade bilder?) ovanpå ikonen för sidnummer om det finns mer än fem sidor i ett ämne (t.ex. fototävlings-tråden).
[*] Sedan har jag en önskan att meddelandet att man fått PM syntes lite bättre, antingen med lite mer färg eller större ruta/text som tidigare.
[*] Om man är inne på sidan för senaste inlägg försvinner snabbknappen "snabblänkar" som iaf jag brukar använda, finns det möjlighet att få den i den svarta listen även här?
[*]Dessutom bråkar [ y o u t u b e ] [ / y o u t u b e ] med mig..
[/LIST]
#182 - 2 juli 2010 16:37
[QUOTE=Gaffel;1431087]Dessutom bråkar [ y o u t u b e ] [ / y o u t u b e ] med mig..[/QUOTE]
Testat skriva med versaler? Det har alltid fungerat för mig.
#183 - 2 juli 2010 21:54
versaler som gemener, same same.. verkar mer som om nån skriptinställning inte är igång i mina inställningar iom att jag kunde lägga upp youtube innan uppdateringen?
admin
Christian Alfredsson
#184 - 4 juli 2010 11:01
Jag har nu fixat så topbilden inte är lika tung och att sidan hamnar tillräckligt långt ner på första sidan och artbeskrivningarna.
admin
Christian Alfredsson
#185 - 4 juli 2010 20:47
Sedan har jag en önskan att meddelandet att man fått PM syntes lite bättre, antingen med lite mer färg eller större ruta/text som tidigare. FIXAT. Nu är den markerad.

Fellista

[LIST]
[*]Dessutom bråkar [ y o u t u b e ] [ / y o u t u b e ] med mig..
[/LIST]
#186 - 4 juli 2010 20:58
grymt

Gillar att kolla runt på de nya funktionerna med versions bytet. Vet att det är en massa jobb med detta så en stor eloge till CA för detta jobb han lägger ner.
Bilagor:
#187 - 5 juli 2010 11:16
"Enbart goldmedlemmar ka titta på bilder i zoopets fotoarkiv" - lyder texten när jag ska gå in och kolla "zoopets stora fotoarkiv"
Men jag tycker det borde funka, för jag är goldmedlem i allra högsta grad right?
#188 - 5 juli 2010 18:17
När man skall kommentera bilder i fototävlingen, funkar det inte första gången att skicka kommentarer. Man får kopiera texten, gå tillbaka, klistra in och sedan "skicka". Då funkar det. :/
admin
Christian Alfredsson
#189 - 6 juli 2010 06:23
[QUOTE=karrokaja;1431568]"Enbart goldmedlemmar ka titta på bilder i zoopets fotoarkiv" - lyder texten när jag ska gå in och kolla "zoopets stora fotoarkiv"
Men jag tycker det borde funka, för jag är goldmedlem i allra högsta grad right?[/QUOTE]

Det låter som om följande borde hjälpa:
1/ logga ut på http://www.zoopet.com/forum
2/ logga in igen på samma adress
3/ Gå till bildarkivet och kolla igen.
admin
Christian Alfredsson
#190 - 6 juli 2010 06:24
[QUOTE=Jens A.;1431625]När man skall kommentera bilder i fototävlingen, funkar det inte första gången att skicka kommentarer. Man får kopiera texten, gå tillbaka, klistra in och sedan "skicka". Då funkar det. :/[/QUOTE]

Aj det var inte alls bra. Kollar om jag kan få fram samma fel och fixa det.
admin
Christian Alfredsson
#191 - 6 juli 2010 06:34
Nu har jag gjort om så att man hamnar på ett annat kommentarsställe från omröstningen. Ska funka.
#192 - 6 juli 2010 06:52
Har samma problem som karrokaja + att samma sak händer när jag ska kolla under Avdelningar: Sötvattenfiskar-Arbetsbeskrivningar, jag är också goldenmedlem:).
#193 - 6 juli 2010 06:55
jag har försökt länka mitt facebook-konto idag men det går inte. varken i explorer eller firefox. får samma fel meddelande.

o jag kan inte ändra nånting nånstans heller.
admin
Christian Alfredsson
#194 - 6 juli 2010 07:51
[QUOTE=hannesc;1431715]jag har försökt länka mitt facebook-konto idag men det går inte. varken i explorer eller firefox. får samma fel meddelande.

o jag kan inte ändra nånting nånstans heller.[/QUOTE]

Jag har tagit bort integreringen helt. Det funkar inte när vi har tvingande fält och det är ett problem för jättemånga på www.vbulletin.com
admin
Christian Alfredsson
#195 - 6 juli 2010 07:52
[QUOTE=gullefjun;1431714]Har samma problem som karrokaja + att samma sak händer när jag ska kolla under Avdelningar: Sötvattenfiskar-Arbetsbeskrivningar, jag är också goldenmedlem:).[/QUOTE]

Kryssar du i kom ihåg mig när du loggar in?
#196 - 6 juli 2010 09:26
Jag kan inte söka i egen blogg
:(
#197 - 6 juli 2010 09:33
[QUOTE=admin;1431724]Jag har tagit bort integreringen helt. Det funkar inte när vi har tvingande fält och det är ett problem för jättemånga på www.vbulletin.com[/QUOTE]

Meh. va synd! hade varit kul att kunna intergrera.
admin
Christian Alfredsson
#198 - 6 juli 2010 10:06
[QUOTE=hannesc;1431737]Meh. va synd! hade varit kul att kunna intergrera.[/QUOTE]

Jag slår på den så fort vBulletin har fixat problemet med fälten. Det är jättemånga forum som har det och det ska komma i nästa patch.
#199 - 6 juli 2010 12:46
Förutom att söka i egen blogg inte funkar tycker jag sökningen är sämre nu än förr. Här ett exempel på en sökning i Ämnet "Thai Fairy Shrimp Eggs" med summa 106 inlägg och jag sökte på ordet salt. Jag finner att olivin gjort två inlägg om detta men kan inte auutomatiskt gå till dessa inlägg utan måste i alla fall leta genom tråden. Men nu vet jag att jag kan koncentrera mej på olivins 16 inlägg. Ska det vara så eller har jag missat något?
admin
Christian Alfredsson
#200 - 6 juli 2010 16:08
Det gick bra när jag sökte i din blogg. Kanske går vi till olika sidor? Jag gick till bloggarna och sökte på höger sida.
admin
Christian Alfredsson
#201 - 6 juli 2010 16:22
Kör en databaskoll nu så alla tabeller mår bra.
Bilagor:
#202 - 6 juli 2010 17:14
[QUOTE=admin;1431775]Det gick bra när jag sökte i din blogg. Kanske går vi till olika sidor? Jag gick till bloggarna och sökte på höger sida.[/QUOTE]
Testa att söka i DIN egen blogg.
När jag sökte i MIN egen blogg - enbart en blank sida som svar...
Kunde inte söka i din blogg heller - rensar cockies och återkommer...
#203 - 6 juli 2010 17:28
funkade inte - sökrutan är den jag på detta skärmklipp skrivit in "getingarna"
admin
Christian Alfredsson
#204 - 6 juli 2010 19:03
Jag får träff på den "Hur jag besegrade..." som första val. Ska logga in som Goldmedlem och testa.
#205 - 7 juli 2010 15:06
Kalendern i min blogg funkar inte för mej - den är ju annars ett annat gott verktyg att leta efter lagom gamla egna blogginlägg.
admin
Christian Alfredsson
#206 - 8 juli 2010 07:36
Kalendern funkar inte för mig heller. Går ju inte backa bakåt. Jag har felanmält det och väntar svar.
admin
Christian Alfredsson
#207 - 8 juli 2010 08:05
Nu är forumet lite mer uppgraderat. Det var bara säkerhetsfix så inget annan ska beröras.
#208 - 8 juli 2010 08:33
Just nu kan man inte "visa profil". Då kommer i mitt fall följande text:
Checking if a package is enabled for an invalid package '3' on line 392 in /home/zoopet/forum/vb/types.php
#0 /home/zoopet/forum/vb/router.php(503): vB_Types->packageEnabled('3')
#1 /home/zoopet/forum/vb/router.php(566): vB_Router::assertRoutes()
#2 /home/zoopet/forum/vb/route.php(231): vB_Router::getRouteSegmentFromClass('vBCms_Route_Lis...')
#3 /home/zoopet/forum/packages/vbcms/route/list.php(92): vB_Route->__construct()
#4 /home/zoopet/forum/member.php(567): vBCms_Route_List::getURL(Array)
#5 {main}

Fatal error: Checking if a package is enabled for an invalid package '3' on line 392 in [path]/vb/types.php in [path]/vb/vb.php on line 287
#209 - 8 juli 2010 10:00
[QUOTE=admin;1431725]Kryssar du i kom ihåg mig när du loggar in?[/QUOTE]

Jadå, men kryssa i "kom ihåg mig" behöver jag väl göra bara en gång annars visas det ju inte i inläggen att jag är goldenmedlem, eller?
Sen fungerar inte stavningskontrollen heller, den visar blankt när jag vill använda den.
admin
Christian Alfredsson
#210 - 8 juli 2010 10:02
Nu funkar profilen igen. Gissa lösningen? Avaktivera blog och cms, aktivera igen. Puh va trött man blir.
#211 - 8 juli 2010 10:37
Vad är det för skabbig kod i grunden? Den verkar ju hänga sig på alla möjliga skumma sätt och jag blir impad av hur mycket du orkar pilla med allt! På de flesta forumen hade man sagt "det är såhär och man får ha överseende" men här försöker du reparera saker istället. :)
admin
Christian Alfredsson
#212 - 8 juli 2010 16:24
Själva forumet har bra kod. Jag har tex modifierat sökfunktionen och kan se att det ser okey ut. Däremot så är man tvungen att ha CMS, Blogg och Forum i ett paket om man vill ha både Blogg och Forum. Vi använder ju Joomla som CMS och vill inte ha vBulletins. Den ställer till en del även om den inte är aktiverad. Deras CMS är än så länge ny och inte så bra som Joomla & Drupal.
#213 - 15 juli 2010 10:56
Jag får logga in varje gång jag ska gå in på forumet, även om jag kryssar i rutan "kom i håg mig"....
admin
Christian Alfredsson
#214 - 15 juli 2010 11:08
Beror garanterat på cookies. Testa att ta bort zoopet-cookien (eller alla). Prova igen. Funkar det inte kolla så din browser stödjer cookies.
#215 - 15 juli 2010 11:12
Har gjort det men får testa att göra det igen...hojtar till sedan hur det gick:).
#216 - 15 juli 2010 11:31
Ibland då jag går in i trådar med nya inlägg finns det inget "gå till första olästa". Jag har varit inne och läst i tråden innan och det finns nya inlägg. Detta har hänt ett par gånger i olika trådar.
#217 - 16 juli 2010 23:07
Tyvärr blev det inte bättre, ska kolla browsern härnäst.
En annan grej är att du kan inte gå tillbaka till förstasidan och kolla på artbeskrivningarna om du inte kryssar för "kom ihåg mig" på inloggningssidan, för då står det att du ska logga in....
admin
Christian Alfredsson
#218 - 18 juli 2010 15:26
Imorgon ska jag uppgradera forumet igen. 60 buggar ska enligt tillverkaren vara fixade. Det var ett par hundra personer inloggade i forumet just nu så det är bättre att ta det på förmiddagen imorgon.
admin
Christian Alfredsson
#219 - 19 juli 2010 08:44
60 nya buggfixar inlagda från vBulletin i forumet. Ska bli spännande om de bara rättar till saker eller åstakommer lite nytt.
admin
Christian Alfredsson
#220 - 21 juli 2010 11:28
Jag stängde av blocket på höger sida på första sidan för forumet. Det blir så mycket snabbare. Nya inlägg hittar man ju lätt i den svarta menyn överst.
#221 - 21 juli 2010 12:20
[QUOTE=admin;1434624]Jag stängde av blocket på höger sida på första sidan för forumet. Det blir så mycket snabbare. Nya inlägg hittar man ju lätt i den svarta menyn överst.[/QUOTE]
Nej:(:(:(:(

Jag tyckte den funktionen var det bästa någonsin!!
#222 - 21 juli 2010 12:42
Även jag älskade den och själv har jag inte haft några problem med att forumet skulle gå trögt. Synd på funktionen. :(
admin
Christian Alfredsson
#223 - 21 juli 2010 13:40
Då slår la vi på den igen. Säg till om det blir trögare.
#224 - 21 juli 2010 13:49
[QUOTE=admin;1434665]Då slår la vi på den igen. Säg till om det blir trögare.[/QUOTE]
du är bäst:)

jag märker inte att det blir trögare...
Och jag brukar alltid ha en hel massa program och streamningar igång, märker ingent krångel nånstans...
#225 - 21 juli 2010 14:05
Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet. knappen Infoga alla bilder saknas. Det var bra.
#226 - 3 augusti 2010 22:18
Håller med Nubi, den delen har blivit sämre nu. Det funkar heller inte att lägga in bilderna efter man skrivit text, utan man får klippa och klistra efteråt...
En annan fråga, måste det vara så små rutor och text när man laddar upp nya bilder till sina album?
#227 - 6 augusti 2010 13:57
Hey!
Jag vill ha en bättre funktion till infoga bilder.
Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet. knappen Infoga alla bilder saknas. Det var skitbra! tog 3 sekunder så hade man alla bilder på tråden....Samma funktion till bloggen oxå :)...tack
#228 - 6 augusti 2010 14:01
Fortsätter när jag ändå har byxorna nere...När man är på förstasidan och klickar på den nya artbeskrivningen står det att man måsta vara guldis eller liknande. Går jag då in på forumssidan och därifrån klickar mig till förstasidan går det att gå in på artbeskrivningen.
Vidare om man går in på forumsdelens "inlägg sedan senaste besöket" är man inte inloggad, men däremot om man går till "nya inlägg" så man måste i princip leta sig in i forumet två gånger...
#229 - 6 augusti 2010 14:06
[QUOTE=ansjo;1438361]Fortsätter när jag ändå har byxorna nere...När man är på förstasidan och klickar på den nya artbeskrivningen står det att man måsta vara guldis eller liknande. Går jag då in på forumssidan och därifrån klickar mig till förstasidan går det att gå in på artbeskrivningen.
Vidare om man går in på forumsdelens "inlägg sedan senaste besöket" är man inte inloggad, men däremot om man går till "nya inlägg" så man måste i princip leta sig in i forumet två gånger...[/QUOTE]

Trodde det var bara ja som hade det problemet.
Samma sak om man ska logga in, vissa fall behöver man inte kryssa för "kom ihåg mig" och ibland måste man för annars blir man utloggad på direkten Trotts att det står "Tack för att du loggade in, välkommen"
#230 - 6 augusti 2010 14:07
hmmm......Cristian kanske har semester....:confused:
#231 - 6 augusti 2010 15:00
Jepp, han kommer tillbaka idag om jag inte minns fel:).
#232 - 6 augusti 2010 16:52
Jag saknar det "gamla" forumet.
#233 - 6 augusti 2010 16:53
[QUOTE=gullefjun;1438410]Jag saknar det "gamla" forumet.[/QUOTE]

Allt är inte lika bra som det gamla, men man kan göra det lika bra som det förra :)
#234 - 6 augusti 2010 18:43
[QUOTE=gullefjun;1438410]Jag saknar det "gamla" forumet.[/QUOTE]

Jag med;).
Snygg plattfisk btw...!
admin
Christian Alfredsson
#235 - 7 augusti 2010 11:51
Har fixat lite så servern ska bli snabbare. Hoppas det funkar bättre
admin
Christian Alfredsson
#236 - 7 augusti 2010 12:16
Jag ska i helgen sammanställan listan med "fel" på nya forumet och fortsätta fixa.
#237 - 7 augusti 2010 12:27
Går det att lösa så att man kommer till det senaste inlägget i en tråd som man prenumererar på? Just nu kommer till första sidan i tråden. Jag har för mig att någon har nämnt detta någonstans om jag inte minns helt fel, men jag ville bara få det bekräftat :)

Uppskattar att du lägger ned så mycket tid på medlemmarnas önskemål :)
admin
Christian Alfredsson
#238 - 7 augusti 2010 18:12
Jag ska se om det går att ställa in.

Tycker ni att sidan går snabbare? Jag tycker själv den blivit avsevärt snabbare, men det är ju så svårt att veta säkert??
admin
Christian Alfredsson
#239 - 7 augusti 2010 18:20
Hittar inget i inställningarna så jag lägger med det på listan.
#240 - 7 augusti 2010 18:21
Det kan nog stämma, jag har iofs aldrig tyckt den varit speciellt seg så man har tänkt på det....
admin
Christian Alfredsson
#241 - 7 augusti 2010 18:23
[QUOTE=ansjo;1438361]Fortsätter när jag ändå har byxorna nere...När man är på förstasidan och klickar på den nya artbeskrivningen står det att man måsta vara guldis eller liknande. Går jag då in på forumssidan och därifrån klickar mig till förstasidan går det att gå in på artbeskrivningen.
Vidare om man går in på forumsdelens "inlägg sedan senaste besöket" är man inte inloggad, men däremot om man går till "nya inlägg" så man måste i princip leta sig in i forumet två gånger...[/QUOTE]

Kolla så du använder adressen www.zoopet.com så cookien blir rätt hela vägen.
admin
Christian Alfredsson
#242 - 7 augusti 2010 18:24
Fellista

* Var tog "Mina akvarium" vägen? Inte har de väl försvunnit? :O
* När man klistrar in en ny text så blir det som att klistra in e en PDF – dvs inget i layouten förändras så texten löper inte ut hela vägen till sidan. Kolla t.ex. i mitt inlägg där jag talar om juniresultatet
* Saknar snabblänkar i menyn Dvs den följer inte med om jag t.ex klickar¨på senaste inlägg eller bloggar.
* Däremot lägger sig gemet (som betyder vad? attachade bilder?) ovanpå ikonen för sidnummer om det finns mer än fem sidor i ett ämne (t.ex. fototävlings-tråden).
* Om man är inne på sidan för senaste inlägg försvinner snabbknappen "snabblänkar" som iaf jag brukar använda, finns det möjlighet att få den i den svarta listen även här?
* Dessutom bråkar [ y o u t u b e ] [ / y o u t u b e ] med mig..
* En annan grej är att du kan inte gå tillbaka till förstasidan och kolla på artbeskrivningarna om du inte kryssar för "kom ihåg mig" på inloggningssidan, för då står det att du ska logga in....
* Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet. knappen Infoga alla bilder saknas. Det var bra.
* små rutor och text när man laddar upp nya bilder till sina album?
* Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet.
admin
Christian Alfredsson
#243 - 7 augusti 2010 19:05
* Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet.

Den finns där om man använder "Gå till avancerad". Den går inte att få in direkt i snabbsvar.

Fellista

* När man klistrar in en ny text så blir det som att klistra in e en PDF – dvs inget i layouten förändras så texten löper inte ut hela vägen till sidan. Kolla t.ex. i mitt inlägg där jag talar om juniresultatet
* Saknar snabblänkar i menyn Dvs den följer inte med om jag t.ex klickar¨på senaste inlägg eller bloggar.
* Däremot lägger sig gemet (som betyder vad? attachade bilder?) ovanpå ikonen för sidnummer om det finns mer än fem sidor i ett ämne (t.ex. fototävlings-tråden).
* Om man är inne på sidan för senaste inlägg försvinner snabbknappen "snabblänkar" som iaf jag brukar använda, finns det möjlighet att få den i den svarta listen även här?
* En annan grej är att du kan inte gå tillbaka till förstasidan och kolla på artbeskrivningarna om du inte kryssar för "kom ihåg mig" på inloggningssidan, för då står det att du ska logga in....
* Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet. knappen Infoga alla bilder saknas. Det var bra.
#244 - 7 augusti 2010 19:13
Glömt kalendern i bloggar och att det inte går att söka i egen blogg? Kjell ville att vi skulle påminna åtminstone om det sista.
Bilagor:
#245 - 7 augusti 2010 19:27
[QUOTE=admin;1438752]* Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet.

Den finns där om man använder "Gå till avancerad". Den går inte att få in direkt i snabbsvar.

[/QUOTE]

Nja, även om du är inne på avancerad kan du inte infoga fler än en bild i taget, inte alla på en gång om du laddat upp flera...
admin
Christian Alfredsson
#246 - 7 augusti 2010 21:28
Jag provade på ciklid.se och där kunde man ladda upp en bild åt gången. Hos oss fanns det fem fält där jag kunde lägga in bilder i varje och ladda upp. Fattar nog inte riktigt hur du menar....
admin
Christian Alfredsson
#247 - 7 augusti 2010 21:29
Fellista

* Glömt kalendern i bloggar och att det inte går att söka i egen blogg? Kjell ville att vi skulle påminna åtminstone om det sista.
admin
Christian Alfredsson
#248 - 7 augusti 2010 21:31
Om man väljer avancerad sökning funkar det att söka. Om man bara skriver i rutan funkar det inte. Har nog något med att jag alltid måste ändra sökfilen för att sökningen i den svarta menyn ska funka....
#249 - 7 augusti 2010 21:37
[QUOTE=admin;1438752]* Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet.

[/QUOTE]

Kan man få samma funktion när man ska lägga upp bilder på sin blogg??
admin
Christian Alfredsson
#250 - 7 augusti 2010 21:41
Nu funkar sökningen i egen blogg. Kalendern funkar nu med

Fellista

admin
Christian Alfredsson
#251 - 7 augusti 2010 21:43

Kan tyvärr inte fixa det för det är en cookie som måste sparas i datorn att man är inloggad.

Fellista

admin
Christian Alfredsson
#252 - 7 augusti 2010 21:45
#253 - 7 augusti 2010 21:51
har jag missat, men det går inte bifoga alla bilder (efter man laddat upp de på sidan) till bloggen...
Man får klicka på gemet- klicka på den filen man vill ha-sen placera de efter varandra. Vill kunna klicka på gemet och sen ha en flik som säger "infoga alla bilder" så man får alla bilder på sidan....vet inte om jag förklarat bra.... :(
#254 - 7 augusti 2010 22:32
[QUOTE=admin;1438806]Jag provade på ciklid.se och där kunde man ladda upp en bild åt gången. Hos oss fanns det fem fält där jag kunde lägga in bilder i varje och ladda upp. Fattar nog inte riktigt hur du menar....[/QUOTE]

När man laddat upp bilderna och vill föra in de i "texten" måste man numera göra det en och en istället för "infoga alla". Det värsta är att efter man infogat så hamnar markören inte efter den nyss infogade koden, nej, den får för sig att det är bra markera "attachment-namnet" istället. Så för att forstsätta med nästa infogning måste man klicka efter koden och det blir lite drygt vid 10:e bilden. ;)
admin
Christian Alfredsson
#255 - 8 augusti 2010 08:26
test med bilder
admin
Christian Alfredsson
#256 - 8 augusti 2010 08:27
Jag valde 3 st och laddade upp alla samtidigt. Ska det vara text mellan bilderna?
admin
Christian Alfredsson
#257 - 8 augusti 2010 08:39
Text

[ATTACH=CONFIG]36048[/ATTACH]

Text
[ATTACH=CONFIG]36049[/ATTACH]

Text
[ATTACH=CONFIG]36050[/ATTACH]
admin
Christian Alfredsson
#258 - 8 augusti 2010 08:39
Kan ni testa bifoga filer nu?
admin
Christian Alfredsson
#259 - 8 augusti 2010 08:44
Vill man inte ha den avancerad metoden att ladda upp filer (som verkar ganska bra efter någon minuts funderande) så kan man gå hit

http://www.zoopet.com/forum/profile.php?do=editoptions

Ganska långt ner på sidan finns: Utökat system för uppladdning av filer. Stäng av detta så blir det som vanligt.
Kjell Fohrman
Administrator
#260 - 8 augusti 2010 09:13
[QUOTE=admin;1438869]Vill man inte ha den avancerad metoden att ladda upp filer (som verkar ganska bra efter någon minuts funderande) så kan man gå hit

Ganska långt ner på sidan finns: Utökat system för uppladdning av filer. Stäng av detta så blir det som vanligt.[/QUOTE]
Du får lägga in information i texten om detta - det blir bara krångligare och krångligare att använda Zoopet.
Dina foton ovan ligger ju inte heller speciellt snyggt
admin
Christian Alfredsson
#261 - 8 augusti 2010 09:15
Jag valde att lägga fotona konstigt.
admin
Christian Alfredsson
#262 - 8 augusti 2010 09:35
Jag har lagt tillbaka den gamla vanliga metoden att bifoga filer. Kunde inte informera på ett bra sätt om den nya som upplevdes som svårare.
#263 - 8 augusti 2010 09:36
Jag testade i den andra tråden som blev deletad, och det funkade fint att lägga in flera bilder samtidigt.
Nu fanns redan dessa bilder i mitt fotoalbum, hhur funkar det att ladda upp bilder direkt i tråden?
#264 - 8 augusti 2010 09:37
[QUOTE=admin;1438888]Jag har lagt tillbaka den gamla vanliga metoden att bifoga filer. Kunde inte informera på ett bra sätt om den nya som upplevdes som svårare.[/QUOTE]

Ok, då löste det sig själv:p...
Kjell Fohrman
Administrator
#265 - 8 augusti 2010 09:38
[QUOTE=admin;1438888]Jag har lagt tillbaka den gamla vanliga metoden att bifoga filer. Kunde inte informera på ett bra sätt om den nya som upplevdes som svårare.[/QUOTE]
Men det funkade ju innan den senaste uppdateringen. Då kunde man ju uppenbarligen lägga in foton på bägge sätten
admin
Christian Alfredsson
#266 - 8 augusti 2010 17:19
Japp det funkade finfint. Men den var för svår. Ska se om det går att aktivera den men att den enkla blir default.
#267 - 8 augusti 2010 17:36
[QUOTE=admin;1438811]Nu funkar sökningen i egen blogg. Kalendern funkar nu med[/QUOTE]

För mej med FF vista kan jag fortf inte backa i kalenderbloggen eller söka i egen blogg tyvärr.
admin
Christian Alfredsson
#268 - 8 augusti 2010 19:33
Se denna tråd för lösningen på hur man kan lägga in bilder enkelt: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=141730&pagenumber=
#269 - 8 augusti 2010 21:37
Det senaste, med att lägga in bilder enkelt, den var jätte bra! Då ser man vilka bilder man har lagt upp tidigare *tummen upp*....men men... men... man kan fortfarande inte välja, efter det att man laddat "hem" bilderna från datorn till tråden, att lägga upp alla de uppladdade bilderna genom att klicka "bifoga alla bilder". Förstår du hur ja menar?
#270 - 8 augusti 2010 21:40
Det gick att lägga in alla via det nya verktyget. :)
#271 - 8 augusti 2010 21:51
[QUOTE=VisualDarkness;1439135]Det gick att lägga in alla via det nya verktyget. :)[/QUOTE]

varför funkar d inte för mig?!? O_O

....... DET GICK DET GICK!
man ska trycka på Insert inlines...eller vad d nu stod :)
Tack!
admin
Christian Alfredsson
#272 - 9 augusti 2010 08:03
Fellista

* Sökning i blogg eller kalendern funkar inte.
#273 - 9 augusti 2010 09:30
Även att man i princip behöver logga in sig två gånger innan man kan se de senaste inläggen...
#274 - 9 augusti 2010 09:35
Finns det något sätt man kan redigera sin egen annons och lägga in bilder? Försökte med min annons, att ändra text gick bra men inte infoga bilder...
admin
Christian Alfredsson
#275 - 9 augusti 2010 09:40
[QUOTE=ansjo;1439236]Även att man i princip behöver logga in sig två gånger innan man kan se de senaste inläggen...[/QUOTE]

Kolla:
1/ Du använder www.zoopet.com (inklusive www)
2/ Tillåter cookies
3/ Kryssar i kom ihåg mig.
#276 - 9 augusti 2010 09:46
Jepp jag har dessa med i spelet. Har tillgång till tre olika datorer och det är samma visa var gång. Har man inte varit inne på zoopet på någon timma är det samma visa igen.
Om jag tar det från början så kommer jag till första sidan på Zoopet. Där tar jag "inlägg sedan senaste besöket" varpå det inte syns att jag är inloggad och tex nya PM inte syns. Klickar jag direkt på "nya inlägg" i den nedra svarta listen är jag helt plötsligt inloggad och allt är som det ska.
Inget du behöver riva hela världen för, bara lite irreterande i längden...:)
admin
Christian Alfredsson
#277 - 9 augusti 2010 09:51
Just senaste inlägg sparas lokalt i en dator. I cookien. Kör du på flera datorer blir det garantera lite fel. Jag har provat att spara den informationen i databasen men då fick alla tokfel :-(
admin
Christian Alfredsson
#278 - 9 augusti 2010 09:53
#279 - 9 augusti 2010 10:10
???
admin
Christian Alfredsson
#280 - 9 augusti 2010 10:10
Nu funkar Youtubelänkar igen.
#281 - 9 augusti 2010 10:35
Nu ser jag det - först var det bara en vit ruta...
admin
Christian Alfredsson
#282 - 9 augusti 2010 11:25
Jag grejade lite i tråden för att testa ;-)
admin
Christian Alfredsson
#283 - 9 augusti 2010 12:09
Fixade saker

[LIST]
[*]När man klistrar in en ny text så blir det som att klistra in e en PDF – dvs inget i layouten förändras så texten löper inte ut hela vägen till sidan. Kolla t.ex. i mitt inlägg där jag talar om juniresultatet[COLOR=YellowGreen] [COLOR=Green]- Man måste klistra in den rena texten. Funkar inte med att ta med pdf'ens formateringar. Klistra först in i text notepad (anteckningar). Gör iordning texten och klistra in. Ingen ädring från förra forumet. [/COLOR][/COLOR]
[*]Dessutom bråkar [ y o u t u b e ] [ / y o u t u b e ] med mig. [COLOR=Green]- FIXAT[/COLOR]
[*]Jag saknar ikonen som fanns förut när man skulle bifoga bilderna från gemet. knappen Infoga alla bilder saknas. Det var bra. [COLOR=Green]- Använd avancerad bildbehandling. Egen tråd finns.[/COLOR]
[/LIST]
[COLOR=YellowGreen][COLOR=Green]
[/COLOR][/COLOR]
Fellista

[LIST]
[*] Var tog "Mina akvarium" vägen? Inte har de väl försvunnit? :O [COLOR=Red]- Väntar supportsvar[/COLOR]
[*] små rutor och text när man laddar upp nya bilder till sina album?
[*] Sökning i blogg eller kalendern funkar inte. [COLOR=Red]- Väntar supportsvar[/COLOR]
[/LIST]
#284 - 11 augusti 2010 13:16
Christian, har du något svar på inlägg 271? Såg nu även att det inte går att hänvisa till ett inlägg, förut när du tryckte på inläggsnummret kom baara det inlägget upp på en egen sida.
En annan fråga, när man skickade PM tidigare kom även det som man svarat på med, är det borttaget med flit eller är det en ny grej? Tyckte det var bra då man såg vad man svarat på...nu ska jag inte skriva här mer på ett tag så du får lite lugn och ro;).
admin
Christian Alfredsson
#285 - 11 augusti 2010 16:27
[QUOTE=ansjo;1439238]Finns det något sätt man kan redigera sin egen annons och lägga in bilder? Försökte med min annons, att ändra text gick bra men inte infoga bilder...[/QUOTE]

Enda sättet är att kopiera sin text, radera annonsen och lägga in den igen. Jag byggde inte denna funktion för att det är så enkelt att radera. Blir efterfrågan stor bygger jag den. Tror de är väldigt sällan man vill ändra bilden. Dessutom hamnar den överst ;-)
admin
Christian Alfredsson
#286 - 11 augusti 2010 16:28
[QUOTE=ansjo;1439883]Christian, har du något svar på inlägg 271? Såg nu även att det inte går att hänvisa till ett inlägg, förut när du tryckte på inläggsnummret kom baara det inlägget upp på en egen sida.
En annan fråga, när man skickade PM tidigare kom även det som man svarat på med, är det borttaget med flit eller är det en ny grej? Tyckte det var bra då man såg vad man svarat på...nu ska jag inte skriva här mer på ett tag så du får lite lugn och ro;).[/QUOTE]

Jag svarade på ett PM från dig och så citerade den dig. Du kan väl svara på det så kan vi bolla den fram och tillbaka några gånger.
#287 - 11 augusti 2010 16:39
[QUOTE=admin;1439932]Enda sättet är att kopiera sin text, radera annonsen och lägga in den igen. Jag byggde inte denna funktion för att det är så enkelt att radera. Blir efterfrågan stor bygger jag den. Tror de är väldigt sällan man vill ändra bilden. Dessutom hamnar den överst ;-)[/QUOTE]Ok, det är lugnt:).

[QUOTE=admin;1439934]Jag svarade på ett PM från dig och så citerade den dig. Du kan väl svara på det så kan vi bolla den fram och tillbaka några gånger.[/QUOTE]Jepp, kommer strax.
#288 - 11 augusti 2010 16:55
Då löste den grejen sig, visade sig vara SBK . Måste svara med att trycka på "Svara på ett privat meddelande" för att texten ska följa med...
admin
Christian Alfredsson
#289 - 11 augusti 2010 18:37
Kanoners.
admin
Christian Alfredsson
#290 - 12 augusti 2010 12:22
Då var det snart dags att buggfixa forumet. 4.0.6 har kommit med följande 100 buggfixar: http://www.vbulletin.com/go/406bugs

Detta innebär inga nya saker utan bara att saker som inte funkar fixas. Gör det troligen fredag förmiddag då vi har lite mindre trafik.
admin
Christian Alfredsson
#291 - 13 augusti 2010 08:14
Då var den uppgraderingen klar.
admin
Christian Alfredsson
#292 - 22 augusti 2010 09:24
Igår fick vi får första officella bug registerad: http://tracker.vbulletin.com/browse/VBIV-8622

Tack vare er på Zoopet som de hittade den. Väntar vi bara på att de ska fixa den också.
#293 - 22 augusti 2010 09:41
Såg att sökningen på senaste inlägg funkar som den gjorde förr, även om man surfar från olika datorer:)...
admin
Christian Alfredsson
#294 - 22 augusti 2010 09:55
Tada...
#295 - 22 augusti 2010 13:56
Vart har alla snabbknappar tagit vägen i det svarta och det blå fältet när man går in i en tråd?
Sa iofs att jag inte skulle skriva här på länge, men jag skojade bara;):p...
admin
Christian Alfredsson
#296 - 22 augusti 2010 14:11
Jag pratade med Kjell i fredags. I det blå fältet är allt som inte har med forumet borta. Det finns överst i det svarta

När du gör en sökning och får en söklista så är det svarta fältet under det blå tomt. Det fylls dock igen så fort du går in på ett inlägg.
#297 - 22 augusti 2010 14:15
Ok, då hänger jag med, trodde de försvann nu under downperioden:).
Det finns ingen möjlighet att det svarta fältet är likadant på alla sidor med braåha genvägar?
admin
Christian Alfredsson
#298 - 22 augusti 2010 14:21
Det är meningen. Men jag rör inga inställningar i någonting förrän vi fått i DRAC-kortet i servern som gör att jag alltid kan starta om.
#299 - 23 augusti 2010 08:12
vart tog "nya inlägg" vägen??? nu står det ju bara privata meddelanden? fasen jag använder ju bara den funktionen typ. visst kan man gå upp i "forum" o klicka "inlägg sen senaste inloggningen" men det är ju myclet krångligare.

kan man få tillbaka "nya inlägg"?
Kjell Fohrman
Administrator
#300 - 23 augusti 2010 08:19
[QUOTE=hannesc;1443045]vart tog "nya inlägg" vägen??? nu står det ju bara privata meddelanden? fasen jag använder ju bara den funktionen typ. visst kan man gå upp i "forum" o klicka "inlägg sen senaste inloggningen" men det är ju myclet krångligare.

kan man få tillbaka "nya inlägg"?[/QUOTE]
Vi tyckte att det var onödigt att samma sak låg på flera ställen eftersom detta samtidigt innebar att andra saker inte kom med alls.
Nu är alla Zoopets forumsidor enhetliga
#301 - 23 augusti 2010 08:37
Själv fick jag den här länken nedan av någon för några år sedan och lagt upp den som favorit. Funkar ju nästan lika bra:
http://www.zoopet.com/forum/search.php?do=getnew
:)
#302 - 23 augusti 2010 08:38
a det var ju den bästa funktionen som fanns på hela forumet. så den kommer inte tillbaka där då? kan ni inte ta bort den från forum-menyn längst upp istället?
Kjell Fohrman
Administrator
#303 - 23 augusti 2010 08:51
[QUOTE=hannesc;1443056]a det var ju den bästa funktionen som fanns på hela forumet. så den kommer inte tillbaka där då? kan ni inte ta bort den från forum-menyn längst upp istället?[/QUOTE]
Jag tror nog att de allra flesta faktiskt använder den i menyn högst upp. Det är ju mest praktiskt eftersom man då från "första sidan" direkt kan klicka fram de senaste inläggen
Men vi får väl framöver titta på om det går att lägga in denna funktion på ytterligare ett ställe - dock inte på bekostnad av något annat som det var nu. "Förr" låg det ju även separat på Forumsidan och då funkade detta.
#304 - 23 augusti 2010 08:54
a jag som har forumet upp hela dagen här på jobbet o hemma är sällan på första-sidan. så det var ju himla lätt att kolla vilka nya inlägg det blivit. synd att ni tog bort den för det var nog det jag uppskattade absolut mest med hela uppdateringen. menmen..har lagt länken som erikthus gav mig som ett bokmärke i bokmärkesfältet istället. (men det är ju inte alltid man surfar på sin egen dator)
Kjell Fohrman
Administrator
#305 - 23 augusti 2010 09:00
Men det är ju faktiskt bara att hålla musen på forum och klicka på inlägg sedan senaste besöket.

Även om inte det var orsaken till att denna extrafunktion togs bort så är det ju även som så att vi faktikst vill att folk går in på Zoopet på första sidan eftersom vi där lägger in viktig Zoopetinfo.
#306 - 23 augusti 2010 09:04
jo fast det var enklare innan. hinner inte sitta o vänta på att menyn ska komma fram om man håller musen över. jag sitter med CAD varje dag så mina musrörelser är väldigt snabba. menmen. man vänjer sig väl.

jag går nog bara in på första sidan när jag inte har fler trådar att läsa ungefär.
#307 - 23 augusti 2010 09:34
[QUOTE=Kjell Fohrman;1443049]Nu är alla Zoopets forumsidor enhetliga[/QUOTE]

Nja, om man kollar på "inlägg sedan senaste besök" och tex i en tråd är det svarta fältet fortfarande olika, men det är detta som jag fattade att Christian skulle fixa sedan.
Så som det är med genvägarna i en tråd är bra, annars är det bara ett svart fält...
Kjell Fohrman
Administrator
#308 - 23 augusti 2010 09:45
[QUOTE=ansjo;1443073]Nja, om man kollar på "inlägg sedan senaste besök" och tex i en tråd är det svarta fältet fortfarande olika, men det är detta som jag fattade att Christian skulle fixa sedan. .[/QUOTE]
Korrekt - detta skall fixas
admin
Christian Alfredsson
#309 - 23 augusti 2010 13:40
Nu tror jag att jag fått till det svarta fältet. Överlåter till er att återkomma om jag missat ;-)
#310 - 23 augusti 2010 15:00
Ser fint ut; Christian:).

Uppladdningssidan för fototävlingen är på Engelska, finns det en Svensk version?
admin
Christian Alfredsson
#311 - 23 augusti 2010 15:08
Japp det finns en svensk. Lägger in den senare. När man felanmäler måste man alltid sätta det på engelska (pust)
#312 - 23 augusti 2010 16:00
[QUOTE=hannesc;1443061]a jag som har forumet upp hela dagen här på jobbet o hemma är sällan på första-sidan. så det var ju himla lätt att kolla vilka nya inlägg det blivit. synd att ni tog bort den för det var nog det jag uppskattade absolut mest med hela uppdateringen. menmen..har lagt länken som erikthus gav mig som ett bokmärke i bokmärkesfältet istället. (men det är ju inte alltid man surfar på sin egen dator)[/QUOTE]

Instämmer helt. Saknar också detta mycket!
admin
Christian Alfredsson
#313 - 23 augusti 2010 16:16
Den ligger ju i svarta menyn överst. Inlägg sedan förra besöket gör exakt samma sak.
#314 - 23 augusti 2010 17:32
Saknar den knappen jag också! Med mobilt bredband som enda möjlighet undviker jag onödigt surfande så mycket jag kan så jag vill inte gå in på första sidan. Och att gå via svarta menyn känns krångligare. Allt ska vara som det alltid har varit, bara bli bättre möjligen... :-)

Hälsningar
Jennifer
#315 - 23 augusti 2010 17:33
- Dunk på en knapp - klart.

- Gå högst upp och hitta rätt bland andra saker, se att menyn trillar ner, leta reda på rätt rad, trycka där.

Det är ju inte direkt jordens undergång men helt klart är det betydligt omständligare. Och visst är det ett irritationsmoment när något blir sämre, det är ju inte så man vill att saker skall utvecklas. Sen förstår jag inte vad saken har med förstasidan att göra, jag tittar inte mer på den för att det blir lite krångligare att titta på vad som hänt i forumet.
Kjell Fohrman
Administrator
#316 - 23 augusti 2010 18:07
Som vi skrev tidigare så kommer vi att lägga tillbaka den när det går att göra utan att det trycker ut en massa annat. T.ex. så gjorde det tidigare att symbolerna för t.ex. "kalendern" och "nätverk" helt försvann.
Då tyckte vi helt enkelt att det var bättre att dessa kom tillbaka eftersom länken om "senaste inläggen" redan fanns med på 1 ställe i menyn.
admin
Christian Alfredsson
#317 - 23 augusti 2010 18:19
Om man tar ner den svarta menyn lite och designar om den så blir den nog tydligare. Ska greja lite och länkar till testsida när jag är klar.
admin
Christian Alfredsson
#318 - 23 augusti 2010 18:46
http://www.zoopet.com/layout/test.php

Vad tror ni om att flytta ner den lite och lägga in lite ikoner. Testa att klicka på den framför forum. Kan fixa framför blogg, annonser osv

Funkar det bättre?
#319 - 23 augusti 2010 18:51
Funkar för mig! :) Tack för att ni lägger ner så mycket tid på vårt gnäll :d!

Hälsningar
Jennifer
admin
Christian Alfredsson
#320 - 23 augusti 2010 18:54
Ser det inte som gnäll. Ser mer utmaningen att få så många nöjda som möjligt. Det är lite det det går ut på.

... nu ska jag se om man kan ha annan färg på den raden?
admin
Christian Alfredsson
#321 - 24 augusti 2010 07:10
Är alla nöjda med nedflytten av svarta menyn? Isåfall kan jag börja fixa med det ikväll.
#322 - 24 augusti 2010 07:18
mjaa joo men hade ändå sett att man hade en knapp för "nya inlägg" har hört från fler nu som är missnöjda att den togs bort. innan visste man precis var den var o nu måste man först hitta "forum" för att senare vänta på att den rullar ner. märkte när jag kom hem från jobbet att jag har en mycket långsammare dator hemma så det tog fasen säkert 1-2 sekunder innan gardin-menyn kom ner. o det fick jag nästan krupp på!

kan ni inte ta bort den från rullgardinsmenyn istället o lägga den där den var innan?

men för övrigt med att flytta ner svarta menyn så tycker jag det är en jättebra ide! :D
#323 - 24 augusti 2010 07:19
hey!!! den är tillbaks! :D:D:DD:D:D:D
#324 - 24 augusti 2010 07:38
Kanonbra att "Vad är nytt?" är tillbaka. Tack så mycket!:)
#325 - 24 augusti 2010 07:45
Håller med föregående talare... nu fattas bara knappen "Min blogg", som oxå försvann [:o].
admin
Christian Alfredsson
#326 - 24 augusti 2010 08:03
Man kan både flytta ner menyn och ha kvar knappen.

Det Kjell och flera andra inte gillade var att det var olika menyval i det svarta fältet. Det är nu samma vart man är i forumet.
#327 - 24 augusti 2010 08:10
aha! a bra. jag är nöjd nu. men kanske flytta ner den svarta då iof
admin
Christian Alfredsson
#328 - 24 augusti 2010 15:23
Jag flyttar ner menyn ikväll enligt http://www.zoopet.com/layout/test.php

Kolla gärna och kom med konstruktiv kritik innan jag fixar det.
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#329 - 24 augusti 2010 15:33

test test test
#330 - 24 augusti 2010 15:50
Kommer den menyn under Zoopet-loggan eller kommer den att ta plats där den blå raden är idag, ovanför den svarta?
Det blir nog det snyggaste, tre rader ovanför varann ser nog bara rörigt ut...
admin
Christian Alfredsson
#331 - 24 augusti 2010 16:04
Den kommer under Zoopet loggan. Sedan är det vitt och sedan de andra två
#332 - 24 augusti 2010 17:16
Det blir säkert bra då det blir vitt mellan, blir det Estlands flagga då:p? Skämt åsido, det blir nog kanoners:)!
admin
Christian Alfredsson
#333 - 24 augusti 2010 17:20
Jag har gjort en blågul sida en gång i tiden.... cichlid-forum.com hette den.
#334 - 24 augusti 2010 20:08
Aaaah! Så skönt att se knappen "Nya inlägg" precis där jag (och tydligen många fler) vill ha den! En lisa för själen :)

Hälsningar
Jennifer
#335 - 24 augusti 2010 22:49
Kanon! Gött att "Nya inlägg" och "Dagens inlägg" är tillbaka. Måste ha missat detta för jag startade en annan diskussion om detta... Aja hur som helst skönt att "allt är som vanligt igen" (=
admin
Christian Alfredsson
#336 - 25 augusti 2010 14:19
.. och nu har den blå menyn flyttat neråt...
#337 - 25 augusti 2010 14:20
Nice:D!
admin
Christian Alfredsson
#338 - 25 augusti 2010 14:26
Har testat den med Internet Explorer 7 nu och det ser ut att funka.
#339 - 6 september 2010 14:15
Jag laddade upp ett flertal bilder i forumet idag, och upptäckte lite grejer.
* Man kan bara ladda upp 5 bilder, inte något stort problem i sig
* Efter uppladdning får man klicka in bilderna en och en och du vet inte vilka som hamnar var, och skulle vilja ha en knapp "infoga alla bilderna"
* Har du skrivit text i rutan så hamnar denna text efter alla bilderna, och eftersom bilderna även byter namn när de klickas in i inlägget vet man inte vilken bild som är var...
#340 - 6 september 2010 14:26
nu vet jag itne hur du bifogar bilder men jag gör så här:

o då händer det inte att jag behöver klicka in några bilder o alla hamnar i rätt ordning. o efter de första 5 är uppladde till det där fönstret så kan man ladda upp 5 till osv.. titta i min malawi tråd- jag la nog in över 20 bilder så i ett inlägg.
#341 - 6 september 2010 14:30
Hannes, är de redan uppladdade på Zoopet eller direkt från datorn?
#342 - 6 september 2010 14:31
? när du laddar upp så kommer de till det nedersta fönstret där. där kan du lägga till hur många som helst. sen trycka på "done" så är de inläggda i inlägget. du ser dom inte men de är där.
#343 - 6 september 2010 14:36
Ok, när jag laddade upp bilderna gick jag via "gå till avanserad" som du ser strax nedanför här, och sedan trycker på gemet...du går en annan väg då?
#344 - 6 september 2010 14:41
nej jag går exakt samma väg. får du inte upp det där fönstret då?7

tryckker på ladda upp--bläddra--sen hamnar de i de fönstret längst ner..nöär jag är klar så trycker jag done.. sen skickar jag inlägget
#345 - 6 september 2010 14:44
Nope, jag laddade upp bilderna från min dator och har aldrig sett den rutan...
#346 - 6 september 2010 14:48
ja det gör jag med såklart! alla mina bilder ligger på datorn. men tryck på denna så ska du få upp den rutan. annars är det väldigt lustigt.
Bilagor:
#347 - 6 september 2010 14:51
Nope, jag får inte upp den rutan när jag trycker på gemet. Kanske SBK:p?
#348 - 6 september 2010 14:55
okej. då ska du ta upp det i felanmälatråden 4.0

....aa just deee...vi är här redan...

admin!! anjo får inte upp rutan när han trycker på gemet!! hjälp han!
admin
Christian Alfredsson
#349 - 6 september 2010 16:26
Alla har en enkel uppladdningsfunktion från början.

Klicka på inställningar: http://www.zoopet.com/forum/profile.php?do=editoptions

Längst ner kan man ändra till det mer avancerade valet

Då får man upp rätt ruta.

PS. Gillar skärmdumparna DS.
#350 - 6 september 2010 16:27
aha! så var det ja!

tack! vist var de fina. haha
#351 - 6 september 2010 20:42
Thanks, now we are talking:D!
#352 - 6 september 2010 20:42
gytt!! ladda på nu ordentligt ansjo!
#353 - 9 september 2010 17:12
Va är det för siffror som kommer upp i slutet av alla inlägg jag gjort idag???
777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
1.03.01
admin
Christian Alfredsson
#354 - 9 september 2010 20:16
[QUOTE=cavelzini;1447797]Va är det för siffror som kommer upp i slutet av alla inlägg jag gjort idag???
1.03.01[/QUOTE]

Har ingen som helst aning? Är det någon annan som får in siffror på det sättet?
admin
Christian Alfredsson
#355 - 9 september 2010 20:16
Kan det vara något med din signatur?
#356 - 9 september 2010 20:35
[QUOTE=admin;1447841]Kan det vara något med din signatur?[/QUOTE]

Jag fattar inte jag heller men tror inte att det har något med signaturen att göra...du kan ju kolla denna tråden jag startade idag, http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=142368

det kommer inte med på alla inlägg heller det är oxå lite skumt777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
1.03.01
admin
Christian Alfredsson
#357 - 9 september 2010 20:44
Jag har raderat din signatur nu. Kan du svara på detta och se om det blir fel.
#358 - 9 september 2010 20:55
Vi testar
Bilagor:
admin
Christian Alfredsson
#359 - 10 september 2010 18:20
Nu såg det väl bättre ut?
#360 - 10 september 2010 20:04
Jajamen:d777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
1.03.01
#361 - 10 september 2010 20:05
[QUOTE=cavelzini;1448020]Jajamen:d777e3c6d-d17c-49c0-8a63-12cb470f815a
1.03.01[/QUOTE]

...det skulle jag inte ha sagt, hahaha, jäklar va skumt

verkar funka som det ska om jag postar snabbsvar men inte om jag kör från avancerat läge lr svarar med citat??
1.03.01
#362 - 10 september 2010 20:07
Test Snabbsvar
#363 - 10 september 2010 22:22
admin. jag saknar en funktion så man snabbt kan gå till sina startade ämnen. nu måste man ju gå via sin profil till startade änmnen. ganska omständigt tycker jag. skulle gärna se att det fanns under "snabblänkar" i den svarta menyraden eller nått sånt. skitjobbigt när man ska in i en proj-tråd o uppdatera. lång väg att gå.

eller det kanske redan finns en snabbare väg som jag missat?
#364 - 10 september 2010 22:31
Åh, precis det jag saknat!
admin
Christian Alfredsson
#365 - 11 september 2010 08:02
Klicka på ditt namn i ett inlägg du skrivit. Välj visa foruminlägg.
admin
Christian Alfredsson
#366 - 11 september 2010 08:03
Nu kan bygga en egen favorit.

http://www.zoopet.com/forum/search.php?do=finduser&userid=1&starteronly=1&contenttype=vBForum_Thread

Ersätt userid med ert eget user-id. Det kan man se om man håller muspekaren över ert namn och kollar i statusraden på webbläsaren.
#367 - 11 september 2010 08:14
[QUOTE=admin;1448095]Klicka på ditt namn i ett inlägg du skrivit. Välj visa foruminlägg.[/QUOTE]

jo men då är det ju ifrån ALLA trådar man skrivit i. jag sitter ju här varje dag o plöjjer ner inlägg i hur många trådar som helst, men det kan ha gått ett tag sen jag skrev i nån utav mina egna skapade trådar. så det funkar icke.
O då måste man ju tillomed först hitta en tråda där man skrivit i för att kunna trycka på sig själv. njaaa gillade inte det förslaget.
admin
Christian Alfredsson
#368 - 11 september 2010 08:18
Bygga ett eget bokmärke funkade kanon
#369 - 11 september 2010 08:24
jag fick inte till det. :(

kan du göra så där fina skärmdumpar som jag gjorde . haha :P
admin
Christian Alfredsson
#370 - 11 september 2010 14:23
http://www.zoopet.com/forum/search.php?do=finduser&userid=52210&starteronly=52210&contenttype=vBForum_Thread

Ta denna länken och spara som ett bokmärke. Ditt nummer var tvunget att stå på två ställen.
#371 - 11 september 2010 14:54
den funakr ju inte. då kommer ju ALLA ämnen jag skrivit i. det vill jag inte. BARA trådar JAG skapat. ens egna ämnen liksom. man har ju en del projekttrådar o då är det rätt långt till dom.
admin
Christian Alfredsson
#372 - 11 september 2010 14:58
http://www.zoopet.com/forum/search.php?do=finduser&userid=52210&starteronly=1&contenttype=vBForum_Thread

Jag hade fel på 1:an. Ska vara enligt ovan om du vill ha enbart ämnen du startat.
#373 - 11 september 2010 14:59
tack. fast det hade ju varit goare om funktionen fanns direkt i forumet. men jag få väl nöjja med mig med detta
admin
Christian Alfredsson
#374 - 11 september 2010 15:02
Det är nästa grej att fixa. Nu vet vi ju länken.
#375 - 11 september 2010 15:05
gytt ;)
#376 - 12 september 2010 14:27
Fortfarande en massa nuffror i slutet av varje inlägg??
1.03.01
admin
Christian Alfredsson
#377 - 12 september 2010 15:48
Har du lagt in en signatur igen?
admin
Christian Alfredsson
#378 - 16 september 2010 06:50
VBulletin, vårt forum & blog, är nu uppgraderat till version 4.07. Det ska vara 50 fel som är fixade. Säg till om ni hittar nya.
#379 - 12 oktober 2010 07:08
Kan inte under Tävlingar komma till Fototävling men till Gissa fisken, Vinnare och Vinster i dropplisten om det nu heter så. Kommer till Fototävling från första sidan iaf.
admin
Christian Alfredsson
#380 - 22 oktober 2010 18:38
Då var det uppgraderat till 4.0.8

390 buggar är nu fixade (!)
#381 - 22 oktober 2010 20:06
[QUOTE=admin;1459334]Då var det uppgraderat till 4.0.8

390 buggar är nu fixade (!)[/QUOTE]

Hua, skulle jag släppa ett program med 390 buggar så skulle jag inte ha mitt jobb kvar!
admin
Christian Alfredsson
#382 - 22 oktober 2010 20:08
Inte jag heller. De har fått grymt mycket kritik för vBulletin 4 men nu börjar det ordna sig.
admin
Christian Alfredsson
#383 - 22 oktober 2010 20:17
#384 - 22 oktober 2010 20:32
[QUOTE=admin;1459358]Inte jag heller. De har fått grymt mycket kritik för vBulletin 4 men nu börjar det ordna sig.[/QUOTE]

Alla företag, speciellt företagsledningar ska alltid ha program "out of the box", inget egen utvecklat eller utvecklat efter spec av något konsultbolag.

Vad de inte har insett är att de som sitter och utvecklar "out of the box" är de programmerare som inte platsar på marknaden utan får nöja sig med en halvtaskig lön och och hacka i samma program hela dagarna.
admin
Christian Alfredsson
#385 - 22 oktober 2010 20:37
De som äger vBulletin har tappat några riktigt bra programmerare men de har nyanställt på senaste tiden så jag hoppas de har framtiden för sig.

De som hoppat av har gjort: http://xenforo.com/community/

Kanske konverterar vi dit om det blir bättre.
#386 - 23 oktober 2010 14:44
Färgerna på den egna sidan har ändrats av sig själv samt i flikarna på dessa sidor syns knappt texten längre...
#387 - 23 oktober 2010 15:13
Kunde inte sagt det bättre själv, ansjo...
Bilagor:
#388 - 23 oktober 2010 17:27
[QUOTE=ansjo;1459488]Färgerna på den egna sidan har ändrats av sig själv samt i flikarna på dessa sidor syns knappt texten längre...[/QUOTE]

"Customize" så kan man ändra alla färger till ens eget tycke. :)
#389 - 23 oktober 2010 17:29
[QUOTE=VisualDarkness;1459534]"Customize" så kan man ändra alla färger till ens eget tycke. :)[/QUOTE]

Redan gjort en gång tidigare, men sedan uppgraderingen har detta ändrats...färgerna är en sak, men man ser knappt vad det står på flikarna.
#390 - 23 oktober 2010 17:31
#392 - 23 oktober 2010 17:41
Det är bara att ändra. ;)
Tidigare var kanske inte de ändringsbara?
#393 - 23 oktober 2010 17:44
Det är liksom inte bara jag, utan alla andra tusental som fått detta ändrat sedan uppgraderingen som kanske inte läser det här. Inget som någon gjort frivilligt och kan Christian fixa detta på ett smidigare sätt för alla så varför då kludda med det själv?
#394 - 23 oktober 2010 17:46
Jag instämmer i att standardfärgerna borde ändras till något användbart. Fast så akut är det inte i mina ögon då det var några klick för att fixaa det.
admin
Christian Alfredsson
#395 - 23 oktober 2010 19:58
Det är säkert så hos alla som uppgraderat till 4.0.8 så jag kollar på vBulletins forum.
admin
Christian Alfredsson
#396 - 23 oktober 2010 20:07
Vi var inte ensamma. Det ska vara fixat nu.

Nu ska jag fixa in en snygg bakgrundsbild på min egen profil ;-)
#397 - 24 oktober 2010 05:12
Tack, Christian:).
#398 - 25 oktober 2010 20:40
Uppladdningen av bilder till månadstävlingen verkar inte funka. Sedan är även all text på Engelska, går det att fixa?
Kjell Fohrman
Administrator
#399 - 25 oktober 2010 20:52
[QUOTE=ansjo;1460158]Uppladdningen av bilder till månadstävlingen verkar inte funka. Sedan är även all text på Engelska, går det att fixa?[/QUOTE]
Det verkade funka men funka fel - de 3 som laddat upp under eftermiddagen/kvällen har fått flera foton uppladdade. Jag tog dock bort kopiorna så det är nog inga större problem
#400 - 25 oktober 2010 20:54
Nu när jag försökte en gång till verkar bilden redan uppladdad, så det var nog likadant för dem...
Bilagor:
#401 - 26 oktober 2010 07:02
admin:

när jag ska lägga in video klipp så funkar det inte att trycka på "infoga videoklipp"-knappen. utan jag måste först trycka på "citat"-knappen o byta ut QUOTE mot YOUTUBE. varför funkar det inte bara att infoga via knappen?

sen söker jag fortfarande en funktion för att enkelt o snabbt ta sig till sina egna startade trådar. den där bokmärkeslösningen du förslog slutade fungera med en gång typ.
#402 - 4 november 2010 19:02
Jag kan inte komma in på visa resultat som bilder när jag söker på fisk i artregistret, den säger såhär:

Sidan hittades inte!
Du har kommit hit för att sidan du försökt få fram inte finns.

jag sökt på fisklängd 5-10 cm, akvarielängd 0-75 och dvärgciklider.
Kjell Fohrman
Administrator
#403 - 4 november 2010 19:08
[QUOTE=PiaJo;1463495]Jag kan inte komma in på visa resultat som bilder när jag söker på fisk i artregistret, den säger såhär:

Sidan hittades inte!
Du har kommit hit för att sidan du försökt få fram inte finns.

jag sökt på fisklängd 5-10 cm, akvarielängd 0-75 och dvärgciklider.[/QUOTE]
samma här - inte heller jag kunde se fotona med den och en del andra kombinationer
#404 - 4 november 2010 19:10
Jag försökte även på en annan akvarielängd men det gick inte heller.
#405 - 4 november 2010 19:10
Hahahaha, vad dum jag känner mig som inte ens vetat om funktionen! :p
admin
Christian Alfredsson
#406 - 4 november 2010 19:39
Funkar det i fiskar nu?

Är det fel i skaldjur och växter?
#407 - 4 november 2010 19:41
japp, nu gick det:)
admin
Christian Alfredsson
#408 - 4 november 2010 21:06
Perfekt!
#409 - 8 november 2010 22:21
Jag skulle ladda upp lite bilder till mit fotoalbum, men det gick först bara att ladda upp en bild åt gången, sedan hade jag heller inte förminskat den och det gick inte att ladda upp den alls. Är det någon inställning som har blivit ändrad?

En annan grej, innan förra uppgraderingen blev meddelandena citerade när du svarade direkt på dem, nu måste du först trycka på "svara på meddelande" innan du får med citatet, och det glömmer man allt som oftast. Är det bara jag som saknar att det citeras automatiskt som tidigare?
#410 - 10 november 2010 17:48
Bumpar lite.
Är det någon annan som försökt ladda upp bilder de sista dagarna och lyckats?
Kjell Fohrman
Administrator
#411 - 10 november 2010 18:16
[QUOTE=ansjo;1465661]Bumpar lite.
Är det någon annan som försökt ladda upp bilder de sista dagarna och lyckats?[/QUOTE]
Den senaste som laddade upp var ju foton i goldisarnas fotoarkiv var uppenbarligen eriahl den 7/11 - i alla fall den senaste som lyckades ladda upp foton
#412 - 10 november 2010 18:22
Frågan var om han lyckades att ladda upp fler än ett åt gången. Nu när jag försökte igen betedde det sig precis som det gjorde under uppladdningen till fototävlingen...
#413 - 10 november 2010 18:36
Jag försökte ladda upp ett antal bilder för en eller ett par veckor se´n, och det gick sådär. Lyckades bara ladda upp en åt gången, alla bilderna i förhandsgranskningen verkade få samma text. Och när jag tryckte på knappen för att slutgiltigt ladda upp bilderna fick jag upp en skärm som sa att sidan inte kunde visas (blev likadant varje gång), men bilden hade ändå blivit uppladdad, som tur var.
admin
Christian Alfredsson
#414 - 10 november 2010 19:28
Jag har meckat lite och lyckas nu skicka upp en bild. Någon annan som kan?
Bilagor:
#415 - 11 november 2010 12:31
[QUOTE=admin;1465717]Jag har meckat lite och lyckas nu skicka upp en bild. Någon annan som kan?[/QUOTE]
Jag provade att ladda upp ett gäng bilder samtidigt, men det gick inte alls. Iofs förminskade jag inte dessa, men det brukar fixa sig själv...
#416 - 11 november 2010 12:43
Ladda upp ett och ett från listan går, men du får ingen bekräftelse att det är uppladdat...och det funkar väl sådär halvdant faktiskt.
Kjell Fohrman
Administrator
#417 - 11 november 2010 12:45
[QUOTE=ansjo;1465902]Jag provade att ladda upp ett gäng bilder samtidigt, men det gick inte alls. Iofs förminskade jag inte dessa, men det brukar fixa sig själv...[/QUOTE]
Nja, nu skickar jag ju inte in foton till goldisarnas fotoarkiv utan till Zoopets stora fotoarkiv men jag måste minska ner fotona till rätt storlek annars funkar det inte. Några enstaka foton är sällan problem men är det många foton i för stor storlek så brukar det låsa sig så därför krymper jag dom alltid till 1250 pixlar
#418 - 11 november 2010 12:48
Mmm, det kan mycket väl vara på det viset.
Jag brukar förminska dem med, men det har funkat skitbra den sista tiden när man lägger in bilder i trådarna oförminskade, så därför trodde jag att det funkade lika bra här med...
admin
Christian Alfredsson
#419 - 11 november 2010 17:37
Den ska förminska både i forum och medlemsbilder. Såg att du slängde in lite bilder på eftermiddagen idag. Gick det bättre?
#420 - 11 november 2010 21:03
Nope, det krånglade en del och hängde sig men när jag tittade på första sidan var det plötsligt någon bild uppladdad. Sedan kollade jag på mitt album, och där var bilden plötsligt borta och en ikon istället. Tryckte jag däremot på den ikonen kom bilden upp...konstigt. Ska prova i morgon igen.
#421 - 13 november 2010 12:59
Det gick inte att skicka upp mer än en oförminskad bild åt gången, men förminskade jag dem så gick det bra. Inte något du behöver lägga någon energi på, Christian:).
Däremot skulle det inte vara fel om frågan/inlägget följde med när man svarar på ett PM, som det var förr...eller vad säger andra?
#422 - 13 november 2010 16:26
Nu kommer jag inte in i de olika albumen jaghar, samt det kommer upp dubletter på första sidan. Sedan raderade jag den ena bilden men den ligger fortfarande kvar...är det sbk från min sida?
admin
Christian Alfredsson
#423 - 13 november 2010 23:00
Kollar på det imorgon. Visst skickade du upp en hel del idag?
#424 - 14 november 2010 08:06
Jepp, det gjorde jag:). Tidiagre under dagen gick det bara att ladda upp bilder styckevis, men senare såg det ut som vanligt igen med de 10 rutorna man laddar upp med.
Förminskade bilderna och då gick det bättre, men det kom med dubletter på något konstigt vis men jag kan inte svära på att det var jag som gjorde fel...
admin
Christian Alfredsson
#425 - 15 november 2010 21:33
Dubletterna kom kanske för även om den klagar på att det inte gick så mellanlagrar den och lägger in nästa gång man försöker.
#426 - 16 november 2010 03:56
Jepp, det låter väldans sannolikt att det var på det sättet:).
#427 - 22 november 2010 22:20
Okej, vi prövar här i stället! :) Mitt zoopet-forum bestämde sig helt plötsligt för att byta språk till engelska. Finns det något enkelt sätt att fixa det till svenska igen?
#428 - 22 november 2010 22:50
haha! jag hitta ¨t dig.

långst ner på sidan
#429 - 12 december 2010 19:59
Verkar vara nåt fel på kolumnen för senaste inlägg när söker. Syns bara "Senaste inlägg: 2010-12-1" och inte hela datumet och tiden.
admin
Christian Alfredsson
#430 - 13 december 2010 18:10
Japp. Såg att den klipper där. Ska se om jag kan fixa det.
#431 - 28 december 2010 15:02
[QUOTE=admin;1476040]Japp. Såg att den klipper där. Ska se om jag kan fixa det.[/QUOTE]

Hur går det med detta, går det att fixa?
det var så bra när man kunde se tiden och datumet:)
Kjell Fohrman
Administrator
#432 - 28 december 2010 15:09
[QUOTE=PiaJo;1480395]Hur går det med detta, går det att fixa?
det var så bra när man kunde se tiden och datumet:)[/QUOTE]
Så har det varit väldigt länge också är och det har tidigare tydligen inte gått att fixa. Felet finns bara för vissa webbläsare
#433 - 28 december 2010 15:13
Ok, då vet jag.
Undrar vilken webbläsare vi har här hemma just nu....han är så ombytlig min gobbe;)
admin
Christian Alfredsson
#434 - 29 december 2010 16:35
Jag ändrade översättningen från senaste inlägg: till senast:.

Kanske inte rätt svenska men det får plats mer nu
#435 - 29 december 2010 17:18
funkar :)
#436 - 29 december 2010 17:20
Japp, funkar :D
#437 - 29 december 2010 17:41
Inte med Explorer och om man kollar på "nya inlägg"...
Kjell Fohrman
Administrator
#438 - 29 december 2010 18:10
Inte här heller
#439 - 29 december 2010 19:08
Hjälp när jag går in på första sidan o forsökar att "makerar" med muspekaren får jag bara en vit ruta , om jag skall gå in på forum så får jag googla o klicka på länk till forumet för att komma in varför på detta viset
#440 - 5 januari 2011 22:39
Jag kan inte rösta i fototävlingen när jag klickar där man ska oovanför korten för att komma till själva röstningen så får jag detta meddelandet
I cannot connect to the database because: sen är där inte mer.
Kjell Fohrman
Administrator
#441 - 6 januari 2011 10:00
[QUOTE=solis;1482910]Jag kan inte rösta i fototävlingen när jag klickar där man ska oovanför korten för att komma till själva röstningen så får jag detta meddelandet
I cannot connect to the database because: sen är där inte mer.[/QUOTE]
Något har blivit fel, ingen kan rösta just nu - har bett Christian rätta till det hela.
#442 - 6 januari 2011 10:04
Jag har inte läst igenom alla 21 sidorna, men ställer min fråga ändå. Om den förekommit innan så skäll på mej!
När man diskuterade ett ämne förr, exempelvis malar, så kunde man se liknande trådar längst ned på sidan.
Det var förslag på sådana trådar som hade ungefär samma ämne och handlade om liknande frågor.
Är detta borttaget numera?
#443 - 6 januari 2011 10:08
Saknar också den funktionen
admin
Christian Alfredsson
#444 - 6 januari 2011 10:20
Röstningen i fototävlingen fungerar nu.
admin
Christian Alfredsson
#445 - 6 januari 2011 12:00
Då var liknande ämnen igång längst ner i trådarna.
#446 - 6 januari 2011 12:26
[QUOTE=admin;1483036]Då var liknande ämnen igång längst ner i trådarna.[/QUOTE]

Nice:)!
#447 - 6 januari 2011 13:42
Jättebra, tackar så mycket. Det spar mycket tid att slippa leta runt.
#448 - 12 januari 2011 18:09
Det går inte att kopiera in någon text när man skriver en annons...
admin
Christian Alfredsson
#449 - 12 januari 2011 20:29
Hur menar du? Jag kunde det. Ställde mig i stora rutan och tryckte ctrl+v
#450 - 12 januari 2011 20:33
Ok, jag kopierade från ciklid och klistra in men det funkade inte. Ska testa det...
#451 - 12 januari 2011 20:36
Det funkade, det var högerklicket som inte funkade...
admin
Christian Alfredsson
#452 - 13 januari 2011 18:35
Konstigt, har inte stängt av högerklick där. Ska kolla....
#453 - 13 januari 2011 18:39
Japp, högerklick krånglar rejält...
#454 - 14 januari 2011 23:41
Klockan i "Nya foruminlägg"-kolumnen stämmer inte riktigt just nu.

Edit: Den kolumnen verkar rätt slö öht...
#455 - 15 januari 2011 10:49
Nya inlägg baren verkar släpa lite och inte uppdatera sig.
#456 - 15 januari 2011 18:34
har också problem med "nya inlägg" rutan... den tar med inlägg lite hipp som happ.
En mkt bra funktion för övrigt!

Edit: te x det här inlägget syns inte i rutan till höger :/
#457 - 22 januari 2011 18:49
Jag får inte upp några bilder i artbeskrivningarna när jag söker på gruppen räkor. Jag får upp bilder på fisk-söket
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#458 - 22 januari 2011 19:03
[QUOTE=PiaJo;1489949]Jag får inte upp några bilder i artbeskrivningarna när jag söker på gruppen räkor. Jag får upp bilder på fisk-söket[/QUOTE]
Antar du menar småbilderna och inte de som finns i artbeskrivningarna.
Denna nya funktion funkar än så länge bara för fiskar och växter men kommer säkert inom kort också på räkorna
#459 - 22 januari 2011 19:04
Högerklick fungerar fortfarande inte i arbeskrivningarna eller dess sökresultat.
#460 - 22 januari 2011 19:06
[QUOTE=Kjell Fohrman;1489955]Antar du menar småbilderna och inte de som finns i artbeskrivningarna.
Denna nya funktion funkar än så länge bara för fiskar och växter men kommer säkert inom kort också på räkorna[/QUOTE]

Japp, ok då förstår jag varför. Tack.
admin
Christian Alfredsson
#461 - 22 januari 2011 19:54
Japp. Har inte hunnit än. Fastnade på att fixa själv artbeskrivningen förra gången. Du kan dock se foton genom att välja visa som bilder.
#462 - 22 januari 2011 19:56
Inga problem, jag trodde det kanske var ett fel bara.
#463 - 22 januari 2011 20:10
[QUOTE=ansjo;1486001]Det funkade, det var högerklicket som inte funkade...[/QUOTE]

[QUOTE=admin;1486384]Konstigt, har inte stängt av högerklick där. Ska kolla....[/QUOTE]

[QUOTE=VisualDarkness;1486389]Japp, högerklick krånglar rejält...[/QUOTE]

[QUOTE=VisualDarkness;1489956]Högerklick fungerar fortfarande inte i arbeskrivningarna eller dess sökresultat.[/QUOTE]

Ursäkta mig men jag måste vara trög eller ovanligt korkad men jag fattar inte vad ni menar... vad skall man få upp när man högerklickar där...jag vet ju vad man kan få upp i vanliga fall men är det nåt speciellt just där?
Bilagor:
#464 - 22 januari 2011 20:14
Om man markerar text kan det vara bra att med musen kunna få upp menyn så man har möjligheten att googla eller kopiera den. Högerklicka för att välja om länken ska öppnas som flik eller nytt fönster är något jag annars använder ofta.
#465 - 22 januari 2011 20:16
jaha, det var det ni menar, jag kör till 99% alltid ctrl v,c eller x.
#466 - 22 januari 2011 20:18
[QUOTE=PiaJo;1489992]Ursäkta mig men jag måste vara trög eller ovanligt korkad men jag fattar inte vad ni menar... vad skall man få upp när man högerklickar där...jag vet ju vad man kan få upp i vanliga fall men är det nåt speciellt just där?[/QUOTE]

Om man vill kopiera in något tex. jag hade skrivit annonsen på Ciklid.org och ville kopiera över den till Zoopet:)...funkar det att göra det med högerklick nu?
#467 - 22 januari 2011 20:27
[QUOTE=ansjo;1489998]Om man vill kopiera in något tex. jag hade skrivit annonsen på Ciklid.org och ville kopiera över den till Zoopet:)...funkar det att göra det med högerklick nu?[/QUOTE]

[QUOTE=PiaJo;1489996]jaha, det var det ni menar, jag kör till 99% alltid ctrl v,c eller x.[/QUOTE]

Jag är mer van att köra kortkomandona.
#468 - 22 januari 2011 21:20
Jag kan inte göra så här på de sidorna. :(

[ATTACH=CONFIG]41532[/ATTACH]
#469 - 22 januari 2011 21:22
om jag markerar textraden "Jag är mer van att köra kortkomandona. " och högerklickar så får jag upp att jag kan söka med google.

Men inte på artbeskr. sidorna..
#470 - 22 januari 2011 21:34
I arbeskrivningarna och artsök?

När man lägger till något i Mina Akvarium så har övrigttextrutan aldrig fungera för mig i Chrome men i övriga läsare.
#471 - 22 januari 2011 21:35
Har kolla bara på en fisk i artbeskrivningarna och det gick inte.

Det andra vet jag inget om...
Kjell Fohrman
Administrator
#472 - 22 januari 2011 21:37
[QUOTE=VisualDarkness;1489956]Högerklick fungerar fortfarande inte i arbeskrivningarna eller dess sökresultat.[/QUOTE]
Det är liksom inte meningen eftersom det inte är så kul att det kopieras (vilket är olagligt) av så många - en viss "spärr" i alla fall
#473 - 22 januari 2011 21:39
Har aldrig använt mig av den funktionen så jag kommer inte att sakna den.
#474 - 22 januari 2011 21:49
[QUOTE=Kjell Fohrman;1490035]Det är liksom inte meningen eftersom det inte är så kul att det kopieras (vilket är olagligt) av så många - en viss "spärr" i alla fall[/QUOTE]
Jaha, ni satte dit den? För visst gick det innan?
Dock så kan jag avslöja att "klicka - dra" fortfarande går utmärkt. ;)
#475 - 23 januari 2011 00:11
Det känns faktiskt ganska meningslöst att inte kunna högerklicka, som förr i tiden när folk la in skript i bilder så att de inte gick att 'spara som'. Bara det att med rätt operativsystem, tror det var när XP kom, så hovrade man bara med pekaren så kom det upp en ruta med ikoner för att spara. Poängen är att de flesta som vill kopiera nog oftare använder ctrl.

Jag tycker det är irriterande som fasen..surfar till 100% med laptop och till 99% halvliggande i soffan, då högerklickar man för att välja bakåt :s
#476 - 23 januari 2011 00:16
Känner igen det där, minus "bakåt". Som sagt behöver jag endast "dra" texten eller bilden ut från fönstret och släppa för att kringå kopieringsskyddet, men blir något hindrad att slösurfa utan högerklick.
Kjell Fohrman
Administrator
#477 - 23 januari 2011 11:00
[QUOTE=VisualDarkness;1490045]Jaha, ni satte dit den? För visst gick det innan?
Dock så kan jag avslöja att "klicka - dra" fortfarande går utmärkt. ;)[/QUOTE]
Ja det vet vi också att det finns andra sätt att kringå detta - jag skrev ju faktiskt "spärr" ovan och inte spärr.
Dock så har säkert 90% av stölderna försvunnit sedan vi införde detta och när vi nu hittar zoopetfoton och text på andra sidor så VET vi att stölden inte gjorts av okunnighet utan högst medvetet.
#478 - 31 januari 2011 11:51
kan inte admin lägga in i menyn "snabblänkar" att man kan gå till sina egna startade ämnen?? saknar den funktionen fruktansvärt. att man ska behöva gå via sin profil o hålla på.
#479 - 31 januari 2011 18:34
[QUOTE=hannesc;1492657]kan inte admin lägga in i menyn "snabblänkar" att man kan gå till sina egna startade ämnen?? saknar den funktionen fruktansvärt. att man ska behöva gå via sin profil o hålla på.[/QUOTE]

Det hade varit bra...Håller med dig Hannes.
#480 - 31 januari 2011 20:01
jag vill oxå ha snabblänkar till egna ämnen...
#481 - 31 januari 2011 21:38
Hör inte till forumet kanske? Men får radera/flytta om det blir fel.

I artbeskrivningarna, så man kan ju söka på en massa parametrar. Både på växter och fisk. Ganska ofta så om man får upp 10 träffar (t ex) i sökresultatet, klickar på en och läser om den, och sen vill tillbaka och klickar på 'bakåtknappen' så kommer man till sökrutan igen. IBLAND kommer man tillbaka till sökresultatet och kan klicka på nästa sort, men ofta till sökrutan så man får göra om sökningen.

Vet inte vilket som är tänkt att vara 'rätt' men skulle för mig vara hemskt bra om man kom tillbaka till sökresultatet och kan läsa om nästa fisk/växt som passade sökkriterierna?
#482 - 31 januari 2011 23:09
Artbeskrivningen för orange rock hunter har en bild av en tigerräka, måste vara något fel där.
admin
Christian Alfredsson
#483 - 27 februari 2011 18:28
Uppgraderat till 4.1.2 nu.
#484 - 27 februari 2011 18:57
Vad fixar den? Har lite krångel med Tapatalk å Zoopet, oftast när jag går in på forumet med Tapatalk så visar den 0 olästa meddelanden fast det egentligen är massvis med olästa. Ett annat problem jag märkt är att om jag tex får fram att det är 45 olästa meddelanden, så visas ju 20 först, sen ska man kunna trycka på en knapp för att läsa in 20 olästa till. Det fungerar inte heller på zoopet, men på alla andra forum jag använder mig av tapatalk fungerar båda dessa funktioner korrekt varje gång.
#485 - 27 februari 2011 23:12
Nu fungerar tapatalk inte alls
#486 - 28 februari 2011 02:53
Länkarna i prenumerationsmejlen fungerar inte.
#487 - 28 februari 2011 16:38
#488 - 2 mars 2011 08:59
När jag söker på tex. forumhändelser senaste timmen får jag alltid felmeddelande, när jag gör samma sökning igen funkar det....?
#489 - 2 mars 2011 10:46
[QUOTE=fremar;1502058]Nu fungerar tapatalk inte alls[/QUOTE]

Samma här, kommer inte in alls. Får inloggningsfönster men blir aldrig inloggade och ja, jag skriver rätt namn och lösen.
#490 - 2 mars 2011 11:14
[QUOTE=Moving Waves;1502783]Samma här, kommer inte in alls. Får inloggningsfönster men blir aldrig inloggade och ja, jag skriver rätt namn och lösen.[/QUOTE]

Mmmm riktigt jobbigt att inte ha fungerande Tapatalk, dessutom så la datorn hemma av igår så jag får böka runt på vanliga forumssidan med mobilen å de är segt å besvärligt.
admin
Christian Alfredsson
#491 - 2 mars 2011 14:05
Tapatalk är helt nere nu. Kan bara bekräfta. vBulletin skulle enligt utvecklaren ha inbyggt stöd för mobiler nu vilket jag inte mäkrt av.
admin
Christian Alfredsson
#492 - 2 mars 2011 14:05
Slänger in Tapatalk ikväll i senaste version och disablar inbyggda "stödet"
#493 - 2 mars 2011 14:33
Låter bra är ju väldigt smidigt med alla forum i en app.
admin
Christian Alfredsson
#494 - 2 mars 2011 18:19
Nu funkar Tapatalk igen.
admin
Christian Alfredsson
#495 - 2 mars 2011 18:24
http://www.zoopet.com/forum/http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=140921&goto=newpost

Har mailat vBulletin om det så slipper jag leta själv ;-)
admin
Christian Alfredsson
#496 - 2 mars 2011 18:47
Nu ska det vara fixat... bara vänta in prenumerationsmeddelande.....
#497 - 2 mars 2011 20:09
Ah äntligen tapatalk igen
#498 - 2 mars 2011 21:38
Nice! :)
#499 - 3 mars 2011 09:29
[QUOTE=admin;1502916]Nu ska det vara fixat... bara vänta in prenumerationsmeddelande.....[/QUOTE]

Om du menar mailen med dubbla http enligt ovan så får jag fortfarande dom så.
#500 - 3 mars 2011 09:37
väntar fortfarande på en snabbfunktion för att komma till sina startade ämnen!

nu är det skitkrångligt att ta sig dit!
#501 - 3 mars 2011 12:10
[QUOTE=Fuzzop;1503060]Om du menar mailen med dubbla http enligt ovan så får jag fortfarande dom så.[/QUOTE]

Japp, samma här.
admin
Christian Alfredsson
#502 - 3 mars 2011 18:41
Jag har fått svar från vBulletin men får inte till det riktigt. Ska lägga ner en bra stund på det imorgon då jag är ledig.
admin
Christian Alfredsson
#503 - 4 mars 2011 09:20
Någon kan väl svara i tråden så jag kan se att prenumenationen bliviti rätt ;-)
#504 - 4 mars 2011 09:22
Testade før 5min sedan och fungerade inte.
#506 - 4 mars 2011 09:33
Provade precis igen, fortf samma fel.
admin
Christian Alfredsson
#507 - 4 mars 2011 10:05
Får leta lite till...
admin
Christian Alfredsson
#508 - 4 mars 2011 10:07
Då har jag nog hittat den... svarar någon?
#509 - 4 mars 2011 10:07
Test
admin
Christian Alfredsson
#511 - 4 mars 2011 10:15
Svara gärna igen.
#512 - 4 mars 2011 10:16
Igen
admin
Christian Alfredsson
#513 - 4 mars 2011 10:17
TJOHO.... Där satt den hos mig!
Bilagor:
#514 - 4 mars 2011 10:20
jag prenumerar ju inte på några trådar så det här har jag ingen nytta av. men admin. hur blir det med funktionen jag ( o många andre) söker. asså att ha en snabblänk till sina egna startade ämnen?
#515 - 4 mars 2011 10:27
[QUOTE=hannesc;1503426]jag prenumerar ju inte på några trådar så det här har jag ingen nytta av. men admin. hur blir det med funktionen jag ( o många andre) söker. asså att ha en snabblänk till sina egna startade ämnen?[/QUOTE]

Du får köra tapatalk så har man ju en knapp för participated under senaste ämnen
admin
Christian Alfredsson
#516 - 4 mars 2011 10:37
Kolla på bilden. Bara klicka på dig själv och få fram alla. Visa foruminlägg
admin
Christian Alfredsson
#517 - 4 mars 2011 10:39
... eller är det länken i profilen som heter "Hitta alla startade ämnen..." som du vill ha mer lättåtkomlig?
#518 - 4 mars 2011 10:45
jaaa precis! foruminlägg vet jag. men jag vill som sagt till startade ämnen. en annan har ju ett antal prjojekttrådar som man vill uppdatara lite då och då, o nu måste man gå via sin profil o sen hitta alla startade ämnen. o det är krångligt. lättare om det fanns typ i den svarta menyraden med "nya inlägg" "privata meddelande" etc... eller vid.. äsch....orka. gjorde en bild.
admin
Christian Alfredsson
#519 - 4 mars 2011 10:50
Då ska vi se om jag inte kan fixa det. Håller ju med dig...
#520 - 4 mars 2011 10:55
gytt :) då blir jag glad! :D skönt att du är av samma åsikt
#521 - 4 mars 2011 11:15
Prenumerationen fungerar bra nu men även jag efterlyser hannesc idé! :)
#522 - 4 mars 2011 11:20
[QUOTE=admin;1503423]TJOHO.... Där satt den hos mig![/QUOTE]

Funkar :)
admin
Christian Alfredsson
#523 - 4 mars 2011 11:44
Nu har ni en stor fet länk med mina ämnen. Känns det okey?
#524 - 4 mars 2011 11:50
ööh vart`??
#525 - 4 mars 2011 11:51
okej jag är dum i huvvet. bry dig inte om mitt senaste inlägg. haha!

nog dags för en kaffe eller tre.

tack admin!!! känns okej!!
admin
Christian Alfredsson
#526 - 4 mars 2011 12:08
Kaffe låter gott. Tar nog en kaffepaus och ser på stafett.
Bilagor:
#527 - 4 mars 2011 12:42
Ær det bara jag eller markeras inte æmnen som læsta længre efter man læst dem?
#528 - 4 mars 2011 12:45
jo mina gör det. fast om jag stänger webläsaren o sen går tillbaka så är de "fet"markerade igen. inte så bra
#529 - 4 mars 2011 14:04
[QUOTE=hannesc;1503486]jo mina gör det. fast om jag stänger webläsaren o sen går tillbaka så är de "fet"markerade igen. inte så bra[/QUOTE]

Samma här och i Tapatalk så blir det tvärt om att den visar 0 olästa meddelanden fast det finns olästa.
#530 - 4 mars 2011 14:14
[QUOTE=fremar;1503510]Samma här och i Tapatalk så blir det tvärt om att den visar 0 olästa meddelanden fast det finns olästa.[/QUOTE]

Så har det gjort för mig sedan forumet gjordes om för ett bra tag sedan nu. Trycker jag då på "Nya inlägg" i den svarta listen kommer både nya inlägg och PM osv upp.
#531 - 4 mars 2011 15:17
Detta kanske kan hjälpa?

"Please check your forum settings by going to AdminCP->vB Options->General Settings.

Look for "Thread/Forum Read Marking Type" and make sure it is set as "Database (automatic forum marking)"
"

http://tapa.tk/forum/showthread.php?t=3107&highlight=unread
admin
Christian Alfredsson
#532 - 4 mars 2011 15:25
JAg har ändrat som du skrev så ser vi om det funkar. Verkar logiskt
#533 - 4 mars 2011 15:44
Jo nu verkade tapatalk hantera olästa inlägg som den ska. Kunde få fram ytterligare 20 olästa efter de första 20 nu.
admin
Christian Alfredsson
#534 - 4 mars 2011 16:39
Jag får ställa tillbaka det då det sabbar det andra.
#535 - 4 mars 2011 16:42
Oki, vad sabbade det då? Märkte ingen skillnad när jag kollade på datorn, verkade hantera olästa inlägg rätt där också nu?
admin
Christian Alfredsson
#536 - 4 mars 2011 16:43
När man skriver ett inlägg i en tråd i forumet så innebär det att denna tråd helt försvinner i listan över ”Inlägg sedan senaste besöket”
Detta fel uppstod på Zoopet nu i eftermiddag, dvs nu när jag ställde om.
#537 - 4 mars 2011 16:45
Aha ok, synd
#538 - 4 mars 2011 19:17
[QUOTE=admin;1503461]Nu har ni en stor fet länk med mina ämnen. Känns det okey?[/QUOTE]

Så bra!
#539 - 31 mars 2011 09:45
Det går inte att tex högerklicka på sidorna med artbeskrivningar...
Kjell Fohrman
Administrator
#540 - 31 mars 2011 10:05
[QUOTE=ansjo;1511257]Det går inte att tex högerklicka på sidorna med artbeskrivningar...[/QUOTE]
Det är avsiktligt för att det inte skall vara riktigt så enkelt att "sno" text och foton
#541 - 31 mars 2011 10:06
Ok...
#542 - 31 mars 2011 10:22
Fast vill man sno text och bilder är det ju bara att välja spara som på hela sidan. Är ju ganska jobbigt om man söker och sen får upp flera intressanta fiskar och vill högerklicka på dem för att öppna i nya flikar så går ju inte det.
#543 - 31 mars 2011 10:29
ett önskemål för att göra det lättare att snabbt hitta en artbeskrivning som det skrivs om i forumet..

det hade varit bra om det skulle gå att högerklicka in ett (t.ex) latinskt fisknamn till sök i artbeskrivningarna. :) det hade varit enklare om man vill kolla en fisk som någon snackar om i forumet istället för att man ska skriva av bokstav för bokstav
#544 - 31 mars 2011 10:36
[QUOTE=freddi36;1511272]ett önskemål för att göra det lättare att snabbt hitta en artbeskrivning som det skrivs om i forumet..

det hade varit bra om det skulle gå att högerklicka in ett (t.ex) latinskt fisknamn till sök i artbeskrivningarna. :) det hade varit enklare om man vill kolla en fisk som någon snackar om i forumet istället för att man ska skriva av bokstav för bokstav[/QUOTE]

Ctrl+c Ctrl+v :)
Kjell Fohrman
Administrator
#545 - 31 mars 2011 10:41
[QUOTE=fremar;1511268]Fast vill man sno text och bilder är det ju bara att välja spara som på hela sidan. Är ju ganska jobbigt om man söker och sen får upp flera intressanta fiskar och vill högerklicka på dem för att öppna i nya flikar så går ju inte det.[/QUOTE]
Ja tjuvar kan alltid hitta vägar, men faktum är att mer än 95% av alla stölder av Zoopet-material har försvunnit sedan det infördes
#546 - 31 mars 2011 10:43

Ctrl+c Ctrl+v [:)]

tackar:)
#547 - 31 mars 2011 12:42
Tänkte bara meddela att jag fortfarande har problem att ladda upp bilder på forumet.

Funkar att ladda upp till typ 3 samtidigt, men ska jag ha upp fler så avbryts det.
#548 - 31 mars 2011 13:05
[QUOTE=Miliimli;1511325]Tänkte bara meddela att jag fortfarande har problem att ladda upp bilder på forumet.

Funkar att ladda upp till typ 3 samtidigt, men ska jag ha upp fler så avbryts det.[/QUOTE]

Det kan jag också ha problem med, verkar som det timar ut om man har för stora bilder.
#549 - 31 mars 2011 17:31
[QUOTE=Miliimli;1511325]Tänkte bara meddela att jag fortfarande har problem att ladda upp bilder på forumet.

Funkar att ladda upp till typ 3 samtidigt, men ska jag ha upp fler så avbryts det.[/QUOTE]

[QUOTE=icehacker;1511333]Det kan jag också ha problem med, verkar som det timar ut om man har för stora bilder.[/QUOTE]

jag har ett liknande problem, jag kan bara ladda upp en bild i taget och medan den laddar so avbryts laddningen och stänger jag då "laddrutan" och går in på hantera bilder igen så finns den där och sen får jag upprepa proceduren till jag är färdig.. lite krångligt:(
#550 - 1 april 2011 12:05
Det går bra idag. Fanns bara 21 bilder i mitt bildgalleri? Jag som bombar så hiskeligt periodvis.
#551 - 1 april 2011 12:15
[QUOTE=eriahl;1511598]Det går bra idag. Fanns bara 21 bilder i mitt bildgalleri? Jag som bombar så hiskeligt periodvis.[/QUOTE]

Jag kollade, och där fanns en jäkla massa bilder http://www.zoopet.com/medlemsbilder/search.php?searchid=44177 om man tryckte på "next page" på högersidan:)....
Kjell Fohrman
Administrator
#552 - 1 april 2011 12:24
[QUOTE=eriahl;1511598]Det går bra idag. Fanns bara 21 bilder i mitt bildgalleri? Jag som bombar så hiskeligt periodvis.[/QUOTE]
Jag hittade 287 foton från dig i ditt bildarkiv!!!!
#553 - 1 april 2011 12:31
Nu funkar mina bilder som dom ska när jag kollar oxå. Fanns inga album tidigare och bara 21 bilder. Huga, "endast" 287 bilder.
admin
Christian Alfredsson
#554 - 1 april 2011 19:05
Jag håller med att högerklicksprylen hindrar lite. Jag vill ofta få fram listan med arter och sedan högerklicka och välja öppna i ny flik.

Vet ni något script som bara göra att man inte kan högerklicka på bilder?
#555 - 2 april 2011 08:54
[QUOTE=admin;1511732]Jag håller med att högerklicksprylen hindrar lite. Jag vill ofta få fram listan med arter och sedan högerklicka och välja öppna i ny flik.

Vet ni något script som bara göra att man inte kan högerklicka på bilder?[/QUOTE]

Det går ju fint, bara att klicka på scroll så kan du öppna linkarna i nya flikar trots högerklicksblocken =)
#556 - 2 april 2011 17:19
[QUOTE=PiaJo;1511397]jag har ett liknande problem, jag kan bara ladda upp en bild i taget och medan den laddar so avbryts laddningen och stänger jag då "laddrutan" och går in på hantera bilder igen så finns den där och sen får jag upprepa proceduren till jag är färdig.. lite krångligt:([/QUOTE]

Puttar fram detta lite för att se om admin kan se vad som är fel.
admin
Christian Alfredsson
#557 - 2 april 2011 18:57
Har ni provat att gå in i profilen och byta sätt som bilder laddas upp?
#558 - 2 april 2011 18:58
[QUOTE=admin;1511954]Har ni provat att gå in i profilen och byta sätt som bilder laddas upp?[/QUOTE]

Nä inte jag, vart gör man det, visste inte att det gick [:o]
admin
Christian Alfredsson
#559 - 2 april 2011 18:58
Rapportera om det funkar eller inte?
#560 - 2 april 2011 19:03
[QUOTE=admin;1511954]Har ni provat att gå in i profilen och byta sätt som bilder laddas upp?[/QUOTE]

[QUOTE=PiaJo;1511955]Nä inte jag, vart gör man det, visste inte att det gick [:o][/QUOTE]

[QUOTE=admin;1511956]Rapportera om det funkar eller inte?[/QUOTE]

Kan du tala om vart jag gör detta, tack.
admin
Christian Alfredsson
#561 - 2 april 2011 19:06

Gå långt ner så hittar du: Utökat system för uppladdning av filer:

Testa och byt där.
#562 - 2 april 2011 19:08
Utökade uppladdaren är buggig men fungerar i regel bättre och har vettiga extrafunktioner. Ibland går det inte at bifoha bara en uppladdad bild, då får man ta två, dra ner fotona till nedre rutan och ta bort den ena.
#563 - 2 april 2011 19:10
Testar...

Det gick!
#564 - 2 april 2011 19:12
[QUOTE=PiaJo;1511964]Testar...

Det gick![/QUOTE]

Men det är lite synd att jag fick ta bort den " gamla" funktionen, gillade den görmycket.

Skall jag be Gobben att ta bort IE9 och ta en tidigare version för att det skall funka?
#565 - 2 april 2011 19:13
Läckra bilder också! Testa ladda upp en bild och se om du åker på buggen jag nämnde.
#566 - 2 april 2011 19:24
Testar på "gamla" sättet.

Gick det att ladda upp flera bilder men de syns inte som uppladdade på laddningssidan utan jag får stänga rutan och gå in på hantera bilder igen och där finns de synliga :)
admin
Christian Alfredsson
#567 - 3 april 2011 07:11
IE9 är ju jättenytt. Om vi väntar någon månad så hinner vBulletin programmera in stöd för IE9. Tror även att Firefox 4 är lite knölig.
#568 - 3 april 2011 07:34
Ok, då vet jag
#569 - 4 april 2011 17:32
kan inte använda Å, Ä, Ö. när jag skriver t.ex körsbärsräka så står det menade du k?rsb?rsr?ka. när man klickar på det så hittar man inget
Kjell Fohrman
Administrator
#570 - 4 april 2011 17:52
[QUOTE=freddi36;1512400]kan inte använda Å, Ä, Ö. när jag skriver t.ex körsbärsräka så står det menade du k?rsb?rsr?ka. när man klickar på det så hittar man inget[/QUOTE]
var funkar det inte - du har ju skrivit å, ä och ö ovan och det funkade ju uppenbarligen
#571 - 4 april 2011 20:59
[QUOTE=Kjell Fohrman;1512408]var funkar det inte - du har ju skrivit å, ä och ö ovan och det funkade ju uppenbarligen[/QUOTE]

Jag tror han syftade på artsök.
Kjell Fohrman
Administrator
#572 - 4 april 2011 21:02
[QUOTE=VisualDarkness;1512471]Jag tror han syftade på artsök.[/QUOTE]
Där funkade det för mig i alla fall
#573 - 4 april 2011 22:01
Går det inte att fixa högerklicket i artsök, eller är det helkört?
#574 - 5 april 2011 00:08
Länkarna i mailen om uppdaterade ämnen funkar inte för mig. Länken ser ut så här i mailet:
http://www.zoopet.com/forum/http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=95962#post1512482

Upptäckte det första gången i mailet igår, samma sak idag. Vet inte när det började då jag inte brukar klicka på dessa länkar - eftersom de bara kommer en gång per dygn har jag oftast redan hunnit läsa de nya meddelandena innan mailet kommer... :)
#575 - 5 april 2011 06:37
sorry att jag var otydlig, jag menade i sökfältet uppe till höger - sök på hela zoopet
#576 - 5 april 2011 06:44
sen så ska det va när man skriver körsbärsräka + ett ord till. då blir alla å, ä, ö till frågetecken och det står menade du vad man skrev fast alla å, ä, ö är frågetecken och klickar man på det så hittar man inget
admin
Christian Alfredsson
#577 - 5 april 2011 18:06
[QUOTE=freddi36;1512400]kan inte använda Å, Ä, Ö. när jag skriver t.ex körsbärsräka så står det menade du k?rsb?rsr?ka. när man klickar på det så hittar man inget[/QUOTE]

Måste veta var för att kunna hitta felet.
#578 - 5 april 2011 18:09
står ju i innlägget här åvanför

[INDENT]
[INDENT]sorry att jag var otydlig, jag menade i sökfältet uppe till höger - sök på hela zoopet [/INDENT]

[INDENT]
[INDENT]sen så ska det va när man skriver körsbärsräka + ett ord till. då blir alla å, ä, ö till frågetecken och det står menade du vad man skrev fast alla å, ä, ö är frågetecken och klickar man på det så hittar man inget [/INDENT]
[/INDENT]

[/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#579 - 5 april 2011 18:19
Och det funkar inte heller för mig
admin
Christian Alfredsson
#580 - 5 april 2011 18:21
Står ni i forumet och kör sökningen eller på annan sida? Hos mig funkar det både på första sidan och i forumet när jag söker på körsbärsräka.
#581 - 5 april 2011 18:33
[QUOTE=admin;1512694]Måste veta var för att kunna hitta felet.[/QUOTE]

"Sök på hela Zoopet"

"Körsbärsräka" - Fungerar
"Körsbärsräka Röd" - Fungerar ej
admin
Christian Alfredsson
#582 - 5 april 2011 19:42
En variant på högerklicksvarning är inlagd.
admin
Christian Alfredsson
#583 - 5 april 2011 19:43
[QUOTE=VisualDarkness;1512712]"Sök på hela Zoopet"

"Körsbärsräka" - Fungerar
"Körsbärsräka Röd" - Fungerar ej[/QUOTE]

Hos mig funkar båda.
#584 - 5 april 2011 19:47
Hos mig funkar det också med båda eller gjorde iaf det på jobbet.
Kjell Fohrman
Administrator
#585 - 5 april 2011 19:50
[QUOTE=admin;1512752]Hos mig funkar båda.[/QUOTE]
Nu funkar det här också, men det gjorde det inte tidigare
#586 - 5 april 2011 20:57
[QUOTE=admin;1512751]En variant på högerklicksvarning är inlagd.[/QUOTE]

Du är en pärla:D!
#587 - 5 april 2011 21:06
Fasen vad skönt! Ansjo beskrev det bra. :)

Vill ni att man ska kunna kopiera brödtexten i beskrivningen? Den har man inte mycket behov av att kopiera enligt mig men lär vara intressant at skydda.
#588 - 6 april 2011 08:02
jag har en ny liten grej

det är rätt krångligt att bifoga youtube-klipp i inlägg.

knappen "infoga videoklipp" funkar ju inte alls

så man får trycka på nån av de andra knapparna, förslagsvis "qoute"-knappen och sen byta ut QOUTE mot YOUTUBE.

kan inte admin lägga in en knapp där [ youtube ] ...... [/youtube ] redan finns?
Kjell Fohrman
Administrator
#589 - 6 april 2011 08:07
[QUOTE=VisualDarkness;1512794]Fasen vad skönt! Ansjo beskrev det bra. :)

Vill ni att man ska kunna kopiera brödtexten i beskrivningen? Den har man inte mycket behov av att kopiera enligt mig men lär vara intressant at skydda.[/QUOTE]
Allt skall vara "skyddat" och om det inte går att lägga in en varning om att det är olagligt att kopiera som kommer högerklicksstoppet tillbaka.
#590 - 6 april 2011 13:44
[QUOTE=Kjell Fohrman;1512867]Allt skall vara "skyddat" och om det inte går att lägga in en varning om att det är olagligt att kopiera som kommer högerklicksstoppet tillbaka.[/QUOTE]
Förstår det, hoppas Admin lyckas och tack för att ni försöker! :)
#591 - 6 april 2011 13:58
nu funkar det att skriva t.ex körsbärsräka röd :)
admin
Christian Alfredsson
#592 - 6 april 2011 16:12
admin
Christian Alfredsson
#593 - 6 april 2011 16:13
Ska fixa youtube men inte förrän fredag... Påminn gärna ;-)
#594 - 6 april 2011 17:36
Jag är goldenmedlem, men kan inte se alla arbetsbeskrivningarna. Får till svar, "att jag måste vara goldenmedlem".
admin
Christian Alfredsson
#595 - 6 april 2011 20:06
Logga in i forumet. Kryssa i kom-ihåg mig under inloggningsrutan. Efter det så ska det gå bra att gå till artbeskrivningarna. Om inte maila mig på [email]christian@zoopet.com[/email].

Jag har precis kollat så ditt konto ser riktigt ut.
#596 - 8 april 2011 10:46
[QUOTE=admin;1513165]Logga in i forumet. Kryssa i kom-ihåg mig under inloggningsrutan. Efter det så ska det gå bra att gå till artbeskrivningarna. Om inte maila mig på [email]christian@zoopet.com[/email].

Jag har precis kollat så ditt konto ser riktigt ut.[/QUOTE]

Väldigt konstigt; ena dagen kan jag se alla arbetsbeskrivningarna, andra dagen går det inte alls? Ibland funkar det på fm. men inte på em? (har mailat dig).
#597 - 8 april 2011 22:38
[QUOTE=daniel_i_malmö;1512506]Länkarna i mailen om uppdaterade ämnen funkar inte för mig. Länken ser ut så här i mailet:
http://www.zoopet.com/forum/http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=95962#post1512482

Upptäckte det första gången i mailet igår, samma sak idag. Vet inte när det började då jag inte brukar klicka på dessa länkar - eftersom de bara kommer en gång per dygn har jag oftast redan hunnit läsa de nya meddelandena innan mailet kommer... :)[/QUOTE]

Är det bara jag som har detta problem? Använder gmail som mailklient om det spelar roll.
#598 - 9 april 2011 04:13
Jag med, jag skrev en egen tråd om det häromdagen men utan respons. Jag har Outlook Express.
admin
Christian Alfredsson
#599 - 10 april 2011 07:30
[QUOTE=daniel_i_malmö;1513731]Är det bara jag som har detta problem? Använder gmail som mailklient om det spelar roll.[/QUOTE]

Kan du vidarebef. ett sådant mail till [email]christian@zoopet.com[/email] så ska jag leta efter det.
admin
Christian Alfredsson
#600 - 10 april 2011 07:31
test

[video=youtube;Hu-YoQWrANI]
&feature=feedrec_grec_index[/video]
admin
Christian Alfredsson
#601 - 10 april 2011 07:33
admin
Christian Alfredsson
#602 - 10 april 2011 07:36
admin
Christian Alfredsson
#603 - 10 april 2011 07:36
Nu funkar det på bästa sättet med youtube. Ni går till Youtube. Kopierar hela länken inkl http://www.you.... osv

Klistra in det i tråden och videon bäddas in.
#604 - 10 april 2011 11:03
yeeey!! admin for president!
#605 - 10 april 2011 11:20
All hail master Sith-Christian, honour art in thy name! :D
admin
Christian Alfredsson
#606 - 10 april 2011 11:48
Tackar. Bra att det blev enklare.
#607 - 10 april 2011 22:06
Har du fått ett sånt vidarebefodrat eller ska jag skicka ett? Det är fortfarande likadant nämligen.
#608 - 11 april 2011 02:30
För mig fungerar det perfekt
#609 - 14 april 2011 08:46
problem admin.

om man använder tillägget AdBlock Plus till FF coh chrome så funkar inte den där videofunktionen verkar det som.

mina videos kommer inte med om jag har adblock på. stänger jag av den syns den.

hmm kanske inget du kan göra nått åt?
#610 - 11 maj 2011 15:06
när jag ska ladda upp bilder i ett innlägg går jag till avancerad, bifogade bilder, lägg till bilder, men sen kan jag bara ladda upp bilderna 4 och 4. inte 5 och 5 som jag kunde innan. nå´n som vet varför?
admin
Christian Alfredsson
#611 - 11 maj 2011 15:23
Det kan vara så att bilderna är större än innan. Servern klarar bara en viss mängd.
#612 - 11 maj 2011 15:34
ja men när jag har bläddrat fram de 5 bilder som jag vill ladda upp så klickar jag på ladda upp och då ser man att den laddar, cirkeln uppe till höger snurrar, men sen så när den laddat färdigt så händer inget.
det händer samma sak om jag försöker ladda upp 4 bilder men då kommer bilderna upp i rutan längst ner.
#613 - 14 maj 2011 03:12
[QUOTE=admin;1513892]Kan du vidarebef. ett sådant mail till [email]christian@zoopet.com[/email] så ska jag leta efter det.[/QUOTE]

Har skickat vidare två mail.

Har insett varför jag plötsligt, efter 8 år, börjat använda dessa mail. :) Sedan jag fick mitt andra barn för en månad sedan, och dessutom i januari gick från att vara student till att arbeta är plötsligt uppdateringsmailen helt väsentliga för att jag ska ha en chans att hålla mig uppdaterad på de trådar jag själv skrivit i. Och de trasiga länkarna är skitstöriga!
#614 - 30 maj 2011 06:32
Står en hel del på engelska istf svenska på forumet. Reply to Thread t ex när ska göra ett inlägg
admin
Christian Alfredsson
#615 - 30 maj 2011 20:22
Kolla längst ner till vänster om du valt engelska där? Välj isåfall svenska istället.
#616 - 31 maj 2011 07:48
Det fanns där ja. Hade inte valt engelska själv but nu it funkar
admin
Christian Alfredsson
#617 - 1 juni 2011 17:54
Very good that it is working so nice.
#618 - 4 juni 2011 18:17
har en fråga, varför har vissa saker på siadn blivit på engelska? efter man har loggat in så finns där ju alternativen min profil, innställningar, aviseringar mm. det är nu på engelska. det har varit så ett tag, har bara inte frågat. :p

(det stör inte mig, vill bara veta)
admin
Christian Alfredsson
#619 - 4 juni 2011 18:18
Har du engelska inställt längst ner till vänster?
#620 - 4 juni 2011 18:20
ja det hade jag visst. men jag har inte ställt in det på engelska, har inte rört den knappen vad jag minns :confused:
admin
Christian Alfredsson
#621 - 4 juni 2011 19:01
Om man tabbar på sidan och trycker pil ner är det lätt att den ändras.
#622 - 19 juni 2011 11:02
innan uppgraderingen av zoopet kunde jag ladda upp 5 bilder itaget. nu kan jag bara ladda upp 2.
jag klickar på gemet, sen på ladda upp bilder, sen klickar jag på + bredvid ladda upp för jag vill ladda upp mer än 1 bild itaget. men jag får bara upp 2 rutor där man kan ladda upp bilder, inte 5 som innan.

hoppas du förstår min röriga beskrivning
admin
Christian Alfredsson
#623 - 19 juni 2011 14:44
Får kolla. Det är ju en helt ny editor.

Har du avancerad uppladdning för bifogade filer inställd i dina inställningar?
#624 - 19 juni 2011 14:57
[QUOTE=admin;1525385]Får kolla. Det är ju en helt ny editor.

Har du avancerad uppladdning för bifogade filer inställd i dina inställningar?[/QUOTE]

ja jag tror det. jag går till innställningar, generella innställningar, sen skrollar jag ner och då är "utökat system för uppladdning av filer" ikryssat. så om det är det så ja :)
admin
Christian Alfredsson
#625 - 20 juni 2011 17:56
Om du kryssar ur den?
#626 - 20 juni 2011 18:44
[QUOTE=admin;1525575]Om du kryssar ur den?[/QUOTE]

ja då funkar det.
#627 - 15 juli 2011 09:33
Länkarna är lite märkliga nu efter uppdateringen med den nya editorn.

Om man klistar in en länk och sen fortsätter skriva så fortsätter länken.
Så här.
[COLOR=#000000][FONT=Verdana]Hygrophila [I]polysperma är en fin växt (länken verkar försvinna när man postat inlägget men den är där när man skriver det
och så här:
http://www.google.se/
p
å ny rad[/I][/FONT][/COLOR]
#628 - 15 juli 2011 09:37
Även uppladdningen av flera bilder i tråden är väldans kluddig mot vad som var innan...
#629 - 18 juli 2011 14:02
Har blivit något fel med bilderna på signalkräfta
Kjell Fohrman
Administrator
#630 - 18 juli 2011 14:08
[QUOTE=eriahl;1529147]Har blivit något fel med bilderna på signalkräfta[/QUOTE]
Nu är det mer rätt va?
Tack för påpekandet
admin
Christian Alfredsson
#631 - 22 juli 2011 07:35
Medans jag varit borta har det kommit ett par uppdateringar till forumet. Jag lägger in dem så fort jag kan. Har laddat hem dem nu, men behöver läsa lite om dem.
#632 - 31 juli 2011 18:47
Jag prenumrerar på vissa trådar och när det har skrivs i dem så får jag detta på ett mail/i telefonen men man får bara det första inlägget som skrivits sen måste man logga in igen för att kunna se resten av inläggen.

Finns det någon möjlighet att man kan få alla inläggen som görs i tråden man prenumerar på till mailen/i telefonen utan att logga in? det är så bra att kunna "följa Zoopet" fast man inte kommer åt för att logga in.
#633 - 8 augusti 2011 23:10
[QUOTE=ansjo;1528595]Även uppladdningen av flera bilder i tråden är väldans kluddig mot vad som var innan...[/QUOTE]Laddade upp bilder i förrgår, och laddar man upp bilderna så syns de inte. Stänger man däremot uppladdningsrutan och öppnar den igen så finns de där helt plötsligt....
admin
Christian Alfredsson
#634 - 9 augusti 2011 07:15
Jag får ta mig i kragen och uppgradera forumet. Det har kommit en del fixar.
admin
Christian Alfredsson
#635 - 9 augusti 2011 07:41
Nu är forumet uppgraderat till senaste version. Säg till om det är något som fortfarande är fel så felanmäler jag det.
#636 - 19 augusti 2011 12:13
Varför låser sig ZooPet när jag försöker skriva en ny blogg? Första försöket skrev jag direkt (enbart text) när det låste sig och jag fick börja om... Har nu skrivet i Word och försökt klistra in texten... varpå det hänger sig. Skrivet in enbart rubriken... samma resultat, det hänger sig direkt och jag kan varken skriva eller klistra in text i textrutan...
admin
Christian Alfredsson
#637 - 19 augusti 2011 21:28
Vilken webbläsare använder du. Jag tänkte prova med samma. Internet Explorer, Firefox, Google Chrome eller Safari är ju vanligast.
#638 - 20 augusti 2011 05:48
Explorer 9... kan det vara den som jävlas? Det är bara när jag skriver i "Skapa nytt inlägg" på bloggsidan som det låser sig, annat fungerar... både på ZooPet och andra sidor jag brukar vara inne på.

Btv Explorer 9 krånglade på "Lantmäteriets historia kartor" tidigare, där fick jag rådet att använda kompatibilitetesvyn... Det fungerade där, men hjälpte inte på ZooPet.

Även radbrytningen bar sig knäppt åt. Den bytte rad 4-5 bokstäver EFTER där makören stod... och orden var plötsligt skriva utan mellanrum.
admin
Christian Alfredsson
#639 - 20 augusti 2011 07:04
Då testar jag med den, ska bara installera en PC med Windows 7. Hade bara Windows XP liggande och den kunde inte få mer än IE8
#640 - 20 augusti 2011 07:17
Jag har Windows Vista...
admin
Christian Alfredsson
#641 - 20 augusti 2011 07:29
Jag får det att funka. I Internet Explorer kan man "nollställa webbläsaren".

1/ Gå till Internet alternativ / Internet options
2/ Välj Avancerat / Advanced
3/ Klicka på Återställ / Reset

Läs noga vad den tar bort så den inte rensar för mycket för dig.
#642 - 20 augusti 2011 07:33
Ser det... ska tänka en runda till - minst! - innan jag vågar "nollställa webbläsaren"...

Ps: Får nog ta mod till mig och göra det snarast! För skoj skull försökte jag skriva en ny blogg... men kunde varken sätta markören i "rubrikrutan" eller "textrutan". Totalt låst ...

Ps 2: Feg varianten... har även Firefox installerat i datorn, kanske hade fungerat bättre... men har glömt mitt zoopet inlogg, så jag kan inte logga in där. Är det möjligt att få ett nytt lösenord, please?
Kjell Fohrman
Administrator
#643 - 20 augusti 2011 08:26
[QUOTE=Lilla Damen;1534339]Ps 2: Feg varianten... har även Firefox installerat i datorn, kanske hade fungerat bättre... men har glömt mitt zoopet inlogg, så jag kan inte logga in där. Är det möjligt att få ett nytt lösenord, please?[/QUOTE]
Maila eller skicka pm till christian så fixar han det
admin
Christian Alfredsson
#644 - 20 augusti 2011 18:06
Skicka till mig om ni glömmer så fixar jag det
#645 - 21 augusti 2011 15:06
Jag brukade få mail om att jag fått ett nytt PM men jag får inte detta nu sen några dagar tillbaka?
Har kollat inställningarna och där är det ibockat att jag vill ha detta.
admin
Christian Alfredsson
#646 - 30 augusti 2011 16:39
Jag har tagit bort modulen deflate från webbservern då det finns en exploit (säkerhetslucka) i den som apache inte fixat. Säg till om något lagt av.
admin
Christian Alfredsson
#647 - 30 augusti 2011 16:41
Kommer behöva starta om servern så den är borta ett kort tag
admin
Christian Alfredsson
#648 - 30 augusti 2011 16:56
... och då var siten omstartad och säkrad mot en typ av attack.
#649 - 7 oktober 2011 20:14
När jag går in på forum och väljer tex. inlägg senaste timmen så får jag ett felmeddelande, när jag gör samma val igen så funkar det??? mycket irriterande :/
#650 - 8 oktober 2011 17:32
Kanske inte ett fel men när man kollar på ett album i goldmedlemmarnas foto arkiv är det blå text på blå bakgrund inte helt genom tänkt.
#651 - 8 oktober 2011 20:28
[QUOTE=lillfrasse;1545931]Kanske inte ett fel men när man kollar på ett album i goldmedlemmarnas foto arkiv är det blå text på blå bakgrund inte helt genom tänkt.[/QUOTE]

Också reagerat på det. Ser nästan ut som att man markerat texten. Väldigt svårt att se!
admin
Christian Alfredsson
#652 - 9 oktober 2011 07:32
Nu är det vitare. Säg till om ni hittar fler ställen.
#653 - 9 oktober 2011 07:35
Finns det nåt man kan göra så att man kan ladda upp flera bilder samtidigt? just nu kan jag bara ta en och en..

jag har stängt av, det där avanserade sättet när man laddar upp bilder (hoppas att du förstår vad jag menar..)
#654 - 9 oktober 2011 07:40
[QUOTE=PiaJo;1546056]Finns det nåt man kan göra så att man kan ladda upp flera bilder samtidigt? just nu kan jag bara ta en och en..

jag har stängt av, det där avanserade sättet när man laddar upp bilder (hoppas att du förstår vad jag menar..)[/QUOTE]Öööh, säg inte så. Jag som tänkte ladda upp några bilder från Tyskland nu...
admin
Christian Alfredsson
#655 - 9 oktober 2011 07:40
Vänta en stund. Ska uppgradera forumet precis. Kollar efter det är klart.
admin
Christian Alfredsson
#656 - 9 oktober 2011 08:25
Det var en himlans massa jobb att uppgradera. Men nu ska allt vara igång igen.
admin
Christian Alfredsson
#657 - 9 oktober 2011 08:29
För att få in flera filer gör så här

Långt ner aktiverar du stöd för många filer samtidigt

Gå till det inlägg du vill skriva - välja avancerat. Klicka på Hantera bifogade filer

Då öppnas en rutan som är mer avancerad än vanligt. Där är det bara att ösa upp bilder och lägga in.
#658 - 11 oktober 2011 18:09
Vet inte om det är min dator eller något annat men om jag ska gå in och kolla villka som besöker forumet så är det bara en person på sida 1 och kanske 2 pers på sida 2 o.s.v, detta händer inte varje gång men lite då och då ibland är dom så många som 10 på en sida, häromdagen så var det bara ansjo som var inne och tittade tydligen i alla trådar samtidigt:D jag bläddrade fram en bra bit bland sidorna och ansjo var på varenda en inga andra var i forumet enligt besökslistan
#659 - 11 oktober 2011 18:10
Så är det på min dator med...
#660 - 11 oktober 2011 18:12
Ah då är jag inte ensam då vet jag att våran dator funkar, hur hann du vara på alla sidor samtidigt:phehe skojade bara.
#661 - 11 oktober 2011 18:13
Klonad:D?
#662 - 11 oktober 2011 18:19
:d
#663 - 11 oktober 2011 18:39
Har även problem med att få in smilysar dom vill inte alltid fastna:) nu funkade det men i min nya tråd jag gjorde nyss funkade det inte,
även när jag får upp den lilla smilylistan så kan jag ha problem och datorn kan fastna för detta, vet ej om detta problemet ligger i min dator men om någon annan har samma problem så är det ju bra att få veta det.
admin
Christian Alfredsson
#664 - 11 oktober 2011 19:12
Jag tror inte jag fattar. När jag kollar så är det massor på listan
#665 - 11 oktober 2011 19:20
Det är från gång till gång, nu när jag testade så var det som vanligt, för en timme sen så var det 2 på första sidan 4 på andra sidan typ.
#666 - 23 oktober 2011 08:57
Har sett ett par gånger nu att det är något fel på koden när man loggat in så brukar det komma tack för att du loggade in lillfrasse nu står det något i stil med tack för att du loggade in sbs [username].
admin
Christian Alfredsson
#667 - 23 oktober 2011 09:00
Jag har uppgraderat forumet för ett litet tag sedan. Ska lägga in ny svensk översättning.
admin
Christian Alfredsson
#668 - 23 oktober 2011 09:03
.. som inte finns än.
#669 - 23 oktober 2011 09:08
Aha ja det är ju inget vitalt för funktionen av sidan direkt.
#670 - 23 oktober 2011 14:21
om jag söker på t.ex "ancistrus" i artbeskrivningarna och sen går in på den översta artbeskrivningen som kommer upp och sen klickar på bakåt så står det att sidan inte kan visas.
jag måste altså göra om sökningen efter var artbeskrivning jag har tittat på.
#671 - 23 oktober 2011 14:35
[QUOTE=freddi36;1549235]om jag söker på t.ex "ancistrus" i artbeskrivningarna och sen går in på den översta artbeskrivningen som kommer upp och sen klickar på bakåt så står det att sidan inte kan visas.
jag måste altså göra om sökningen efter var artbeskrivning jag har tittat på.[/QUOTE]

Samma händer även hos mig.

//Inger
#672 - 23 oktober 2011 14:43
Det händer även för mig, kan bli lite irriterande ibland :P

Edit: Och ni som inte kan få till alla smiles, som nu ser om man skriver med stora bokstäver så funkar det inte. Tex funkar :p med litet p men inte :P Däremot förklarar det ju inte varför det inte går att använda smiles från listan
#673 - 25 oktober 2011 16:39
det funkar för mig. :confused:
admin
Christian Alfredsson
#674 - 25 oktober 2011 16:52
Webbläsaren kommer inte ihåg sökningen när man klickar bakåt?

Klicka på länken "Resultat efter sökning" istället.
Kjell Fohrman
Administrator
#675 - 26 oktober 2011 17:48
[QUOTE=admin;1549821]Klicka på länken "Resultat efter sökning" istället.[/QUOTE]
Denna funkar väl bara på fisken - t.ex. inte på växterna

Sedan vore det rent allmänt bättre om man kunde klicka bakåt på traditionellt vis
#676 - 26 oktober 2011 17:52
saken är ju den att jag har kunnat klicka bakåt innan.
admin
Christian Alfredsson
#677 - 26 oktober 2011 18:23
Jag har inte förändrat sättet som sökningen görs på. Det kan vara att webbläsaren inte kommer ihåg sidan på samma sätt. Man måste skicka med datat och göra sökningen varje gång.
#678 - 27 oktober 2011 16:16
nu skulle jag kolla på en annan fisk och då testade jag att klicka på länken "resultat efter sökning" och jag fick till svar att sidan kan ej visas. samma som när jag klickar "bakåtpil"
#679 - 28 oktober 2011 19:51
Fel när man loggar in i en text sträng. Det kommer upp detta.
du loggade in $bbuserinfo[username].
#680 - 26 maj 2012 14:48
jag kan inte bifoga bilder. jag klickar på "bifoga filer" men det kommer bara upp en tom sida :confused:
#681 - 26 maj 2012 14:49
Har samma problem som Freddi36
Något knas har hänt här, fungerade inte i går och provade i dag igen och var lika trasigt nu.
admin
Christian Alfredsson
#682 - 26 maj 2012 15:42
Vilken webbläsare kör ni med så provar jag samma
#683 - 26 maj 2012 15:47
Firefox kör jag med.
#684 - 26 maj 2012 16:02
Google Chrome, men testade även Internet explorer.
admin
Christian Alfredsson
#685 - 26 maj 2012 16:06
Det är samma här. Jag uppgraderar forumet så fort jag kan.
admin
Christian Alfredsson
#686 - 26 maj 2012 16:43
Nu ska det funka att bifoga filer.

Dock fick jag med något som heter Activity Stream... Hmmm... fixar det om en stund.
admin
Christian Alfredsson
#687 - 26 maj 2012 16:51
Nu ser det normalare ut. Lite engelska här och där men det är att vänta lite på översättning.
#688 - 26 maj 2012 16:58
Det fungerar för mig. Laddade precis upp lite bilder :)
#689 - 26 maj 2012 19:52
är det fler än jag som har det så här på zoopet?
håller du på å uppdaterar sidan?

[ATTACH=CONFIG]53787[/ATTACH]
Kjell Fohrman
Administrator
#690 - 26 maj 2012 19:53
[QUOTE=MrH;1594225]är det fler än jag som har det så här på zoopet?

[ATTACH=CONFIG]53787[/ATTACH][/QUOTE]
Inte jag i alla fall
#691 - 26 maj 2012 20:00

Jag har det så..
#692 - 26 maj 2012 20:03

Samma här. Kör med Chrome.
admin
Christian Alfredsson
#693 - 27 maj 2012 07:52
Menar du att det du ramat in är på engelska eller att du har en ram?

Jag har det på engelska när jag testar hos mig, men ingen ram.
Det kommer översättning så fort den är klar
#694 - 27 maj 2012 08:57
Oavsett vad jag väljer, "Senaste timmen", "Senaste veckan" får jag upp 28 ämnen och texten "Typ: Inlägg; Inlägg från den senaste dagen"
Är inloggad.
Lika i Explorer och Opera.
Kjell Fohrman
Administrator
#695 - 27 maj 2012 09:24
[QUOTE=C113;1594266]Oavsett vad jag väljer, "Senaste timmen", "Senaste veckan" får jag upp 28 ämnen och texten "Typ: Inlägg; Inlägg från den senaste dagen"
Är inloggad.
Lika i Explorer och Opera.[/QUOTE]
Samma här
#696 - 27 maj 2012 14:26
[QUOTE=admin;1594257]Menar du att det du ramat in är på engelska eller att du har en ram?

Jag har det på engelska när jag testar hos mig, men ingen ram.
Det kommer översättning så fort den är klar[/QUOTE]

det som är inramat på engelska.

sen saknas de väll en del rutor där? har för mig det låg några i det blå fältet, efter blogs.
#697 - 27 maj 2012 16:35
Ja
admin
Christian Alfredsson
#698 - 27 maj 2012 20:19
Sökningen fixad
#699 - 31 maj 2012 10:13
Christian, vad har du gjort för hyss nu? Var är min älskade "Vad är nytt" knapp? Krångligare på datorn och via mobilen rent eländigt, vad jag än trycker på under forummenyn (timmar, veckor osv) så kommer jag till forumets huvudsida och ser alltså inte de senaste inläggen. Enda sättet att hitta senaste inlägg på min android som fungerar nu är att gå via quick links och todays posts men då missar jag ju äldre inlägg om jag inte kollat på ett tag.

RÖR INTE MIN KNAPP!!! ;)
#700 - 31 maj 2012 10:25
Vart är "mina ämnen" knappen?

Det är lika borta som vad är nytt knappen..
#701 - 31 maj 2012 13:28
exakt som båda föregående talare säger. fast på datorn, telefonen vet ja inget om.
#702 - 31 maj 2012 14:26
Jag har också lite struligt! T.e.x. när jag klickar på "min profil" så får jag upp vad andra har skrivit i olika trådar. Samma kommer upp när jag klickar på "gullefjun"?

//Inger
#703 - 31 maj 2012 14:31
samma här, typ. :)
#704 - 31 maj 2012 14:32
Samma här, när jag går in på min profil finns där en flik som heter "my activity" (har funderat på det ett tag, varför denna svengelska, vissa saker står på engelska, och vissa på svenska, i chatrutan längst ner står det t.o.m på franska tror jag), och där står olika inlägg som jag skrivit, men även inlägg som andra skrivit, i trådar jag inte ens har skrivit i. Har även lagt märke till ett tag att jag verkar prenumerera på ämnen som jag inte medvetet har startat en prenumeration på.
#705 - 31 maj 2012 17:32
Admin har redan förklarat varför det inte är svenska när han testar...
#706 - 31 maj 2012 17:48
Har för mig att jag tänkt på det förr, att vissa rubriker eller vad man ska säga, är på svenska, och andra är på engelska, även om just "my activity" är en ny kategori. Se´n undrar jag ju också varför andras aktivitet står med där.
admin
Christian Alfredsson
#707 - 31 maj 2012 19:56
Nu har jag fixat lite med menyerna. Vbulletin har gjort det möjligt att ändra hur man vill i dem. Superbra. Bara komma med önskemål
admin
Christian Alfredsson
#708 - 31 maj 2012 19:58
#709 - 2 juni 2012 09:03
Knappen är tillbaka, halleluja! Men mindre halleluja, den gör inte samma sak som förut. I stället för trådar med nya inlägg visar den nu nya inlägg. Inte alls lika användbart.
admin
Christian Alfredsson
#710 - 2 juni 2012 16:41
Gör den samma sak nu?
#711 - 2 juni 2012 22:44
Ahh, nu är det precis som det skall vara!
#712 - 2 juni 2012 23:10
Känns som att forumet nollställer alla senaste, olästa inlägg med jämna mellanrum utan att man loggat in. Följden blir att man missar en massa trådar och inlägg. Har varit så sedan uppgraderingen häromdagarna. Upplever problemet med både Tapatalk (Android) och Google Chrome (Windows).

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Annons